GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
No na Xboxu máš na výběr mezi gamepass a gamepass ultimate.. v ultimate je zahrnuto i gold členství pro hraní multiplayeru.
Jinak pořád funguje to, že když má člověk gold třeba na 2 roky a koupí si ultimate (klidně měsíční) tak mu to celejch 24 měsíců trvání goldů převede na gamepass ultimate.
Nejde to pokud máš již ultimate aktivní a přikoupíš gold.. to ti z 12 měsíců gold přidá třeba jen půl roku ultimate
Jinak pořád funguje to, že když má člověk gold třeba na 2 roky a koupí si ultimate (klidně měsíční) tak mu to celejch 24 měsíců trvání goldů převede na gamepass ultimate.
Nejde to pokud máš již ultimate aktivní a přikoupíš gold.. to ti z 12 měsíců gold přidá třeba jen půl roku ultimate
PS5 | LG OLED CX55
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Aspon jsi to precti a nekoukaj jenom na obrazky. Je to brutal zatezovy test, kde na tom TV jede jenom FIFA 18 temer nonstop (20h/denne), za chvili skoro 3 roky...HEAD píše:No prave pri tom testovani maj vypaleny UI u Fifa18
TV s COD ma minimalni fleky, je toho mene nez "fleku" zbrusu noveho IPS panelu
A nove panely jsou dle vyrobcu mene nachylne burn in, oni testuji modelovy rok 2017
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Urcite by nelhali.durod píše:
A nove panely jsou dle vyrobcu mene nachylne burn in, oni testuji modelovy rok 2017
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
je to jedno, kdo chce psa bit, palici si najde...vice nemam k tomu co rict, normalny clovek burn in mit nebude. Kdybych byl PC gamer, jdu do 48 CX modelu, schova do kapsy jakykoliv LCD
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- H2SO4
- Začátečník
-
- Registrován: 13. lis 2005
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Je to OT ale k tomu LED, mam starou B7 pouzivana tri roky jako monitor,hraju WoW,Black desert atd.Nic vypaleneho nemam.Dneska skoro kazda hra umoznuje upravu UI dle sveho,samozrejme ze tam ten burnin stale hrozi ale pokud si rozumne nastavis svitivost LED ,barvy,tak je riziko minimalni.Novejsi telky budou zase mene nachylne na burnin.
CPU:i9-13900K | MB:ASUS ROG Maximus Z790 HERO | VGA: Asus 4090TuF OC | ram:2x32GB 5600Mhz | SSD:850pro 128GB + evo 1TB | Audio:Creative Titanium | Repro:Z-5500 | MONITOR: QLED55" 4K | Case:Corsair 1000D | zdroj:EVGA Supernova 1300W | os:Windows 11
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Nebuďte tak pozitivní... nedávejte mi naději.
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Radsi nic, uz jsme trochu OT.
Naposledy upravil(a) keistown dne ned 1. lis 2020, 20:50, celkem upraveno 2 x.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Vypalování u OLED taky neřeším.. nejvtipnější na tom je, že jsem už měl dva IPS monitory (kolem 15k, ne žádný shity za 2,5k) u kterých se vypaloval obraz
PS5 | LG OLED CX55
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Mě na OLED spíš sraly odlesky, jinak bych ten burn-in asi taky risknul. Tak jsem bohužel musel vzít qled samsunga (loňská 85R řada, měl by mít 120Hz na posledním HDMI ale samsung se k tomu nějak ofiko nehlásil, no uvidíme až někdy budu mít třeba PS5, teď s PS4Pro mě to netankuje), na kterým se dá hrát i ve dne a taky je super ten one-connect box, který jsem schoval s kabeláží do skířně pod telku.
A jak tam vyřešili shifting obrazu vs. zobrazování 1:1? Na staré telce mi vyhovovalo, že se dala použít úplně jako monitor v PC módu byly pixely 1:1, vyplo se veškeré "vylepšování obrazu" a nic se neroztahovalo. Při použití telky jako monitoru by tohle muselo být must-have.durod píše:je to jedno, kdo chce psa bit, palici si najde...vice nemam k tomu co rict, normalny clovek burn in mit nebude. Kdybych byl PC gamer, jdu do 48 CX modelu, schova do kapsy jakykoliv LCD
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
k použití CX jako monitoru se vyjadřoval Linus, zkus to najít, myslím že tam rozebírá dost věcí co gamery trápěj, pokud se pamatuju tak tam zaznělo něco jako že HE monitor si koupí už jen blázen
První hra která má přímej patch na novou generaci
DF: Gears 5 Upgrades For Xbox Series X Tested - Enhanced Graphics, 120Hz, Lower Latency + More!
https://www.youtube.com/watch?v=9Cz5gq3S1ts
První hra která má přímej patch na novou generaci
DF: Gears 5 Upgrades For Xbox Series X Tested - Enhanced Graphics, 120Hz, Lower Latency + More!
https://www.youtube.com/watch?v=9Cz5gq3S1ts
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
linuxovo video jsem viděl, no pokud mu nevadí mít jako monitor lesklou televizi, pak...... ehm no comment
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Baneshee
- Moderátor
- Registrován: 12. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
DF recenze PS5
https://www.youtube.com/watch?v=nRGNfqVvPtk
Spotřeba v náročnějších hrách/scénách kolem 200W, takže podobný jak u XSX
https://www.youtube.com/watch?v=nRGNfqVvPtk
Spotřeba v náročnějších hrách/scénách kolem 200W, takže podobný jak u XSX
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
https://www.youtube.com/watch?v=GIIhJqTERls
první porovnání nových generací ve hře pro novou generaci, ta hra má vše co nás zajímá, high framerate mode (až 120FPS) Raytracing a 4K mode.
zajímavý zjištění je že Xbox je v raterizaci o cca 10% nad PS5 a v RT je to tak 5% i přes to že má 52CU vs 36CU, tomuhle prostě nerozumím, měl jsem na to že RT bude navázaný na počet CU a tam Xbox PS5 vydrtí, ale nestalo se
za mě teda Xbox ztrácí kouzlo.... zatím je lepší v podpoře VRR ale výkonu zdá se o moc víc nenabídne takže to nevypadá že bych ho chtěl kupovat na multiplatformní hry
čekal jsem výkon v rasterizaci 25% pro xbox a RT 30+% pro Xbox a že to PS5 bude dohánět snížením detailů, rozlišení atd. ale tahle hra má pro oba stejné nastavení
první porovnání nových generací ve hře pro novou generaci, ta hra má vše co nás zajímá, high framerate mode (až 120FPS) Raytracing a 4K mode.
zajímavý zjištění je že Xbox je v raterizaci o cca 10% nad PS5 a v RT je to tak 5% i přes to že má 52CU vs 36CU, tomuhle prostě nerozumím, měl jsem na to že RT bude navázaný na počet CU a tam Xbox PS5 vydrtí, ale nestalo se
za mě teda Xbox ztrácí kouzlo.... zatím je lepší v podpoře VRR ale výkonu zdá se o moc víc nenabídne takže to nevypadá že bych ho chtěl kupovat na multiplatformní hry
čekal jsem výkon v rasterizaci 25% pro xbox a RT 30+% pro Xbox a že to PS5 bude dohánět snížením detailů, rozlišení atd. ale tahle hra má pro oba stejné nastavení
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Asi blba optimalizace pro xbox.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Tak nepredpokladam, ze je HW vyuziti na 100%, idealni stav asi nenastane nikdy a bottlenecky budou tu a tam vzdy nekde jinde, konzole jsou docela rozdilny co do boostu jak CPU/GPU a shiftu energie mezi nima v APU...
Fakt budu zvedavy na Cyberpunk, to bude zajimave porovnani a pote ciste nextgen hry pristi rok...
Fakt budu zvedavy na Cyberpunk, to bude zajimave porovnani a pote ciste nextgen hry pristi rok...
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Ani si nepamatuju jak dopadly ty pře o způsob RT na PS5. Ještě v létě se říkalo že architektura GPU tam bude spíš taková hybridní ne full RDNA2 a nebude tam RDNA2 RT, ale RT bude realizované přes vlastní spešl jednotky a sony si zaregistrovala na toto téma ňáké patenty. Jak to nakonec dopadlo? Pokud je to tak neni se čemu divit, pokud ne a je to identická RDNA2 můžou to bejt různé bottlencky + vývojáři si zatim stěžujou že pro Xbox se nyní programuje hůře. Developer tooly jsou jiné kdežto u Sony jsou skoro identické s těma z PS4.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
tak stezuji se hlavne kvuli Sku, defakto na xbox maji vice prace, protoze optimalizovat neznamena jenom snizit rozliseni.
Techickym vecem moc nerozumim, ale Cerny zminil:
https://www.eurogamer.net/articles/digi ... gen-vision
Neco z redditu
Techickym vecem moc nerozumim, ale Cerny zminil:
je to z rozboru na DFPS5 does indeed deliver hardware-accelerated ray tracing via its Intersection Engine, which Cerny says is "based on the same strategy as AMD's upcoming PC GPUs
https://www.eurogamer.net/articles/digi ... gen-vision
Neco z redditu
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/i ... y_tracing/Cerny at GDC:
Another major new feature of our custom RDNA2 based GPU is ray-tracing, using the same strategy as AMD's upcoming PC GPUs. The CUs contain a new specialized unit called the intersection engine, which can calculate the intersection of rays with boxes and triangles. To use the intersection engine, first you build what is called an acceleration structure. It's data in RAM that contains all of your geometry. There's a specific set of formats you can use, there are variations on the same BVH concept. Then in your shader program you use a new instruction that asks the intersection engine to check a ray against the BVH. While the intersection engine is processing the requested ray triangle or ray box intersections, the shaders are free to do other work.
Naposledy upravil(a) durod dne stř 11. lis 2020, 18:42, celkem upraveno 1 x.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Kdo to říkal? Vždyť už na jaře jak MS, tak Sony potvrdilo, že APUs jsou postaveny na ZEN2 a RDNA2DOC_ZENITH píše:Ani si nepamatuju jak dopadly ty pře o způsob RT na PS5. Ještě v létě se říkalo že architektura GPU tam bude spíš taková hybridní ne full RDNA2 a nebude tam RDNA2 RT, ale RT bude realizované přes vlastní spešl jednotky a sony si zaregistrovala na toto téma ňáké patenty.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
tak ja mam za to, ze APU v PS5 je vice custom jako v Xku, kde je GPU cast blize k bignavi
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750