R600 pre-release thread

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Jsi nVidiot, nebo fanATik?

Anketa končí za pát 11. kvě 2007, 21:22

fanATik
147
68%
nVidiot
68
32%
 
Celkem hlasů: 215
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:
crux2005 píše:to nebude také jednoduché ...
Pokud v době vydání na G80 nebude fungovat FSAA v takovém množství her, jako dosud, tak by to neměl být problém :razz: Krom toho: EATM, EATM, EATM :roll:
áno, to mi je novinkou ... aha, to bude asi tým že mám Beta ovládače :roll:

EATM je v podstate = TMSAA :P takže

1.) EATM nezapneš v CCC
2.) ak nezlepší ATi algoritmus AAA tak to bude bieda, lebo vo viacerých hrách proste nechytá - ale áno, môžeš si zapnúť aj ASBT v pohode ...
ale novšie hry ktoré majú viac alphatextúr nerozhýbeš s hrateľnými fps.
s pozdravom, crux.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:Krom toho Samsung stále není schopen dodávat modely GDDR4, které uvedl už víc než před rokem (což je možná jedna kapka v moři důvodů, proč byla R600 odsouvána). Nakonec to vypadá, že GDDR4 verze nebude vůbec, nebo jen v omezených kvantitách.

Takže jediné, co se od loňska mohlo pohnout byl typ pamětí - ale z důvodu nedostupnosti zřejmě zůtane vše při starém.
:-D najlepšie na tom celom je to, že som už zhruba pred rokom tvrdil, že Samsung nebude vedieť pokryť všetky objednávky na GDDR 4 pamäť a takisto, že neočakávam na R600 rýchlejšiu pamäť GDDR 4 ako to čo bude mať ...

ale mne ani vtedy nikto neveril ... :sleepy:
s pozdravom, crux.
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

crux2005 píše:ale mne ani vtedy nikto neveril...
To už je holt úděl velkých vizionářů :lol:
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005 píše:EATM je v podstate = TMSAA :P takže

1.) EATM nezapneš v CCC
2.) ak nezlepší ATi algoritmus AAA tak to bude bieda, lebo vo viacerých hrách proste nechytá - ale áno, môžeš si zapnúť aj ASBT v pohode ...
ale novšie hry ktoré majú viac alphatextúr nerozhýbeš s hrateľnými fps.
ale, ale, ale... :-)

1. EATM je neoficiálně v driverech od catalystů 6.10, sleduju testy na B3D a každý měsíc se zlepší kompatibilita, kvalita a přibydou nové možnosti nastavení

2. EATM není jen transparency multi-sampling. Je to kombinace několika technologií. (EATM tuším znamená enhanced alpha to mask)

3. EATM je nesrovnatelně rychejší než performance AAA a nesrovnatelně kvalitnější, než jakýkoli režim transparetních textur, jaký v současné době ATi. Propad výkonu je naprosto minimální:
Branchester demo 1280*1024 max quality 6xAA 16HQAF , no HDR , all filter optimisations disabled

no TAA 73.3
Q AAA 35.4
EATM 71.6
Tzn. tam, kde AAA snižuje výkon na polovinu, tam EATM ubere 2 FPS!

perfromance AAA / EATM (omluvte vyšší jpeg kompresi, ale rozdíl je znát na první pohled, nulový aliasing na alpha texturách, všechny detaily jsou vidět, thx2 SirPauly)

4. EATM bude oficiálně v Catalystech od verze 7.5

5. EATM v současné verzi funguje na všech čipech od R300 po R600
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

1.) áno, neoficiálne = pre priemerných userov nedostupné
aj ASBT si môžeš neoficiálne zapnúť ...
- ako som hore písal, momentálne ho nezapneš v CCC
/ je to aj nutné aby sa zlepšovalo :wink:

2.) ale v podstate je to tak
aj s EATM môžeš zapnúť ešte plus ASBT, alebo QAAA, keď je dostatok výkonu

ono EATM je ako Humus - ov alpha 2 Coverage

3.) samozrejme že je rýchlejšie ako performance TSAA :lol: však to je TSSAA :) a keby bol MSAA pomalší tak by malo ATi naozaj problém

či je EATM "krajšie" ako QAAA je určite téma na ktorú by sa dalo výborne hádať :roll:

viem ti dať veľa screenov kde tomu tak nebude ...

4.) áno, bolo na čase

5.) tvrdil som niekedy opak ? ale opýtaj sa alebo lepšie, založ hlasovanie, koľko ľudí využíva EATM ? alebo ešte inak: koľký vôbec využívajú AAA ? alebo pod. :)
s pozdravom, crux.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

takze situace se bude opakovat jako s X1800...skoda
podle me bude poradna karticka az s cipy R650, ktera !snad! tak jako X1900 vyjde vcas, bez problemu a s maximalnim vykonem v tu chvily moznym...
zas ji zabili i kdyz asi ne chybou Ati...snad uz se do tretice vzpamatujou, poucej se a pohlidaj si vydani R700...
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

1. Samozřejmě, není důvod aby EATM bylo v tuto chvíli dostupné oficiálně, když ani R600 není dostupná.

2. EATM je značně vylepšená verze Humusovy utilitky, hlavně co se týče kvality a kompatibility.

3. Na B3D najdeš desíty screenshotů, které jasně ukazují, že EATM kvalitnější je. Při množství nastavení, jaké s EATM souvisí, je to i docela logické. Co je hezčí a co je méně hezké může být subjektivní, ale možnosti EATM jsou tak široké, že není problém najít takové nastavení, které dá vždy lepší výsledky, než AAA

5. Myslím, že si trošku odporuješ. Nejdřív kritizuješ, že EATM není přístupné oficiálně, když uvedu, kdy bude přístupné oficiálně, tak napíšeš, že bylo na čase a když tedy EATM začnu uvádět jako výhodu, tak se snažíš naznačit, že anti-aliasing transparentích textur stejně nikdo nevyužívá?

Nevím, proč jsi v tomhle ohledu tak skeptický - všichni, co vývoj téhle feature sledují, jsou nadšení, protože prakticky bez ztráty výkonu přináší bezkonkurenční úroveň kvality alpha-textur. Jinak řečeno, prakticky nekonzumuje fillrate, což dává EATM potenciál použitelnosti v kombinaci s HDR, které texturovací jednotky vytěžuje dost razantně.
blekota je boss píše:i...snad uz se do tretice vzpamatujou, poucej se a...
...a začnou čipy vydávat nedokončené, ale co nejdřív, stejně jako nVidia? :wink:
Naposledy upravil(a) no-X dne čtv 22. bře 2007, 16:16, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

dyk si protirecis...ten cip uz je mrte dlouho hotovej
sam vis ze firma co vyda kartu driv i kdyz s nedodelanejma ovaladacema (a pamatuju se, ze ani Ati nemela zdaleka vychytany ovladace hned po vydani nejake top karty..) ma zajistenej uspech a chechtaku milion...mozna to neni zrovna nejpratelstejsi k uzivatelum, ale i Ati jde o prachy...jo a mimochodem, kdyz mela vyjit R600 mozna jeste pred G80, proc jeste nemaj vyladeny ovladace, kdyz na to meli takovyho casu navic??? to je trochu podivny, nemyslis?
fanik
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. zář 2005
Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanik »

EATM funguje i na x1xxx (na všech)
ASBT je úplně o něčem jiném
Pro r6xx je nachystáno dalších 9 AA/AF nastavení
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

blekota je boss:

1. Neprotiřečím si. Že je návrh čipu hotový neznamená, že nemůže mít problémy obecně jakéhokoli typu.

2. Proč nemají drivery? Oni mají drivery, ale ne optimalizovaný na výkon. Prvním důvodem je, že pro ATi je prvořadá kompatibilita s vistou. Není důvod optimalizovat pro výkon, když se produkt neprodává. Výkonnostní optimalizace jsou to poslední, protože se provádí podle spektra aktuálních her a to není neměnné. Provádět je půl roku před vydáním prodkutu je k ničemu, protože za 6 měsíců můžeš mít X nových her a veškeré původní optimalizace ti budou na dvě věci = jen tím vyhodíš z okna peníze a čas vývojářů.

Krom toho, jak sis mohl všimnout, ATi už mnoho let vyvíjí především drivery pro ty produkty, které jsou na trhu a které se prodávají, tedy v současnosti X16xx/X19xx. Pokud by se na ně v půlce minulého roku vykašlala a šla naplno do ovladačů R600, byla by dnes X1950GT/PRO pomalejší než konkurenční prodkuty a nejen, že by ATi neměla high-end, ale neměla by ani příjmy z mainstreamu.

pro způsob, jakýms to popsal, je v angličtině jedno pěkné slovo - oversimplification. Bohužel mě teď nenapadá žádný jednoslovný český ekvivalent, ale takhle jednoduše se to opravdu posuzovat nedá. Jinak SW oddělení ATi ví až moc dobře, co dělá - co předvedlo v roce 2006 je opravdu úctyhodné a to se jejich Vista drivery a nový OpenGL driver teprve ukážou.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:1. Samozřejmě, není důvod aby EATM bylo v tuto chvíli dostupné oficiálně, když ani R600 není dostupná.
to si nemyslím
nVidia ponúka TMSAA už oveľa dlhšie
a pokiaľ by bol EATM bezchybný ako sa mi asi snažíš napísať, tak prečo čakať s jeho uvedením ? jaj áno, ďalší dôvod pre priemerných ľudí kúpiť R600 ... :roll: taký marketing je ok ? alebo taká stratégia ?
alebo predsa ešte nie je taký dotiahnutý a treba doľaďovať ? :roll:
no-X píše:2. EATM je značně vylepšená verze Humusovy utilitky, hlavně co se týče kvality a kompatibility.
áno, to bol príklad ...
no-X píše:3. Na B3D najdeš desíty screenshotů, které jasně ukazují, že EATM kvalitnější je. Při množství nastavení, jaké s EATM souvisí, je to i docela logické. Co je hezčí a co je méně hezké může být subjektivní, ale možnosti EATM jsou tak široké, že není problém najít takové nastavení, které dá vždy lepší výsledky, než AAA
samozrejme že sa môžeš pohrať s nastaveniami a to hodnotím aj pozitívne ale čisté EATM, alebo ako to nazvať :lol: nie je vždy "the best" v ohľade na IQ.
no-X píše:5. Myslím, že si trošku odporuješ. Nejdřív kritizuješ, že EATM není přístupné oficiálně, když uvedu, kdy bude přístupné oficiálně, tak napíšeš, že bylo na čase a když tedy EATM začnu uvádět jako výhodu, tak se snažíš naznačit, že anti-aliasing transparentích textur stejně nikdo nevyužívá?
samozrejme že bolo na čase, ty si myslíš že nie ? Kritizoval som práve to že ešte nie je oficiálne v CCC a to je ten dôvod prečo privítam oficiálnu podporu v CCC. Čím skôr tým lepšie, musia sa ešte doladiť viaceré "veci" ale dovtedy by to mali stihnúť.
Nepochopil si ma. Beztak využíva málo ľudí AAA a keď táto možnosť nie je v CCC je tých ľudí ešte menej. To je fakt.
fanik píše:ASBT je úplně o něčem jiném
keď ho musíš zapnúť aby chytalo AAA tak ani nie - súvisí s AAA.
Princíp mi ale nemusíš vysvetlovať, viem ho dobre ... a z toho pohľadu máš pravdu ... ale všetko je relatívne :lol:
s pozdravom, crux.
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

no-X píše:
Branchester demo 1280*1024 max quality 6xAA 16HQAF , no HDR , all filter optimisations disabled

no TAA 73.3
Q AAA 35.4
EATM 71.6
z akej je to hry ? to ako testoval s AI-OFF ?
no-X píše: Tzn. tam, kde AAA snižuje výkon na polovinu, tam EATM ubere 2 FPS!
sám vieš že toto tvrdenie nemôžeš použiť ako všeobecné pravidlo - lebo tak to vyznieva z toho tvrdenia. V tej konkrétnej demo áno.

crux2005 píše:1.) EATM nezapneš v CCC
no-X píše:1. EATM je neoficiálně v driverech od catalystů 6.10, sleduju testy na B3D a každý měsíc se zlepší kompatibilita, kvalita a přibydou nové možnosti nastavení
tým si to nevyvrátil - len potvrdil
:)
s pozdravom, crux.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

crux2005 píše:to si nemyslím
nVidia ponúka TMSAA už oveľa dlhšie
Jenže transparency multisampling je v podání nVidie nepoužitelný - ve většině her nemá na výsledný obraz vůbec žádný vliv, takže ho ani nikdo nepoužívá.
crux2005 píše:a pokiaľ by bol EATM bezchybný ako sa mi asi snažíš napísať, tak prečo čakať s jeho uvedením ? jaj áno, ďalší dôvod pre priemerných ľudí kúpiť R600 ... :roll: taký marketing je ok ? alebo taká stratégia ?
Ale prosím tě, nVidia TRAA povolila jen pro GeForce 7, ačkoli ho podporovala i GeForce 6... (a změna nastala teprve nedavno uvedením GF7100). Stejně tak ATi AAA uvedla s R520 a ostatní karty ho měly povolený až za tři měsíce (přes registry nebo ATT se ale dal zapínat vždy).
crux2005 píše:alebo predsa ešte nie je taký dotiahnutý a treba doľaďovať ? :roll:
Sám dobře víš, že o tohle vůbec nejde. Třeba nVidia nemá Vista drivery zdaleka dotažené a nic jí nebránilo uvést je nedotažené. Takže nechápu, kam tímhle míříš :wink:
crux2005 píše:samozrejme že sa môžeš pohrať s nastaveniami a to hodnotím aj pozitívne ale čisté EATM, alebo ako to nazvať :lol: nie je vždy "the best" v ohľade na IQ.
Proč posuzovat kvalitu části technologie, když ji ATi nabídne jako funkční celek?
crux2005 píše:samozrejme že bolo na čase, ty si myslíš že nie ? Kritizoval som práve to že ešte nie je oficiálne v CCC a to je ten dôvod prečo privítam oficiálnu podporu v CCC. Čím skôr tým lepšie, musia sa ešte doladiť viaceré "veci" ale dovtedy by to mali stihnúť.
Nepochopil si ma. Beztak využíva málo ľudí AAA a keď táto možnosť nie je v CCC je tých ľudí ešte menej. To je fakt.
To je fakt, ale vůbec to nesouvisí s tím, o čem mluvím. Bavíme se o R600 a až bude vydaná, bude EATM dostupné a lidi nebudou mít důvod ho nepoužívat, protože neznamená skoro žádnou ztrátu výkonu a vliv na kvalitu obrazu je bezkonkurenční. Nevidím souvislost mezi tím, jestli ho v současné době v beta verzi na R300-R5xx používá málo nebo hodně lidí a tím, jakým přínosem bude pro R600. S touhle logikou si ATi mohla v roce 2001 říct, že FSAA na R8500 skoro nikdo nepoužívá, takže není důvod do R9700 implementovat rychlejší a kvalitnější verzi. Nee. Tohle není přístup ATi, ale přístup nVidie a taky důvod, proč GF3/4/5 měly stejný anti-aliasing a proč GF6/7 měla anizo kvalitativně horší než FX
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lahůdka na dobrou noc: PCD design DragonHead 2 :twisted:

Obrázek
Nejlepší moderátor ve výslužbě
kupco
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. dub 2006
Bydliště: Praha

Příspěvek od kupco »

A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
Aj podla tohoto obrazku to tak vyzera...

Obrázek
CPU: Intel Core i7-13700K, CPU cooler: Noctua NH-D15S chromax.black, GPU: GAINWARD GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, MB: ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI, RAM: Kingston FURY 32GB KIT DDR5 6400MHz CL32, SSD: Crucial P5 Plus 2TB, CASE: Fractal Design Torrent Compact White TG Clear, PSU: ASUS ROG STRIX 1000W GOLD, LCD: ASUS 27" PG279Q, KB: Corsair K70 Cherry Brown, MOUSE: Logitech G502 Proteus Spectrum, NTB: ASUS Zephyrus G14 (RTX2060),
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Příspěvek od beardie »

kupco píše:A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
mal,preto je aj ta med tak tvarovana :oops:
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
kupco
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. dub 2006
Bydliště: Praha

Příspěvek od kupco »

Ja som hovoril o tom PCD designe co postoval no-X nado mnou...
CPU: Intel Core i7-13700K, CPU cooler: Noctua NH-D15S chromax.black, GPU: GAINWARD GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, MB: ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI, RAM: Kingston FURY 32GB KIT DDR5 6400MHz CL32, SSD: Crucial P5 Plus 2TB, CASE: Fractal Design Torrent Compact White TG Clear, PSU: ASUS ROG STRIX 1000W GOLD, LCD: ASUS 27" PG279Q, KB: Corsair K70 Cherry Brown, MOUSE: Logitech G502 Proteus Spectrum, NTB: ASUS Zephyrus G14 (RTX2060),
Coololooser
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Coololooser »

kupco píše:A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
Aj podla tohoto obrazku to tak vyzera...
Pokud narazis na noxuv post kde je navrh pcb, tak je treba uvedomit si ze je to navrh pcb, ne baleni chipu :wink:
0118 999 881 999 119 7253
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

kupco píše:Ja som hovoril o tom PCD designe co postoval no-X nado mnou...
Tak ještě jednou :sad:

Obrázek

//edit: pokud to stálě někdo nechápe - ten černý obrázek je PCB ("podložka")... NA NĚJ se přilepí čip, tedy toto a výsledek bude vypadat následovně:

Obrázek

pochopili všichni? 8-)

takto to bude vypadat minimálně na DragonHead2 PCB - tzn. retail X2900XTX, tedy ta karta, pro kterou je určen chladič na obrázku. Jak to bude s CatEye a UFO zatím nikdo neví.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
patriarchf
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. lis 2006
Bydliště: Praha

Příspěvek od patriarchf »

Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“