Stránka 5 z 9

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 01:03
od Sasakr
Četl jsi, co jsem napsal?! Ne, z principu to nemá latenci jako kráva, a z měření to má latenci 23,8 ms (https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000, viz oddíl input lag, konkrétně 4k @ 60 Hz With Interpolation). Ne, ta televize to nevypíná v game modu, protože je to speciální funkce game modu (Game Motion Plus). Ne, ta televize v tomto případě nebufferuje x framů dopředu, což jsem ti tu už popsal.

Takže jsi to zhejtil sice pěkně, ale zhejtil jsi klasickou interpolaci pro filmy, čili něco úplně jinýho.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 01:29
od DOC_ZENITH
OK fajn, beru zpět co jsem řekl, něvěděl jsem že tenhle model más spešl gaming verzi interpolace co má jen 24ms místo 73 ms stejně je to +23ms too much. Nechtěj po mě abych tohle akceptoval, prostě nikdy. Ale bylo by cool udělat vizuální test mezi tímto + DLSS3 FG + FSR3 až to bude out, jen tak pro srandu aby se nakonec neukázalo že celej framegen na GPU je useless, protože kvalitativně to bylo diskutabilní už dlouho, ale vždy zde byl problém LAG. 24ms při 60fps je ale na úrovni toho kde se pohybuje DLSS framegen.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 01:53
od Ache
Spíš je otázka kvality takové TV interpolace, když nedostává přímo od herního enginu data o vektorech... víceméně to bude asi vetší trash, než předvede FSR3. :-D
Stačí jen že i Profi aplikace jako Topaz nedosahují ani z daleka takové kvality jako DLSS 3 framegen.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 01:59
od Sasakr
Doc:
Nevím, jakou latenci čekáš v 60 Hz modu. Tu o moc víc už nesrazíš.

Interpolace přidala proti 60 Hz bez interpolace nepostřehnutelných 5 ms. Takže pokud má 120 Hz režim standardně 9,7 ms, pak pravděpodobně 120 Hz s interpolací, který netestovali, bude mít 15 ms. Pokud stále too much, furt tu máš 120 Hz s VRR, který má 6,5 ms. To je, řekl bych, excelentní hodnota i na dnešní televize, natož na 5 let starý kousek. Jinak lepší Samsugy mají tuhle funkci dodnes.

Taky jsem nad tím testem uvažoval. Vzít to HFR kamerou a udělat split 30 FPS, 30 FPS + interpolace, 60 FPS, 60 FPS + interpolace a nativ 120 FPS. Jen se dokopat :-D Plus nemám zkušenosti s editováním videa.

Ache:
To záleží. U 30 FPS her to udělá pocitově tak 40 FPS. U 60 FPS to udělá něco hodně blízké 120. Pokud má hra FPS lock (a já se na něm udržím 100 % času), tak je vždy lepší to zapnout. Aby to fungovalo korektně, je potřeba perfektní frame pacing. Jakýkoliv stutter to spíše zveličí. Není to tedy taky absolutně vhodné na rozkolísaný framerate - jen stabilních 30 nebo 60, popř. 50 v 100 Hz režimu. A co se týče artefaktů, tak pochopitelně tam jsou, ale upřímě stojí za to. Typicky u závodních her to třeba mívá tendenci ghostovat HUD, ale to prostě vzhledem k povaze té technologie neodstraníš.

EDIT: Třeba u takového Outrunu 06, který jede na 60 FPS, to bylo prostě skvělé. Bez toho to působilo, přinejmenším ve srovnání, na těch 55" hrozně neplynule.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 12:30
od Hladis
DOC:
This gen is becoming a huge disappointment. Games are pushing the hardware hard, but without the respective jump in quality.
Even games using UE5 are seeing this problem. Immortals of Aveum and Remnant 2 push the hardware hard, but don't look nearly has good to justify the performance.
Also, upscaling, which was up until recently just a nice extra to have, is not being used by devs to improve performance, instead of doing proper optimization of their games.
Kauza Starfield do toho zapada, ale az extremne. Hra ma proti poslednim narocnym hram naprosto zastaraly vizual, nema to zadny moderni efekty a funkce, ale naprosto nesmyslne tankuje GPU do absurdna. To nuti dost lidi zapnout integrovany a odpadni FSR k udrzeni 60fps i na dnesnim high endu, nebo se pidit po DLSS modu, pokud mate nV a nechcete odpadni FSR. Co tam takova RTX 4090 pocita, ze jede na tak nizkych fps s vytizenim 100%, je mi naprostou zahadou, protoze tu hru by mela davat i generace Pascal.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 18:21
od Delarge
"Prasení" nativu v akci :-D Nee, vůbec tam není žádnej rozdíl a nativ je best.

https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=lhn7i7P5X3Ys3Sju&t=30

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 18:25
od DOC_ZENITH
Nativ má problémy s transparencí/ghosingem. Je tam ghosting tzn to neni nativ, je tam proavděpodobně TAA nebo jiná forma post-processing AA co kurví obraz. To co se děje s tim laserem je přesně to jak jsem popisoval meče v Black Desertu, humus.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 18:50
od Ache
Delarge píše: pát 1. zář 2023, 18:21 "Prasení" nativu v akci :-D Nee, vůbec tam není žádnej rozdíl a nativ je best.

https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=lhn7i7P5X3Ys3Sju&t=30
Já to říkal už dřív, že u spousty her je upscalovaný DLSS obraz hezčí než nativ... a beztak se tu stále dokola točí názory (spíš z rudýho tábora), "že tyhle upscalingy prasí obraz a nativ jedině!" ... přitom nativ je dost často blbě vyhlazen, protože TAA je obecně mizérie.

DLSS se navíc stále vylepšuje (víceméně se stále učí) a ty poslední verze chybují minimálně. Ghosting dělá i TAA, takže to pak je spíš o enginu / hře, jak dobře to předává data o pohybových vektorech.

Všechny takový případy - jako je na tom videu, mě jen utvrzují v tom, že k blokaci DLSS ve sponzorovaných titulech by AMD mělo velmi dobrý důvod. :)

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: ned 3. zář 2023, 22:29
od marek16
John Linneman on twitter: "Eh, I wouldn't put that label on what I do. I'm not out here investigating things and I don't want to. What I can say, because it was on DF Direct, is that I've personally spoken with three devs that implemented DLSS pre-release and had to remove it due to sponsorship."
https://www.reddit.com/r/hardware/comme ... _put_that/

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 00:57
od skaven321
marek16 píše: ned 3. zář 2023, 22:29
John Linneman on twitter: "Eh, I wouldn't put that label on what I do. I'm not out here investigating things and I don't want to. What I can say, because it was on DF Direct, is that I've personally spoken with three devs that implemented DLSS pre-release and had to remove it due to sponsorship."
https://www.reddit.com/r/hardware/comme ... _put_that/
https://twitter.com/dark1x/status/16983 ... 37159?s=20
ou...typek z DF, z takeho zeleneho platku, ktoreho svojho casu tvrdili ze DLSS 1.x je graficky lepsie ako native nieco napisal, a potom to vymazal. urcite si za tym stoji.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 01:13
od marek16
vymazal to proto, že si to lidi vztáhli ke starfieldu a ono se to týkalo jiných her, ale o tom, že by to nebyla pravda, nezaznělo nic.

Už jsem to tu jednou psal - pokud implementace DLSS zabere jednomu týpkovi jeden den, a to ani nemá přístup ke zdrojáku a musí to nějak hookovat v runtimu, pak jedinej důvod pro jeho vynechání z hry je politika.

Ale samozřejmě ti nic necpu, jen jsem postnul střípek informace, vyrovnej se s ním jak chceš :-D

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 07:17
od ArgCZ
politické rozhodnutí to bude, majitel chtěl mít především Xbox verzi a tam šel hlavní focus v optimalizaci, celý stav PC verze tomu odpovídá a jak víme tak Xbox DLSS nemá, hurá, máme viníka i problém pojmenovaný

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 09:58
od Delarge
Focus na 30 fps :lol:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 10:28
od madPav3L
Ten focus u Starfieldu na 30fps je znát, když uživatelské rozhraní je na PC stále renderované ve 30fps :sad: ... ještě, že jsou módy.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 12:25
od Hladis
U Starfieldu me ta konzoloidnost zarazi, Bethesda nejsou zadni chudaci a jejich komunita je prevazne na PC, nebyla to nikdy vylozena konzoloidni firma. S nV normalne spolupracovali a ted otocka o 180. Asi nabidka, ktera se neodmita. U jinych studii to prekvapive neni.

Co se tyka DLSS nebo i FSR, tak vzhledem k jednoduchosti implementace obojiho jde o "politiku" nebo osobni rozhodnuti a preference vyvojaru, nikoliv o technicky problem. Maji na to pravo a jde proste o smluvni dohody a metody, ktery tu funguji uz leta letouci od vsech firem. Hezke sledovat ted ze strany HC AMD fans hezkou ukazku pokrytectvi, ze Skavene. :-D Kazdopadne neocekaval bych nejakou zmenu postoje obou firem, spis to bude horsi. Predevsim AMD potrebuje se svymy par % tlacit na pilu.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 12:30
od AllowedCry
Hladis píše: pon 4. zář 2023, 12:25 Co se tyka DLSS nebo i FSR, tak vzhledem k jednoduchosti implementace obojiho
Co jsem měl tu čest testovat tyhle "jednoduše" implementované metody, tak to byla takřka nepoužitelná sračka (FSR) testoval jsem v CP77 a RDR2 - statický obraz ok, při pohybu je lepší low res + TAA.

Takže to určitě před implementací chce nějakou optimalizaci, jinak to dělá nějaký basic ostření za cenu totální degradace obrazu v pohybu.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 12:37
od _DAVE_
RE : Hladis - Bethesda je v první řadě koupena Philem a Phil jim zadává práci.

Pojem "konzoloidnost a pcčkoidnost" už máme doufám za sebou.

Prakticky všechny velké hry vychází multiplatformně a tak tam ta "konzoloidnost" prostě je.
Už Oblivion na PC byl tak masivně konzoloidní, že to muselo praštit do očí každého. A to je skoro 20let.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 12:48
od ArgCZ
Delarge píše: pon 4. zář 2023, 09:58 Focus na 30 fps :lol:
jako vzbuď se, to není o nějakým souboji Radeon vs Geforce nebo podobně(to je dávno fuč), zkuste se posunout a rozkoukat se jak ten trh dneska vypadá a kam směřuje, já si to uvědomuji už pár let

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 12:53
od Delarge
Já jsem vzhůru, jenom mě pobavila hláška o optimalizaci na 30 fps. To se dneska optimalizuje celkem snadno.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pon 4. zář 2023, 13:12
od _DAVE_
RE: - Delarge Tak kdyby byla v tom ""X"" brzdou grafická část, mohli by udělat "oblíbený" performance režim s očesanou grafikou, evidentně je limit v CPU, které prostě 60fps nedá (kor na ""S"")..
Jediný režim je logickou volbou, Bethesda sice hodně pokročila, ale ten engine má základy furt kdesi v dobách Skyrimu - už na první pohled to není na výši.
(ty extra časté lodingy atd).

Optimalizace by konkrétně zde byla potřeba jako sůl, ale obávám se že není co optimalizovat, ten engine je za zenitem.