AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Adam Vágner »

skaven321 píše: pát 25. srp 2023, 20:17
Ache píše: pát 25. srp 2023, 14:49 Vida, tak doufejme, že v té zprasené UE5 hře aspoň zase vyblokují DLSS3, když už tady bude spása všech - FSR3 :-D
hmm, nie
https://www.sector.sk/novinka/292207/am ... -hrach.htm

ale to nevadi, rumors sa budu vymyslat dalej :)
Mám pocit, že jsem to slyšel, ale nejsem si jistý, kde přesně a nechce se mi prolejzat kvůli tomu hodinu videa. Jak zněl originál a v celém? Protože na mě vyjádření „Ide tam o peniaze, ale keď robíme balíky, pýtame sa ich - 'Ste ochotný uprednostniť FSR?' Ak nás požiadajú o podporu DLSS, vždy im povieme áno.“ dělá spíš dojem, že to v marketingštině znamená "jestli jste ochotní dát tam FSR a ne DLSS, tak vám dáme víc peněz." A když požádají o DLSS, tak prostě dostanou míň. :D

A pak jsem ještě zaznamenal vyjádření “If Bethesda wants to include DLSS in the game, they have our full support.“, což ovšem taky nevyvrací možnost, že udělali dost pro to, aby Bethesda DLSS nechtěla, a že ví, že chtít nebude. :D

AMD do toho muselo nalejt strašný prachy, jestli nejočekávanější AAA hru roku 2023 dávají už v den uvedení zadara v podstatě ke všemu, co prodávají včetně grafik za pět litrů.
Naposledy upravil(a) Adam Vágner dne stř 30. srp 2023, 03:31, celkem upraveno 1 x.
FabledWarrior
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. úno 2004
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od FabledWarrior »

"jestli jste ochotní dát tam FSR a ne DLSS, tak vám dáme víc peněz."

Adame a ty bys jako za AMD platil vývojáři více peněz za to, že tam nacpou i konkurenční technologii? :D Tak ať jim to doplatí nVidia, když to tam chtějí ne?

No nasypali tam asi dost, nicméně bůh ví, jak velká mohla být podpora od AMD... možná se to vyplatilo oběma, protože si ty klíče zdarma k produktům zaplatili tou podporou a nějaký HW a pod... jakože "OK Bethesdo, my vám pomůžeme s vývojem, optimalizací, poskytneme stroje a podporu a vy nám za to uvolníte milion klíčů do bundlů..."
AMD Ryzen 9 7900X + EKWB AIO Basic 360, ASUS ROG Crosshair HERO X670E, 64GB RAM DDR5 5600Mhz CL40, GAINWARD GeForce RTX 4080 Phantom 16GB, 2 TB Seagate Firecuda 530 + 2 TB Samsung 860 QVO, Fractal Design Meshify 2 XL, Seasonic Focus Plus - 1000W, Benq EX3410R, Logitech G502 Lightspeed, CZC Hexblade (Cherry MX Silent Red), Hyper X Cloud Orbit S
Dell G7 7790 - Intel Core i7 8750H (-120 mV VCore + Thermal Grizzly Conductonaut), 32GB RAM DDR4 2666Mhz, GeForce RTX 2060 6GB (Full), 1 TB Samsung 970 EVO + 1TB HDD
Dell Precision 5820 Tower - Intel Xeon W-2133, 32GB RAM DDR4 ECC, nVidia Quadro P4000, 2x512 GB Samsung PM981 NVMe RAID
Dell Latitude 5540 - Intel Core i5 1345U, 16GB RAM DDR4 3200Mhz, 512 GB NVMe SSD
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Adam Vágner »

To jsem si říkal taky. Jenže je možný, že by byl rozdíl takový, že by Nvidii nestálo za to mít při třech čtyřech stovkách her s DLSS za další implementace platit. Vývojáři už to implementují masově a dobrovolně, na rozdíl od FSR.

A pak – jako PR Nvidie by mi po tom shitstormu na AMD přišlo pro PR užitečnější, když DLSS ve Starfieldu nebude, než když tam bude. Protože to lidi jenom utvrdí v tom, že AMD platí, aby v jeho hrách DLSS nebylo. :D
Naposledy upravil(a) Adam Vágner dne čtv 31. srp 2023, 15:36, celkem upraveno 1 x.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od AllowedCry »

Nakonec se stejně smějí majitelé Nvidií. Pokud chybí DLSS a je přítomno FSR, tak v quality módu zase takový rozdíl není, ale naopak to uživatele AMD karet může zabolet... Taky se těším na FSR3 :-D
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od VeCkO »

vtipné je, že FSR zapneš i na nVidii ale stejně lidi nadávají, ale když je jen DLSS a FSR chybí tak je vše v pořádku :D
Ryzen 7 5800X3D -|- ASUS ROG Strix B550-F Gaming-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- G.SKILL 4x8GB 3600MHz CL14
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od _DAVE_ »

njn protože (ne)poměr nV vs AMD 9:1, to číslo je vyloženě alarmující.
Majitel nV si absence FSR v nastavení opravdu prakticky ani nevšimne.
Vlastně všimnou si jen majitelé Pascalů těm AMD doslova vytahuje trn z paty.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak měli jsme tady někoho kdo si zapínal DLSS na 4090 v Baldur's gate 3 ač ta karta má bohatě výkonu tu hru ject ve 4K na max bez něj. Někteří to evidentně nechávaj zapnutý by default, tzn hezky si Nv ty ovečky vychovává. Za chvíli se protlačí framegen by default protože to tam "prostě nechaj" a tím si masy přivyknou na ty latence + další snížení detailů/artefaktů v pohybu a pak jim nebude až tak moc vadit ten přechod na ten cloud gaming že....
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od TankGeorge »

DOC_ZENITH píše: čtv 31. srp 2023, 13:03 Tak měli jsme tady někoho kdo si zapínal DLSS na 4090 v Baldur's gate 3 ač ta karta má bohatě výkonu tu hru ject ve 4K na max bez něj. Někteří to evidentně nechávaj zapnutý by default, tzn hezky si Nv ty ovečky vychovává. Za chvíli se protlačí framegen by default protože to tam "prostě nechaj" a tím si masy přivyknou na ty latence + další snížení detailů/artefaktů v pohybu a pak jim nebude až tak moc vadit ten přechod na ten cloud gaming že....
Dobrá šavle. Mám dojem, že jsem psal o stavu DLSS ve hře Baldurs Gate 3. Nějak si nepamatuji zmínku, že tam zapínám specificky DLSS upscale. Kdyby jsi měl nějakou praxi s BG3 a ne jen teorii, tak je ti jasný jak facka, že krom DLAA tam všechny ostatní AA vypadají jak shit.

Takže ano, zapnu si DLAA, který je vlastně DLSS nativ/nativ, a je to nejlepší obraz ze všech dostupných možností specificky v BG3 (BTW zkoušel jsem i 8k v BG3 nativ, 8k balanced DLSS a jiné skopičiny přes DSR faktory). A budu si zapínat DLSS všude, klidně i upscale, pokud bude mít hra špatné AA, protože to není jen o výkonu.

Kdyby obecně ve hrách bylo nějaké hetero AA a ne současné TAA, tak ten kult DLSS nebude mít takový vliv.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Ache »

Ono i to původní "poctivé" MSAA nebyl žádný zázrak, když se nezaplo k tomu SSTRAA... takový crysis (tuna vegetace) byl s MSAA stejný aliasing mess jako bez AA. a TRAA tam tehdy slušně tankovalo výkon (hlavně na Ati kartách). TAA maže, ale aspoň vyhlazuje vše. DLSS je pak "takové lepší TAA" s tím že hlavně i navyšuje výkon. DLAA je pak ideál. A nebo ještě lépe, když je na to výkon - tak DL-DSR. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jak je na tom vůbec dnes FSR se shimmeringem? Protože DLSS už od začátko celkem dobře eliminovalo shimmer transparentních textur ale early verze FSR v tomhle byly totální humus a žádná velká redakce/recenzent to tehedy nerozmázla zakže to hned uticho a mnozí tyto technologie považovali za mnohem více rovnocenné než byla realita.

Jinak já DLAA (ve stavu kde se nic neupsacluje/negeneruje) nepovažuji za DLSS a jeho použití ihmo schvaluji. Tam jediné co může nastat zlého je TAA-based syndrom, ala ghosting a nejen ten občas i "ztráta" určitejch věcí. Si pamatuju v Black desertu když to bylo ON a vzdálená postava švihla mečem tak meč se v pohybu úplě ztratil, protože byl vidět na onom místě třeba jen 1 frame a neměl žádnej vektor tzn TAA/DLSS jej kompletně "vyretušovalo" ze scény což bylo naprosto příšerné.

V situaci absence MSAA + SSTRAA jsem jsel v DSR4x + 0% smoothing. Byly časy kdy to i ve většině her šlo. Třeba když jsem měl prvního Titana + 1080p obrazovku, nebo později TXP se stále 1080p. Dnes ale na stole sedí 4K monitor takže toto už se nevrátí.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Ache »

No nečekaně to bez AI není takový zázrak - některé hry, přímo sponzorované i AMD, mají s DLSS méně shimmeringu - proto "blokovací válka" smysl dává :idea:

https://youtu.be/1WM_w7TBbj0?t=438
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo, to pletivo tve... + u her s vegetací to i popisujou. Tzn FSR stále blitka "shimmering and flickering". Fajn. Za chvíli tu máme 3.0 co nám dá framegen ale bude na 99% stále blivajz plnej shimmeru a bordelu. Kam jsme to dospěli. Ty masivní artefakty na geometrii těch baráků vypadaj jako by FSR ani nekomponovalo ňákej AA. Přijde mi to jako pure upscaler i se všim negativnim.
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od TankGeorge »

Eliminace shimmeringu je nejvíc killer featura DLSS/DLAA. Jenže to na sreenshotu neukážeš a na videu velice těžko - bez zoomu, bez menší %speed, s youtube kompresí nemá AMD Franta na svém non4k monitoru šanci vidět, o jakém shimmeringu se v tom videu vlastně mluví.

Za to AMD Franta bude postovat "srovnávací" screenshoty "ostrého" FSR s okouřeným sharpeningem proti "mázlému" DLSS bez sharpenu. Co na tom, že v pohybu je hra zážitek, jak jízda autem v noci za deště s dioptrickými brýlemi navrch. Díky tomu máme sharpening i u DLSS, který se chová jak agresivní overdrive na VA panelu.

Úplně top je, že sharpening toogle pro DLSS developeři né vždycky dávají do menu a prostě ten sharpen s jejich random hodnotou natvrdo připečou ke všem úrovním DLSS od ultra performance až po quality/DLAA = případ právě toho Baldurs Gate, kde je nejlepší tam hodit jakoukoliv jinou nvngx_dlss.dll, která nemá zaplý sharpen.

Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše: čtv 31. srp 2023, 15:58 Jak je na tom vůbec dnes FSR......
https://www.youtube.com/watch?v=JxxIx9ZE_8A&t=311s
v pohybu humus, pro me je FSR nepouzitelny.
VeCkO píše: stř 30. srp 2023, 21:34 vtipné je, že FSR zapneš i na nVidii ale stejně lidi nadávají
Vzhledem k (ne)kvalite FSR se nedivim ze lidi nadavaji.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Ache »

Hladis píše: čtv 31. srp 2023, 19:59https://www.youtube.com/watch?v=JxxIx9ZE_8A&t=311s
v pohybu humus, pro me je FSR nepouzitelny.
Až na tohle naroubují Frame-gen bez AI... to bude teprve lahoda. :-D Nebo AMD výpočty přes shadery budou fungovat lépe než Nvidia Optical Flow akcelerátory (lepší kvalita, nižší zátěž) ?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nevim jestli se mi chce brečet více z té kvality FSR nebo z toho že tam prohlásili že ta hra na PS5 renderuje v 720p. To jsem rychle spadli z "4K generace konzolí" hodně hluboko do bahna.
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Sasakr »

TankGeorge píše: čtv 31. srp 2023, 19:02Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.
Mám televizi, která tohle umí a funguje to velmi slušně. Z 30 FPS udělá podstatně plynulejší věc, z 60 FPS zase něco, co vypadá hodně blízko 120 FPS. A pozor, bavíme se o srovnatelné technologii, kdy televize dle vektorů pohybu předpokládá, co bude následovat, tzn. nečeká na další snímek a nevkládá mezisnímek. To by mělo latenci jak kráva a nebylo použitelné. No a když vidím, jak dobře to zvládá televize na základě hotových obrázků obdržených přes HDMI, tak něco přímo u zdroje bude fungovat o to lépe. Ano, bude to asi mazat HUD, jako to dělá ta televize, ale paradoxně to nebývá tak hrozné, jak by člověk čekal. A mázlý HUD za větší plynulost určitě stojí.

A tohle je hlavně bomba pro hry, které mají lock na 30 nebo 60 FPS. Tam skutečně nic jiného, než takováhle interpolace v reálném čase nepomůže.
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od jctrnacty »

“Prasice” nativu, hodne si uzijte jejich zapinani a nezapomente se tu hadat jak jsou tyhle “featury” dulezite pri vyberu graficke karty :mrgreen:
A pak uz to jen dodelat nazorem , ze “ je to lepsi nez nativ” :-D
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Natural
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 21. srp 2010
Bydliště: Diváky
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Natural »

Jo, kde jsou ty časy, kdy se snažili, aby to bylo plynulejší. Dneska vymýšlí způsoby, aby si to lidi mysleli, že je to plynulejší :)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Sasakr píše: čtv 31. srp 2023, 23:31
TankGeorge píše: čtv 31. srp 2023, 19:02Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.
Mám televizi, která tohle umí a funguje to velmi slušně. Z 30 FPS udělá podstatně plynulejší věc, z 60 FPS zase něco, co vypadá hodně blízko 120 FPS. A pozor, bavíme se o srovnatelné technologii, kdy televize dle vektorů pohybu předpokládá, co bude následovat, tzn. nečeká na další snímek a nevkládá mezisnímek. To by mělo latenci jak kráva a nebylo použitelné. No a když vidím, jak dobře to zvládá televize na základě hotových obrázků obdržených přes HDMI, tak něco přímo u zdroje bude fungovat o to lépe. Ano, bude to asi mazat HUD, jako to dělá ta televize, ale paradoxně to nebývá tak hrozné, jak by člověk čekal. A mázlý HUD za větší plynulost určitě stojí.

A tohle je hlavně bomba pro hry, které mají lock na 30 nebo 60 FPS. Tam skutečně nic jiného, než takováhle interpolace v reálném čase nepomůže.
Má to už z principu latenci jako kráva, já bych tohle používat nemohl. Tohle tu máme už 20 let a nikoho nenapadlo s tim hrát... krom jehoho mého bývalého kolegy co takhle hrál Grand Turismo na PS3 a chvástal se že má 60fps, pak jsem to vzal do ruky a inputlag tak půl sekundy... I u DLSS3 co má inputlag penalizaci tak malou jak to jen jde se debatuje jestli ano/ne a je to typ hry od hry. Ale na straně TV kde se to bufferuje x framů dopředu uff. Navíc TV tohle vůbec nepodporujou (vypínaj) v game modu. Tzn aby jsi to použil už by default jsi mimo game mode tzn kolem 40ms + nad to celá tahle věc. K tomu neni co dodat. Lidé jako ty by mohli hrát online v cloudu a nevadilo by jim to. Sorry ale tohle já nejsem, ani nevim jestli ve 100letech budu. Nevim zdali mi smysly takhle zdegenerujou, a pokud ano rozhodně bych v té době neměl mít povoleno třeba řídit a tak, protože člověk kterému nevadí kolem 80ms v FPS hře nemůže reagovat na auto co vjede ze zatáčky do jeho pruhu třeba.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“