R6x0 - technologie, spekulace...

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Nabídne R600 vyšší kvalitu obrazu, než G80?

Anketa končí za sob 24. úno 2007, 22:54

V žádném případě
9
5%
Pouze lepší FSAA
4
2%
Pouze lepší AA transparentních textur (AAA)
2
1%
Pouze lepší AF
1
1%
FSAA bude kompatibilnější, AAA rychlejší a kvalitnější, AF mírně horší
7
4%
Bude to stejné...
59
34%
R600 bude ve většině případů lepší
71
41%
R600 bude vždy lepší (je to vůbec teoreticky možné? :-)
20
12%
jiná možnost (uveďte v threadu)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 173
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Příspěvek od beardie »

je sice len 128bit ale zato ma dost vysoke frekvencie pamati (1400[1600xt] vs 1600[2600xt])
edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
2crux: j,ty, stale sa tvaris ze vies nieco viac ako my :evil:
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

nj crux ví něco víc než my...

ad frekvence - těžko říct jak to bude u G84, ale RV630 by na tom mohla bejt o něco líp protože má 4 32bit kanály a ring-bus...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

kdy teda konci NDA?
EDIT: 2crux2005: R600
Naposledy upravil(a) blekota je boss dne sob 20. led 2007, 13:27, celkem upraveno 1 x.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:Ale textury nejsou to, co by nejvíce zatěžovalo sběrnici, ne? Mnohem vyšší nároky mají color reads/writes a Z-reads/writes... imho tak 80%+.
nedá sa to povedať všeobecne ...
Záleží to od použitých textúr a contentu. Veľkosť ako aj množstvo textúr sa môže meniť, množstvo high/bumpmaps, overdraw, formát textúr (FP16/32), či sa použijú MRTs, koľko je aplhablendingu atď atď
beardie píše:edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
zvýšenie frekvencii je motto

@Lukfi: Vážne si myslíš, že "Ring" bus od ATi je až taký dobrý ako ho marketing "robí" ?

@blekota je boss: koho ? Môže napr. aj v roku 2008 ... :roll:
s pozdravom, crux.
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

crux2005 píše:@Lukfi: Vážne si myslíš, že "Ring" bus od ATi je až taký dobrý ako ho marketing "robí" ?
Nemyslím, protože propustnost je ve výsledku stejná, ale z nějakého důvodu má ring-bus menší propady při AA...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005: RingBus je velice dobrý, ale na low-endu a nižším mainstreamu nepřináší výraznější užitek, protože na těchto kartách se FSAA 4x+ moc nepoužívá...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

nespôsobuje to len "Ring" bus

@no-X: nepovedal som, že je zlý - to nie, ale je prezentovaný v oveľa lepšom svetle. :wink: Okrem toho má ďaleko od skutočného ringbusu.

Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ? a prečo mohla nVidia použiť 386Bit zbernicu ?
hmm :roll:
s pozdravom, crux.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005 píše:Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ?
Otázka je, proč by měla :wink:

Jinak ohledně 384bit sběrnice jako nevhodného řešení pro čipy ATi se Eric Demers vyjádřil už při vydání R520.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Jája
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2003
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Jája »

V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit :)
Core i7 8700K , Asus Prime Z370-A, 2x8GB DDR4 3200 G.Skill TridentZ, GTX1060 6GB, Adata SX 8200 Pro 512GB, 120GB Intel SSD 320, 2x Crucial MX500 1TB, X-Fi Titanium, 22" LG W2252TQ, EK water blocks (CPU+GPU, DDC1+EKtop, NexXxos Pro III+II), Avance C001 Terminator, Seasonic Focus GX-650
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:
crux2005 píše:Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ?
Otázka je, proč by měla :wink:

Jinak ohledně 384bit sběrnice jako nevhodného řešení pro čipy ATi se Eric Demers vyjádřil už při vydání R520.
ani nie ...
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval (tieš brať relatívne - cena/výkon atď komplexita atď )
nVidia nemusela, mohla sa voľne rozhodnúť - dovolovalo jej to flexibilnejší MC.
Jája píše:V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit
nejaký ten piatok môžeš počítať :wink:
Naposledy upravil(a) crux2005 dne sob 20. led 2007, 15:09, celkem upraveno 2 x.
s pozdravom, crux.
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:crux2005: RingBus je velice dobrý, ale na low-endu a nižším mainstreamu nepřináší výraznější užitek, protože na těchto kartách se FSAA 4x+ moc nepoužívá...
Já teda AA používám i v novějších hrách, rozdíl kvality je docela dost vidět. Ultranáročný hry typu Gothic III se na low-endu nedaj hrát tak jako tak.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005 píše:ani nie ...
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval
Proč by ne? :-) Memory interface je flexibilnější než má nVidia (32bit kanály; každá paměť na samostantém kanálu) a jestli bude interní ring-bus 512bit (2x256bit), 768bit (2x384bit) nebo 1024bit (2x512bit), to už je docela jedno. Jde jen o to, že když ATi použije 1024bit ring bus , tak nemá 384bit memory interface moc smysl. Pokud by ATi použila 768bit ring-vus + 384bit memory interface, nevidím důvod pro to, aby to nefungovalo, ale stejně tak by to přinášelo další nevýhody - ATi obvykle nevolí kompromisní dočasná řešení a protože zdvojnásobila počet texturovacích jednotek a očekáváme použití vyšších AA režimů, je celkem logické, že rovnou zvolila 1024bit ring-bus a 512bit memory interface, protože by na něj vzhledem k architektuře svého čipu stejně musela přejít. Takže je výhodnější, když jednou navrhe 1024bit design, než topit peníze a čas navrhováním dočasného řešení (768/384bit), ze kterého by stejně museli na 1024/512bit přejít.

To je jako kdyby ses ptal, proč R300 neměla 192bit sběrnici...

R200 - 4 pipelines -> 128bit
R300 - dvojnásobek pipelines ( 8 ) -> dvojnásobná sběrnice (256bit)
R4xx - opět dvojnásobek pipelines (16) -> dvojnásobná frekvence pamětí
R5xx - frekvence GPU i pamětí se zvyšují lineárně
R600 - dvojnásobek texturovacích jednotek (nemůžeme už mluvit o pipelines) -> dvojnásobná šířka sběrnice

to je prostě postup, jakým ATi jde už leta, tahle rozhodnutí se připravují roky dopředu a kdyby ATi viděla ve 384bit sběrnici spásu, věř, že by ji použila ať už s ring-busem nebo bez něj. Ono to nefunguje způsobem "máme ring-bus, musíme mu přizpůsobit zbytek čipu" ale "máme ty a ty požadavky pro ty a ty čipy, potřebujeme řešení, které je dokáže zrealizovat a oním řešením je ring-bus.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:očekáváme použití vyšších AA režimů
stačí 8xMSAA :roll:
ak nie ... smola

K zvyšku: mám trochu iné názory, ale nevadí :)
nedovoloval (tieš brať relatívne - cena/výkon atď komplexita atď )
s pozdravom, crux.
lukas85
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 09. úno 2006
Bydliště: Ostrava

Vykon???

Příspěvek od lukas85 »

Mam dotaz kde bude brat nVidia dalsi vykon kdyz ted podle vseho dosla v 8900GTX az na konec...?? To bude ted muset vyvijet cele nove pcb?
Láska je mechanizmus jenž vymysleli bankéři aby nás donutily přečerpat účet...
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Příspěvek od beardie »

pcb sa vyvija vzdy nove :roll:
vykon moze zvysit pridavanim shaderov a zvysovanim frekvencii, co umozni prechod na 65nm
imho na G9x sa planuje nieco ako rozdelenie jadra
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
flanker
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 13. pro 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od flanker »

vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
Vivec
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. bře 2005
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Vivec »

flanker píše:vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ještě aby ne když vychází 3 měsíce po ní, to by byl dobrej trapas kdyby nebyla
Kamikadze
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 02. zář 2006
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamikadze »

Gr8 Vivec píše:
flanker píše:vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ještě aby ne když vychází 3 měsíce po ní, to by byl dobrej trapas kdyby nebyla
uz ted je to vice jak 2. 3 pokud dodrzi alespon priblizne datum vydani a 5 a pul, pokud opravdu vyjde az na konci brezna na CeBITu.
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
ZzzZzzz
Nováček
Nováček
Registrován: 06. pro 2006

Příspěvek od ZzzZzzz »

No jestli výjde nová ATI opravdu az jak ma vyjit to uz se nikdo nemuze divit ze bude vykonecjsi jak 8800 od NV.A podle me uz ani ati by se nemela potom ohanet ze ma vykonejsi gfx jak nv.Protoze vydat new kartu 5 mesicu po vydani 8800 je podle me uz povinosti aby byla vykonejsi.Proste lec sem privrzenec ati tak ted uz zaspala vydani.Proste hold nestiha.
Rommel44
Nováček
Nováček
Registrován: 31. pro 2006

Příspěvek od Rommel44 »

Pro ty kdo neumeji pocitat tak 8.brezna to budou 4 mesice a ne 5a pul ani podobny blaboly
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“