Stránka 1 z 22

NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 16. črc 2019, 12:45
od Krteq
Představení DLSS:
Jan Olšan - Cnews.cz píše:DLSS znamená Deep Learning Supersampling, což není úplně šťastné. Je tak evokována souvislost se supersamplingem (antialiasingem), což je naopak technologie, která zvyšuje kvalitu a stojí výkon navíc. DLSS je naopak optimalizace zvyšující výkon za cenu nějaké té ztráty kvality. Ve zkratce jde o upscaling z nižší kvality (rozlišení), tedy něco podobného, jako máte na konzolích. Podrobné fungování je ovšem poněkud komplikovanější...

...Klíčové je, že při vykreslování pomocí DLSS je reálné rozlišení, které GPU při standardních operacích produkuje, nižší než plné finální rozlišení, které bude zobrazeno – proto jde o upscaling. GPU tak vypočítá snímky se všemi náležitostmi například při 2560 × 1440 pixelech (můj příklad). A poté je na hotové snímky coby posprocessing aplikován filtr DLSS, který je právě takovou neuronovou sítí, natrénovanou pro upscaling, a ten zvýší rozlišení na cílové – třeba na 4K. Samotný filtr je počítán převážně pomocí tensor cores v GPU Turing, takže by neměl stát mnoho výkonu. Vykreslení snímku ale díky redukovanému rozlišení naopak desítky procent výkonu ušetřilo...

...Nvidia tuto neuronovou síť trénuje na svých serverech, přičemž používá snímky vykreslené s vysokou kvalitou a právě se supersamplingem (64×) a k nim korespondující snímky s nížší, respektive běžnou kvalitou. Snímky trénovacího korpusu zde pochází z konkrétních her, takže výsledná síť bude specializovaná na tento typ obrazu. Síť se tedy učí interpolovat co nejlépe z nižší kvality na něco blížícího se té vyšší kvalitě. Když je síť hotová, předá ji Nvidia do distribuce. Měla by se k uživateli dostat přes ovladače (GeForce Experience nemá být potřeba) a hra ji pak použije jako filtr během vykreslování. Výhoda je, že se časem síť může o něco zlepšovat, zejména je ale plus to, že se trénuje vždy na stejné hře, na jakou bude nasazena. O to by výsledky měly být lepší, ovšem nepočítejte s tím, že kvalita bude stejná jako nativní...

...To, že se neuronová síť DLSS trénuje zvlášť pro každou hru má i nevýhodu. DLSS bude potřebovat v každém titulu explicitní podporu. Pokud ji vývojáři hry ve spolupráci s Nvidií nevytvoří, nepůjde DLSS použít.
Cnews.cz - Co je to DLSS od Nvidie a jak funguje? Supersampling, nebo upscaling?

Marketingové materiály:
Obrázek

Obrázek

NVIDIA na svých stránkách při uvedení "Turing" karet a představení DLSS inzerovala 25 titulů s podporou DLSS.
  • Ark: Survival Evolved from Studio Wildcard
  • Atomic Heart from Mundfish
  • Darksiders III from Gunfire Games / THQ Nordic
  • Dauntless from Phoenix Labs
  • Deliver Us The Moon: Fortuna from KeokeN Interactive
  • Fear The Wolves from Vostok Games / Focus Home Interactive
  • Final Fantasy XV: Windows Edition from Square Enix
  • Fractured Lands from Unbroken Studios
  • Hellblade: Senua's Sacrifice from Ninja Theory
  • Hitman 2 from IO Interactive / Warner Bros.
  • Islands of Nyne from Define Human Studios
  • Justice from NetEase
  • JX3 from Kingsoft
  • KINETIK from Hero Machine Studios
  • Mechwarrior 5: Mercenaries from Piranha Games
  • Outpost Zero from Symmetric Games / tinyBuild Games
  • Overkill's The Walking Dead from Overkill Software / Starbreeze Studios
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds from PUBG Corp.
  • Remnant: From The Ashes from Arc Games
  • SCUM from Gamepires / Devolver Digital
  • Serious Sam 4: Planet Badass from Croteam / Devolver Digital
  • Shadow of the Tomb Raider from Square Enix / Eidos-Montréal / Crystal Dynamics / Nixxes
  • Stormdivers from Housemarque
  • The Forge Arena from Freezing Raccoon Studios
  • We Happy Few from Compulsion Games / Gearbox
Aktuální implementace (16.7.2019):
  • 3DMark Port Royal (DEMO/Benchmark)
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Final Fantasy XV (DEMO)
  • Justice (DEMO)
  • Atomic Hearts (DEMO)
  • Monster Hunter World
  • Battlefield V
  • Metro Exodus
  • Anthem
Reviews:

DLSS bylo tedy prozatím implementováno do pěti herních titulů a čtyř dem s rozporuplnými kvalitativními výsledky (rozmazání obrazu, artefakty atd.) nižšími než inzerovanými nárůsty výkonu oproti nativnímu rozlišení, limitacemi na zapnutí DXR, limitacemi na určitá rozlišení a doposud žádnou implementaci slibovaného "DLSS 2X".

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 12:33
od Krteq

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:18
od Ache
No fakt nádhera, jak by řekl Huang: "DLSS just works." :-D Fakt nechápu k čemu to je, fidelity FX umí aspoň pěkně doostřit obraz po TAA, ale DLSS?...

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:24
od Adam Vágner
No, to Jirka taky předvedl... nové dno.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:34
od Sheppix
Ještě je potřeba si k tomu přečíst info od Codemasters:
https://steamcommunity.com/games/928600 ... 2466403875
UPDATE: Just a quick update on yesterday’s correction to our patch notes for 1.07. We inadvertently released a partially completed integration of Nvidia’s DLSS technology in patch 1.07 which was not supposed to be enabled until a later patch. We are currently working towards enabling this in a completed state for an upcoming patch. Thanks to Nvidia for helping us in tracking down this issue.

We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about any further patches soon - if you notice anything about these notes that aren't right, or you think don't work as they should, please let us know in our discussion threads here on Steam.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:36
od Ache
Adam Vágner píše:No, to Jirka taky předvedl... nové dno.
Ještě se jistě předvede i druhý J.S. :-D Stejně to nemění nic na tom, že DLSS je v jakékoliv hře k ničemu. Že to je upscalovaný je až moc vidět, a naopak ten "vylepšovací" režim DLSS ještě v žádné hře využit nebyl. :(

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:39
od Adam Vágner
Na DLSS 2x se ptám při každé zmínce o DLSS, ale prý "je to složitější a těžší, než původně mysleli". :-\

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:43
od Krteq
Sheppix píše:Ještě je potřeba si k tomu přečíst info od Codemasters:
https://steamcommunity.com/games/928600 ... 2466403875
UPDATE: Just a quick update on yesterday’s correction to our patch notes for 1.07. We inadvertently released a partially completed integration of Nvidia’s DLSS technology in patch 1.07 which was not supposed to be enabled until a later patch. We are currently working towards enabling this in a completed state for an upcoming patch. Thanks to Nvidia for helping us in tracking down this issue.

We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about any further patches soon - if you notice anything about these notes that aren't right, or you think don't work as they should, please let us know in our discussion threads here on Steam.
K tomu mě napadá snad jen otázka proč ten update s implementací DLSS vlastně vůbec vydávali.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:49
od Sheppix
Stačí si to přečíst - "inadvertently"

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:53
od Adam Vágner
S těmihle daty pro DLSS omylem. :D

Akorát to teď nikdo už ani jim, ani Nvidii neuvěří.

Tohle mi to dělalo, když jsem pustil defaultní benchmark (hint: ten modrofialový flek vlevo nahoře má být pravděpodobně odlesk slunce).

https://www.youtube.com/watch?v=KlL1mS4RiuE

Něco, co člověka praští do očí, ani když neví, co je DLSS. A jde se zeptat někoho, kdo ví, jestli jsou si jistí, že to tak má vypadat. Pak se dozví, že to zdrbali, a že testování DLSS může odložit na další patch, protože teď to ani nemá smysl zkoušet.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 18:55
od Krteq
Sheppix píše:Stačí si to přečíst - "inadvertently"
:lol: tomu snad ani sám nevěříš.

Jak se ukazuje, tak ta složitost implementace ve hrách bude mnohem složitější než "It just works™". Prostě to trénování sítě trvá nějaký čas a výsledky diskutabilní.

//A.V. byl rychlejší

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 19:06
od michal3d
Nejak nechápem vašej argumentácií. Tak sám sa divíš že prečo to vydávali aj keď tam je jasne napísané, že to bolo nechcené...čo na tom chceš viac riešiť? Proste na tom pracujú, je to logicky súčasť hry, ale malo to mať ešte niekde v kóde hodnotu "disabled" aby sa to nezobrazovalo v nastavení...hoops, sa na to zabudlo, tak to tam je aj keď to nie je ešte dokončené, stane sa. Nechápem prečo sa tu z toho zase robí kovbojka.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 19:11
od killerek
Update/neupdate proste to podelali a ted to vypada priserne. Skoro každý si to zapamatuje z tohohle prvního dojmu.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 12. srp 2019, 19:27
od michal3d
No určite im to nepomôže, ale tak čo už s nimi. :-D

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 26. srp 2019, 15:11
od Krteq
NV si s updatovaným sharpening filterem podřezala DLSS větev

Hardware Unboxed - It's Over, DLSS is Dead: New Nvidia Sharpening Filter Tested

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 26. srp 2019, 15:15
od Hladis
To je tak, když az dodatecne vymýšleli co s TC v gaming karte, který jsou urceny spis pro prumyslovy vyuziti. DLSS 2x asi nebude vůbec.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 26. srp 2019, 17:15
od HEAD
Ten sharpening mi v zadnych hrach nefunguje.Zkusil jsem stalkera SOC a neni podporovan a pak jsem zkusil forzu horizon4 a taky to nefunguje.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 26. srp 2019, 18:19
od michal3d
Control podporuje DLSS a zdá sa že táto implementácia sa podarila hneď na prvý krát...a že to tá hra potrebuje, kedže je dosť náročná aj bez RT. :)

https://www.computerbase.de/2019-08/con ... 60-rt-hoch

https://wccftech.com/control-pc-perform ... -on-rtx/3/

https://www.dsogaming.com/news/control- ... rtx2080ti/

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 26. srp 2019, 18:32
od Eddward
Krteq píše:NV si s updatovaným sharpening filterem podřezala DLSS větev

Hardware Unboxed - It's Over, DLSS is Dead: New Nvidia Sharpening Filter Tested
Lenze tu su nejak automaticky predpoklada ze kazda hra podporuje aj Shader scaling? Co ak nepodporuje ? Ci sa to nemoze stat ?

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: čtv 29. srp 2019, 00:33
od Eddward
Skusal som Metro Exodus. Posledny patch, posledne ovladace s GFE.
Cekoval som 2 rozne sceny /les, zima/ a aj samotne menu.
1.0 scaling + no DLSS, 1.0 scaling + DLSS, 0.7 scaling + sharpening filter (55%).
Nemam teraz po ruke screenshoty, ale je to cele zvlastne.
Zistil som prakticky neuveritelnu vec. Obraz je s DLSS ostrejsi ako original. V samotnom menu je to brutalne vidno. Proste vidno viac detailov. Obraz s 0.7 scaling + filter je mierne maznuty, ale blizsie k originalu, ktory je sam o sebe menej ostry ako s DLSS.
Naozaj som z toho zmäteny :D
Co sa tyka zataze DLSS je cca na urovni 0,7 scaling plus filter, mozno 1-2% nad.
Nemozem si pomoct ale momentelne nie je filter ziadna win win situacia oproti tomu co ukazali na Hardware Unboxed.

Dajte tipy kde mam ake spravit screeny nech porovname spolocne.