R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
je sice len 128bit ale zato ma dost vysoke frekvencie pamati (1400[1600xt] vs 1600[2600xt])
edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
2crux: j,ty, stale sa tvaris ze vies nieco viac ako my
edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
2crux: j,ty, stale sa tvaris ze vies nieco viac ako my
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
kdy teda konci NDA?
EDIT: 2crux2005: R600
EDIT: 2crux2005: R600
Naposledy upravil(a) blekota je boss dne sob 20. led 2007, 13:27, celkem upraveno 1 x.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
nedá sa to povedať všeobecne ...no-X píše:Ale textury nejsou to, co by nejvíce zatěžovalo sběrnici, ne? Mnohem vyšší nároky mají color reads/writes a Z-reads/writes... imho tak 80%+.
Záleží to od použitých textúr a contentu. Veľkosť ako aj množstvo textúr sa môže meniť, množstvo high/bumpmaps, overdraw, formát textúr (FP16/32), či sa použijú MRTs, koľko je aplhablendingu atď atď
zvýšenie frekvencii je mottobeardie píše:edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
@Lukfi: Vážne si myslíš, že "Ring" bus od ATi je až taký dobrý ako ho marketing "robí" ?
@blekota je boss: koho ? Môže napr. aj v roku 2008 ...
s pozdravom, crux.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
nespôsobuje to len "Ring" bus
@no-X: nepovedal som, že je zlý - to nie, ale je prezentovaný v oveľa lepšom svetle. Okrem toho má ďaleko od skutočného ringbusu.
Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ? a prečo mohla nVidia použiť 386Bit zbernicu ?
hmm
@no-X: nepovedal som, že je zlý - to nie, ale je prezentovaný v oveľa lepšom svetle. Okrem toho má ďaleko od skutočného ringbusu.
Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ? a prečo mohla nVidia použiť 386Bit zbernicu ?
hmm
s pozdravom, crux.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Jája
- Čestný člen
- Registrován: 04. čer 2003
- Bydliště: Prostějov
V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit
Core i7 8700K , Asus Prime Z370-A, 2x8GB DDR4 3200 G.Skill TridentZ, GTX1060 6GB, Adata SX 8200 Pro 512GB, 120GB Intel SSD 320, 2x Crucial MX500 1TB, X-Fi Titanium, 22" LG W2252TQ, EK water blocks (CPU+GPU, DDC1+EKtop, NexXxos Pro III+II), Avance C001 Terminator, Seasonic Focus GX-650
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
ani nie ...no-X píše:Otázka je, proč by mělacrux2005 píše:Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ?
Jinak ohledně 384bit sběrnice jako nevhodného řešení pro čipy ATi se Eric Demers vyjádřil už při vydání R520.
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval (tieš brať relatívne - cena/výkon atď komplexita atď )
nVidia nemusela, mohla sa voľne rozhodnúť - dovolovalo jej to flexibilnejší MC.
nejaký ten piatok môžeš počítaťJája píše:V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit
Naposledy upravil(a) crux2005 dne sob 20. led 2007, 15:09, celkem upraveno 2 x.
s pozdravom, crux.
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já teda AA používám i v novějších hrách, rozdíl kvality je docela dost vidět. Ultranáročný hry typu Gothic III se na low-endu nedaj hrát tak jako tak.no-X píše:crux2005: RingBus je velice dobrý, ale na low-endu a nižším mainstreamu nepřináší výraznější užitek, protože na těchto kartách se FSAA 4x+ moc nepoužívá...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Proč by ne? Memory interface je flexibilnější než má nVidia (32bit kanály; každá paměť na samostantém kanálu) a jestli bude interní ring-bus 512bit (2x256bit), 768bit (2x384bit) nebo 1024bit (2x512bit), to už je docela jedno. Jde jen o to, že když ATi použije 1024bit ring bus , tak nemá 384bit memory interface moc smysl. Pokud by ATi použila 768bit ring-vus + 384bit memory interface, nevidím důvod pro to, aby to nefungovalo, ale stejně tak by to přinášelo další nevýhody - ATi obvykle nevolí kompromisní dočasná řešení a protože zdvojnásobila počet texturovacích jednotek a očekáváme použití vyšších AA režimů, je celkem logické, že rovnou zvolila 1024bit ring-bus a 512bit memory interface, protože by na něj vzhledem k architektuře svého čipu stejně musela přejít. Takže je výhodnější, když jednou navrhe 1024bit design, než topit peníze a čas navrhováním dočasného řešení (768/384bit), ze kterého by stejně museli na 1024/512bit přejít.crux2005 píše:ani nie ...
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval
To je jako kdyby ses ptal, proč R300 neměla 192bit sběrnici...
R200 - 4 pipelines -> 128bit
R300 - dvojnásobek pipelines ( 8 ) -> dvojnásobná sběrnice (256bit)
R4xx - opět dvojnásobek pipelines (16) -> dvojnásobná frekvence pamětí
R5xx - frekvence GPU i pamětí se zvyšují lineárně
R600 - dvojnásobek texturovacích jednotek (nemůžeme už mluvit o pipelines) -> dvojnásobná šířka sběrnice
to je prostě postup, jakým ATi jde už leta, tahle rozhodnutí se připravují roky dopředu a kdyby ATi viděla ve 384bit sběrnici spásu, věř, že by ji použila ať už s ring-busem nebo bez něj. Ono to nefunguje způsobem "máme ring-bus, musíme mu přizpůsobit zbytek čipu" ale "máme ty a ty požadavky pro ty a ty čipy, potřebujeme řešení, které je dokáže zrealizovat a oním řešením je ring-bus.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- Vivec
- Středně pokročilý
- Registrován: 07. bře 2005
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
uz ted je to vice jak 2. 3 pokud dodrzi alespon priblizne datum vydani a 5 a pul, pokud opravdu vyjde az na konci brezna na CeBITu.Gr8 Vivec píše:ještě aby ne když vychází 3 měsíce po ní, to by byl dobrej trapas kdyby nebylaflanker píše:vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- ZzzZzzz
- Nováček
-
- Registrován: 06. pro 2006
No jestli výjde nová ATI opravdu az jak ma vyjit to uz se nikdo nemuze divit ze bude vykonecjsi jak 8800 od NV.A podle me uz ani ati by se nemela potom ohanet ze ma vykonejsi gfx jak nv.Protoze vydat new kartu 5 mesicu po vydani 8800 je podle me uz povinosti aby byla vykonejsi.Proste lec sem privrzenec ati tak ted uz zaspala vydani.Proste hold nestiha.