ale čo keď tých 320 SPs nedokážu za takt to isté ...Andre3D píše:R600:
A co takhle 320 scalar p. MADD (2Flops) na f. 800MHz 320*2*0,8=512GFlops
Řazené p 4 s.p. je jako 80 vec4 proces.
a skutočná frekvencia top karty je vyššia
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
Kez by to nebyl jen optimismus spatne informovaneho pesimisty...no-X píše:R520 byla odložena kvůli bugu v knihovnách pro 90nm výrobní proces, R600 především kvůli sloučení s AMD. Ale nechápu, proč za každým zpožděním u ATi všichni hledají nekonkurenceschopný hardware nebo krach firmy.
ATi nebyla ta firma, která vydala propadáky jako NV1 nebo NV30. ATi je maximálně firma, která než aby vydala a zákazníkům prodávala nedokončený produkt, raději pár měsíců počká a hardware pustí ven až když je podle jejích představ.
----------------------------------------
je-li to tak, mohlo by to znamenat, že se ATi s R600 (opět) zaměřila na výkon v novém API a budoucích hrách, kdežto nVidia (opět) hardware navrhla pro maximální výkon v aplikacích dostupných v době vydání, tedy předchozí verzi DX (tedy SM3.0)...Anarchist4000@B3Df píše: http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspx
Interesting little comment on performance I saw posted.
Ještě, že se na podmáslí (mainstream/lowend) nejvíce vydělává Stačí se kouknout na czc do nejprodávanějších karet.Surgical píše:Atinam nechava podmasli
A jakej by mezi tim podle tebe měl bejt rozdíl? Stejný jádro, stejný paměti, stejný takty, jinej chladič. Jestli tam bude rozdíl ve spotřebě, tak maximálně 1W... a to ještě ve prospěch OEM verze.expLorer píše:a opat sa budem opakovat ja som spominal OEM verziu a nie Retail.. takze stale ocakavam ze Retail verzia bude mat spotrebu nizsiu ako slubovali..
práveže tam je rozdiel - OEM vs. retailLukfi píše:A jakej by mezi tim podle tebe měl bejt rozdíl? Stejný jádro, stejný paměti, stejný takty, jinej chladič. Jestli tam bude rozdíl ve spotřebě, tak maximálně 1W... a to ještě ve prospěch OEM verze.
Samozřejmě, protože teď je na trhu pouze G80 a starší generace a až bude na trhu R600, byl by průser kdyby po těch 7 měsících nebyla rychlejší. Generace GF8 a RX2000 se úplně nekryjí, jestli chápeš co tím chci říct.gerimo píše:Ja nemuzu z toho, jak si tady nekteri mysli, ze kazdy kupuje G80 a ATi nema zadny zisk... to je smesne... To co se hlavne prodava je mainstream a v tom Nvidia zatim nema sanci (mozna az vyjdou derivace G80). Uvidite, ze R600 bude vykonejsi, a ze ted slintate nad G80, protoze porovnavate vysledky se starou generaci...
crux2005 píše:
práveže tam je rozdiel - OEM vs. retail
a väčší ako očakávaš
prečo ? inú verziu čipu májú OEM karty, inú retail ...
Podle informací co se dostaly na veřejnost měla OEM verze mít vyšší spotřebu než retail, myslím že to bylo 270 versus 240 wattů. Jinak nevím jestli PCB náhodou není stejné, protože ono ve skutečnosti tak dlouhé není, dlouhej je jen ten chladič.fanik píše:ehm... jaký rozdíl a v čí prospěch? ptám se záměrně, neboť i já mám nějaké informace a ty se liší od toho co říkáš
OEM partneři budou mít lepší verzi čipu? nebo horší verzi čipu (a kvůli tomu i pcb?)?
Že jsem špatně informovaný se mě místní osazenstvo snažilo přesvědčit už v létě 2005, když jsem psal o R520 jako o čipu s šestnácti pixel pipelines a následně o R580 jako o čipu se 48 pixel shader procesory. Mimochodem, info o výkonu GS R600 mám potvrzeno ze stejného zdroje, jako pipelines R520... tak uvidímeSurgical píše:Kez by to nebyl jen optimismus spatne informovaneho pesimisty...
Ale, ale... hrušky, jabka... do konzolí byl určen NV2. NV1 byl výhradě desktopový čip, jehož prodeje byly neúnosně zoufalé kvůli prakticky nulové kompatibilitě.Surgical píše:NV1 bych za propadak neoznacoval, v Sega konzolich se jich prodalo dost.
Skutečně? Všechny čipy od ATi byly kompatibilní s DirectX. Rage I/II výkonem zapadaly do průměru (S3, Matrox...), Rage PRO bylo třetí nejvýkonnější řešení tehdejší doby (což je úspěch, vezmeme-li v úvahu, že výrobců tehdy bylo kolem patnácti), byť drivery nestály za moc. Rage 128PRO už byla ve své době technologicky nejpokročilejší řešení na trhu, Radeon 256 první čip plně podporující DX7, Radeon 8500 výkonnější, než GeForce 3 (s pozdějšími drivery ve hrách využívajících PS, zvlášť 1.4, byl srovnatelný a občas i rychlejší, než Ti4200, která vyšla později a byla dražší...Surgical píše:Ati v te dobe u 3D akcelerace mela jeste zcestnejsi reseni
Prosím?Surgical píše:a po celou dobu kralovani GeForce, GeForce 2, GeForce 3 a GeForce 4 nemela v podstate co nabidnout
Chceš tvrdit, že neexistuje 128bit karta, která by byla rychlejší než R9700PRO?Surgical píše:NV 30 alias GeForce FX alias GeForce 5800 propadla, protoze se ve stejne dobe (nastesti) objevila Ati 9700 blahe pameti a konecne ukazala, ze TOP graficka karta na 128-bit pametove sbernici proste uz nema co pohledavat.
Ano, jenže dnešními měřítky nemůžeme posuzovat pět let starý hardware. NV30 byla pomalejší, měl horší kvalitu obrazu, vyšší cenu, naprosto nevhodnou technologickou výbavu, obrovskou spotřebu a zabírala dvojnásobek místa. To je snad ta nejhorší možná kombinace. Hůř už to v podstatě ani dopadnout nemohlo - tak jaká by NV30 musela být, abys uznal, že to byl propadák?Surgical píše:Jinak tolik vysmivany dvouslotovy chladic a pridavne napajeni ma dneska kazda jen trochu vykonna (z dnesniho pohledu) karta, v tom bych ji take neodsuzoval.
Zajímalo by mě, kdes na tohle přišel. FX5600 byla naprostý propadák - ve hrách náročných na geometrii podávala zoufale nízké výkony kvůli jedinému funkčnímu vertex shaderu, ve hrách náročných na pixel shading byla zabržděná kvůli slabému výkonu v FP operacích. FX5700 už na tom byla trochu líp, ale to se už začaly rozšiřovat SM2.0 hry a bylo jasné, že celá generace GeForce FX půjde do kytek.Surgical píše:Mainstreamove derivaty NV30 nicmene byly ve sve dobe konkurenceschopne, nebot porazely na hlavu mainstreamove protivniky z provenience Ati
To nikdo nezpochybňuje.Surgical píše:Ale v soucasnosti proste Ati soupere vuci G8800 nema.
Pak asi budeš překvapen... nicméně si neodpustím konstatování, že bohužel důvěřuješ nesprávným zdrojům. Ale co se dá dělat, brzy uvidíš sám, že udané příčiny odkladu nebyly tak nesmyslné, jak sis myslel...Surgical píše:Jen si nemohu odpustit povzdech, ze cim delsi odklad, cim velkohubejsi prohlaseni a cim neverohodnejsi hledani stale nesmyslnejsich pricin odkladu ve mne vyvolava cim dale tim vetsi skepsi....
1. Co je a co není OT určuje moderátor sekce.MichiGen píše: no-X kludni, tento thread mi zacina pomaly pripominat jeden thread pred par tyzdnami... az nato ze v nom to nebolo tak OT ako to zacina byt tu.
Nevím, podle čeho to posuzuješ, ale trhu vládla (ať se ti to líbí nebo ne) série Rage - tolik k prodejům v poslední třetině devadesátých let. Prodalo se jich víc, než TNT1 a TNT2 (TNT1 se vůbec neprodalo nijak moc, byla velice drahá a nebyla na trhu nijak dlouho). Stejně tak GeForce 2 Ultra byla prakticky k nesehnání. Takže než příště napíšeš "pravda je taková", važ lépe svá slovaHEAD píše:Ja nevim me pripada az smesny jak obhajujes porad ATI.Pravda je takova, ze NV od TNT1 prez TNT2, Geforce256DDR, GF2GTS/ULTRA vladla trhu a ATI nemela proti tomu nic.
R8500: září 2001HEAD píše:Srovnala az s R8500 a i ten NV prekonala GF4TI
Earlier AMD already notified its partners and media that it planned to delay the release of the code-named R600 graphics chip, but did not provide any approximate timeframe for the commercial launch of graphics boards based on the R600. However, a document presumably sent to AMD’s add-in-card partners, revealed that certain versions of R600 graphics cards would reach the partners only in late March, days before the quarter ends.
While it was generally believed that the reason for the delay was ATI’s intention to develop an R600-based board to compete against Nvidia’s GeForce 8800 320MB graphics card. However, right now it is claimed that the company plans to align the launch of the R600 made using 80nm process technology with the launch of DirectX 10-supporting products made using 65nm fabrication process, which code-names are RV610 and RV630.
Rozdíl ve spotřebě nevychází z toho že na oem či retail verzi jsou rozdilná jádra, respektive jádra s rozdílnou spotřebou.Lukfi píše: Podle informací co se dostaly na veřejnost měla OEM verze mít vyšší spotřebu než retail, myslím že to bylo 270 versus 240 wattů. Jinak nevím jestli PCB náhodou není stejné, protože ono ve skutečnosti tak dlouhé není, dlouhej je jen ten chladič.
Na to aby kazdy rozoznal ze je nieco OT nemusi mat rank moderatora.no-X píše:
1. Co je a co není OT určuje moderátor sekce.
Bol by som radsej ze ked vidim rozsvieteny thread R600 s poslednym prispevkom od no-X najdem tu nejake nove zaujimave informacie a nie detinske dohadovanie sa o tom co nVidia kedy viac pos*ala,co tu nema co hladat.no-X píše:2. Bylo by ti milejší, kdybych místo tohoto způsobu řešení radši rovnou klikul na [DELETE] u původního postu a řešil to tedy jako OT?
Nevysveltujem ti nic, to bolo priatelske upozornenie. Akoze pisem len do sekcie o grafickych kartach??To si na omyle, si aj na omyle s tou milovanou nVidiou, mam na veci triazlivy pohlad narozdiel od ludi s laskou k ATI ktori sa vzdy ked maju prilezitost snazia vnucovat druhym svoje nazory coz mi nepripada prilis demokraticke...no-X píše:3. Nebo se ti nelíbí, že si někdo dovolil říct pár slov proti tvé milované nVidii? To nejspíš, protože do té doby jsi o OT nenpsal ani řádku, takže se laskavě uklidni a nevysvětluj mi, jak mám nebo nemám moderovat. Zatím jsi tu nejvíc off-topic ty; veškerá předešlá diskuse (až do tvého postu) se týkala čistě grafických karet.