R6x0 - technologie, spekulace...

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Nabídne R600 vyšší kvalitu obrazu, než G80?

Anketa končí za sob 24. úno 2007, 22:54

V žádném případě
9
5%
Pouze lepší FSAA
4
2%
Pouze lepší AA transparentních textur (AAA)
2
1%
Pouze lepší AF
1
1%
FSAA bude kompatibilnější, AAA rychlejší a kvalitnější, AF mírně horší
7
4%
Bude to stejné...
59
34%
R600 bude ve většině případů lepší
71
41%
R600 bude vždy lepší (je to vůbec teoreticky možné? :-)
20
12%
jiná možnost (uveďte v threadu)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 173
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no, přeznačenej low-end typu R9000 můžeš mít dycky, a je to prakticky jedno jestli si to koupíš jako Radeon X1600 nebo Radeon X2001, spíš jde o low-end typu RV515. Ten asi jen tak nebude jak to tak vypadá...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

cool.user píše:edit:ale neni tam V-cko :razz:
To není třeba - tady ti schvaluju, že info o value čipech generace R6xx nebudu v rámci tohoto threadu považovat za OT.

razítko: Obrázek

podpis: no-X

stačí?? :roll:

Lukfi píše:no, přeznačenej low-end typu R9000 můžeš mít dycky, a je to prakticky jedno jestli si to koupíš jako Radeon X1600 nebo Radeon X2001, spíš jde o low-end typu RV515. Ten asi jen tak nebude jak to tak vypadá...
Samozřejmě jsem tím myslel tehnologicky stejnou generaci, jak je nyní zvykem. Uvedenými příklady jsem demonstroval ukázky low-endu ve smyslu finančního a výkonnostního segmentu oproti high-endu. Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost (pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost
to jsem si taky myslel... do té doby než nVidia vydala GF7100GS a ATi oznámila Radeon X1050.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Coololooser
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coololooser »

Lukfi píše:
no-X píše:Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost
to jsem si taky myslel... do té doby než nVidia vydala GF7100GS a ATi oznámila Radeon X1050.
no-X píše:(pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)
:roll:
0118 999 881 999 119 7253
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Tak tak :-) Když už na ty moje žvásty odpovídáte, tak si je aspoň čtěte pořádně :sigh:
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1671

v niečom majú pravdu a v niečom nie ... :wink:
s pozdravom, crux.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HEAD »

Muzete to pls nekdo prelozit :) .Jestli jsem to pochopil tak by mela byt G80 efektivnejsi jak R600?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

=> HEAD: ta hlavní zápletka je o tom že R600 bude mít 4D+1D jednotky jako Xenos. Je to míň efektivní než streaming processors G80 ale 4D jednotka neznamená 4x tolik tranzistorů jako 1D jednotka, takže ve výsledku to může vyjít nastejno.

=> crux2005: a nechceš se s náma podělit o to v čem nemaj pravdu?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

HEAD píše:.Jestli jsem to pochopil tak by mela byt G80 efektivnejsi jak R600?
v čom :P dynamic branchingu ?

@Lukfi: napríklad, autor tvrdí, že sa 4D a 1D inštrukcie nemôžu miešať ...
s pozdravom, crux.
Mali
Nováček
Nováček
Registrován: 02. úno 2004

Příspěvek od Mali »

Zdravim. Taky sem se rozhodl prispet svou troskou do mlyna.

Podle me ( to je opravdu dulezite ) budou R6xx vykonejsi nez jejich protejsky. Vychazim z faktu ze by mel byt ( xenos byl mezikrok ) konecne plne unifikovanou architekturou. Podle me G8x neni. To ze ma vsechny predpoklady ( 1D streaming proc ) jeste nic neznamena. Totiz rozlozeni je dane na pevno. Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace. Dejme tomu ze scena obsahuje 120 pixel operaci a 60 vertex. Mame 128 prociku, tak prvnic dejme tomu 96 pixel operaci se zpracuje a volne prociky se priradi vertexum. Tohle je velice zjednoduseno (vse na scalarni slozky ) a pokryva jeden taktik. :P

G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi). Kdezto R600 by podle me mel mit nakej "dispatch" obvod, kterej by jednoduse pri dekodovani instrukci pripojoval nejaky prefix, a podle nej by se urcilo, co se vlastne pocita a mel by to delat bez zpozdeni. Takhle by tedy byl novej radeon mnohem vice flexibilnejsi a prakticky by se dosahlo velmi vysokeho vykonu bez velkych vykyvu.

Tedy nakonec by mohl mit prumerny vykon tak o 20% vyssi. Dulezite je prumerny.

Take si myslim ze neni duvod si myslet ze by nemohl zpracovavat 4x1D operaci najednou ( viz naky posty ), samo s urcitou ztratou zpusobenou kompilaci takovych dat.

IMHO:
96 shaderu s ~ efektivnosti 3 operaci za takt na 700-800MHz = ~200-230.000.000 operaci za sekundu ( vychazim z faktu ze neni problem spojit nekolik skalarnich operaci do jedne vektorove, ale takove spojeni samozrejme vyzaduje spravne slozeni, coz muze zbrzdit dalsi operace)
128 shaderu s 1 operaci za takz na 1,35GHz = 172.800.000 operaci.

Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu a evolucne lepsi organizaci datovych cest uvnitr GPU (Ring-bus) to vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz => ekonomictejsi reseni.

Ale treba jsem mimo misu. Jestli jo, tak me prosim vyvedte z temnoty nevedomosti ^^
We are the Borg. Refutance is systile. Your ass will be laminated.
Mali™
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

Each cluster can process threads of three different types (vertex, geometry, pixel), independently and in the same clock cycle (and infact it's likely more granular than that), and that's the crux of how the shading core works. With a scheduler per cluster and processing of all thread types, you have yourself a unified shading architecture, no clusters specifically tied to vertex, geometry or pixel data for the duration of the chip's operation, and the ability to perform the necessary work whenever it's needed. That almost self-scheduling, dynamically balanced, independant shading is what defines G80 from a data processing perspective. That means that in any given cycle, all 128 SPs may be working on the same thread type, but conversely and as a function of the thread schedulers running each cluster, working on vertex, geometry and pixel data in the same cycle.

Mali píše:Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace.


škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Mali píše:G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi).


hmmm :roll:

Obrázek

Mali píše:96 shaderu


ako vieš, že ich bude 96 ?
Mali píše:Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu


512Bit je pekných, čo už ATi ostávalo ?
imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko :wink:
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.
Naposledy upravil(a) crux2005 dne stř 20. pro 2006, 15:59, celkem upraveno 1 x.
s pozdravom, crux.
Wuuduu
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 11. led 2005
Bydliště: Bratislava, Slovakia

Příspěvek od Wuuduu »

Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?

Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
Naposledy upravil(a) Wuuduu dne stř 20. pro 2006, 16:02, celkem upraveno 1 x.
Lenovo ThinkPad EDGE E520, intel i3-2310M, 8GB RAM, intel HD graphics / Ati Radeon 6630M 1GB, HDD 500GB, Windows7 HP 64bit
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM uubuuW ... EVE Online H00d

MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
:roll:

práveže si to nemôže dovoliť ...
Wuuduu píše:Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
to je jasné, u nVidii je to ale vo väčších rozmeroch
s pozdravom, crux.
fanik
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. zář 2005
Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanik »

crux2005 píše:
hmmm :roll:

Obrázek
já nějak nechápu co tohle dokazuje v souvislosti s tou citací... můžeš mi to prosím vysvětlit (pominu develop. fakta)
Mali
Nováček
Nováček
Registrován: 02. úno 2004

Příspěvek od Mali »

Wuuduu píše:
Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?

Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
Podle me je v ramci "stejne" generace (R6xx/G8x) karet 20% naskok pri vydani docela monstrozni...
Zaroven to bylo mysleno tak, ze by si Ati mohla dovolit zmensit takty, aby nemela naskok tak veliky, ale jed rekneme 5-10% a trumfy si podrzet... naucte se cist ^^
That almost self-scheduling, dynamically balanced
Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".
crux2005 píše:škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Prave proto tam pisu, ze je to podle me. Nechci si hrat na nakyho proroka. Proste vychazim z me znamych faktu a psal sem, at me kdyztak nasmerujete ^^
crux2005 píše:imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.
Jak jsem pochopil fci geometry shaderu, meli by mit k dispozici specialne sadu bufferu na operace nad celou mnozinou vrcholu. Proto podle me neni od veci navysovat propustnost pameti.
We are the Borg. Refutance is systile. Your ass will be laminated.
Mali™
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lidi, nevěřte všemu, co se kde píše a co kde píšu já :wink:

Mali: Nesrážej G80 takovým způsobem - tím myslím, abys svoji kritiku nezakládal na spekulacích. Nepůsobí to dobře. G80 se v současnosti jeví jako dobrý čip, ne dokonalý, ale krom podle mě nevyváženého poměru TEX:ALU a ne zrovna ideálně fungujícího CSAA je to slušný produkt. Pokud má výrazné nedostatky, projeví se po vydání R600 velice rychle samy a G80 se znemožní i bez naší asistence . Jenže k tomu imho nedojde, protože vyšla první. A žádný čip, který vyšel první, se ještě nikdy znemožnit nedokázal.

crux2005: Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

Mali píše:
That almost self-scheduling, dynamically balanced
Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".
len jedno slovné spojenie: Hardware-Load-Balancing :wink:

@ fanik: išlo mi o naznačenie, že v G80 je HW L balancing, ktorý rozdeľuje thready a nie je všetko "reseno pres ovladace" :roll:
no-X píše:Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
nj, vedia čo robia.
s pozdravom, crux.
Lees
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar
Registrován: 05. říj 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lees »

sorač za OT, ale všude se píše ,že bude mít R600 512-bitovou sběrnici a pravděpodobně GDDR4, ale o jake kapacitě? Předpokladam, že nebude mit méně než G80, takže 1024MB?
486 DX, 16MB RAM...
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Myslím, že bude existovat 512 i 1024MB verze.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

uz me to prestava bavit...furt nigdo nic nevi, netusi jen samy spekulace... :) to my nerikejte, ze to u ATI drzej tak dobre pod poklickou...chudakovi inquireru uz dosly vsechny napady a vostani taky uz nevedej co si vymyslet...vi se aspon datum uvedeni? 14.unora? herdek dyt NDA konci uz za necelej mesic...aspon na ty vanoce by mohly vypustit nejaky podrobny info, fotografie nebo testy....ja uz to zkratka nevydrzim...help me!:-D
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“