
Po delší době bych tady chtěl rád představit svou novou aplikaci s názvem Bench Studio Gpu 2015, které sice navazuje na dřívější verzi 2014 Lite, ale svým rozsahem jde podstatně dále za její hranice. Původně jsem chtěl mít v provozu aplikace dvě, jednu takovou jednodušší pro "každého" (2014 Lite) a druhou pro profesionální použití recenzentů (2015).
Bohužel jsem si časem uvědomil, že není v mých silách na trhu sám úspěšněji spravovat více jak jednu aplikaci. Z tohoto důvodu byl vývoj verze 2014 Lite ukončen a zbylé usilí bylo věnováno pouze vývoji profesionální verze 2015, o které tedy budu psát dále.

Bench Studio svým zaměřením navazuje na předchozí produkty jako byl FrapsCut nebo FLACalculator, na kterých se mnozí z vás podíleli svými nápady a připomínkami. Jedná se tedy opět o aplikaci, pomocí které můžete analyzovat naměřené výsledky svých grafických karet, ale tentokrát nejen to.
Co tedy vlastně Bench Studio Gpu 2015 umí a dělá:
1. Veškeré výsledky měření jsou ukládány do privátní SQL databáze ve vašem PC
2. Komě této privátní databáze je na internetu umístěna ještě jedna veřejná databáze, pomocí které můžete své výsledky měření sdílet s dalšími uživateli. Aplikace pak provádí správu právě těchto sdílených testů.
3. Pomocí projektů můžete z naměřených výsledků opravdu rychle a jednoduše vytvářet souhrnné grafy profesionálního vzhledu.
1. Databáze
Pokud jste sami někdy prováděli měření výkonu gpu v nějakém tom benchmarku, tak jste se určitě časem setkali s problémem, jak a kam historicky ukládat své výsledky měření. Ten kdo se u měření spokojí pouze s výsledkem snímkové frekvence má situaci jednodušší. Na ukládání dat může použít třeba Excel, ale i tak by si měl u těchto výsledků poznamenat nějaká metadata popisující podmínky měření jako je název a frekvence cpu, gpu, nastavení benchmarku atd.
Ten, kdo se u měření nespokojí pouze s výslednou snímkovou frekvencí, ale chce mít také přehled o průběhu frame times, variabilitě a stutteringu, musí navíc řešit problém, jakým způsobem uchovávat vytvořené log soubory se záznamem frame times. Neříkám, že by to nebylo možné řešit nějakým způsobem pomocí kombinace Excelu a stromového adresáře na disku pro soubory, ale umíte si představit třeba jen takové vyhledávání konkrétního výsledku měření v případě, že jich budete mít stovky nebo snad i tisíce?
Tento problém tedy řeší Bench Studio jako první. Všechny vaše výsledky měření (testy) jsou organizovány a ukládány do do relační databáze a to včetně příslušných log souborů se záznamem frame times. Vše tedy budete mít na jediném místě a hlavně vyhledávání konkrétního testu je pak velmi jednoduché a rychlé.
2. Sdílení
Pokud máme naše testy organizovány v databázi s pevně danou strukturou, není pak žádný problém se těmito testy pochlubit také ostatním. Pro sdílení vašich testů je na internetu vystavena ještě jedna veřejná databáze s názvem "Public Game Benchmarks", kde můžete své testy pomocí Bench Studia publikovat a sdílet.
Zdálo by se, že sdílení testů je spíše takovou "funny" featurkou aplikace, ve které si budete moci na dálku poměřovat své pindíky, což je samozřejmě také pravda, ale toto sdílení má i svou serióznější stránku.
Jednak si můžete porovnat dosažené výsledky v konkrétních testech ostatních uživatelů se svými a ujistit se, zda váše PC je nakonfigurované správně (podává obdobné výsledky) a za druhé (a možná i důležitější) můžete výsledky ostatních uživatelů využívat ve svých projektech (viz dále).
3. Projekty
Výsledným produktem Bench Studia je tvorba souhrnných grafů. Grafy se v aplikaci tvoří pomocí projektů. Projekt je vlastně místo, kde jsou uloženy veškeré informace potřebné ke tvorbě grafů. Na to, abychom úspěšně vyrenderovali grafy potřebujeme vědět, ze kterých dat a jaké typy grafů chceme vytvořit.
V projektu tedy aplikaci ukážeme, které testy mají grafy zobrazovat, které grafy na to mají být použity a v neposlední řadě také, jaký vzhled grafů požadujeme. Všechny tyto informace jsou uloženy právě v projektu.
Samotný projekt můžeme obsahovat libovolný počet testů a to jak z vlastní privátní databáze, tak také z databáze veřejné (testy provedené někým jiným). Dále máte na výběr do projektu přidat až 23 různých typů grafů, jejichž vzhled je určen pomocí uživatelsky definovaných šablon.
Tak, to byly na úvod jen stručně popsané rysy aplikace. Další a podrobnější info bude následovat. Pokud budete mít v průběhu těchto miničlánků nějaké dotazy, nápady či připomínky, piště je do tohoto vlákna nebo mě kontaktujte pomocí SZ.
PS: Aplikaci ke stažení zatím nedávám, protože tady potřebuji ještě objasnit pár důležitých věcí, bez jejich znalosti byste totiž v aplikaci zbytečně tápali. Budu se snažit vše dovysvětlit a aplikaci vám poskytnout ještě v průběhu tohoto týdne tak, abyste během vánočních svátků (budete-li se nudit) mohli vše vyzkoušet a testovat.
