Stránka 39 z 42

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: pát 19. kvě 2023, 20:24
od Ache
Zase DAVE a ty jeho gondole, je tohle možný? :evil:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 07:42
od _DAVE_
No Jo je to děs ty gondole..

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 10:57
od DOC_ZENITH
Jo chlapci tohlento se nám vše vejde do 8GB Vram:

https://www.youtube.com/watch?v=6DIEZhk_ES8

Easy ne... Jo, to určitě. 16GB už dávno měl bejt mainstream standard. Už fakt nejsme v roce 2016.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 11:44
od zhor
Ja nechapu proc porad vsichni spojujete velikost VRAM s rokama, jako byste meli vesteckou kouli. Hry uz radu let vypadaj v podstate stejne, takze neni duvod se domnivat ze za par let budou vypadat podstatne lip a budou proto potrebovat vic VRAM, zvlast v renderingu. Co by ale mohlo dost zvednout naroky na VRAM je nejaky dramaticky zlepseni raytracingu, to ale neni vec jen VRAM ale taky hlavne samotnyho GPU, takze byste pak stejne museli koupit novu grafiku ktera k tomu bude mit VRAM prizpusobenou. Nema proto smysl kupovat v soucasnosti grafiku s co nejvic VRAM jen proto aby co nejdyl vydrzela, staci podle toho co a v jakym rozliseni hrajete dnes.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 11:52
od skaven321
zhor píše: sob 20. kvě 2023, 11:44
mam pocit, ze novy unreal engine potrebuje trosku viac vram ako ten predchadzajuci

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 11:55
od Krteq
zhor píše: sob 20. kvě 2023, 11:44 Ja nechapu proc porad vsichni spojujete velikost VRAM s rokama, jako byste meli vesteckou kouli. Hry uz radu let vypadaj v podstate stejne, takze neni duvod se domnivat ze za par let budou vypadat podstatne lip a budou proto potrebovat vic VRAM, zvlast v renderingu. Co by ale mohlo dost zvednout naroky na VRAM je nejaky dramaticky zlepseni raytracingu, to ale neni vec jen VRAM ale taky hlavne samotnyho GPU, takze byste pak stejne museli koupit novu grafiku ktera k tomu bude mit VRAM prizpusobenou. Nema proto smysl kupovat v soucasnosti grafiku s co nejvic VRAM jen proto aby co nejdyl vydrzela, staci podle toho co a v jakym rozliseni hrajete dnes.
OK, příklad:

Ke konci roku 2020, po přečtení zdejší diskuze a příspěvků od "ptačího příbytku", jsi se nechal uchlácholit tvrzením, že na 1440p bude 8GB stačit na max detaily i po 5 letech - tak jsi si koupil předraženou RTX 3070 s tím, že v RT stejně překoná cokoliv od konkurence.

Realita po dvou a půl letech - RTX 3070 už novější hry na max. detaily v 1440p nedá a při zapnutí RT jde výkon a dvě třídy níž.
16GB vs. 8GB VRAM: Radeon RX 6800 vs. GeForce RTX 3070, 2023 Revisit

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 12:04
od zhor
To ale neni v rozporu s tim co tvrdim, v FHD rendringu 8G staci (a jeste dlouho bude) ale s RT uz ne.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 12:12
od DOC_ZENITH
skaven321 píše: sob 20. kvě 2023, 11:52
zhor píše: sob 20. kvě 2023, 11:44
mam pocit, ze novy unreal engine potrebuje trosku viac vram ako ten predchadzajuci
Neni to o enginu ale o assetech a jak se tvořej. A to nemluvim jen o texturách (4 vrstvy místo 2) ale i o geometrii která masivně nabobtnala. A lepší to nebude trend je generování a scannování high-poly high-ress objektů přímo do enginů. Tady malé paměti z DX11 éry a ručního ladění + LOD zón končej.

Zhor - S rokama se to spojuje easy z úhlu pohledu density RAM. Každý cca 2-3 roky se densita zdvojnásobí. Příklad, v roce 2015 byly 8GB DDR4 moduly dual-rank. V roce 2021 se už prakticky nedělaly a i 16GB byly z většiny single-ranked. To co ti v r 2015 dalo 8GB ti v r 2021 dalo 32GB. Obdobné výrobní náklady. Stejně to bylo vždy i s VRAM. To co se osazovalo třeba u NV na 3000 řadu byl ten největší odapd to nejmenší vůbec vyrobitelné v tom roce. Výrobci dram by už nejradši takové čipy vůbec neprodukovali. Těch 16GB na 6800 byl no... standard, tak to mělo v té době bejt u mainstreamu s 256-bit sběrnicí.

Realita je taková že NV to schválně dusí a výrobci karet nemaj svobodu si osadit jaké VRAM chtěji. Kdyby měly, už tu máme i 32GB edice. Toto zkombinuj s extrémně nepovedenejma GDDR6X což jsou nestandardní paměti vyráběné jedinou fabrikou a ještě k tomu malé a nepovedené (oproti standardním GDDR6) a dostali jsme to co máme. Tady je chyba na jedné konkrétní straně a to jest u NV. Fakt to neni chyba vývojářů her a enginů, tam se prostě jde dál a nároky rostou.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 12:29
od Hladis
DOC_ZENITH píše: sob 20. kvě 2023, 10:57 Jo chlapci tohlento se nám vše vejde do 8GB Vram:
https://www.youtube.com/watch?v=6DIEZhk_ES8
Easy ne... Jo, to určitě. 16GB už dávno měl bejt mainstream standard. Už fakt nejsme v roce 2016.
Je to jen tech. prezentace, zadna VRAM se tam neresi. Tech UE5.X tech dem je na netu ke stazeni hromada, ve FHD to beha na RTX3080Ti kolem 20-30fps na Ultra s vytizenim VRAM na "pouhych" max 8000MB v poradne hustym lese. Problem je v tech demech vykon dnesnich GPU nez VRAM. Takze misto domenek a teorie resit praxi. Az bude komplexni hra takhle vypadat, tak budem o dalsi generace GPU jinde. V tehle demech koukas na budoucnost za hodne let a ne ze ted a tady a potrebujes 16GB, jinak si neskrtnes.
_DAVE_ píše: sob 20. kvě 2023, 07:42 No Jo je to děs ty gondole..
Ty chces odmenu vid, varovani od admina, ktery jsi tu uz dostal za OT a spam, jsi asi nejak prehledl.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 12:41
od WILLLESS
Cpát sem tech dema jako ilustraci nároků na VRAM je taky na nic, protože to je těžkej best case scénář optimalizace. Ne bezdůvodně snad všechny ukázky "jde to udělat s míň VRAM a menšíma nárokama" jsou tech dema (může to být i hratelná hra, kterou někdo podpořil), zatímco většina her se v praxi chová úplně jinak. Neoptimalizace a neefektivní zadělání všech hardwarových prostředků už je standard, výkonu je dost...

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 13:08
od Hladis
Tech dema jsou naopak hodne neoptimalizovany a zbugovany, jelikoz jejich ucel je jinde a autori se s optimalizaci moc nezaobiraji. Proste to tam nasekaji aby to vypadalo krasne a prezentovali moznosti a asstety v pripade komercniho prodeje hotovych assetu. Vykonu neni dost, pokud nekdo chce treba skutecne realisticky les, jaky je v tech demech, jelikoz to sotva dava ve FHD i RTX4090 a to se jedna jen o pomerne jednoduche demo na ohranicenem prostoru , kde uplne chybi prvky, ktery jsou ve hrach. Tedy hra by byla narocnejsi klidne o polovinu a vic, napriklad pokud bych do toho zasadil treba Star Wars Battlefront. Jednoduse receno, ty dema jsou pro efekt a ukazujou co engine dokaze, ale je to ukazka co bude az za hodne dlouho v komplexni hre. To je jakoby se resily stary tech dema jako Dawn/Dusk na FX kartach, kdy samozrejme charaktery ve hrach takhle nevypadaly, jelikoz je rozdil, kdy GPU renderuje jednu detailni postavicku s prostou tapetou na pozadi a celou komplexni hru. Takhle detailni charaktery prisly az za par generaci GPU. Tedy co chci rici je, ze dle tehle technologickych dem je zavadejici resit, ze ted a tady potrebujete kopec VRAM, kdyz deficit je tam u takovych scen hruby vykon a takhle udelanou hru si jeste asi dlouho nezahrajete.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 13:49
od _DAVE_
Hladis - jak už jsem psal do sz, normálně ten účet smaž je to fakt vuřt. Dnešní době je už samotný “pctuning” relativně iracionální činnost.

A opravdu prosím, nezapomeň se věnovat těm hrám bez ohledu na to, jak jsou dokonale převedeny nebo ne.

Mám dojem, že dneska si hodně lidí pro samotné sledování toho, co je furt špatně hru samotnou naprosto neužije

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 14:07
od killerek
_DAVE_: To nejses schopen sam od sebe prestat s OT a blabolenim a musi to za tebe udelat admin, protoze mas malou sebekontrolu?

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 14:23
od Hladis
Tak, abych jen nekecal, tak jsem jen rychle nacet dve (tri) UE5.2 dema na Ultra ve FHD a hodim screenshoty :

Scena 1
Leto: https://abload.de/img/mwredwoodforestbiome-pgf74.png
Zima: https://abload.de/img/mwredwoodforestbiome-cefwh.png

Scena 2
Leto: https://abload.de/img/unrealgame-win64-ship8rei3.png
Zima: https://abload.de/img/unrealgame-win64-ship7jdcx.png

Scena3
Leto: https://abload.de/img/unrealgame-win64-shipoace0.png
Zima: https://abload.de/img/unrealgame-win64-ship9tewd.png

Oboje se vejde i do 8GB, ale karta je vykonove v prdeli.
Prochazet se tim lesem je hezky, je to krasne detailni a takovy Skyrim v takovy kvalite by byl super, ale tohle je stale vec budoucnosti, nez tohle GPU utahnou vykonem na takovy detaily primo ve hre.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 14:34
od Ache
Hladis píše: sob 20. kvě 2023, 14:23Oboje se vejde i do 8GB, ale karta je vykonove v prdeli.
Právě proto že to je demo. Ve hře s takovým vizuálem, kde bude víc prvků (třeba postavy, zbraně a tuny dalších assetů kromě krajiny), ti nároky na VRAM vzrostou násobně... kolik GB zabírá tohle demo na disku?

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 15:05
od Hladis
Vzdyt to pisu........ pripadna hra v takovy kvalite, by celkovy naroky zvedla o dalsi level a tohle je ciste vec budoucnosti a ne dneska. Hlavni problem u tech dem je vykon GPU a ne nedostatek VRAM a nelze to vztahovat na dnesek a na hry. Nebo jako ze v pripadny hre by vzrostly naroky pouza na VRAM a nikoliv na vykon GPU ? Ty dema jsou pro prezentaci featur enginu, pripadne assetu a moznosti v budoucnu. Nejde dle nich posuzovat situace dnes, jelikoz dnes stejne neni tolik vykonna GPU, ktera by v takovy Ultra kvalite komplexni hru rozbehala, tedy pokud by nekdo nechtel hrat s RTX4090 ve FHD. Daji se samozrejme snizovat detaily a ta dema lze rozbehat v hratelnych fps a to i na RTX2070S, ale samo uz to ztraci kvalitu.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 20. kvě 2023, 23:53
od satik
A kromě grafiky dalších itemů, postav a dalších herních objektů je tohle jen jedno a dost jednotvárný prostředí.
Parádně to vypadá, ale dosáhnout podobný kvality v plnohodnotný hře s plným contentem a různorodým prostředím je pamětově něco úplně jinýho.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 11. čer 2023, 21:12
od killerek
Cyberkpunk ma nove HW pozadavky pro nove DLC:
https://clan.cloudflare.steamstatic.com ... 38abc8.jpg

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 11. čer 2023, 22:52
od Ache
Nevím co to dělá ve VRAM sekci, ale beztak tyhle tabulky jsou k prdu... cyberpunk chce hlavně ryzeny s 3D cache - tam to pomohlo fakt fest. :)

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: pon 12. čer 2023, 00:24
od marek16
GDDR6 VRAM Prices Plummet: 8GB of Memory Now Costs $27

https://www.tomshardware.com/news/gddr6 ... es-plummet

Jinak řečeno, nvidia oje*ala každýho majitele 4060ti a nižší do zadku za 596 kč :-D