Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od sam_217 »

Ache píše: stř 29. bře 2023, 13:54
Krteq píše: stř 29. bře 2023, 13:49Když už jsme u toho...proč implementovat něco, co vyžaduje poslední generace karet jediného IHV, namísto otevřených řešení které funguje na všech GPUs?
Kvůli stále nejlepší kvalitě? (hlavně v pohybu) že je něco open-source, neznamená, že je to nejlepší. :)
Lepší v pohybu máš na mysli RT, nebo DLSS/FSR?
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Sasakr »

Co tak sleduju Digital Foundry, tak některé verze DLSS jsou v pohybu pěkně domršené... takže obecně bych to takhle určitě neřekl.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od GamesPeter »

Nejde o verzi DLSS, tam se vyplatí vždy nahradit nejnovější verzí. Problém je, že ne každému engine to DLSS sedne a kvalita v pohybu je na 95% shodná s nativem a proto je někde s DLSS rozmazaný obraz jako prase, proto nelze doporučit DLSS automaticky vždy zapnout a tvrdit, že je to lepší než nativ, jenom že to odstraní shimmering a boostne FPS.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

Používám DLSS ve 4K a ještě jsem neviděl jedinou hru, kde by to vypadalo líp než nativ.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od sam_217 »

Příklad - sice se všude píše, že kvalita DLSS je lepší, než FSR, ale u Read dead redemption 2 a nových Call of duty mi na DLSS i v quality hrozně vadí "ghosting" v pohybu.. on to teda není moc ghosting, ono to spíš vypadá stejně/podobně jako overdrive overshooting u VA/IPS displayů.

To jsem pozoroval u CoD enginů, RDR2 a možná ještě něco... proti tomu FSR tenhle neduh nemá, přestože tu kvalitu asi nemá jinde, resp. ono jí má jen ten performance je horší... takže v CoD nebo RDR2 si zatím umim spíš představit použití FSR než DLSS, protože se mi jeví blíže k nativnímu rozlišení.

Jinak ona prý existuje nějaká interní verze DLSS, co tenhle "ghosting" nemá, ale z nějakého důvodu to není ještě public...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tohle tema neni o DLSS :!:
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

RT(x), ako bolo implementovane za poslednych 6 rokov do hier(HWUnboxed):
https://youtu.be/DBNH0NyN8K8?t=1810

...ak to budete chciet pozerat cele, fakt vam odpadnu usi od slova raytracing
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Druhá část videa:

https://www.youtube.com/watch?v=qTeKzJsoL3k

Krom pár her co se daj spočítat na prstech jedný ruky, je RT vesměs useless. V těch pár hrách je typicky nepoužitelné na AMD a i na 4090 znamená masivní performance hit, obvykle přes 50%, perormance hit kterej nikdy neodpovídá onomu mírnému nárůstu vizuálu, takže asi tak. RT 6 let poté stále fraška.
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od jctrnacty »

Kral je nahy.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše: stř 30. říj 2024, 12:51 Druhá část videa:

https://www.youtube.com/watch?v=qTeKzJsoL3k

Krom pár her co se daj spočítat na prstech jedný ruky, je RT vesměs useless. V těch pár hrách je typicky nepoužitelné na AMD a i na 4090 znamená masivní performance hit, obvykle přes 50%, perormance hit kterej nikdy neodpovídá onomu mírnému nárůstu vizuálu, takže asi tak. RT 6 let poté stále fraška.
Na své RTX 3080 jsem RT zatím měl zapnuté jen ve dvou hrách - SoTR a Marvel's Guardians of the Galaxy (+ ještě DEV War Thunderu kde jsem zapnul jen RTAO a stíny). Ve zbytku her, co jsem hrál a zkoušel, to buď nemělo ten "wow efekt" anebo mělo, ale FPS šlo do kytek. Porád je to jen marketingovej tahák
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“