R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
To není třeba - tady ti schvaluju, že info o value čipech generace R6xx nebudu v rámci tohoto threadu považovat za OT.cool.user píše:edit:ale neni tam V-cko
razítko:
podpis: no-X
stačí??
Samozřejmě jsem tím myslel tehnologicky stejnou generaci, jak je nyní zvykem. Uvedenými příklady jsem demonstroval ukázky low-endu ve smyslu finančního a výkonnostního segmentu oproti high-endu. Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost (pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)Lukfi píše:no, přeznačenej low-end typu R9000 můžeš mít dycky, a je to prakticky jedno jestli si to koupíš jako Radeon X1600 nebo Radeon X2001, spíš jde o low-end typu RV515. Ten asi jen tak nebude jak to tak vypadá...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Lukfi píše:to jsem si taky myslel... do té doby než nVidia vydala GF7100GS a ATi oznámila Radeon X1050.no-X píše:Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost
no-X píše:(pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)
0118 999 881 999 119 7253
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
=> HEAD: ta hlavní zápletka je o tom že R600 bude mít 4D+1D jednotky jako Xenos. Je to míň efektivní než streaming processors G80 ale 4D jednotka neznamená 4x tolik tranzistorů jako 1D jednotka, takže ve výsledku to může vyjít nastejno.
=> crux2005: a nechceš se s náma podělit o to v čem nemaj pravdu?
=> crux2005: a nechceš se s náma podělit o to v čem nemaj pravdu?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- Mali
- Nováček
-
- Registrován: 02. úno 2004
Zdravim. Taky sem se rozhodl prispet svou troskou do mlyna.
Podle me ( to je opravdu dulezite ) budou R6xx vykonejsi nez jejich protejsky. Vychazim z faktu ze by mel byt ( xenos byl mezikrok ) konecne plne unifikovanou architekturou. Podle me G8x neni. To ze ma vsechny predpoklady ( 1D streaming proc ) jeste nic neznamena. Totiz rozlozeni je dane na pevno. Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace. Dejme tomu ze scena obsahuje 120 pixel operaci a 60 vertex. Mame 128 prociku, tak prvnic dejme tomu 96 pixel operaci se zpracuje a volne prociky se priradi vertexum. Tohle je velice zjednoduseno (vse na scalarni slozky ) a pokryva jeden taktik.
G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi). Kdezto R600 by podle me mel mit nakej "dispatch" obvod, kterej by jednoduse pri dekodovani instrukci pripojoval nejaky prefix, a podle nej by se urcilo, co se vlastne pocita a mel by to delat bez zpozdeni. Takhle by tedy byl novej radeon mnohem vice flexibilnejsi a prakticky by se dosahlo velmi vysokeho vykonu bez velkych vykyvu.
Tedy nakonec by mohl mit prumerny vykon tak o 20% vyssi. Dulezite je prumerny.
Take si myslim ze neni duvod si myslet ze by nemohl zpracovavat 4x1D operaci najednou ( viz naky posty ), samo s urcitou ztratou zpusobenou kompilaci takovych dat.
IMHO:
96 shaderu s ~ efektivnosti 3 operaci za takt na 700-800MHz = ~200-230.000.000 operaci za sekundu ( vychazim z faktu ze neni problem spojit nekolik skalarnich operaci do jedne vektorove, ale takove spojeni samozrejme vyzaduje spravne slozeni, coz muze zbrzdit dalsi operace)
128 shaderu s 1 operaci za takz na 1,35GHz = 172.800.000 operaci.
Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu a evolucne lepsi organizaci datovych cest uvnitr GPU (Ring-bus) to vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz => ekonomictejsi reseni.
Ale treba jsem mimo misu. Jestli jo, tak me prosim vyvedte z temnoty nevedomosti ^^
Podle me ( to je opravdu dulezite ) budou R6xx vykonejsi nez jejich protejsky. Vychazim z faktu ze by mel byt ( xenos byl mezikrok ) konecne plne unifikovanou architekturou. Podle me G8x neni. To ze ma vsechny predpoklady ( 1D streaming proc ) jeste nic neznamena. Totiz rozlozeni je dane na pevno. Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace. Dejme tomu ze scena obsahuje 120 pixel operaci a 60 vertex. Mame 128 prociku, tak prvnic dejme tomu 96 pixel operaci se zpracuje a volne prociky se priradi vertexum. Tohle je velice zjednoduseno (vse na scalarni slozky ) a pokryva jeden taktik.
G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi). Kdezto R600 by podle me mel mit nakej "dispatch" obvod, kterej by jednoduse pri dekodovani instrukci pripojoval nejaky prefix, a podle nej by se urcilo, co se vlastne pocita a mel by to delat bez zpozdeni. Takhle by tedy byl novej radeon mnohem vice flexibilnejsi a prakticky by se dosahlo velmi vysokeho vykonu bez velkych vykyvu.
Tedy nakonec by mohl mit prumerny vykon tak o 20% vyssi. Dulezite je prumerny.
Take si myslim ze neni duvod si myslet ze by nemohl zpracovavat 4x1D operaci najednou ( viz naky posty ), samo s urcitou ztratou zpusobenou kompilaci takovych dat.
IMHO:
96 shaderu s ~ efektivnosti 3 operaci za takt na 700-800MHz = ~200-230.000.000 operaci za sekundu ( vychazim z faktu ze neni problem spojit nekolik skalarnich operaci do jedne vektorove, ale takove spojeni samozrejme vyzaduje spravne slozeni, coz muze zbrzdit dalsi operace)
128 shaderu s 1 operaci za takz na 1,35GHz = 172.800.000 operaci.
Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu a evolucne lepsi organizaci datovych cest uvnitr GPU (Ring-bus) to vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz => ekonomictejsi reseni.
Ale treba jsem mimo misu. Jestli jo, tak me prosim vyvedte z temnoty nevedomosti ^^
We are the Borg. Refutance is systile. Your ass will be laminated.
Mali™
Mali™
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
Each cluster can process threads of three different types (vertex, geometry, pixel), independently and in the same clock cycle (and infact it's likely more granular than that), and that's the crux of how the shading core works. With a scheduler per cluster and processing of all thread types, you have yourself a unified shading architecture, no clusters specifically tied to vertex, geometry or pixel data for the duration of the chip's operation, and the ability to perform the necessary work whenever it's needed. That almost self-scheduling, dynamically balanced, independant shading is what defines G80 from a data processing perspective. That means that in any given cycle, all 128 SPs may be working on the same thread type, but conversely and as a function of the thread schedulers running each cluster, working on vertex, geometry and pixel data in the same cycle.
Mali píše:Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace.
škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Mali píše:G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi).
hmmm
Mali píše:96 shaderu
ako vieš, že ich bude 96 ?
Mali píše:Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu
512Bit je pekných, čo už ATi ostávalo ?
imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.
Naposledy upravil(a) crux2005 dne stř 20. pro 2006, 15:59, celkem upraveno 1 x.
s pozdravom, crux.
- Wuuduu
- Středně pokročilý
- Registrován: 11. led 2005
- Bydliště: Bratislava, Slovakia
Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?
Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
Naposledy upravil(a) Wuuduu dne stř 20. pro 2006, 16:02, celkem upraveno 1 x.
Lenovo ThinkPad EDGE E520, intel i3-2310M, 8GB RAM, intel HD graphics / Ati Radeon 6630M 1GB, HDD 500GB, Windows7 HP 64bit
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
práveže si to nemôže dovoliť ...
to je jasné, u nVidii je to ale vo väčších rozmerochWuuduu píše:Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
s pozdravom, crux.
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
- Mali
- Nováček
-
- Registrován: 02. úno 2004
Podle me je v ramci "stejne" generace (R6xx/G8x) karet 20% naskok pri vydani docela monstrozni...Wuuduu píše:Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?
Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
Zaroven to bylo mysleno tak, ze by si Ati mohla dovolit zmensit takty, aby nemela naskok tak veliky, ale jed rekneme 5-10% a trumfy si podrzet... naucte se cist ^^
Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".That almost self-scheduling, dynamically balanced
Prave proto tam pisu, ze je to podle me. Nechci si hrat na nakyho proroka. Proste vychazim z me znamych faktu a psal sem, at me kdyztak nasmerujete ^^crux2005 píše:škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Jak jsem pochopil fci geometry shaderu, meli by mit k dispozici specialne sadu bufferu na operace nad celou mnozinou vrcholu. Proto podle me neni od veci navysovat propustnost pameti.crux2005 píše:imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.
We are the Borg. Refutance is systile. Your ass will be laminated.
Mali™
Mali™
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Lidi, nevěřte všemu, co se kde píše a co kde píšu já
Mali: Nesrážej G80 takovým způsobem - tím myslím, abys svoji kritiku nezakládal na spekulacích. Nepůsobí to dobře. G80 se v současnosti jeví jako dobrý čip, ne dokonalý, ale krom podle mě nevyváženého poměru TEX:ALU a ne zrovna ideálně fungujícího CSAA je to slušný produkt. Pokud má výrazné nedostatky, projeví se po vydání R600 velice rychle samy a G80 se znemožní i bez naší asistence . Jenže k tomu imho nedojde, protože vyšla první. A žádný čip, který vyšel první, se ještě nikdy znemožnit nedokázal.
crux2005: Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
Mali: Nesrážej G80 takovým způsobem - tím myslím, abys svoji kritiku nezakládal na spekulacích. Nepůsobí to dobře. G80 se v současnosti jeví jako dobrý čip, ne dokonalý, ale krom podle mě nevyváženého poměru TEX:ALU a ne zrovna ideálně fungujícího CSAA je to slušný produkt. Pokud má výrazné nedostatky, projeví se po vydání R600 velice rychle samy a G80 se znemožní i bez naší asistence . Jenže k tomu imho nedojde, protože vyšla první. A žádný čip, který vyšel první, se ještě nikdy znemožnit nedokázal.
crux2005: Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
len jedno slovné spojenie: Hardware-Load-BalancingMali píše:Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".That almost self-scheduling, dynamically balanced
@ fanik: išlo mi o naznačenie, že v G80 je HW L balancing, ktorý rozdeľuje thready a nie je všetko "reseno pres ovladace"
nj, vedia čo robia.no-X píše:Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
s pozdravom, crux.
- Lees
- Nováček
- Registrován: 05. říj 2004
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
uz me to prestava bavit...furt nigdo nic nevi, netusi jen samy spekulace... to my nerikejte, ze to u ATI drzej tak dobre pod poklickou...chudakovi inquireru uz dosly vsechny napady a vostani taky uz nevedej co si vymyslet...vi se aspon datum uvedeni? 14.unora? herdek dyt NDA konci uz za necelej mesic...aspon na ty vanoce by mohly vypustit nejaky podrobny info, fotografie nebo testy....ja uz to zkratka nevydrzim...help me!:-D