Stránka 1 z 2

Kamera s HDD 20-30G

Napsal: úte 28. úno 2006, 00:17
od Srpi
Jedna se mi hlavne o tenhle kousek JVC GZ-MG50

30G, 1,3MP atd. uklada to v mpeg-2 podle toho co jsem se docetl.

http://www.jvc.cz/product.php?id=GZ-MG50EZ&catid=100023


- jinak kameru jsem mel v ruce a hned na prvni pohled mi byla sympaticka...ale jestli v tom jeste neni jak je u vyrobcu zvykem nejaky hacek :D ...

Za jakykolik nazor budu hrozne rad...tak se nebojte pls psat :lol:

Napsal: sob 4. bře 2006, 12:28
od Modena
Až ten MPEG budeš chtít střihat v nějakém pořádném střihovém softu (PremierePro, Vegas, Avid . . . ), pochopíš, v čem je ten háček ! :down:

Napsal: sob 4. bře 2006, 17:33
od Dony
Modena píše:Až ten MPEG budeš chtít střihat v nějakém pořádném střihovém softu (PremierePro, Vegas, Avid . . . ), pochopíš, v čem je ten háček ! :down:
kamera je to primarne pro amatery, takze profesionalni strihove programy nejsou ten pravy cil pro natocene zabery... navic pri nejhorsim se da vsechno prevest do DV.

Me osobne se ta vlastnost s harddiskem hodne libi, zadne grabovani pres firewire (a podobne ptakoviny), zadne pretaceni, proste si jednoduse prekopirujes soubory a jedes :up:

Napsal: ned 5. bře 2006, 11:59
od TomV
Ale jo, myšlenka je to dobrá, používá se už i u profi HD JVCček. Měl jsem kameru s 8 cm DVD-RAM a nic moc - náhodný přístup je sice hezká věc, ale u toho MPEGu byl běžně viditelný rozdíl v kvalitě oproti DV a stříhat se to bez rekomprese do DV nedalo (pracuju s Ediem Pro 3.5). Takže v cenové kategorii kolem 30 000 Kč bych se vyprd na nějakej harddisk a pořídil radši klasické MiniDV (já vím, je to páska, ale kvalita je lepší a to stahování přes FireWire zas takový zlo není), ale tříčipovku, ať to má aspoň nějakej obraz. :)

Teď mám Panasonic NV-GS250. Je malá, lehká a přitom s kvalitní optikou Leica Dicomar a je to tříčipovka, kterou jsem přímo porovnával s jednočipem a ten rozdíl není jen marketingovej tah, fakt tam je, a solidní. :) Nevím, je to asi věc zvyku, ale mně MiniDV pásky nevadí. Před střihem stáhnu všechno najednou a můžu kameru uklidit. Ale taky nemusím, protože zvládá realtime převod DV -> analog a analog -> DV, takže se dá použít i jako převodník pro externí analogovej monitor. :) Ale byla pravda trochu dražší, stála kolem 40ti...

Napsal: ned 5. bře 2006, 14:11
od Modena
Dony
kamera je to primarne pro amatery, takze profesionalni strihove programy nejsou ten pravy cil pro natocene zabery... navic pri nejhorsim se da vsechno prevest do DV.
1. Hodně nakupujících od natáčení nejprve hodně očekává a málo stříhá a většinou vejsledek zprvu přepasírujou běsem jménem Pinnacle Studio - rodinné DVD je pak plné nestabilních záběrů z té hračkokamery a hnoje nevkusných stíraček Hollywood FX ! Pár procent nakupujících, tak těm to postupně dojde a nad střihem po GOPech jen hořce zapláčou !
2. Větší prasárnu, než převod z MPEG do AVI kontejneru v DV kodeku kvůli kvalitnímu střihu a pak zpátky do MPEG 2 si jen stěží dokážu představit - promiň . . . :o
. . . zadne pretaceni, proste si jednoduse prekopirujes soubory a jedes :up:
A kampak tazatel pojede ? :shock:
Ty osobně si hrubé záběry neupravuješ ? :shock:

Napsal: ned 5. bře 2006, 15:22
od TomV
Modena píše:Pár procent nakupujících, tak těm to postupně dojde a nad střihem po GOPech jen hořce zapláčou !
Souhlas, to mám vyzkoušený na vlastní kůži. A po téhle zkušenosti už odmítám načítat do střižny cokoliv s interframe kompresí.
Modena píše:2. Větší prasárnu, než převod z MPEG do AVI kontejneru v DV kodeku kvůli kvalitnímu střihu a pak zpátky do MPEG 2 si jen stěží dokážu představit - promiň . . . :o
Ale jo, já si pár větších prasáren představit umím. Ale jak říkám, taky jsem to jeden čas kvůli vlastní blbosti musel dělat a dalo se to přežít, ikdyž prasárna to je. Ale radši jsem udělal tohle a získal možnost střihu na frame, než abych to stříhal po GOPech. Teď mám zase DVčko (viz. výše) a jsem šťastnej.

//edit : Občas se stane, že musím do střihu zakomponovat nějaký materiál, který mám k dispozici už od začátku pouze na DVD. Nezbývá mi, než to ripnou a ten MPEG převést do AVI s kompresí buď DV, nebo poslední dobou se mi osvědčily kodeky Canopus HQ a Canopus Lossless. Ten druhej je opravdu bezeztrátovej (testováno na barevných gradientech a testovacích obrazcích), ale je poměrně velkej (ikdyž menší, než HuffYUV), ten první je při nastavení kvality na Fine subjektivně lepší, než DV, při cca stejným bitratu. To jen pro informaci. :)

Napsal: ned 5. bře 2006, 17:35
od Modena
TomV
//edit : Občas se stane, že musím do střihu zakomponovat nějaký materiál, který mám k dispozici už od začátku pouze na DVD. Nezbývá mi, než to ripnou a ten MPEG převést do AVI s kompresí buď DV, nebo poslední dobou se mi osvědčily kodeky Canopus HQ a Canopus Lossless. Ten druhej je opravdu bezeztrátovej (testováno na barevných gradientech a testovacích obrazcích), ale je poměrně velkej (ikdyž menší, než HuffYUV), ten první je při nastavení kvality na Fine subjektivně lepší, než DV, při cca stejným bitratu. To jen pro informaci.
250-ka je dobrej stroj ! Měl jsem 400 a výhodně prodal - koupil jsem si HC 90 od SONY a zatím spokojenost - má větší čip a tedy lepší snímání za horších světelných podmínek i např. na přímém slunci ! Brousím si zuby ještě na tohle
http://www.pixmania.com/cz/cz/188460/ar ... v-gs5.html
i když opět jen Tri-CCD snímač 1/4,7" :D
Co se týká přidávaných sekvencí - s Ediusem jsou pro Tebe firemní kodeky jasná volba ! Já používám hodně ProCoder 2.04 (také Canopus HQ i Canopus Lossless - nastavení mastering soft ) a vnitřní MainConcept z Adobe softů i sólo MainConcept MPEG Encoder 1.4 ! Když chci vložit něco nonDV, hodně se mi osvědčil i CCE (lze nastavit vše, na co si vzpomeneš, ale blbuvzdornej zrovna není :-D )

Napsal: ned 5. bře 2006, 19:42
od TomV
2 Modena : Zrovna dneska jsem na tu pětistovku koukal na netu... Trochu mě překvapilo, že se Panasonic vrátil co se týče "vlajkové lodě" z velkého šasi, co měla čtyřstovka, do kompaktnějšího šasi dvěstěpadesátky. Taky jsem koukal, že už má širokoúhlej displej, takže v režimu 16:9 bude obraz na celý ploše, což u dvěstěpadesátky není.

Co se týče režimu 16:9, tak ten se chystám v nejbližších dnech vyzkoušet, jak natáčení, tak i následné zpracování na střižně. Vím, že nejde o nic jiného, než o změněný poměr stran bodu na 1.4568, ale stejně si to chci vyzkoušet. Tohle je první moje kamera, která to umí nativně, všechny starší kamery, co jsem měl, akorát hodily nahoru a dolu černé pruhy a to bylo 16:9 v jejich podání... :) Takže až seženu FW řadič (snad už v pondělí - btw, nevíš o něčem osvědčeným ?), tak se do toho pustím. Jsem doma s mononukleózou, tak mám času dost. :)

Napsal: ned 5. bře 2006, 20:02
od Modena
TomV
Buď rád, že nemáš duonukleózu ! :-D
FW řadič řeším už 2.rok Canopusem Raptor RT ! FW řadiče si pochvalují např. od Pinnacle, ale nevím . . . Nedá se na tom sice nic zkazit, ale při vyslovení jména téhle firmy mám dosud kopřivku ! :-D :-D :-D
Co třeba tohle ?
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=21689
16:9 stříhám už od začátku (cca 6let) kvůli zobrazovadlům, co mám doma a je to naprosto stejná práce, jako s formátem 4:3 ! Moje HC-90 má anamorfní engine widescreen a už při nagrabování je to širokoúhlý ! Na Panasonicu mě právě štvalo, že to dělala přidáním pruhů a tím pádem bylo z obrazu v tu ránu jen 2/3 ! :evil:

Napsal: ned 5. bře 2006, 20:18
od TomV
Modena píše:FW řadič řeším už 2.rok Canopusem Raptor RT !
Jo, zrovna teď mám otevřenej web Syntexu a koukám, co tam je použitelnýho. Co tě stál ten Raptor a kdes ho sehnal ?
Modena píše:FW řadiče si pochvalují např. od Pinnacle, ale nevím . . . Nedá se na tom sice nic zkazit, ale při vyslovení jména téhle firmy mám dosud kopřivku ! :-D :-D :-D
Hehe, mně to povídej... :) A ještě jsem citlivej na slovo Ulead. :roll:
Na tu jsem taky koukal, četl jsem i tu diskuzi (některý dotazy tam jsou zajímavý :)) a asi podniknu krok tímhle směrem. Stojí to prd a jako náhrada integrovanýho FW řadiče na desce, která ho nemá, to bohatě stačí. Jen mě mrzí, že nemá dovnitř header, ale konektor. Vytáhl bych to na přední konektor na case. Doteď jsem to řešil Leadtekem DV2000, kterou jsem ale musel z kompu po pár týdnech vyštípat, protože mi z ní fungoval fakt jenom ten FW (nebyla to vada karty, ale blbou náhodou nespolupracující kombinace HW, v jiném kompu mi jede parádně).
Modena píše:16:9 stříhám už od začátku (cca 6let) kvůli zobrazovadlům, co mám doma a je to naprosto stejná práce, jako s formátem 4:3 ! Moje HC-90 má anamorfní engine widescreen a už při nagrabování je to širokoúhlý ! Na Panasonicu mě právě štvalo, že to dělala přidáním pruhů a tím pádem bylo z obrazu v tu ránu jen 2/3 ! :evil:
Já mám doma právě taky širokoúhlý zobrazovadla, tak jsem si říkal, že bych kompletně přešel na 16:9. Ta dvěstěpadesátka má ale taky "pravý" 16:9, tedy anamorfotické zpracování. Režimy má dva - buď 4:3 Cinema, což jsou pruhy, nebo 16:9, kdy se do tohoto režimu přepíná kompletně (v okamžiku aktivace se obraz na LCD i EVF vertikálně "zdrcne" do správnýho poměru), hodně bych se divil, kdyby to ta čtyřstovka neuměla... :?

Napsal: ned 5. bře 2006, 21:14
od Modena
TomV
Co tě stál ten Raptor a kdes ho sehnal ?
Hodně slušných 250 "ojro" z druhé ruky v Deutchlandu - u nás byl tehdy k mání za 13kolíků myslím !
hodně bych se divil, kdyby to ta čtyřstovka neuměla. :?
Budeš se divit - neuměla ! Musíš uvážit, že Tvoje 250-ka je další generace a k té čtyřstovce byla tehdy analogická dvoustovka. To, že NV GS-400 přežívala 3 roky v nabídce svědčí jen o tom, že to nebyl až takovej křáp ! 8)

Napsal: ned 5. bře 2006, 23:23
od TomV
Modena píše:Hodně slušných 250 "ojro" z druhé ruky v Deutchlandu - u nás byl tehdy k mání za 13kolíků myslím !
Už jsem se rozhodl, že na tohle se zatím vykašlu. Tolik se mi do toho cpát nechce a když mi nejde nějakej efekt v RT, tak si ho holt předrenderuju. Teď si koupím normální OHCI interface za pět stovek a bude klid.
Modena píše:Budeš se divit - neuměla ! Musíš uvážit, že Tvoje 250-ka je další generace a k té čtyřstovce byla tehdy analogická dvoustovka. To, že NV GS-400 přežívala 3 roky v nabídce svědčí jen o tom, že to nebyl až takovej křáp ! 8)
Tak to jo. Já nevěděl, že je starší, když jsem jí viděl v katalogu nad 250kou, tak mě nenapadlo, že to není stejná generace. Ale o jejích kvalitách nepochybuju. :) Docela by mě zajímaly reference na tu novou pětistovku. Ne, že bych měl potřebu měnit, s dvěstěpadesátkou jsem naprosto spokojenej, ale jen ze zvědavosti. Neříkal někdo něco na fóru TVFreak ? Mám moc nestabilní připojení na to, abych tu diskuzi pořádně prolez...

Napsal: ned 5. bře 2006, 23:29
od Modena
TomV
TVFreak mlčí . . . :? :lol:
To víš - tam je to samej profík s dvx100 a lepší ! :-D :-D :-D

Napsal: pon 6. bře 2006, 01:07
od TomV
Modena píše:TomV
TVFreak mlčí . . . :? :lol:
To víš - tam je to samej profík s dvx100 a lepší ! :-D :-D :-D
Nj, koukal jsem. :) Půlka jsou profíci s DVX100 a lepšíma a druhá půlka by chtěla strkat FireWire na sériovej port. To je jak tady... :roll:

//edit mhl, :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon 6. bře 2006, 10:35
od Dony
drzte se tematu, pokud nechcete OTckovat, zalozte si vlastni thread, kde to bude k veci :devil:

//TomV : naše diskuze se týká povětšinou kamer a práce s nimi, čili by mohla být přínosná i pro původního tazatele. :)

Napsal: čtv 9. bře 2006, 17:37
od Srpi
:D jo prinosna byla...akorat jste me moc nepotesili :D ...

Vzhledem k tomu, ze jsem linej jako ves :D tak se bojim toho, ze u me to stim strihanim nebude tak slavny. Maximalne sestrihat trochu film, aby tam nebyla modra obloha nebo zem az nekdo zapomene vypnout kameru :D a mozna pridat na zacetek a konec titulky.

Vubec tomu nerozumim, ale libi se mi myslenka toho pevnyho disku.

Potom nevim jak by ve finale vypadal ten obraz z toho na normalnim vypalenym DVD a pustil bych to rodince. Zajimalo by me jestli to splni tyhle pozadavky. :D

Napsal: čtv 9. bře 2006, 19:12
od TomV
Srpi píše:Vzhledem k tomu, ze jsem linej jako ves :D tak se bojim toho, ze u me to stim strihanim nebude tak slavny. Maximalne sestrihat trochu film, aby tam nebyla modra obloha nebo zem az nekdo zapomene vypnout kameru :D a mozna pridat na zacetek a konec titulky.
Jen si nemysli... :) Párkrát v tom něco zkusíš a najednou zjistíš, že tě to začíná bavit se v tom vrtat a hrát si s tím videem a začneš vymýšlet způsoby, jak bys nejvíc rodinku ohromil domácím videem s profi vzhledem... :)
Srpi píše:Vubec tomu nerozumim, ale libi se mi myslenka toho pevnyho disku.
Takhle, vezmu to ještě jednou od začátku - kamera s HDD, nebo DVD-RAM má výhodu v tom, že přenos dat je většinou časově méně náročný (oproti DV, kde probíhá 1:1) a i v kameře máš možnost náhodného přístupu k disku, rychlé vyhledávání klipů, nemusíš hledat konec záznamu a začátek čisté pásky, atd. ALE, je to jedno velké ale, a tím je právě použitá komprese MPEG2 s dlouhou GOP (Group of Pictures). Je to tzv. interframe komprese, která vždycky zkomprimuje jeden snímek vnitřní (intraframe) kompresí (tzv. I-frame - představ si to jako obrázek v JPEG) a ze zbylých snímků v GOP zaznamená jenom změny proti I-frame. Z toho logicky vyplývá, že bez znalosti I-frame nemůžeš zrekonstruovat ostatní snímky v GOP. A GOP může být poměrně dlouhá. Profesionální střihové programy, jako třeba Premiere Pro, Edius, Vegas, nebo Avid si s tím poradí (za cenu zvýšení zátěže CPU, protože se musí dekomprimovat každá GOP, jejíž snímek ti má systém zobrazit, celá), ale programy nižší cenové kategorie často ne a nabídnou ti jen střih po GOPech, takže se ti může stát, že nejmenší časový úsek, který můžeš stříhat není jeden snímek (jak je tomu v ideálním případě), ale I-frame každé GOP. A to můžou být intervaly třeba 10 snímků, ale i víc. To je hlavní problém záznamu do MPEG2 s dlouhýma GOP. Ještě existuje možnost komprese MPEG2 s krátkou GOP (což jsou jenom I-frames za sebou), která pak nemá problém se střihem, ale těm kamerám by byl ten disk asi malej... :roll:

Nevýhody DVčka jsou jasné a jsou dané prací s páskovou mechanikou, která je obecně časově náročnější, než práce s médii umožňující náhodný přístup. Výhody jsou pak dvě - poměrně velká kapacita pásky, na kterou je například možné sestříhaný projekt zpátky vyexportovat (za předpokladu, že má kamera DV vstup odemčenej, což mají pokud vím všechny nad 20 000 Kč) a zálohovat v plné kvalitě, a pak samotná DV komprese, která je typu intraframe (de facto jde o princip M-JPEG), tudíž nemá problémy se střihem, a je o něco míň ztrátová, než MPEG2, takže pokud se s ní při střihu pracuje, tak při několikanásobné rekompresi dochází k mnohem menší degradaci obrazu, než u několikrát rekomprimovaného MPEGu.
Srpi píše:Potom nevim jak by ve finale vypadal ten obraz z toho na normalnim vypalenym DVD a pustil bych to rodince.
Za předpokladu, že ho nezmršíš při zpracování :), bude ten obraz z obou zdrojů na výsledném DVD srovnatelnej. Oboje bude tak kvalitní, jak kvalitní je kamera.

Pokud víš jistě, že si s tím nebudeš chtít moc hrát, tak si klidně kup tu kameru s diskem. Nic proti ní. Ale kdyby tě to náhodou chytlo, tak abys pak nebědoval... :)

Napsal: čtv 9. bře 2006, 22:59
od Modena
TomV
Podepisuju naprosto vše, co píšeš ! :)
Pouze poznámka k tomuto :
Profesionální střihové programy, jako třeba Premiere Pro, Edius, Vegas, nebo Avid si s tím poradí (za cenu zvýšení zátěže CPU, protože se musí dekomprimovat každá GOP
Oni si s tím poradí, to je pravda, ale většinou za cenu tu, že to převádí při renderu na DV a PCM a to je ten průser, o kterým jsme psali oba již v úvodu ! U kratšího vkládaného materiálu to až tak nevadí, ale celej např. hodinovej záznam ? No nevím . . . :)

Napsal: pát 10. bře 2006, 10:50
od TomV
Modena píše:Pouze poznámka k tomuto :
Profesionální střihové programy, jako třeba Premiere Pro, Edius, Vegas, nebo Avid si s tím poradí (za cenu zvýšení zátěže CPU, protože se musí dekomprimovat každá GOP
Oni si s tím poradí, to je pravda, ale většinou za cenu tu, že to převádí při renderu na DV a PCM a to je ten průser, o kterým jsme psali oba již v úvodu ! U kratšího vkládaného materiálu to až tak nevadí, ale celej např. hodinovej záznam ? No nevím . . . :)
Já vím, vždyť netvrdím, že to řeší hlavní problém s MPEGem... :) Tohle je pak těžký, osobně bych to asi řešil rekompresí MPEGu do nějakého použitelného formátu, jako třeba HuffYUV, nebo Canopus Lossless/HQ, ještě před jakýmkoliv stříháním. Ale zase na druhou stranu, ne každý má 650 GB diskovýho prostoru.

Když dovolíš, shrnu to, ať se tím už nemusíme dál zabývat : pokud vyžadujeme nějakou sofistikovanější práci s videem, připravují nám kamery nahrávající do MPEG2 celkem těžko řešitelný problém, který se dá vyřešit jen pomocí pár kompromisů. Pokd nevyžadujeme nic víc, než vystřihnutí momentů, kdy např. manželka zapomněla vypnout kameru a točila překrásný interiér brašny (popř. makrosnímek krytky objektivu :)), tak na to se dá vystačit i s jednoduchým softem a střihem po GOPech a tím pádem nám nic nebrání si kameru s HDD, nebo DVD-RAM koupit. Fungovat bude. :)

Napsal: sob 11. bře 2006, 13:22
od Srpi
Super napsany diky moc...jeste to poradne promyslim, ale aspon v tom mam ted jasno :D ...

Ja se jenom bojim jedny veci, protoze tchan si koupil DVD kameru od Sony cca. 600 liber { cca. 24 000 tisic Kc }...a ma problem ten jeho format otevrit v nejakym grafickym programu. Nevim co to je presne za format, zjistim i typ kamery. Ale je mi divny, ze sony nebo ostatni firmy nedaj ke kamere zadny aspon zakladni program.

btw. jakou kameru by jste mi tedy doporucili cca. do 30 000 Kc...a kolik MP je optimalni :D Diky moc jeste jednou