R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
=> HEAD: je to nová architektura, ale nVidia má ve zvyku vydávat karty, které jsou rychlé v předposlední verzi SM a tak nějak podporují i tu novou, a takhle to bylo s GeForce FX, GeForce 6/7 a já bych se nedivil kdyby to tak bylo u i GF8 - byl by to prostě klasickej přístup nVidie.
=> no-X: nj, ale pokud má bejt R600 rychlejší než G80 řekněme o 5% (oni se to budou snažit tak nějak nastavit) tak proč potřebuje víc TMUs a od toho tak brutální bandwidth? Každopádně ATi asi ví líp než my jak jsou který paměťový čipy drahý a dostupný.
=> fanik: to ale záleží na tom jak často by se ten poměr měnil... nevím jak je to teď, jestli tupl na pevno nebo podle hry, ale aby ta unifikace měla smysl tak by to muselo bejt několikrát během renderování jednoho snímku. prča je že nikdo dodneška neví s jakou frekvencí se ten poměr mění u Xenosu...
=> no-X: nj, ale pokud má bejt R600 rychlejší než G80 řekněme o 5% (oni se to budou snažit tak nějak nastavit) tak proč potřebuje víc TMUs a od toho tak brutální bandwidth? Každopádně ATi asi ví líp než my jak jsou který paměťový čipy drahý a dostupný.
=> fanik: to ale záleží na tom jak často by se ten poměr měnil... nevím jak je to teď, jestli tupl na pevno nebo podle hry, ale aby ta unifikace měla smysl tak by to muselo bejt několikrát během renderování jednoho snímku. prča je že nikdo dodneška neví s jakou frekvencí se ten poměr mění u Xenosu...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
teď je to tupl na pevno... bohužel nehodím link na měření shaderů (napamatuji se kde to bylo). V recenzi měnili a měřili ps a vs a z výsledků bylo jasné že je to na pevno. jinak když minimalizovali vs, tak se výkon ps nezvedl, těch variant a možností a grafů tam bylo moc (zkusím to pohledat)
Já nemám extremní pochybnosti o dynamice na ATi, dokonce věřím že i nvidia to zvladne, ale nebudou to dnes koupené 8800
Já nemám extremní pochybnosti o dynamice na ATi, dokonce věřím že i nvidia to zvladne, ale nebudou to dnes koupené 8800
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
Jenže on ani nikdo neví, zda se ty shadery vůbec v nějakém poměru měnit budou. Dřív se to tady někde řešilo. Tedy, pokud je jednotka unifokovaná, tak spočítá to, co se jí přiřadí a není důvodl měnit nějaký poměr VS/PS.Lukfi píše:=> fanik: to ale záleží na tom jak často by se ten poměr měnil... nevím jak je to teď, jestli tupl na pevno nebo podle hry, ale aby ta unifikace měla smysl tak by to muselo bejt několikrát během renderování jednoho snímku. prča je že nikdo dodneška neví s jakou frekvencí se ten poměr mění u Xenosu...
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tak to se hodně pleteš FX měla úplně jinou architekturu, než všechny předchozí čipy nVidie - základní schéma (bohužel JEN základní schéma) bylo převzato z projektů 3Dfx, takže na rozdíl od všech předchozích čipů dokázaly FXky přepínat mezi režimem čtyř pixel pipelines na režim dvou pixel pipelines s dvojnásobným počtem texturovacích jednotek, přičemž fyzický počet ROPs byl stále roven čtyřem. Krom toho NV30 měla hlavní FP32 ALU a dvě FX12 mini-ALUs, takže jsme opět jidne, než u předchozích čipů. I samotné texturovací jednotky byly jiné - FX byla první čip, který dokázal používat úhlově neoptimalizované anizo 8x bez toho, aby výkon klesl pod 50% jako u NV25. Stejně tak ani duální ROPs NV25 neznala. Krom toho, že FX i NV25 měly 4 pixel pipelines a podporovaly OGMSAA, se lišily snad ve všem Teda, abych nekřivdil, tak fixed function pipeline byla i nadále optimalizovaná pro OpenGL, takže D3 na těhle čipech dokáže jet, aniž by používal pixel shader ALUs, ale to už je daný spíš přístupem k návrhu čipu, než tím, že by NV30 byl vylepšeným NV25HEAD píše:To ale nebyla nova architektura.GF fX je stejna architektura, jako GF4TI s par vylepsenima.no-X píše: GeForce FX byla zcela nová architektura, GeForce 6 byla taky zcela nová architektura a kde byly po roce od vydání?
To se nedala ani NV40 s NV30 a NV30 s NV25 Ale všechny ty čipy včetně G80 mají něco společnýho a tím je overkill v podobě zbytečně vysokého množství texturovacích jednotek a nepřesvědčivého výkonu pixel shaderů (tohle se u G80 teprve bude muset dokázat - aby mě někdo nenařkl z předpojatosti )HEAD píše:GF8800 je uplne neco jinyho a neda se to srovnavat s minulou architekturou.
Proč bychom se měli domnívat, že minimálně stejný výkonnostní nárůst, který bude pramenit z výhod unifikované architektury, nepřinese i R600, která bude taktéž unifikovaná?Thellwin píše:Fixní poměr PS vůči VS jsem už řešili jinde, shodli jsem se, že, až se to bude nastavovat dynamicky, tak to zase tak velký nárůst výkonu nepřinese, ale pořád tam nějaké to navýšení bude, které případný náskok R600 stáhne.
---------------------------------------
Jinak - nová architektura nemusí znamenat jednoznačné zlepšení. nVidia každý rok mění konfiguraci pixel shader procesoru (NV30 = FP32+2xFX12, NV35 = FP32+2xminiFP32, NV40 = FP32 MADD + FP32 MUL, G70 = FP32 MADD + FP32 MADD, G80 = FP32 MADD + ???MUL), čímž si (nenapadá mě, ajk to říct slušněji) se*e do vlastních bot, protože když vývojáři připravují hru a optimalizují na konfiguraci čipu, který jim nVidia poskytne, tak v době, kdy jde hra na trh, je na trhu již jiný čip s jinou konfigurací a hra na tom neběhá, jak by měla. To jsou stinné stránky "nových" architektur pixel shader procesoru. ATi používá léta stále tutéž kombinaci (FP32 MADD + FP32 ADD) a to od přes 4 roky staré R300 až po moderní R580 a nejen, že s tímhle poměrem, který stanovili v roce 2001 při vývoji R300, dokázali slavit úspěch po několik generací a nepotřebovali ani žádnou změnu a stále jim to přinášelo nejlepší výkon ve hrách náročných na pixel shading, ale navíc to má i tu výhodu, že ať se hra začala vyvíjet a optimalziovat na R300, nebo R350, nebo R4xx, tak bylo jisté, že poběží dobře i na dalších čipech, protože mají stejnou konfiguraci. Takže pokud ATi pro R600 vybere novou konfiguraci PSP (spekuluje se o tom, jestli nebude stejná jako u Xenosu, tedy podobná /ne stejná/ jako u R300-R580), tak bych se nedivil, kdyby na ní zase minimálně tři roky vydržela, protože pokud se tohle podaří dobře odhadnout, nemá cenu poměr měnit, protože si tím výrobce může maximálně tak uškodit.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jenže Rentigo... řeč je o tom že 8800 má unifikované shadery, které by měli de-facto fungovat tak jak říkáš (počítat to co dostanou), problém je v tom že teď je např. 1/3 vyhrazena pro vs a 2/3 pro ps (ten skutečný poměr neznám).
A stále si myslím že optimální bude mít vyhrazenou 1/6 pro ps, další pro vs a další pro gs, zbyvajicí 3/6 nechat unifikované.
Co se tyká vyvíjení her, tak je neděláš přímo na kartu, ale pro DX s tím že některé instrukce jsou pro tu kterou kartu lepší, takže jen pouhou změnou instrukce můžeš odprasit ati a zároveň vyzdvihnout nvidii
A stále si myslím že optimální bude mít vyhrazenou 1/6 pro ps, další pro vs a další pro gs, zbyvajicí 3/6 nechat unifikované.
Co se tyká vyvíjení her, tak je neděláš přímo na kartu, ale pro DX s tím že některé instrukce jsou pro tu kterou kartu lepší, takže jen pouhou změnou instrukce můžeš odprasit ati a zároveň vyzdvihnout nvidii
- radekhulan
- Začátečník
-
- Registrován: 08. čer 2005
- Kontaktovat uživatele:
Ještě k tomu věčnému zpoždění ATi - spousta lidí, co si kupuje high-end, rozhodně nečeká, a dovolil bych si tvrdit, že G70/G71/G80 se prodá mnohem více než R520/R600, protože i když ATi bude v pár hrách o 5% výkonnější (měla by být, jinak to nemusí vydávat vůbec), trh již bude do značné míry saturován, a kvůli 5% výkonu navíc nikdo 8800GTX za R600 měnit nebude. Naopak za další 2 měsíce si pořídí 8900GTX
Samozřejmě, existuje pár "chudších" lidí, co si kupují high-end, a přitom čekají, co ATi, atd., ale to je minorita, skutečný kupující high-endu by nikdy dlouhé 4 měsíce na něco nejistého nečekal.. ATi tak prodá minimum high-end karet, prodá se minimum Crossfire (SLI řádově více), a její high-end karty slouží jen jako neprodejná prestiž pro low-end..
Samozřejmě, existuje pár "chudších" lidí, co si kupují high-end, a přitom čekají, co ATi, atd., ale to je minorita, skutečný kupující high-endu by nikdy dlouhé 4 měsíce na něco nejistého nečekal.. ATi tak prodá minimum high-end karet, prodá se minimum Crossfire (SLI řádově více), a její high-end karty slouží jen jako neprodejná prestiž pro low-end..
Naposledy upravil(a) radekhulan dne ned 3. pro 2006, 19:35, celkem upraveno 1 x.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Otázkou je, čemu žere výkon to přepínání. Jestli na to je jednotka v čipu, tak je to víceméně jedno, kdyby to dělaly ovladače za pomoci CPU, pak už by stálo za to najít nějakej poměr PS:VS:GS:přepínatelné.fanik píše:Jenže Rentigo... řeč je o tom že 8800 má unifikované shadery, které by měli de-facto fungovat tak jak říkáš (počítat to co dostanou), problém je v tom že teď je např. 1/3 vyhrazena pro vs a 2/3 pro ps (ten skutečný poměr neznám).
A stále si myslím že optimální bude mít vyhrazenou 1/6 pro ps, další pro vs a další pro gs, zbyvajicí 3/6 nechat unifikované.
To jo, ale mně šlo o to jak se přistupuje k různým druhům instrukcí - jestli se nějak dělí na pixelové a vertexové nebo je to prostě instrukce která se pošle na GPU a to už jí nějak schroustá. Řek bych, že důležitou roli v tom budou hrát drivery grafiky, ale... v tomhle se fakt nevyznám.fanik píše:Co se tyká vyvíjení her, tak je neděláš přímo na kartu, ale pro DX s tím že některé instrukce jsou pro tu kterou kartu lepší, takže jen pouhou změnou instrukce můžeš odprasit ati a zároveň vyzdvihnout nvidii
//
Podle mě existuje taky dost loajálních příznivců, kteří na ATi počkají tak jako tak.radekhulan píše:Ještě k tomu věčnému zpoždění ATi - spousta lidí, co si kupuje high-end, rozhodně nečeká, a dovolil bych si tvrdit, že G70/G71/G80 se prodá mnohem více než R520/R600, protože i když ATi bude v pár hrách o 5% výkonnější (měla by být, jinak to nemusí vydávat vůbec), trh již bude do značné míry saturován, a kvůli 5% výkonu navíc nikdo 8800GTX za R600 měnit nebude. Naopak za další 2 měsíce si pořídí 8900GTX
Kupujících high-endu jsou dva druhy. Ten první si kupuje to, co je momentálně nejlepší, bez ohledu na to kolik to stojí, a až vyjde něco rychlejšího, zase to vymění. Pro tyhle lidi, jako např. Radek Hulán je nVidia dobrou volbou, možná i lepší než ATi, protože než jim jejich GeForce zastará natolik, že srovnatelný Radeon bude rychlejší, stihnou jí vyměnit za novější. Druhý typ kupujících high-endu jsou lidé, kteří chtějí aby jim to vydrželo na dlouho, chtějí do toho jednorázově vrazit prachy a mít na 3 roky pokoj. Takovejm lidem bych doporučil jedině ATi a pro ně se vyplatí si ty 2 měsíce počkat.radekhulan píše:Samozřejmě, existuje pár "chudších" lidí, co si kupují high-end, a přitom čekají, co ATi, atd., ale to je minorita, skutečný kupující high-endu by nikdy dlouhé 4 měsíce na něco nejistého nečekal..
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Ono je to těžké, když výkon R600 můžeme v této chvíli maximálně tak odhadovat. Ale všude se teď hodnotí výkon NV podle současných výsledků, kdy je přínos UA nulový, protože v tomto směru funguje tak jako předchozí čipy -> fixní nastavení.no-X píše:Proč bychom se měli domnívat, že minimálně stejný výkonnostní nárůst, který bude pramenit z výhod unifikované architektury, nepřinese i R600, která bude taktéž unifikovaná?
Nejoptimálnější by podle mě bylo nic nenastavovat fixně a poměr měnit dynamicky podle náročnosti scény.fanik píše:A stále si myslím že optimální bude mít vyhrazenou 1/6 pro ps, další pro vs a další pro gs, zbyvajicí 3/6 nechat unifikované.
Goldnoob team proud member!
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
R520 není o 5% rychlejší, než její konkurent, naopak mluvíme o třetinovém náskoku.radekhulan píše:Ještě k tomu věčnému zpoždění ATi - spousta lidí, co si kupuje high-end, rozhodně nečeká, a dovolil bych si tvrdit, že G70/G71/G80 se prodá mnohem více než R520/R600, protože i když ATi bude v pár hrách o 5% výkonnější (měla by být, jinak to nemusí vydávat vůbec), trh již bude do značné míry saturován, a kvůli 5% výkonu navíc nikdo 8800GTX za R600 měnit nebude.
Jestli je někdo chudší nebo bohatší nesouvisí s výběrem hardwaru konkrétní značky a tudíž to nemá v tomto threadu ani této sekci co dělat. Takže to odpříště budu považovat za OT a podle toho s tím nakládat.radekhulan píše:Samozřejmě, existuje pár "chudších" lidí, co si kupují high-end, a přitom čekají, co ATi, atd., ale to je minorita, skutečný kupující high-endu by nikdy dlouhé 4 měsíce na něco nejistého nečekal.
Tak proč má v současné době víc lidí na fóru X1950XTX, než 7950GX2?radekhulan píše:ATi tak prodá minimum high-end karet...
-------------------------
Zpět k tématu. Pokud jde o počet výpočetních jednotek v R600... možná si pamatujete, že Orton jedno číslo zmínil, ale původ toho údaje byl nejasný. Hledal jsem a našel
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- radekhulan
- Začátečník
-
- Registrován: 08. čer 2005
- Kontaktovat uživatele:
Ach jo, znám hodně zamindrákovaných modů s děsivou prefecencí pro jednu značku, ale ty jsi opravdu na jejich vrcholuno-X píše:R520 není o 5% rychlejší, než její konkurent, naopak mluvíme o třetinovém náskoku.
Kde zde vidíš 33%? Přestaň tu pořád lhát... Jsou to testy přímo z PCT.cz, které dělal známý fanATIk Štefek...
Naposledy upravil(a) radekhulan dne ned 3. pro 2006, 20:12, celkem upraveno 1 x.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no nevim jestli se tohle dá brát jako relevantní informace... bych řek že to spíš Dejv tak jako plácnul do větruno-X píše:Zpět k tématu. Pokud jde o počet výpočetních jednotek v R600... možná si pamatujete, že Orton jedno číslo zmínil, ale původ toho údaje byl nejasný. Hledal jsem a našel
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Jája
- Čestný člen
- Registrován: 04. čer 2003
- Bydliště: Prostějov
To se ti nějak nepovedlo. kde v těch odkazovaných grafech vidíš R520?radekhulan píše:Ach jo, znám hodně zamindrákovaných modů s děsivou prefecencí pro jednu značku, ale ty jsi opravdu na jejich vrcholuno-X píše:R520 není o 5% rychlejší, než její konkurent, naopak mluvíme o třetinovém náskoku.
Kde zde vidíš 33%? Přestaň tu pořád lhát... Jsou to testy přímo z PCT.cz, které dělal známý fanATIk Štefek...
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/souce ... livion.png
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/stefe ... /graf2.png
Core i7 8700K , Asus Prime Z370-A, 2x8GB DDR4 3200 G.Skill TridentZ, GTX1060 6GB, Adata SX 8200 Pro 512GB, 120GB Intel SSD 320, 2x Crucial MX500 1TB, X-Fi Titanium, 22" LG W2252TQ, EK water blocks (CPU+GPU, DDC1+EKtop, NexXxos Pro III+II), Avance C001 Terminator, Seasonic Focus GX-650
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Kdepak tam vidíš nějakou kartu s čipem R520 ?radekhulan píše:Ach jo, znám hodně zamindrákovaných modů s děsivou prefecencí pro jednu značku, ale ty jsi opravdu na jejich vrcholuno-X píše:R520 není o 5% rychlejší, než její konkurent, naopak mluvíme o třetinovém náskoku.
Kde zde vidíš 33%? Přestaň tu pořád lhát... Jsou to testy přímo z PCT.cz, které dělal známý fanATIk Štefek...
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/souce ... livion.png
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/stefe ... /graf2.png
Goldnoob team proud member!
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Takhle to nesmis brat.PCtuning je jen spicka ledovce.Opravdu si myslis, ze kazdej 2 v CR ma C2D, nebo x2 a ktomu x1900/7900?Sem chodej lidi z cely republiky a to je jen mizive % z celkoveho poctu.no-X píše:.Tak proč má v současné době víc lidí na fóru X1950XTX, než 7950GX2?radekhulan píše:ATi tak prodá minimum high-end karet...
Prumernej clovek ma neco ve smyslu a64 3000+ 1Gbram a GF7600GT
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Hijacker933
- Začátečník
- Registrován: 14. bře 2006
- Bydliště: Mega City 1
to je fakt, v tomhle ma RH pravdu. Sam si myslim ,ze kdyz si nekdo kupuje karty nad 10k tak se vubec ani na znacku divat nebude, ale prave na ten vykon a uz vubec nebude cekat pul roku nez co udela konkurence, takhle muzeme cekat porad, nejaky ATI a nVidia fandovstvi lidi jen omezuje A taky neverim v ten vykonostni propad 7900GTX.
Celkem by me zajimalo jak to bude s touhle ati, uz jsou desky s 3x pcie takze ATI uz to s tema fyzikalnima vypoctama nejak vyresila? 2x X2000XTX(nebo jak se bude jmenovat) a k tomu treba x1950XTX na fyziku? huh tohle si nebude asi moct dovolit kazdej volic vyžírek ODS
Celkem by me zajimalo jak to bude s touhle ati, uz jsou desky s 3x pcie takze ATI uz to s tema fyzikalnima vypoctama nejak vyresila? 2x X2000XTX(nebo jak se bude jmenovat) a k tomu treba x1950XTX na fyziku? huh tohle si nebude asi moct dovolit kazdej volic vyžírek ODS
Bravo, PCT se uz dostal na uroven bulvaru Well done, diky omezenosti nekterych modu a adminu, co se mi nelibi to smazu, na argumentech nezalezi... to je ráj pro idioty
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
nemohlo by to napriklad byt tak(asi tu to uz zaznelo), ze by proste do cipu lezly VS,PS,GS data v libovolnym poradi k zpracovani a ten kdo by byl prvni na rade by se zpracoval jako prvni? proste kdo driv prijde ten driv mele...to by podle me bylo o hodne efektivnejsi a jednodussi nez vyhodnocovat scenu a podle toho nastavit nakej pomer...
Naposledy upravil(a) blekota je boss dne ned 3. pro 2006, 20:30, celkem upraveno 1 x.
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
2lukfi: to je právě ono... gpu to samozřejmě "nějak" schroustá, ale buď to schroustá rychle nebo pomalu, a to co je dobré pro nv nemusí být dobré pro ati a naopak - vlastně kvůli tomu dx vznikl, přesto existuje celá řada instrukcí které rychleji zpracuje nvidia, protože je neplní na 100% korektně.
ad us - ta jednotka tam právě podle mě není nebo nefunguje tak jak by měla a z programátorského hlediska je to fakt pořádnej ořech, protože kdyby to bylo skutečně tak prosté, že by se prostě úlohy řadily a volné shadery si je přebírali...
příklad: vs, ps, vs, gs
hned první vs zaberou všechny volné us, pokud "něco" nevyhodnotí aspoň přibližně kolik je us potřeba a je úplně jedno jestli ten výpočet bude x násobně rychlejší (x = počet us) a pak musí být "něco" co bude synchronizovat výpočty, tak aby při VS počítaní nebyly třeba 4 jednotky rychlejší a 12 pomalejších (v tom v nejjednoduším případě), jinak řečeno "něco" musí optimálně tu práci rozdělit tak, aby byla vykonána těmi jednotkami pokud možno ve stejném čase. Někdo tady mávne rukou nad tisícinami sekundy, ale jedno to opravdu není, přičemž directx10 bude jen posílat instrukce nic víc, tam z jednoho pohledu chyba není a z druhého pohledu je celé dx10 jedna velká krpa.
Dokonce uvažuji že si dám půlroční brigádu ve svém byvalém zaměstnání, abych se dostal k "jádru" věci, poněvadž normální smrtelník se k těmto informacím jinak nedostane (a klidně může dělat ředitele v IT společnosti). Pamatuji si jak se složitě řešilo přeportovaní na segu dreamcast nebo ps1
/ed/ to head... hele a proč neukáže kozy?
ad us - ta jednotka tam právě podle mě není nebo nefunguje tak jak by měla a z programátorského hlediska je to fakt pořádnej ořech, protože kdyby to bylo skutečně tak prosté, že by se prostě úlohy řadily a volné shadery si je přebírali...
příklad: vs, ps, vs, gs
hned první vs zaberou všechny volné us, pokud "něco" nevyhodnotí aspoň přibližně kolik je us potřeba a je úplně jedno jestli ten výpočet bude x násobně rychlejší (x = počet us) a pak musí být "něco" co bude synchronizovat výpočty, tak aby při VS počítaní nebyly třeba 4 jednotky rychlejší a 12 pomalejších (v tom v nejjednoduším případě), jinak řečeno "něco" musí optimálně tu práci rozdělit tak, aby byla vykonána těmi jednotkami pokud možno ve stejném čase. Někdo tady mávne rukou nad tisícinami sekundy, ale jedno to opravdu není, přičemž directx10 bude jen posílat instrukce nic víc, tam z jednoho pohledu chyba není a z druhého pohledu je celé dx10 jedna velká krpa.
Dokonce uvažuji že si dám půlroční brigádu ve svém byvalém zaměstnání, abych se dostal k "jádru" věci, poněvadž normální smrtelník se k těmto informacím jinak nedostane (a klidně může dělat ředitele v IT společnosti). Pamatuji si jak se složitě řešilo přeportovaní na segu dreamcast nebo ps1
/ed/ to head... hele a proč neukáže kozy?
- Jája
- Čestný člen
- Registrován: 04. čer 2003
- Bydliště: Prostějov
2 HEAD: to je irelevantní, bavíme se tu o hiendu - co se víc prodává, a v tom případě je srovnání od no-X vpořádku.
2 Hijacker933: RH má pravdu jenom v tom, že kdo neví co s prachama si dnes koupí 8800GTX, ale nevidím důvod, (kromě zaujatosti) proč by si nemohl za 3 měsíce koupit R600 když bude výkonější.
2 Hijacker933: RH má pravdu jenom v tom, že kdo neví co s prachama si dnes koupí 8800GTX, ale nevidím důvod, (kromě zaujatosti) proč by si nemohl za 3 měsíce koupit R600 když bude výkonější.
Core i7 8700K , Asus Prime Z370-A, 2x8GB DDR4 3200 G.Skill TridentZ, GTX1060 6GB, Adata SX 8200 Pro 512GB, 120GB Intel SSD 320, 2x Crucial MX500 1TB, X-Fi Titanium, 22" LG W2252TQ, EK water blocks (CPU+GPU, DDC1+EKtop, NexXxos Pro III+II), Avance C001 Terminator, Seasonic Focus GX-650
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Do větru plácá Kirk. Pamatuješ si, že by Orton někdy něco prohlásil, a pak to nedodržel? Viz jeho prohlášení o R520 a efektivnějším dynamic branchingu...Lukfi píše:no nevim jestli se tohle dá brát jako relevantní informace... bych řek že to spíš Dejv tak jako plácnul do větruno-X píše:Zpět k tématu. Pokud jde o počet výpočetních jednotek v R600... možná si pamatujete, že Orton jedno číslo zmínil, ale původ toho údaje byl nejasný. Hledal jsem a našel
Buď jsi přepracovanej, nebo nevím. Krom toho, že tam R520 není, jsem výsledky X1800XT uváděl na předchozí stránce:radekhulan píše:Ach jo, znám hodně zamindrákovaných modů s děsivou prefecencí pro jednu značku, ale ty jsi opravdu na jejich vrcholuno-X píše:R520 není o 5% rychlejší, než její konkurent, naopak mluvíme o třetinovém náskoku.
Kde zde vidíš 33%? Přestaň tu pořád lhát... Jsou to testy přímo z PCT.cz, které dělal známý fanATIk Štefek...
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/souce ... livion.png
http://www.pctuning.cz/ilustrace3/stefe ... /graf2.png
A dají se najít i testy, kde průměrný výsledek X1800XT přesahuje 7800GTX o víc než 35%...
Nebudu tě učit, jak se slušně chovat. Pokud nedokážeš slušně argumentovat a chceš to dohánět urážkami, tak tu ty, ani tvoje posty nemají co dělat. Příště mažu bez varování, tohle chování tu tolerovat nebudu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě