CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Vše kolem srovnání a rad s nákupem procesorů.

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO

arach
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. kvě 2005
Bydliště: Hradec Králové

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od arach »

tak je jasny, ze zprasenej engine kterej neni optimalizovanej vubec pojede vzdycky lip na silnejsim cpu, a je jedno jestli je to amd nebo intel

ale brat to jako bernou minci neceho, podle ceho bych mel nakupovat nebo se nejak ridit je nesmysl, protoze daleko vetsi problemy pri mmo delaj lagy serveru, spatna konektivita a dalsi zprasenosti v enginech, jako hodne hracu na jednom miste, vypraseny efekty, kde kdyz spusti x stovek lidi nejakej firebal tak je fps v jednotkach atd....
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

No sranda je, ze tohle je na Cryengine 3. Tedy pouzity engine je vlastne naprosto to nejlepší, co se da pouzit. Není to zadny zastaraly engine, do kterého někdo narouboval novy efekty a blbosti. To cely zaprasili az vyvojari ty hry. Když nejsou schopny ani rozject poradne DX11 a musí to ject v DX9 (Cryengine3 pod DX9 je dobry joke), tak to asi o jejich sikovnosti (a nejspis i financích a zdrojich) svedci. Ještě to nabízí jen 32bit, coz i prastarej Aion jede na 64bit klientovi.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od ArgCZ »

fajn, klidně ať se testne Rift, je to dneska už free, je tam stejnej account jako na archage(navíc playable instalace má do 2GB) a co si já pamatuju tak ve městech jsem kdysy na X3 720BE@3.7GHz měl potíže s FPS, vy ty hry hrajete, znáte je tak místo věčných hausnumer můžem testovat real. Zcela popravdě pro mě jsou výsledky od oneb1ta a amajdra daleko věrohodnější než od RAD-Xe nebo DOCENTA a způsob jakým se to tady začalo testovat se mě líbí
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Ingamacek »

Skus vypnut ten slavny thread optimization v Nv ovladacoch :roll:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

ArgCZ:
Ale vzdyt RAD-X tady zadny výsledky nedal a ty od DOCa nejspis sedi, jen jaksi problém je jinde :? Zase nevytvářejte neopodstatneny hate.
amadjr
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. úno 2009
Bydliště: údolí zubatých žab
Kontaktovat uživatele:

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od amadjr »

Hladis píše:Ja vim ze MMO jsou proste tezky na testovani. Ale vzniklo to z nejaky diskuse a není nad uzivatelsky test, jak to tedy je. Proto jsem i pro testovani usery v jasnych pravidlech s moznosti overeni. No tak se k radosti AMD fans zjistilo, ze problém je konkretne v tomhle pripade nekde jinde :) Nevinil bych ale DOCa, ze to udelal nejak schvalne. On je hrac tehle her a nemohlo ho napadnout, ze problém s fps je jinde, ikdyz na foru ty hry jsem nasel dost stiznosti. Kazdopadne se vsadim, ze i na AMD GPU budu fps dle CPU odstupnovany a Intel tam bude mit vic.
v tom pripade by nebyl problem v testech pokracovat, i kdyz se bude jednat i o bratrstvo AMD gpu.
ps to.: hladis, dropu jsem si nevsiml vetsich, nez je na videu a to jsem tam chvilku zmatene behal (americky server)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

Upravil jsem příspěvek. GPU a flame okolo tady ne.

Jak jsem psal, testovat MMO ma cenu při raidech a akcich, na kterých je vlastne MMO postaveny. Nejaka mobarna v koutku, tam to pojede ok. Pokud takova mobrana v koutku dropuje fps, tak to uz je podel. Cryengine 3 by mel byt i pro CPU dobře optimalizovany a nemelo by docházet k situacim, jako třeba v Aionu, Linegae II atd... proto se mi i výsledky zdaly moc nizky i pro FX a proto jsem tu hru i stahnul.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od del42sa »

Hladis píše:Me teda rozdil v tom, co je optimalizace driveru a co je naprosto sprasena aplikace, jako rozdil prijde a dost podstatny.
Heh jako bych neříkal, že většina MMO má zprasené enginy :D :twisted: To byl slušný gól do vlastní branky od Docenta :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

No ale vytraci se podstata testu. Rozdil mezi CPU AMD a Intelem. Tedy jelikož na nVidii se to moc srovnat neda, tak se to da uzavřít s nekym, kdo ma AMD GPU a Intelacky CPU. Jinak dovolim si rici, ze ArcheAge je spis nonfactor FTP a zase bych nehazel všechny MMO do jednoho pytle. Nakonec jak jsem psal, tady není problém ze by hra jela na prasackym engine home made. Jede to preci na CryEngine 3, ale problém je, ze to nejspis dojebali sami autori.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od oneb1t »

rift se mi nechce stahovat (15gb) ale pojede to asi podobne jako ta archeage ne? je to od stejny firmy jakoten archeage + stejnej engine
test sice uz se starsima CPUckama ale da se z toho lecos vycist
Obrázek
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009
Bydliště: Plzeň

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od mouldy »

Rift urcite nejede na CryEnginu.
Ryzen 9800X3D@PBO+200/-38CO/2,2GHz FCLK|| iCUE H150i ELITE CAPELLIX || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB 6GHz CL28 TUNED || Sapphire RX7900 XTX@3GHz 420W || Crucial T700 4TB + CL-SSD V2 || Lexar NM790 4TB || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od oneb1t »

asi ne no :D me to googlilo ocullus rift
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od ArgCZ »

rift má cca 1.5GB playable download, víc mít nemusíš :wink: a ten je tu považován za hru kde FXko si neškrtne
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od oneb1t »

ok tak to by slo kam tam mam nabehnout ?:D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Alfajk »

meli by jste to otestovat v GW2 u nejakyho "vyzivnejsiho" eventu, i5 4690k@4,6GHz a mastim si tam 15 fps :-D
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od del42sa »

Hladis píše:No ale vytraci se podstata testu. Rozdil mezi CPU AMD a Intelem. Tedy jelikož na nVidii se to moc srovnat neda, tak se to da uzavřít s nekym, kdo ma AMD GPU a Intelacky CPU.
No ale pikantní na celé věci je to, že to má moderní engine s podporou více threadů a taky fakt, že doteď se tu tradovalo že Nvidia + FX CPU je lepší kombinace, která dává více fps díky lepším driverům než kombinace AMD GPU + FX CPU. Navíc jde o test který vybral Docent sám jako potvrzení toho, že FX "suxujou" :lol:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
amadjr
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. úno 2009
Bydliště: údolí zubatých žab
Kontaktovat uživatele:

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od amadjr »

ArgCZ píše:rift má cca 1.5GB playable download, víc mít nemusíš :wink: a ten je tu považován za hru kde FXko si neškrtne
to mam brat jako vyzvu jo? :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

del42sa píše:
Hladis píše:No ale vytraci se podstata testu. Rozdil mezi CPU AMD a Intelem. Tedy jelikož na nVidii se to moc srovnat neda, tak se to da uzavřít s nekym, kdo ma AMD GPU a Intelacky CPU.
No ale pikantní na celé věci je to, že to má moderní engine s podporou více threadů a taky fakt, že doteď se tu tradovalo že Nvidia + FX CPU je lepší kombinace, která dává více fps díky lepším driverům než kombinace AMD GPU + FX CPU. Navíc jde o test který vybral Docent sám jako potvrzení toho, že FX "suxujou" :lol:
Tak je to jedna hra a ještě se testi pod DX9. Obecne u DX11 a uplne nedojebanych her je to trochu jinak. Jen DOC mel smulu, ze vybral zrovna tuhle hru a to protože on tyhle hry hraje a neoveril si proc ty fps jsou jaky jsou. Trosku pikantne failnul a ted nas asi proklina do všech pekel :)
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Ingamacek »

Ak chces vyzvu tak si zapni Rome total war alebo novy grid.
amadjr
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. úno 2009
Bydliště: údolí zubatých žab
Kontaktovat uživatele:

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od amadjr »

Ingamacek píše:Ak chces vyzvu tak si zapni Rome total war alebo novy grid.
ok pane chytrej, nejnovejsi Grid autosport, 1920x1200 MSAA 4x, uplne maximalni detaily + aktivovany balicek 4K textur.
Benchmark primo ze hry:
prumerne FPS.: 94
minimalni .: 72
maximalni.: 122FPS
vytizeni gpu temer neustale na 100%, semtam drobne klesne na 90%..
Obrázek

// teda jeste cpu test, srazil jsem detaily grafiky aby jsem nebyl opreny o GPU limit.. vysledek:
Obrázek
Naposledy upravil(a) amadjr dne stř 15. říj 2014, 22:53, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Rady s nákupem a porovnání“