Stránka 1 z 2

Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 08:07
od Gudas1913
Dobry den, posledni tyden mam se svou pc sestavou problem. Ve vsech hrach mam zubate hrany ktere se pohybuji sem a tam, zkusil sem jiz vse a nevim si rady.
2 krat reinstall system, ruzne graficke ovladace, pripojeni pc k tv abych vyloucil vadu monitoru, ruzna nastaveni pres Nvidia Inspector, nic nezabira.
Ma sestava I5 6500, Gtx 1060 6gb Armor, 16gb ram. Teploty vsech komponent sou v pc v poradku, vetraky se toci, vse funguje jak ma. Prosim o rady, pokud mel nekdo podobny problem. Je to na reklamaci GK nebo muze byt problem jinde, napajeni atd..?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 09:56
od spajdr
Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 10:23
od Gudas1913
spajdr píše:Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?
Jak prijdu z prace neco tipnu. Hlavne to dela pokud clovek stoji a nic nedela, v pohybu se hrany jakoby vyhladi, a cim bliz se priblizuju k objektum tim vic se to vyhlazuje, delaji to hlavne objekty v dalce, ostry hrany a svetla kdy nektery problikavaji.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 15:00
od Gudas1913
spajdr píše:Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?
Zde screen s Hard Reset, vsechny ty hrany se pohybuji zleva doprava a sou zubaty, tak jako jezdi sem a tam. Cely ty okna, i to zabradly.
https://imgur.com/a/A21XGHs

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 15:06
od DOC_ZENITH
Tohle neni vada, tohle je normální. Takhle bohužel vypadá rendering, pomáhá to vyhladit AA, hlalvně MSAA a TRAA v driverech. Horší je to s enginama co nepodporujou MSAA vyhlazování, tam obvykle pracuje pouze postprocessing softwarové AA a to nedokáže vyhladit transprenci a shimmer, bohužel je to tak. Jediný co pak můžeš zkusit je DSR ala ject hru v extra vysokym rozlišenim downsamplovanym na tvůj monitor, to částečně potlačuje tyto artefakty.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 15:08
od ArgCZ
spíš by to už chtělo opustit FHD rozlišení

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 15:14
od Gudas1913
DOC_ZENITH píše:Tohle neni vada, tohle je normální. Takhle bohužel vypadá rendering, pomáhá to vyhladit AA, hlalvně MSAA a TRAA v driverech. Horší je to s enginama co nepodporujou MSAA vyhlazování, tam obvykle pracuje pouze postprocessing softwarové AA a to nedokáže vyhladit transprenci a shimmer, bohužel je to tak. Jediný co pak můžeš zkusit je DSR ala ject hru v extra vysokym rozlišenim downsamplovanym na tvůj monitor, to částečně potlačuje tyto artefakty.
Nemyslim ze je to normalni, aspon ne v takove mire. Podivej se na ukazatel munice, jak je zubatej a na nem se ty hrany taky pohybujou. Hodim sem i video. Jezdi me cela obrazovka, takhle me to predtim urcite nedelalo. I kdyz nastavim FXAA je to jeste horsi, a v nastaveni Nvidia muzu delat co chcu, ale zmena zadna. Dela me to i Shadow Warrior 2 kdy v nocni mape me jezdi cela obrazovka sem a tam a blikaji nektery svetla.. To podle me moc normalni neni, predtim to urcite nedelalo.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 15:16
od DOC_ZENITH
Ten ukazatel minuce je klasická nevyhlazená geometrie 3D renderingu a to co se na něm pohybuje jsou ihmo pixely. Je to standard a pomoct s tim může jak už jsem řekl pouze AA ala vyhlazování hran. Takhle to bohužej je, funguje a vypadá od počátku 3D grafiky na PC.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 18:20
od Gudas1913
DOC_ZENITH píše:Ten ukazatel minuce je klasická nevyhlazená geometrie 3D renderingu a to co se na něm pohybuje jsou ihmo pixely. Je to standard a pomoct s tim může jak už jsem řekl pouze AA ala vyhlazování hran. Takhle to bohužej je, funguje a vypadá od počátku 3D grafiky na PC.
Je normalni ze se me ty hrany hybou ze strany na stranu pokud se zastavim a nehejbu se? Nidky sem si toho takhle nevsiml. Treba v Shadow Warrior 2 me v nocnich mapach blika cela obrazovka, a to mam ultra nastaveni.
Dela me to treba i na plotech v Project Cars a tam mam MSAA na high.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 18:37
od havli
Pokud jsou objekty v pohybu, pak se samozrejme zuby posunuji taky. Ten screenshot je naprosto v norme, bez AA hry vypadaji presne takhle.

Btw... predpokladam, ze hrajes na nativnim rozliseni monitoru. Protoze pokud ne, tak to muze vypadat jeste o neco hur u tebe na monitoru, nez my vidime na screenshotu.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 18:42
od Gudas1913
havli píše:Pokud jsou objekty v pohybu, pak se samozrejme zuby posunuji taky. Ten screenshot je naprosto v norme, bez AA hry vypadaji presne takhle.

Btw... predpokladam, ze hrajes na nativnim rozliseni monitoru. Protoze pokud ne, tak to muze vypadat jeste o neco hur u tebe na monitoru, nez my vidime na screenshotu.
Objekty v pohybu nejsou a presto se me hybou vsechny hrany kdyz stojim a nic nedelam. Pohybujoubse ze strany na stranu, kdyz su v pohybu tak to neni tak videt.
Screen je s AA metoda Fsaa 4. Hraju v nativnim rozlisenim FHD.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 18:50
od Xnovic
Udělej video a hoď to třeba na YT..
Z toho screenu není poznat nic, respektive to vypadá, že je vše ok.. AA používáš?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 19:04
od havli
Gudas1913 píše: Objekty v pohybu nejsou a presto se me hybou vsechny hrany kdyz stojim a nic nedelam. Pohybujoubse ze strany na stranu, kdyz su v pohybu tak to neni tak videt.
Screen je s AA metoda Fsaa 4. Hraju v nativnim rozlisenim FHD.
Staci i treba jen pohyb kamery - tj ruzne pohupovani, atd. Nemusis ty primo pochodovat po mape.
Pokud mas zapnuty 4xAA, pak asi nefunguje, tady na tom screenshotu rozhodne videt neni.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 19:41
od Gudas1913
Xnovic píše:Udělej video a hoď to třeba na YT..
Z toho screenu není poznat nic, respektive to vypadá, že je vše ok.. AA používáš?
https://www.youtube.com/watch?v=Pnp9Gdx ... e=youtu.be
Tady video

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 20:12
od Xnovic
Mě to přijde naprosto OK.. :?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 20:45
od Gudas1913
Xnovic píše:Mě to přijde naprosto OK.. :?
Ty pohybujici hrany vidis?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 20:52
od spajdr
To co asi myslis je aliasing.
https://youtu.be/1fn0AjdTvqg?t=97
Myslis to, co je tady videt na okrajich dreveneho plotu? jak se to jako kdyby preliva zleva doprava?

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: čtv 17. kvě 2018, 23:01
od Xnovic
Gudas1913 píše:
Xnovic píše:Mě to přijde naprosto OK.. :?
Ty pohybujici hrany vidis?
Ty tam budou bez vyhlazování vždycky.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: pát 18. kvě 2018, 05:23
od Gudas1913
Ty pohybujici hrany vidis?[/quote]

Ty tam budou bez vyhlazování vždycky.[/quote]
Ale ja mam Antialiasing zapnutej. 4 Fsaa. Ve hre je to maximalni nastaveni AA.

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Napsal: pát 18. kvě 2018, 11:09
od michal3d
Tak posli screenshot so zapnutym a vypnutym AA, ci tam bude rozdiel.