Dobrý den
Předem bych rád upozornil, že jsem naprostý notebookový nováček. Pořídil jsem si Dell Latitude E5400 a překvapila mě jeho vysoká hlučnost. Snažil jsem se nalézt nějaký software pro regulaci otáček ventilátoru, ale marně. I8kfan můj typ notebooku již nepodporuje a pokud jsem se přes něj snažil regulovat otáčky, "bil se" s automatickou regulací (jinak to popsat neumím, otáčky ventilátoru cyklovaly v intervalu jedné vteřiny od velmi nízkých po standardní). Na zahraničním fóru jsem se dočetl, že Latitude E5400 řídí ventilátor dle teploty HDD, což se mi zdá jako kdybych se měl drbat pravou rukou za levým uchem.
Další problém spočívá v samotném HDD a nemožnosti přehrát jeho firmware. Ze stránek Dellu jsem si stáhl správný firmware, vytvořil z .iso souboru bootovatelné DVD. DVD normálně nabootuje, ale prográmek na flashnutí firmwaru zahlásí "Invalid file". Proč chci firmware přeflashovat? Nejnovější verze řeší otravné soustavné chroustání disku při nečinnosti. Disk je Seagate ST9160823ASG (160 GB, 7200rpm). Na ntb je nainstalována originální Vista Business.
Děkuji předem za všechny rady.
PS: NHC nemá pro regulaci FANu správné ACPI údaje.
PPS: SpeedFan nefunguje.
Dell E5400 - problém s hlučností (fan control & HDD)
Moderátor: Don
- kupkoid
- Začátečník
-
- Kontaktovat uživatele:
Dell E5400 - problém s hlučností (fan control & HDD)
Core i5 3570k @ 4.5GHz | AMD HD7970 | MSI Z77A-G43 | 24GB RAM | Audiotrak Prodigy HD2 | Crucial RealSSD C300 256GB + Intel S3500 240GB | 2TB HDD | CM Silencio 500 | Seasonic S760 platinum | Xigmatek Aegir + Noctua NT-H1
- Don Martinez
- Středně pokročilý
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dell E5400 - problém s hlučností (fan control & HDD)
Koukal jsi jestli není pro NHC někde napsaný plugin? Třeba tady...
Chystané recenze: Acer TravelMate TimeLine 8371 - více viz položka www v mém profilu... Brutální D.M.
Chcete si koupit notebook? Vyzkoušejte náš opravdu cool nový dotazník
Chcete si koupit notebook? Vyzkoušejte náš opravdu cool nový dotazník