CoolerMaster Cosmos II
Moderátor: L4mka
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
CoolerMaster Cosmos II
Tak vás všechny zdravím, rád bych se s vámi podělil o pár věcí, co se týká této luxusní bedny. Na první pohled je to super bedna, na hodně disků a spoustu modifikací. Jen že je také plná drobných nedostatků a má vadný regulátor ventilátorů, o kterém jsem se po zakoupení dočetl až zde http://www.overclock.net/t/1199098/cool ... mos-2-club .Je pravda že CoolerMaster udělal po četných stížnostech revizi PCB a po zaslání VINka vám zaslal celičký přední panel noví.
To že nelžu, se můžete přesvědčit a podívat zde na tomto videu Cosmos 2 Upgraded Fan Controller
http://www.youtube.com/watch?v=WppcghMBf4o
Další problém co mám, měl jsem je z velkou XL-ATX deskou. Kdy při montáži chladiče + ventilátor 25mm zakryjí okénka na přídavné napájení CPU a i konektor a zasahují do desky. Tak že při zachování správného proudění vzduchu, kdy ventilátor tlačí vzduch ven s case je to nepoužitelné. Proto, abych vše namontoval správně, jak má být jsem musel udělat pár úprav které, jsem vyfotil a o kterých napíši později.
Zde ještě pár fotek od lidí co měli stejný problém.
http://cdn.overclock.net/2/2e/2e01fa29_WP_000615.jpeg
http://cdn.overclock.net/4/45/45cb40d2_WP_000616.jpeg
http://cdn.overclock.net/4/46/46384b00_WP_000617.jpeg
http://cdn.overclock.net/f/f0/f0fac64b_WP_000618.jpeg
http://cdn.overclock.net/e/e5/e55aea78_WP_000619.jpeg
http://cdn.overclock.net/a/a2/a218f24e_WP_000620.jpeg
Ted bych vám rád ukázal, co jsem zatím doma v malé dílně v paneláku (kumbál na bundy) udělal.
To jen pár fotek pro představu jak to vypadalo, než jsem se do toho pustil. Přiznám se, že jsem dlouho váhal, zda se mám do toho pustit, vrtat, brousit a podobně. Nakonec jsem do toho šel a výsledek posuďte sami.
To že nelžu, se můžete přesvědčit a podívat zde na tomto videu Cosmos 2 Upgraded Fan Controller
http://www.youtube.com/watch?v=WppcghMBf4o
Další problém co mám, měl jsem je z velkou XL-ATX deskou. Kdy při montáži chladiče + ventilátor 25mm zakryjí okénka na přídavné napájení CPU a i konektor a zasahují do desky. Tak že při zachování správného proudění vzduchu, kdy ventilátor tlačí vzduch ven s case je to nepoužitelné. Proto, abych vše namontoval správně, jak má být jsem musel udělat pár úprav které, jsem vyfotil a o kterých napíši později.
Zde ještě pár fotek od lidí co měli stejný problém.
http://cdn.overclock.net/2/2e/2e01fa29_WP_000615.jpeg
http://cdn.overclock.net/4/45/45cb40d2_WP_000616.jpeg
http://cdn.overclock.net/4/46/46384b00_WP_000617.jpeg
http://cdn.overclock.net/f/f0/f0fac64b_WP_000618.jpeg
http://cdn.overclock.net/e/e5/e55aea78_WP_000619.jpeg
http://cdn.overclock.net/a/a2/a218f24e_WP_000620.jpeg
Ted bych vám rád ukázal, co jsem zatím doma v malé dílně v paneláku (kumbál na bundy) udělal.
To jen pár fotek pro představu jak to vypadalo, než jsem se do toho pustil. Přiznám se, že jsem dlouho váhal, zda se mám do toho pustit, vrtat, brousit a podobně. Nakonec jsem do toho šel a výsledek posuďte sami.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Po zakoupení plexiskla jsem ho zanesl ke sklenáři. Nakreslil výkres, okótoval. Ten kdo to řezal si řekl malej kšeft tak na to prdím ,milimetr žádná míra ,tak že jsem musel vše upravovat, dobrušovat ,dopásávat stím jsem tak nějak počítal.
Pro broušení plexy pro mě byla asi nejlepší aku.vrtačka a kovová fréza viz foto. Zkoušel jsem to pilníkem (pokud nemáte dost ostrý je to jako když jezdíte starej bábě po zadku)Brusný papír a prkýnko to taky moc nebralo, hned se zanesl. Dokonce vibrační brusku, bordel , hluk , všechno padalo, ale plexy neubývalo. Pro doladění, dohlazení jsem to musel vzít pilníkem, ale koupil jsem nový a ten pak bral. Na vyhlazení jsem použil brusný papír pod vodu 1500 hrubost. Krásně se všechny šrámy od pilníku vyhladí a vše je lesklé.
Je z toho pěkný bordel, létal jsem se smetákem jako kuna. To pro někoho kdo by se do toho chtěl pustit. Je třeba to opravdu dělat v nějaké dílně, určitě bych nedoporučoval obývák nebo podobné obytné prostory
Vrtání plexy
Je to plast dělal jsem s tím poprvé ale člověk ledas co zná. Můj poznatek vrtat pomalu, netlačit na vrták ,odlehčovat ho. Mám na vrtačce regulátor, snížil jsem otáčky na min. materiál se pak méně zahříval a tavil. Díra je pak pěkně kulatá a přesná. Já jsem si do plexy vybral šroubky M4 se zapuštěnou hlavou na imbus. Díry jsem tudíž musel zahlubovat viz. foto.
Edit:Jdu něco dělat ,zítra budu pokracovat Slunce v buši
Pro broušení plexy pro mě byla asi nejlepší aku.vrtačka a kovová fréza viz foto. Zkoušel jsem to pilníkem (pokud nemáte dost ostrý je to jako když jezdíte starej bábě po zadku)Brusný papír a prkýnko to taky moc nebralo, hned se zanesl. Dokonce vibrační brusku, bordel , hluk , všechno padalo, ale plexy neubývalo. Pro doladění, dohlazení jsem to musel vzít pilníkem, ale koupil jsem nový a ten pak bral. Na vyhlazení jsem použil brusný papír pod vodu 1500 hrubost. Krásně se všechny šrámy od pilníku vyhladí a vše je lesklé.
Je z toho pěkný bordel, létal jsem se smetákem jako kuna. To pro někoho kdo by se do toho chtěl pustit. Je třeba to opravdu dělat v nějaké dílně, určitě bych nedoporučoval obývák nebo podobné obytné prostory
Vrtání plexy
Je to plast dělal jsem s tím poprvé ale člověk ledas co zná. Můj poznatek vrtat pomalu, netlačit na vrták ,odlehčovat ho. Mám na vrtačce regulátor, snížil jsem otáčky na min. materiál se pak méně zahříval a tavil. Díra je pak pěkně kulatá a přesná. Já jsem si do plexy vybral šroubky M4 se zapuštěnou hlavou na imbus. Díry jsem tudíž musel zahlubovat viz. foto.
Edit:Jdu něco dělat ,zítra budu pokracovat Slunce v buši
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Bednu jsem vykuchal tak jak jsem potřeboval. Odstranil jsem horní box na disky, jedna část je na dvou šroubkách, druhá je už nýtovaná. Protože jsem nesehnal 10mm plexisklo byl jsem donucen požít dvě 5mm čiré. To vkládám dospod jako výplň dna case a na vrch 3mm černé. Další omezení bylo, že jsem sehnal jen 400x400mm desku 2x tak jsem musel udělat vrchní část ze dvou kusů. Celek je to z 9 kusů plexy viz foto. Také jsem musel kvůli prolisu v horní části udělat prořez, aby doléhalo plexy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
První pokus o nastříkání šroubků a podložek na černo. Pro náročnost balení jsem pak raci stříkal každý šroubek a podložku zvlášť bylo rychlejší. Při montáži tohoto plexy bohužel prasklo v rohu přes díru. Moc jsem utahoval, plexy se prohnulo a prasklo. Byl jsem pěkně nas... a říkal si mám to nechat nebo ne nikdo to stejně neuvidí. Nakonec jsem udělal desku novou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) WuVirr dne sob 9. bře 2013, 14:43, celkem upraveno 1 x.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Protože plexy mělo každé jinou barvu a jsou tam tři na sobě tak jsem se rozhodl, že je taky stříknu na černo. Na plexy před stříkáním jsem štětečkem nanesl základovku na plasty co používají u nás v autolakovně http://www.4cr-shop.cz/eshop/plnice-a-z ... na-plasty/ .
Nanesl jsem jednu vrstvu a 15min počkal, pak druhou a nechal zaschnout 60 minut. Na povrchu se vytvoří šedostříbrný povlak ,pokud je povrch dobře naleptaný stačí nehtem rýpnout a neměl by se otřít pak se dá stříkat.
Nanesl jsem jednu vrstvu a 15min počkal, pak druhou a nechal zaschnout 60 minut. Na povrchu se vytvoří šedostříbrný povlak ,pokud je povrch dobře naleptaný stačí nehtem rýpnout a neměl by se otřít pak se dá stříkat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Další věc co jsem udělal je, že jsem vyřízl plexy kolem rychloupínačů pro externí 5,25" pozice. Plexy jsem upevnil pomocí 5 distančních sloupků, kdy na jednom konci byl už M4 závit do druhého jsem musel v práci na soustruhu vyvrtat díru a udělat závit taky M4.Za čas bych to chtěl zkusit posvítit pomocí těchto pásků které nalepím na plexy tak aby svítil směrem dolů. Okraje nedoléhají, mohlo by to hezky prosvěcovat kolem dokola. Nalepil bych dva do tvaru ( L ).Mam zálusk na tyto
http://www.alphacool.cz/produkt/BitFeni ... rg1=010318
http://www.alphacool.cz/produkt/BitFeni ... rg1=010318
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Další věc co jsem udělal je zadní strana. Rozhodl jsem se, že plexy také nastříkám na černo postup je stejný jako u postu výše. Tady jsem musel trochu zamakat, plexy jsem chtěl přišroubovat, aby mělo dobré držení, tak jsem musel desky navrtat a udělat do nich závit M4 pomocí závitníků. Problém byl že deska není z jednoho kusu ale ze tří. Musel jsem to pořádně utáhnout šroubem, aby mi nelezla od sebe, navrtával jsem to mezi dvě přímo na střed. Vrták jsem zvolil 3mm v tabulkách je 3,2 ale je to plast ne kov. Díra byla těsnější ale závit se tam vyřízl jedna báseň.
Do závitů jsem si natočil před nátěrem šroubky, to abych si tam nezanesl barvu a závit si tak nezalepil. Po odtržení pásky se může stát, že tam zůstanou otřepky barvy. Ty pak jen stačí na sucho obrousit papírem pod vodu a vyhladit hrany.
Barvu jsem měl koupenou, dvousložkovou ale kdo by se s tím tužil. Vystříkal jsem si podle potřeby do plastové misky ze spreje. Musí se pracovat rychle barva schne před očima.
Do závitů jsem si natočil před nátěrem šroubky, to abych si tam nezanesl barvu a závit si tak nezalepil. Po odtržení pásky se může stát, že tam zůstanou otřepky barvy. Ty pak jen stačí na sucho obrousit papírem pod vodu a vyhladit hrany.
Barvu jsem měl koupenou, dvousložkovou ale kdo by se s tím tužil. Vystříkal jsem si podle potřeby do plastové misky ze spreje. Musí se pracovat rychle barva schne před očima.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
No a to bude skoro už konec. Ještě k té zadní straně mám v plánu za čas pořídit dva SSD disky. Protože jsem zrušil horní koš i šuple což je celkem 7 pozic tak mě napadlo, že je přišroubuju na plexy, stačí pak udělat 4 díry pro každý disk a přišroubovat. Pokud by kabel vadil stažení na plochu podložím ještě 5mm sklem a bude to
Mam na vás ještě dotaz, co myslíte jak by to vypadalo když bych natřel šroubky na černo nebo je mam nechat takto lesklé.
Do budoucna plánuju ještě udělat dvě nebo tři desky. Jednu chci dát kolem základní desky svisle dolu tam, kde jsou otvory pro kabel. Zakrýt tím ty díry, kterými by nešel žádný kabel a pak dolů, tam kde je zdroj trochu to kapotovat a schovat kabely. Fotky budu doplňovat postupně mam nakupené díly jak na vodní chlazení tak ostatní tak jsem nahodím jak budu montovat.
Slunce v buši
Mam na vás ještě dotaz, co myslíte jak by to vypadalo když bych natřel šroubky na černo nebo je mam nechat takto lesklé.
Do budoucna plánuju ještě udělat dvě nebo tři desky. Jednu chci dát kolem základní desky svisle dolu tam, kde jsou otvory pro kabel. Zakrýt tím ty díry, kterými by nešel žádný kabel a pak dolů, tam kde je zdroj trochu to kapotovat a schovat kabely. Fotky budu doplňovat postupně mam nakupené díly jak na vodní chlazení tak ostatní tak jsem nahodím jak budu montovat.
Slunce v buši
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Shakall605
- Začátečník
- Registrován: 22. čer 2011
- Bydliště: Vidíte ten palác? Tak tam ne. (Ostrava)
Re: CoolerMaster Cosmos II
Ta case až na pár "mouch" nemá chybu, ale jsem zvědav co stím vykutíš. Jestli se můžu zeptat, jelikož je dělaná pro kopu PCI(e) karet na desku k tomu velmi dobrý airflow... Jaký HW plánuješ do toho dát?
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Ahoj chtěl jsem to sice postnout postupně ale, když se ptáš tak základ bude toto. Je to starší fotka.
SSD: OCZ RevoDrive 3 - 120GB
http://www.czc.cz/ocz-revodrive-3-120gb ... ss72blln82
Zdroj: Seasonic SS-1000XP F3 1000W
http://www.czc.cz/seasonic-ss-1000xp-f3 ... dgu3mu9ko4
Na procesor plnohodnotný vodník časem postnu fotky, teď si nechávám přelakovat chladič přinesu fotky z lakovny tak vydržte. Vše už mam nakoupené krom GPU to vybírám teď a rozhoduju se bud GTX 690 nebo TITAN)))
Sestavu dávám dohromady už přes rok ,jde to pomalu no sportku jsem nevyhrál.Odhadem mě to mohlo stát tak 80k
SSD: OCZ RevoDrive 3 - 120GB
http://www.czc.cz/ocz-revodrive-3-120gb ... ss72blln82
Zdroj: Seasonic SS-1000XP F3 1000W
http://www.czc.cz/seasonic-ss-1000xp-f3 ... dgu3mu9ko4
Na procesor plnohodnotný vodník časem postnu fotky, teď si nechávám přelakovat chladič přinesu fotky z lakovny tak vydržte. Vše už mam nakoupené krom GPU to vybírám teď a rozhoduju se bud GTX 690 nebo TITAN)))
Sestavu dávám dohromady už přes rok ,jde to pomalu no sportku jsem nevyhrál.Odhadem mě to mohlo stát tak 80k
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Tak jsem vám tak trošku kecal, chladič jsem měl už v lakovně, ale ještě na něm nikdo nedělal. Dneska jsem chladič zase přinesl dom, nějak se mi to rozleželo v hlavě a nevím zda to má vůbec nějaký smysl ho lakovat a zda by to nebylo horší než lepší. Je jisté, že je to jen pro oko čistě estetická záležitost. Černá převozní barva, která se lehce odře (odřela) není moc pěkná, ale někde jsem četl, že černí nejlépe vyzařuje teplo. Tak abych se vyžvýkl jde mi o to co si myslíte vy a zdá má někdo nějakou zkušenost a zda to má nějaký smysl či ne??Barva měla být červená zkoušel jsem vybrat něco ve stylu ROG ,přelakovat jsem chtěl jen boky a kraje aby si někdo nemyslel že jsem chtěl zastříkat i hoštiny chladiče. Fitinky mam všechny tyto http://www.alphacool.cz/produkt/Bitspow ... 1=01060311
a ty jsou černý tak prostě nevím a nemohu se rozhodnout. Budu vděčný za každou radu nebo jiný názor.
http://www.alphacool.cz/produkt/XSPC_Tr ... 1=01060100
Slunce v buši.
a ty jsou černý tak prostě nevím a nemohu se rozhodnout. Budu vděčný za každou radu nebo jiný názor.
http://www.alphacool.cz/produkt/XSPC_Tr ... 1=01060100
Slunce v buši.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Nikdo se mi tu k dané otázce nevyjádřil, tak jsem se nakonec rozhodl, že do toho půjdu. Zítra by to mělo být hotové a suché tak že to přinesu dom. Trvalo to trochu déle, než jsem myslel, bylo moc práce a přeci jen to kluci dělali jako meloun. Jinak mě to celé vyšlo na necelé pětikilo, bohužel jsem si vybral barvu, kde je nutné použít barvu s pod střikem, decka té a decka té. Bez laku a plniče to vyšlo, jak to vyšlo jinak by to bylo o něco dražší. Zítra to nahodím a něco k tomu napíšu. Pak teda mam v plánu začít stavět vodní okruh když už mam teda ten chladič, tak že taky udělám pár fotek komponent a montáže.
Slunce v buši.
Slunce v buši.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Tak jsem se k tomu konečně dostal, chladič mam doma a řeknu vám, že to vypadá opravdu luxusně o proti té převozní černé. Barvu jsem se snažil vybrat podle barev ROG, vzal jsem desku co mam doma Asus Rampage IV Extreme ,vzorníky barev a začal vybírat. Řeknu vám popravdě, že vybrat tu správnou barvu z tolika možností, každá barva má další pod odstín bylo asi to nejtěžší z celé té věci. Zrealizovat už nedalo tolik práce hlavně, když vám kolegové z práce dluží malou službičku za opravu PCčka. Ještě dodám, barva má jemné zrno perletě (metalíza) a vypadá fakt pěkně a vše je pak přestříkané lakem.
Zkusím popsat každou fázi před stříkáním zvlášt.Myslím si že samotnou přípravu pod lak by zvládl doma každy trochu šikovný človíček co má aspon trochu prostor na práci.Ušetří tak docela slušný peníz protože lakovna si to nechá slušně zaplatit ,někdy je s tím docela práce a práce je drahá.Hlavně když má díl dost členitý povrch a vše se tam musí brousit ručně.
První co musíte udělat, pokud má díl na sobě barvu, ať už je to základ, převozní barva nebo barva samotná je obroušení. Pokud je to základ, nebo jako v mém případě, já tomu říkám převozní černá, ale může to být speciální barva na chladiče, strhnou brusným papírem vrchní vrstvu bravy. Použil bych jemnější papír, aby nezanechal v barvě hluboké škrábance ,myslím že osmistovka bude ideální. Dá se taky zakoupit brusná houbička, tu požívají u nás a je fakt super a to na různě zaoblené hrany, místa kam se dost špatně dostáváte, dá se různě tvarovat, ohýbat, stáčet do ruličky a podobně ale dají se tím brousit i plochy. Ideální velikost je asi jako dlaň. Další je pak samotná barva, pokud je to nastříkané od výrobce platí to výše. Pokud jste to ale zkoušeli stříkat třeba sprejem a pak jste si řekli že to nevyšlo zrovna nejlépe a že si to necháte někde přestříkat, je nutné a to ZDŮRAZŇUJI všechnu barvu umýt acetonem ,jinak se to celé v reakci na plnič pozvedá a museli tak začínat od znova a plnič zbrousit až na plech. Barva ze spreje když není opravdu kvalitní prostě tak reaguje a je to pěkný "vobruz" )))
zde příklad: http://www.ctyricr.cz/index.php?action= ... ail&id=190 (není to v žádném případě REKLAMA)
Další věc je když máte vše obroušené ,vyfoukané ,kdo nemá doma možnost vyfoukat je dobré utřít mokrým hadříkem (prach se mokrý hadřík nachytá) a pak do sucha vytřít papírovým ubrouskem.
Pokud bude nutné, jako v mém případě nějaké části zalepit je třeba zakoupit vhodnou lepenku, ze zkušenosti vím, že se vyplatí koupit kvalitnější, dobře lepí a netrhá se. Zase jsou různé šířky lepenky a z různého materiálu, lepenky pro přesné lepení, to se nebudu rozepisovat každý musí zvolit podle potřeby. Při zalepování se vám vyplatí, že máte díl dobře očištěn protože i sebelepší lepenka nedrží na zaprášeném povrchu)))
Zase nějaký příklad: http://www.ctyricr.cz/index.php?action=show_v&id=32
http://www.ctyricr.cz/index.php?action=show_v&id=36
K stříkání plniče řeknu jen pár věcí. Je dobré vědět dopředu, jakou barvou budete stříkat, podle toho také volíme barvu plniče. Tři základní bílá, šedá a černá v obchodě kde vám budou barvu míchat vám vždy, poradí jaký je nejvhodnější podklad pro tu či onu barvu. Je to vždy lepší barva dobře kryje a spotřeba je pak menší a vás to do budoucna bude stát méně. Já měl pro tuto červenou vhodný bílí podklad, jen že znáte to když ho potřebujete zrovna žádný nezbyl. Tak se to vzalo šedým , kolega je mazák a tak když to stříkal, zároveň stříkal i bílé blatníky na čtyřku golfa tak si to trochu fouknul bílou barvou
Abych nezapomněl, plnič se dá koupit i ve spreji. To je ideální pro lidi co nemají doma kompresor a těch bude asi většina. Stačí nanést dvě vrstvičky chvilku po sobě, stačí pauza pár minut. Podle potřeby dáváme vrstev více dokud se nezakryje předchozí nátěr. Většinou jsou znatelné tmavé flíčky stříkáme dokud se úplně neztratí. Zase platí pravidlo, radši více vrstev než dvě silné a pak tam mít záclony (stékance) po celém dílu, těžko se to 24 hodinách brousí do hladka. Plnič by měl schnout 24 hodin při pokojové teplotě.
Broušení plniče je v celku snadné. Potřebujeme zase hrubší papír, dobrá je houbička co jsem doporučoval výše. Hodit se bude i houba na otírání, oplachování, při broušení pod vodou. Můžete brousit na sucho nebo pod vodou ,to platí při broušení hrubším papírem kdy si lehce strhnete povrch. Pokud to někomu steče, tak zase hrubím srovnat do roviny. Pak je třeba materiál vyhladit od drobných škrábanců a nerovností co udělá hrubší papír. Ideální je hrubost 1000, 1200, na jemno brousíme pod vodou. V obchodě vám prodají aršík nebo více papíru podle velikosti dílu a potřeby to je na každém. Do vody přidáme trochu Jaru bude se to zároveň odmašťovat, voda by měla bít vlažná (kdo se taky rád máchá ve studené vodě).Před stříkáním jsme si ,když to bylo nutné díl olepili, lepenku tam klidně nechte ,při broušení nepřekáží ,zároveň vám kryje místa která jste nechtěli mít zastříkaná a tak nedojde k tomu že by jste si je omylem obrousili až na plech)))
Na konec ztrháme starou lepenku, vše pečlivě otřeme houbičkou nebo mokrým hadříkem a vysušíme papírovou utěrkou. Vše se bude muset znova zalepit. Při zalepování buďte nanejvýše pečliví ,mohlo by se stát že se to celé podfoukne a bude barva tam kde být neměla.
Ještě něco bruste opatrně, aby vám tam vůbec nějaký ten plnič zůstal, viz obrázek.
Vše nakonec záleží jak se dohodnete s tím kdo vám to bude stříkat. Jakou přípravu vám dovolí si udělat doma samotné. Přeci jen on bude ten, co pak bude provádět konečný nástřik. Příprava je důležitá ,ale při dodržování základních pravidel to v celku nic není. Zkušený lakýra by nestříkal něco co nebude 100% připravené, tak že vše konzultujte s ním.
Zkusím popsat každou fázi před stříkáním zvlášt.Myslím si že samotnou přípravu pod lak by zvládl doma každy trochu šikovný človíček co má aspon trochu prostor na práci.Ušetří tak docela slušný peníz protože lakovna si to nechá slušně zaplatit ,někdy je s tím docela práce a práce je drahá.Hlavně když má díl dost členitý povrch a vše se tam musí brousit ručně.
První co musíte udělat, pokud má díl na sobě barvu, ať už je to základ, převozní barva nebo barva samotná je obroušení. Pokud je to základ, nebo jako v mém případě, já tomu říkám převozní černá, ale může to být speciální barva na chladiče, strhnou brusným papírem vrchní vrstvu bravy. Použil bych jemnější papír, aby nezanechal v barvě hluboké škrábance ,myslím že osmistovka bude ideální. Dá se taky zakoupit brusná houbička, tu požívají u nás a je fakt super a to na různě zaoblené hrany, místa kam se dost špatně dostáváte, dá se různě tvarovat, ohýbat, stáčet do ruličky a podobně ale dají se tím brousit i plochy. Ideální velikost je asi jako dlaň. Další je pak samotná barva, pokud je to nastříkané od výrobce platí to výše. Pokud jste to ale zkoušeli stříkat třeba sprejem a pak jste si řekli že to nevyšlo zrovna nejlépe a že si to necháte někde přestříkat, je nutné a to ZDŮRAZŇUJI všechnu barvu umýt acetonem ,jinak se to celé v reakci na plnič pozvedá a museli tak začínat od znova a plnič zbrousit až na plech. Barva ze spreje když není opravdu kvalitní prostě tak reaguje a je to pěkný "vobruz" )))
zde příklad: http://www.ctyricr.cz/index.php?action= ... ail&id=190 (není to v žádném případě REKLAMA)
Další věc je když máte vše obroušené ,vyfoukané ,kdo nemá doma možnost vyfoukat je dobré utřít mokrým hadříkem (prach se mokrý hadřík nachytá) a pak do sucha vytřít papírovým ubrouskem.
Pokud bude nutné, jako v mém případě nějaké části zalepit je třeba zakoupit vhodnou lepenku, ze zkušenosti vím, že se vyplatí koupit kvalitnější, dobře lepí a netrhá se. Zase jsou různé šířky lepenky a z různého materiálu, lepenky pro přesné lepení, to se nebudu rozepisovat každý musí zvolit podle potřeby. Při zalepování se vám vyplatí, že máte díl dobře očištěn protože i sebelepší lepenka nedrží na zaprášeném povrchu)))
Zase nějaký příklad: http://www.ctyricr.cz/index.php?action=show_v&id=32
http://www.ctyricr.cz/index.php?action=show_v&id=36
K stříkání plniče řeknu jen pár věcí. Je dobré vědět dopředu, jakou barvou budete stříkat, podle toho také volíme barvu plniče. Tři základní bílá, šedá a černá v obchodě kde vám budou barvu míchat vám vždy, poradí jaký je nejvhodnější podklad pro tu či onu barvu. Je to vždy lepší barva dobře kryje a spotřeba je pak menší a vás to do budoucna bude stát méně. Já měl pro tuto červenou vhodný bílí podklad, jen že znáte to když ho potřebujete zrovna žádný nezbyl. Tak se to vzalo šedým , kolega je mazák a tak když to stříkal, zároveň stříkal i bílé blatníky na čtyřku golfa tak si to trochu fouknul bílou barvou
Abych nezapomněl, plnič se dá koupit i ve spreji. To je ideální pro lidi co nemají doma kompresor a těch bude asi většina. Stačí nanést dvě vrstvičky chvilku po sobě, stačí pauza pár minut. Podle potřeby dáváme vrstev více dokud se nezakryje předchozí nátěr. Většinou jsou znatelné tmavé flíčky stříkáme dokud se úplně neztratí. Zase platí pravidlo, radši více vrstev než dvě silné a pak tam mít záclony (stékance) po celém dílu, těžko se to 24 hodinách brousí do hladka. Plnič by měl schnout 24 hodin při pokojové teplotě.
Broušení plniče je v celku snadné. Potřebujeme zase hrubší papír, dobrá je houbička co jsem doporučoval výše. Hodit se bude i houba na otírání, oplachování, při broušení pod vodou. Můžete brousit na sucho nebo pod vodou ,to platí při broušení hrubším papírem kdy si lehce strhnete povrch. Pokud to někomu steče, tak zase hrubím srovnat do roviny. Pak je třeba materiál vyhladit od drobných škrábanců a nerovností co udělá hrubší papír. Ideální je hrubost 1000, 1200, na jemno brousíme pod vodou. V obchodě vám prodají aršík nebo více papíru podle velikosti dílu a potřeby to je na každém. Do vody přidáme trochu Jaru bude se to zároveň odmašťovat, voda by měla bít vlažná (kdo se taky rád máchá ve studené vodě).Před stříkáním jsme si ,když to bylo nutné díl olepili, lepenku tam klidně nechte ,při broušení nepřekáží ,zároveň vám kryje místa která jste nechtěli mít zastříkaná a tak nedojde k tomu že by jste si je omylem obrousili až na plech)))
Na konec ztrháme starou lepenku, vše pečlivě otřeme houbičkou nebo mokrým hadříkem a vysušíme papírovou utěrkou. Vše se bude muset znova zalepit. Při zalepování buďte nanejvýše pečliví ,mohlo by se stát že se to celé podfoukne a bude barva tam kde být neměla.
Ještě něco bruste opatrně, aby vám tam vůbec nějaký ten plnič zůstal, viz obrázek.
Vše nakonec záleží jak se dohodnete s tím kdo vám to bude stříkat. Jakou přípravu vám dovolí si udělat doma samotné. Přeci jen on bude ten, co pak bude provádět konečný nástřik. Příprava je důležitá ,ale při dodržování základních pravidel to v celku nic není. Zkušený lakýra by nestříkal něco co nebude 100% připravené, tak že vše konzultujte s ním.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) WuVirr dne sob 13. dub 2013, 14:17, celkem upraveno 2 x.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
No a nakonec je hotová věc. Pokud si to přinesete dom a je to ještě ten den ,nebo den předtím stříkané ,je dobré nechat díl pěkně vyzrát a to cca 5 dní. Po tuto dobu by se správně nemělo do laku nijak zasahovat, to ani leštit a podobně. Lak ještě není dostatečně vytvrdly a šlo by to opravdu špatně a furt trošku lepí, proto díl nechat někde v teple třeba na papíru před montáží nebo jinou manipulací vyschnout. Když to uspěcháte a honem ho tam přiděláte a za čas budete chtít díl demontovat ,mohlo by se stát že se přilepí a když ho sundáte, půjde to dolů i s barvou. Proto já mam chladič na poličce a pěkně tam zraje.
Ted jen pár fotek.
Budu vděčný za každý komentík nebo připomínku za radu a i rád poradím, když to bude v mích silách.
Slunce v buši.
Ted jen pár fotek.
Budu vděčný za každý komentík nebo připomínku za radu a i rád poradím, když to bude v mích silách.
Slunce v buši.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Mr Lucas
- Čestný člen
- Registrován: 25. říj 2011
- Bydliště: Somewhere on the Earth
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Zatím to vypadá luxusně, jen tak dál
Jedinou výtku mám k tvé gramatice, ta ti moc nejde Sice to ničemu nevadí, ale čte se to trochu hůř.
Jedinou výtku mám k tvé gramatice, ta ti moc nejde Sice to ničemu nevadí, ale čte se to trochu hůř.
... Don't give the noise a chance ...
ULN PC: MB: Asus P8P67 B3 CPU:Core i5 2500K / 4,5GHz@1,3V - passive cooled by Phanteks PH-TC14PERAM: Kingston HyperX Genesis Grey 8GB 1600MHz GPU: Sapphire HD 6850 775/4000MHz@0,975V cooled by Accelero S1 + 2x Noiseblocker PL1 (380-700rpm) SSD,HDD: Crucial M4 64GB + WD Green WD20EARS in Silentmaxx HDD Silencer PSU: Enermax PRO82+ 385W cooled by Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) CASE: Cooler Master Cosmos II - Silent mod with two exhaust fans - rear Noctua NF-A14 ULN (400-700rpm), top Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) + 2,5-5cm soundproofing material Gumex Type 500, Type 503, Type 505 AUDIO: Onkyo Wavio SE-200PCI -> Yamaha RX V559 -> Eagle Cable Silverline -> Yamaha NS 777, NS 444, NS 333 + Velodyne EQ-Max 12 LCD: 27" Asus VE278Q + 50" Philips 50PFL5008K/12 with Ambilight
ULN PC: MB: Asus P8P67 B3 CPU:Core i5 2500K / 4,5GHz@1,3V - passive cooled by Phanteks PH-TC14PERAM: Kingston HyperX Genesis Grey 8GB 1600MHz GPU: Sapphire HD 6850 775/4000MHz@0,975V cooled by Accelero S1 + 2x Noiseblocker PL1 (380-700rpm) SSD,HDD: Crucial M4 64GB + WD Green WD20EARS in Silentmaxx HDD Silencer PSU: Enermax PRO82+ 385W cooled by Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) CASE: Cooler Master Cosmos II - Silent mod with two exhaust fans - rear Noctua NF-A14 ULN (400-700rpm), top Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) + 2,5-5cm soundproofing material Gumex Type 500, Type 503, Type 505 AUDIO: Onkyo Wavio SE-200PCI -> Yamaha RX V559 -> Eagle Cable Silverline -> Yamaha NS 777, NS 444, NS 333 + Velodyne EQ-Max 12 LCD: 27" Asus VE278Q + 50" Philips 50PFL5008K/12 with Ambilight
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Snažím se ,sice to proháním přez Word ,ale sloh není zrovna moje silná stránka
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Dneska bych vám rád ukázal, jak jsem upravil, case pro vodní chladič. Řešil jsem základní problém a to zachování správného proudění vzduchu (viz. Obrázek níže). Case má perfektně řešení air flow, ale to jen do té míry kdy se držíte referenčního řešení. Tím mám na mysli, že použijete na procesor vzduchoví chladič a na horní číst pak umístíte ventilátor tak aby nasával horký vzduch z casu a foukal ho směrem ven. To si myslím je to správné řešení. Problém však nastává v případě, kdy na horní číst namontujete chladič + ventilátor (z vnitřku skříně). At je to systém all-in-one bezúdržbového vodního chlazení, příkladem je http://www.czc.cz/coolermaster-eisberg- ... 33/produkt nebo plnohodnotný vodní okruh, kdy u chladiče není problém, aby měl na výšku 60mm. http://www.alphacool.cz/produkt/Thermoc ... 1=01060100
Kdy rozměr pasivu u Coolermaster Eisberg je 280 x 124 x 30 pro mě nejdůležitější je výška pasivu, ta je 30mm. Přičteme výšku standartního ventilátoru 25 mm a rázem jsme na 55mm. Problém je prostě v tom, když použijete desku třeba jako já o velikosti XL-ATX a budete chtít procesor chladit vodou. Radiátor + ventilátor tak aby bylo zachováno správné proudění vzduchu, vyfoukávat horký vzduch ven, nevejde se to tam. Ventilátor zasahuje do 4-pin, 8-pin EATX12V napájení. Je tu snadné řešení, namontovat ventilátor z vrchu case ale tím otočíte proudění vzduchu. Ventilátor vám sice bude nasávat studení vzduch z venku skrze chladič do casu. Jen že bude nasávat prach z okolního prostředí, nikdo nebydlíme v 100 % bezprašném prostředí. Určitě také není dobré, když nám ventilátor žene horký vzduch do casu skrze radiátor a na odsátí tak zůstane jeden 140 mm ventilátor na zadní straně. Zase jsem se nějak moc rozepsal tak přihodím pár fotek ty mluví sami za sebe.
Rád bych dodal že to není jenom můj problé. Více se dočtet na http://www.overclock.net/t/1199098/cool ... mos-2-club
Kdy rozměr pasivu u Coolermaster Eisberg je 280 x 124 x 30 pro mě nejdůležitější je výška pasivu, ta je 30mm. Přičteme výšku standartního ventilátoru 25 mm a rázem jsme na 55mm. Problém je prostě v tom, když použijete desku třeba jako já o velikosti XL-ATX a budete chtít procesor chladit vodou. Radiátor + ventilátor tak aby bylo zachováno správné proudění vzduchu, vyfoukávat horký vzduch ven, nevejde se to tam. Ventilátor zasahuje do 4-pin, 8-pin EATX12V napájení. Je tu snadné řešení, namontovat ventilátor z vrchu case ale tím otočíte proudění vzduchu. Ventilátor vám sice bude nasávat studení vzduch z venku skrze chladič do casu. Jen že bude nasávat prach z okolního prostředí, nikdo nebydlíme v 100 % bezprašném prostředí. Určitě také není dobré, když nám ventilátor žene horký vzduch do casu skrze radiátor a na odsátí tak zůstane jeden 140 mm ventilátor na zadní straně. Zase jsem se nějak moc rozepsal tak přihodím pár fotek ty mluví sami za sebe.
Rád bych dodal že to není jenom můj problé. Více se dočtet na http://www.overclock.net/t/1199098/cool ... mos-2-club
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Ted když jsem vysvětlil příčinu svého problému dostávám se k jeho řešení. První věc byla vybrat ten rozměrově správný chladič. Jediné omezení je v samotné velikosti chladiče přeci jen tam není tolik místa cca 40mm. Na délku pak s chlupem 365 mm, udávám záměrně rozměr chladiče. Musel jsem se sejít s dírkami na uchycení ventilátorů a těch je 12 a rozteče nejsou zrovna 100% přesné. Proto jsem musel podle potřeby díry upravit, protáhnout je jehlovým pilníkem. Dalším limitem bylo uchycení madla skříně, kdy zadní strana chladiče nesmí být moc protažená směrem k němu. Díry jsou z výroby přizpůsobeny pro ventilátor se standartní velikostí 120mm x 120 x 25 a ten tam bez problému namontujete. Pro chladič to prostě není dělané. Vešel se mi tam jen se špetkou štěstí a dost ostrým pilníkem.
Můj chladič: http://www.alphacool.cz/produkt/XSPC_Tr ... 1=01060100
Další věc co jsem musel udělat je dva otvory pro fitinky. Nejtěžší asi bylo přesně rozměřit kde díru udělat. Po několika pokusech to rozměřit odměřováním a přenášením rozměrů, jsem se rozhodl díry obkreslit. Chladič jsem po propilování dírek na pár místech přišrouboval, na místa kde budu obtahovat zátky jsem přilepil papírovou lepenku vše pak obtáhl Centropenem. Pak už stačilo díry udělat, na to jsem použil kuželovou frézu do vrtačky. Do slabého plechu to šlo samo, pilníkem jsem vyhladil okraje a dopiloval do kulata, nebo jsem se o to spíš snažil to posuďte sami.
Bohužel díry vyšli dost nešťastně do míst kde je výlisek ve tvaru " L " pro držení hrany ventilátoru. Aspoň já si to myslím přesný význam mi není až tak moc znám. To uvidíte na fotce ze spodu
Pro jistou jsem si objednal prodloužení cca 25mm pro fitinky + kolínka. Nejsem si moc jistý jak to bude vycházet s ventilátorem a nechtěl jsem nic lámat. Přeci jen to vychází do míst, kde by měla být mechanika. Já naštěstí do první 5,25" pozice montuji Lamptron Fan Controller Touch 5.25" - Black http://www.alphacool.cz/produkt/Lamptro ... ?arg1=0118
A ten zdaleka není tak dlouhý jako mechanika. Rád bych se časem dal pár fotek, protože mě samotného opravdu překvapil jak příslušenstvím tak i vzhledově. Ale o tom až potom…)))
Můj chladič: http://www.alphacool.cz/produkt/XSPC_Tr ... 1=01060100
Další věc co jsem musel udělat je dva otvory pro fitinky. Nejtěžší asi bylo přesně rozměřit kde díru udělat. Po několika pokusech to rozměřit odměřováním a přenášením rozměrů, jsem se rozhodl díry obkreslit. Chladič jsem po propilování dírek na pár místech přišrouboval, na místa kde budu obtahovat zátky jsem přilepil papírovou lepenku vše pak obtáhl Centropenem. Pak už stačilo díry udělat, na to jsem použil kuželovou frézu do vrtačky. Do slabého plechu to šlo samo, pilníkem jsem vyhladil okraje a dopiloval do kulata, nebo jsem se o to spíš snažil to posuďte sami.
Bohužel díry vyšli dost nešťastně do míst kde je výlisek ve tvaru " L " pro držení hrany ventilátoru. Aspoň já si to myslím přesný význam mi není až tak moc znám. To uvidíte na fotce ze spodu
Pro jistou jsem si objednal prodloužení cca 25mm pro fitinky + kolínka. Nejsem si moc jistý jak to bude vycházet s ventilátorem a nechtěl jsem nic lámat. Přeci jen to vychází do míst, kde by měla být mechanika. Já naštěstí do první 5,25" pozice montuji Lamptron Fan Controller Touch 5.25" - Black http://www.alphacool.cz/produkt/Lamptro ... ?arg1=0118
A ten zdaleka není tak dlouhý jako mechanika. Rád bych se časem dal pár fotek, protože mě samotného opravdu překvapil jak příslušenstvím tak i vzhledově. Ale o tom až potom…)))
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
Ted už jen pár fotek, jak to celé vypadá, bez zbytečného vykecávání. První fotka bude pohled z vrchu bez předního panelu.
Další fotka je pohled opět z vrchu ale už s vrchním panelem.
Prostoru mezi chladičem a panelem není mnoho. To jsem musel ještě vyházet všechny kabely na regulátoru + ty co mají napájet diody a pak samotné napájení ventilátoru. Koncovky ovšem pasuju jen na ventilátory CoolerMaster s podsvícením. To je pro mě zase nepoužitelné jako celí regulátor. Na toto téma píšu v prvním příspěvku tak se k tomu nebudu vracet.
Je trochu škoda, že chladič je s malé části schovaný pod panelem. Do budoucna plánuji vytvořit otvor pro úplné vyfukování vzduchu. Jen co pořídím pořádnou frézku a seženu pěkný perforovaný plech.
Další fotka je pohled opět z vrchu ale už s vrchním panelem.
Prostoru mezi chladičem a panelem není mnoho. To jsem musel ještě vyházet všechny kabely na regulátoru + ty co mají napájet diody a pak samotné napájení ventilátoru. Koncovky ovšem pasuju jen na ventilátory CoolerMaster s podsvícením. To je pro mě zase nepoužitelné jako celí regulátor. Na toto téma píšu v prvním příspěvku tak se k tomu nebudu vracet.
Je trochu škoda, že chladič je s malé části schovaný pod panelem. Do budoucna plánuji vytvořit otvor pro úplné vyfukování vzduchu. Jen co pořídím pořádnou frézku a seženu pěkný perforovaný plech.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- WuVirr
- Začátečník
- Registrován: 24. bře 2012
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CoolerMaster Cosmos II
A na závěr něco málo o horním panelu nebudu už psát o tom že je k ničemu s tím už jsem se smířil. Na PCB je 9 x 3-pin kabely o různé délce. Jsou situovány přesně do míst kam jsou ventilátory v casu umístěné. Dále je 9 x 2-pin pro napájení LED jeden 4-pin MOLEX který to celé napájí. Kabeláž jsem musel demontovat, nebyla to taková sranda, jak jsem si myslel. Celé je to zalité tavnou pistolí tak aby se nestalo, že se nějaký kabel povytáhne. Musel jsem opatrně odřezávat nožíkem přilepené konektory, povedlo se a plošný spoj zůstal celí. Ještě jsem musel snížit 4-pin plastoví konektor o cca 2mm tak že jsem ho ořízl. Zasahoval do chladiče a byl by zlomení do pravého úhlu a to by nemuselo dělat dobrotu.
Bohužel nemám původní fotku panelu ale kdo by ho chtěl vidět bude na webu který jsem uvedl.
Kabely si schovám jako prodlužky k ventilátorům. Až bude chuť čas a nějaká kačka na víc dám je do Flex Sleevu v kombinaci černá červená určitě to bude vypadat lépe než teď.
Doufám, že se vám to líbí a jak jsem už psal, pište připomínky ptejte se, na co chcete, budu rád za každý příspěvek a návštěvu. Předem se omlouvám za špatný sloh a gramatiku. Mám tu ještě pár fotek nového zdroje Seasonic SS-1000XP F3 1000W. Když by měl někdo zájem anebo když bude čas rád to sem postnu. Jsou na něj i plné recenze tak ty taky určitě přidám. Dnes to už stačilo tak..
Slunce v buši
Bohužel nemám původní fotku panelu ale kdo by ho chtěl vidět bude na webu který jsem uvedl.
Kabely si schovám jako prodlužky k ventilátorům. Až bude chuť čas a nějaká kačka na víc dám je do Flex Sleevu v kombinaci černá červená určitě to bude vypadat lépe než teď.
Doufám, že se vám to líbí a jak jsem už psal, pište připomínky ptejte se, na co chcete, budu rád za každý příspěvek a návštěvu. Předem se omlouvám za špatný sloh a gramatiku. Mám tu ještě pár fotek nového zdroje Seasonic SS-1000XP F3 1000W. Když by měl někdo zájem anebo když bude čas rád to sem postnu. Jsou na něj i plné recenze tak ty taky určitě přidám. Dnes to už stačilo tak..
Slunce v buši
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.