NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
No já jsem po pár hodinách hraní GoT hru odložil a budu doufat, že na PS5 dostane nějaký update, protože ani na PS4 Pro to fakt už nevypadá hezky jak je to limitovaný tím HW.
Jsem zvědavej s čím Sony přijde u PS5 a jestli bude dál používat checkerboard, nebo něco nového. XSX bude mít DirectML.
Jsem zvědavej s čím Sony přijde u PS5 a jestli bude dál používat checkerboard, nebo něco nového. XSX bude mít DirectML.
PS5 | LG OLED CX55
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Spíš s čim přijde AMD proti DLSS - zatím to fakt nabízí nejlepší poměr výkonu, kvality vyhlazení hran a ostrosti obrazu. Teoreticky nějaká AMD metoda by pak mohla být i na konzolích. A něco tam bude muset být, protože těžko konzole zvládnou Raytracing efekty + 4K nativ @ snad už 60 fps
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jsem si naprosto jistý že časem příjde standardizované řešení, ať už od MS v DirectX/DirectML nebo od Khronosu.
- DAVEmon
- Začátečník
- Registrován: 30. pro 2006
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Osobně si nemyslím, že nVidia začne dávat nějak hromadně DLSS do her. Death Stranding byla vyjímka a tahle technologie byla stvořena, aby pomohla kartám nabrat nějaký výkon, když se zapne RT. Vemte si, že kdyby každá hra uměla DLSS 2.0 (pokud je pravda, že implementace je stejně jednoduchá jako přidání AA metody do hry), tak by karty typu RTX 2060 zničehonic uměli dávat hry ve 4K 60 FPS (bez RT) a tím pádem by karty vyšších řad byli neprodejné. Je spíš zajímavý jak se mluví o raytracingu na konzolích, ale zatím jsem od výrobců o tom neslyšel ani ň. Sony neustále mluví o tom, jak objevili SSD ( ) a Microsoft mluví o nejvýkonější konzoli.
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zas bys ale mohl rict, ze grafiky konecne utahnou monitory z roku 2020. Ne jak ten fail "vzdyt 2060 je grafika na 1080p lololol"
Ja bych ocenil, kdyby to fungovalo v kazdy hre tak jak v Stranding
Ja bych ocenil, kdyby to fungovalo v kazdy hre tak jak v Stranding
- DAVEmon
- Začátečník
- Registrován: 30. pro 2006
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Je to hezká myšlenka, ale všichni víme, že jak nvidia tak i AMD chtějí vydělat co nejvíc a mám pocit, že mají vyšší zisk z toho, že prodají 60000 kusů RTX 2070 a výše než, když prodají 150000 kusů RTX 2060.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tohle je úplně mimo, bez DLSS by hlavně nebyl na dnešních kartách RT vůbec použitelný - kdo chce hrát na 2080Ti s plnými detaily jen ve FullHD? DLSS primárně vzniklo kvůli navýšení výkonu - aby se nemuselo renderovat v nativu. Jako "vedlejší efekt" je DLSS 2.0, které má rekonstruovaný obraz na úrovni nativu a vyhlazení hran mnohem lepší, než nějaké FXAA, SMAA, TAA... konečně něco, co aspoň trochu nahradí starý dobrý MSAA+SSTRAA.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Výkonu není nikdy dost, začne se pořádně používat raytracing a zase karty nebudou stíhat a budou mít co prodávat.
CPU: Ryzen 7 9800X3D MB: ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI RAM: Patriot Viper Venom 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung PM981 M.2 2TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Asi tak, tahle generace už stejně pomalu končí, po vydání Ampere něštěkne po Turingách a jejich chabym RT výkonu pes. Za rok budou tituly co na Turingu s RT pojedou tak možná 1080p medium detail na 2080TI a to si nedělám srandu. Ňáká 2060 + DLSS na 4K je celkem úsměvná myšlenka.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Se divím že si toho ani Ache nevšimnul. Škoda že DLSS stále trpí různými artefakty
Z toho DF videa (13:10) - Death Stranding PC DLSS 2.0 vs PS4 Pro Checkerboarding: Image Reconstruction Analysis
Z toho DF videa (13:10) - Death Stranding PC DLSS 2.0 vs PS4 Pro Checkerboarding: Image Reconstruction Analysis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jo všimnul - že to trpí občas na ghosting (jako TAA) - co jsem ale pochopil, tak za to může engine, že tam není definovaný nějaký pohybový vektor či něco takového. Ale to je jen taková pidivada na jinak dokonale rekonstruovaném obrazu. (navíc to můžou patchnout)
TAA které máme v dnešních hrách (i na 30fps páčkovačích) občas ghostuje, což zrovna při nižších fps je viditelné, ale co se dá dělat. Staré dobré MSAA už se nevrátí, když trend je hlavně výpočetní výkon šetřit (výkon už nejde tak dopředu jako dřív, kdy nová generace grafik znamenala i 2x vyšší porci výkonu).
Rozhodně jsem pro to aby se to standardizovalo, protože naproti TAA má DLSS spíš výhody (ať už výkon navíc, nebo vyhlazení a rekonstrukce přerušovaných linií jako dráty, vlasy a tenká vegetace).
TAA které máme v dnešních hrách (i na 30fps páčkovačích) občas ghostuje, což zrovna při nižších fps je viditelné, ale co se dá dělat. Staré dobré MSAA už se nevrátí, když trend je hlavně výpočetní výkon šetřit (výkon už nejde tak dopředu jako dřív, kdy nová generace grafik znamenala i 2x vyšší porci výkonu).
Rozhodně jsem pro to aby se to standardizovalo, protože naproti TAA má DLSS spíš výhody (ať už výkon navíc, nebo vyhlazení a rekonstrukce přerušovaných linií jako dráty, vlasy a tenká vegetace).
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
No počkat počkat tohle je dost zásadní bod, jaký vektory? Pokud DLSS potřebuje od hry data o tom co je motion vektor a co neni tak to hodně zužuje použití a prodlužuje a prodražuje implementaci. To věc má fungovat automaticky analýzou obrazu, ne že bude krmená datama od hry. Pokud je to s vektorama pravda tak máme problém, pokud ne a je to jen artefakt co potenciálně půjde vyladit tak ok.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ano, DLSS 2.0 používá tzv. temporal feedback, což není nic jiného než využití motion vectoru
nvidia - NVIDIA DLSS 2.0: A Big Leap In AI RenderingDLSS 2.0 has two primary inputs into the AI network:
Motion vectors tell us which direction objects in the scene are moving from frame to frame. We can apply these vectors to the previous high resolution output to estimate what the next frame will look like. We refer to this process as ‘temporal feedback,’ as it uses history to inform the future.
- Low resolution, aliased images rendered by the game engine
- Low resolution, motion vectors from the same images -- also generated by the game engine
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
TAA (který se cpe všude) má stejný problémy - také potřebuje pohybový vektory, takže v čem je problém? Holt když to nemá přesnější data, tak ten temporal filtr dělá bordel. Teď třeba oprašuji Crysis 3 - a co dělá tráva při SMAA temporal 2x? ghostuje . Ty lítající blbosti v tom Death Stranding blbnou trochu víc... ale jak se řiká, není třeba dělat s komára velblouda.DOC_ZENITH píše:No počkat počkat tohle je dost zásadní bod, jaký vektory? Pokud DLSS potřebuje od hry data o tom co je motion vektor a co neni tak to hodně zužuje použití a prodlužuje a prodražuje implementaci. To věc má fungovat automaticky analýzou obrazu, ne že bude krmená datama od hry. Pokud je to s vektorama pravda tak máme problém, pokud ne a je to jen artefakt co potenciálně půjde vyladit tak ok.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Nevim co dělá tráva při SMAA v Crysis protože ta hra umí MSAA tzn tu mazanici bych si nikdy nezapnul, ale tyhle mazanice co to dělá v Death strandingu jsou typický pro frame interpolation, ala vidí to kulatou věc mezi framy tak si to myslí že ta měl bejt táhlej pohyb tak ho to tam udělá. DLSS ale nepřidá framy, jen upscaluje a vyhlazuje, nevidim tam tedy dlůvod proč by tam vůbec tuhle táhlou věc vykreslilo, protože ve framu 1,2,3 je koule a kouke koulí při upscalu zůstane, ne že se z ní uidělá kometa, asi bug.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jsi proste perfekcionalista a DLSS neni pro tebe
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tak to těžko když je to jen jeden z mála problémů, přínos celkově je neoodiskutovatelnej. Podle mě to může bejt jen anti-shimmer artefakt. DLSS rozmazává oblasti kde detekuje shimmer (transparentní textury třeba) a mohlo to ty koule na bílym pozadí detekovat jako shimmer tak je to "vyhladilo" ve směru jejich pohybu.
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ak to nv nebude dávať do hier tak im to bude na 2 veci...
skorej by to malu hodiť aj do nejakych starších titulov aby ludia videli ze rtx zato stoji aj bez rt
skorej by to malu hodiť aj do nejakych starších titulov aby ludia videli ze rtx zato stoji aj bez rt
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
dexterav : souhlasím, má to zatím příliš málo her
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?
https://www.svethardware.cz/recenze-nvi ... ykon/52510
https://www.svethardware.cz/recenze-nvi ... ykon/52510
CPU: Ryzen 7 9800X3D MB: ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI RAM: Patriot Viper Venom 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung PM981 M.2 2TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906