4ALU ,3AGU, 2x256bit SVE, 4x128bit Neon/FP, o 50% vyšší IPC než N1 o 70 % větší plocha, zredukované latence L2, mesh interconnect

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO
Co to znamená ARM v desktopu?Najväčší problém ktorý by mohol brániť masívnemu rozšíreniu ARM v desktope, notebookoch a serveroch sú výrobné kapacity.
No a zatím tak trošku nedostatečný výkon.jedine čo by im v tom bránilo sú výrobné kapacity.
AllowedCry píše:Co to znamená ARM v desktopu?Najväčší problém ktorý by mohol brániť masívnemu rozšíreniu ARM v desktope, notebookoch a serveroch sú výrobné kapacity.![]()
No a zatím tak trošku nedostatečný výkon.jedine čo by im v tom bránilo sú výrobné kapacity.
Nevím, nechápu to nadšení některých, dle mého se žádná revoluce nekoná, klasické CPU z desktopu nezmizí nikdy. U apple je to úplně něco jiného.
Apple jen udělal první krok, a nutno říct že úspěsně. ARM a hlavně ti co si licencují jeho jádra jsou další na řadě. ARM už ten krok udělal když ohlásil Neoverse V1/N1. Pohádka o slabých ARM jádrech patří do marketingových letáčků nejzarytější obránců x86 procesorů...DOC_ZENITH píše:Problém je ...
Základní typu načte se mi zavaděč a kernel ano. Kompletní ne. Drtivá většina věcí v androidu běží jako virtualizovanej Java kód aby to právě bylo cross device kompatibilní, proto to taky žere mnohem více RAM než třeba přístuup co má Apple u iOS.del42sa píše:tak snad tam je zajištena nějaká základní kompatibilita,
Ale no tak, referencni navrh 2019 Neoverse N1 v AWS Gravitonu2 ma ST asi jako Zen 1. Ten samy jen vytuneny N1 design v Amepre Quicksilver ma ST celkem podobny jako Zen 2.DOC_ZENITH píše:Problém je v tom že rozdíl mezi M1 a druhym nejlepšim Armem co neni od Applu je asi jako rozdíl mezi ZEN3 a Atomem
Ja nechápem o akej nekompatibilite sa bavíme. Veď ARM je štandardizované cez ISA priamo od ARM. Mali sme ARMv8-A čo bol prvý 64bit ARM procesor. A následne sa tam pridávali rozšírenia ktoré boli dobrovoľné ARMv8.1-A až 8.6-A. Teraz prichádza ďalšia veľká zmena v podobe ARMv9 ktorá v sebe integruje predchádzajúce dobrovoľne rozšírenia.mr.qeg píše:Ale ona ta ARM otevřenost má i nějaké důsledky, aka daný výrobce nemusí být 100% kompatibilní po stránce ISA nebo HW částí (omezenější FPU např.) s ostatními. Prostě to tak od začátku bylo navrženo a je to vlastnost. Tedy Windows pro ARM je zatím spíš jen Windows pro Qualcomm a kdyby se to pustilo na Mediateku/nVidii, tak nemusí být problém jen s tím, že to bude mít horší výkon a chybějící výkonové optimalizace, ale může to třeba padat stejně, jako když se dnes někdo pokusí pustit Win10 na AthlonuXP. Zatím si nepamatuji, že se toto změnilo, ani že by to WinARM běželo i na něčem jiném, než Qualcomm 8xx. Ono to může nastat i u rozdílných modelových řad stejného výrobce.
Jinak samotnému by se mi větší protlačení ARM taky libílo, pro své osobní účely už několik let v podstatě používám jen SW, který multiplatformní je či jistě bude, takže bych byl bez problému. Snad se tedy různí vendoři domluví na nějakém minimálním podporovaném setu, jinak bude vlastní code-path pro různé výrobce.
Tady jsem se pousmá. Spolupráce s microsoftem? Myslíš tu firmu co nebyla za 20 let schopná optimalizovat svůj OS pro NUMA paměťové bloky či multiCPU systémy? Jak je na tom vlastně nyní 1st gen threadripper, ani nevim ale když byl relevantní tak fix nepřišel. MS srší akorát neschopností a něco jako spolupráce a optimalizace je naprostej joke.ARM má výhodu, že za sebou nemusí nutně táhnout ten letitý balast instrukcí jako x86. Stačí když odstartují od ARMV8-A a výše. Co se týká ruzných akcelerátorů, to bude imo podobné jako u APPLE, ve spolupráci s Mrkvosoftem budou už jen dál tunit jádro systému.