HD2900 / R600 pre-release thread
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ty 4 vzorky na rozhraní berou z 25% svou barvu z toho pixelu. Pokud se výsledná barva skládá ze všech pěti a středový vzorek je 100% barva pixelu, pak je to [(4*25)+100]÷5 a to je 40.no-X píše:Kód: Vybrat vše
1 + 4 = 5 ... 100% 1 ... 20% 4 ... 80%
No podle mě je 1600x1200 čtyřnásobné rozlišení oproti 800x600...no-X píše:Záleží, jestli měříš rozlišení na megapixely (tedy 1,5^2, tzn plošně), nebo podle "hran" (a, b) ). Výsledek je tentýž, jde jen o slovíčkaření. Ale v souvislsoti s FSAA se požuívá způsob, který jsem zmínil, pro snazší výpočty (vycházíš při nich totiž z nárůstu pixelů v řádku a ve sloupci a ne z celkového počtu pixelů na ploše - takže když jde např. o 800*600, tak se dvojnásobným rozlišením myslí 1600*1200 - výsledkem je pak čtyřnásobná obrazová plocha, tedy 4x vyšší množství vzorků, tedy čtyřnásobný frame-buffer a 4x takové nároky na fillrate atp.)
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jedna vec je, co ta karta dokaze a druha vec je, jaky to bude mit vykonostni propad.Stratos píše:to je masakr a to neni maximalni AA co ta karta dokaze ne? nekde sem cetl ze max je 22-24x ted si nejsem jistej
Na sve 8800 mam nekde od AA 8x vys uz docela znatelny propad FPS.
Normalne hraju AA 4x a tam je ten propad v pohode(velmi maly), cilize myslim, ze i na te ATine budes normalne hrat tak AA 8x a konec...
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jo to je taky pravdano-X píše:Kamikadze: Kdyby ve vedlešjí sekci někdo porovnával kvalitu tisku ještě nevydaného modelu tiskárny Canon podle vlastních zkušeností s tiskárnou HP, klepala by si asi většina uživatelů na čelo
Ja to nemyslel primo proti ATi, to stejne podle mne plati i na nVidii a na ten jejich AA 16x, pripadne 32x v SLi.
Myslim, ze i kdyz ta karta jeste neni mezi nama, tak je celkem jasne, ze pri tak vysoke mire AA musi byt ztrata znatelna.
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ano, a taky dělit nulouno-X píše:Lukfi: Ty umíš rozdělit bod na čtvrtiny?
No prostě, ty to počítáš jakoby ty čtyři vzorky neměly s tím pixelem vůbec nic společného, tak jak to vysvětluješ to vypadá, že tam nemají žádný přínos a jenom to kazí... což není pravda
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- ale je to aj tak drzosť nazvať niečo "24xAA" čo nemá 24 samplov na pixel a ešte to aj ničí informácie
nj, museli vymyslieť niečo proti CSAA.
najviac doplácajú na takéto "marketingové" vyhlásenia tí čo sa neinformujú a to je ~ 80% ľudí (keď nie viac)
-------------------------------
mno, som zvedavý na výsledky v hrách
s pozdravom, crux.
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
víme (ja ne ) jak funguje CFAA a CSAA...jekej zpusob AA by tedy mel mit mensi dopad na vykon? (kdyby se dali oba zpusoby vyzkouset na jedny karte a pri stejny hodnote AA, napr. 16x)
Naposledy upravil(a) blekota je boss dne úte 1. kvě 2007, 19:47, celkem upraveno 1 x.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Jde o to, že vůbec netušíme, jaký bude mít CFAA dopady na výkon. Vzhledem k tomu, že karta "vypočítá" jen 8 vzorků a z těch vychází, bude hodně záležet na tom, jakým způsobem je to po HW stránce implementované. Tedy, jakmile je vypočteno všech osm vzorků na pixel, tak už se ty další vlastně jen načítají, takže další nároky na Z nejsou a nároky na sběrnici by měly vzrůstat jen minimálně. CFAA 24x bude náročnější kvůli edge detection pass, který zmínil crux2005, ale CFAA 16x, by mohlo být rychlejší (tím myslím nižší procentuální propad ve výkonu (oproti situaci bez AA), než CSAA 16xQ
...protože R600 s CFAA 16x počítá jen polovinu Z-vzorků oproti G80
crux2005: a G80 při AA 16x snad používá 16 plnohodnotných vzorků?
Kód: Vybrat vše
Q80 CSAA 16xQ R600 CFAA 16x
barevné vzorky spočtené 8 8
barevné vzorky použité 8 16
z-vzorky spočtené 16 8
z-vzorky použité 16 16
crux2005: a G80 při AA 16x snad používá 16 plnohodnotných vzorků?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Zkusil jsi někdy quincunx na GF3? Nebyla to moc vychytaná technologie a já upřímně radši volím čistý RGMS 2x.Lukfi píše:Ano, a taky dělit nulouno-X píše:Lukfi: Ty umíš rozdělit bod na čtvrtiny?
No prostě, ty to počítáš jakoby ty čtyři vzorky neměly s tím pixelem vůbec nic společného, tak jak to vysvětluješ to vypadá, že tam nemají žádný přínos a jenom to kazí... což není pravda
Jinak co se týká rozmístění vzorků - můžeme jít klidně víc do hloubky. Sice si pixel znázorňujeme jako čtvereček, nicméně ve skutečnosti je to bod. Na monitoru se sice zobrazuje jako barevná ploška, jenže ani tam není nikdy přesně čtvercový (různé masky CRT, LCD panely atd.) Teď si zkus představit, jak by to vypadalo, kdybys rozložení vzorků promítnul třeba na croma-clear masku...
Pokud tedy vynecháme nepřesné pomůcky pro názornější představu situace a budeme vycházet pouze z centra pixelu (bod) a vzdálenosti od něj, tak nám vyjde, že vzdálenost od centra pixelu (obr. červeně) k okrajovému vzorku quincuxu (obr. výrazně zeleně) je stejná, jako kdybys onen vzorek měl umístěný za hranicí oné pomyslné čtvercové mřížky, tedy již v jiném pixelu (obr. výrazně hnědě). Ta vzdálenost je prostě příliš vysoká. Podívej se třeba na RGAA 2x nebo 4x - v žádném režimu s takhle nízkým množstvím vzorků se nevyplácí rozmisťovat vzorky takhle daleko.
Ano, pokud máme zařízení, které má striktně omezenou výpočetní sílu a nemůžeme si dovolit víc než dva vzorky na pixel a nejde nám o profi kvalitu výstupu (třeba nějaký mobily, PDA a prostě tenhle typ zařízení s malým displejem), tak samozřejmě určité formy sdílení i při takhle malém počtu vzorků výhodné jsou, ale rozhodně to není quincunx, protože jeho rozložení je opravdu hodně neefektivní (i v rámci těchto typů AA, natož na grafické kartě). Quincux vychází v průměru ze dvou vzorků na pixel a můžu ti říct, že už rok po GeForce 3 byly veřejně známé mnohem výhodnější mřížky pro 2 vzorky - tedy AA, který se dvěma vzorky dá kvalitativně lepší výsledek, než quincunx. Nedlouho na to se objevila i technologie, která s průměrně 1,25 vzorku na pixel dá výsledek přibližně srovnatelný s quincunxem (můžu poskytnout materiály, kdyby byl zájem). Quincunx GeForce 3 bylo maximum, které se dalo z toho hardwaru vyždímat - limit spočíval v tom, že vzorky nešly rozmístit jinak, protože to HW nepodporoval. Uměl RG2x, OG4x a tím to haslo, takže nVidia vyšla z RG2x, posunula vzorky o "půl pixelu" + filtr na resolve.
crux2005: G80 při AA 16xQ vychází z 8 barevných a 16 Z-hodnot. R600 při CFAA 16x vychází z 16 barevných a 16 Z-hodnot. Co je víc?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGP
Vzhledem k tomu kolik bylo x19*0xt(x) kater pro agp, vzhledem k jejich dostupnosti a vzhledem k typickemu vykonu CPU pro agp platformu bych si dovolil vestit ze nejspise nebudou a pokud budou tak nebudou dostupne pro CR.Youki píše:Mate niekto neake info ci sa bude robit stymto chipom aj AGP karta?
0118 999 881 999 119 7253
- zombux
- Odborník PCT
- Registrován: 05. čer 2003
- Bydliště: sluníčkář a havloid z pražské lumpenkavárny
Re: AGP
AGP by si zasloužilo konečně umřítcool.user píše:Vzhledem k tomu kolik bylo x19*0xt(x) kater pro agp, vzhledem k jejich dostupnosti a vzhledem k typickemu vykonu CPU pro agp platformu bych si dovolil vestit ze nejspise nebudou a pokud budou tak nebudou dostupne pro CR.
Pfizer & Moderna inside
ignorelist: mimo jiné všechny kremrole (danny1691, Lokomotiva, CZECHYa, pavel2003, shorty25, ajtak, stepan001, ulver, brambora81, CZ_viper, tielka a pár dalších exotů)
ignorelist: mimo jiné všechny kremrole (danny1691, Lokomotiva, CZECHYa, pavel2003, shorty25, ajtak, stepan001, ulver, brambora81, CZ_viper, tielka a pár dalších exotů)
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGP
Se nedockas este. Alespon X2600/8600 se AGP objevi urco...zombux píše:AGP by si zasloužilo konečně umřít
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- ninjin_cz
- Začátečník
- Registrován: 28. srp 2006
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGP
K cemu ale budou dobry? Davat je k nejakym Athlonum XP nebo co ja vim k cemu myslim nema vyznam...Kamikadze píše:Se nedockas este. Alespon X2600/8600 se AGP objevi urco...
//no-X: nForce 3 = Athlon 64 + AGP. V diskusi o AGP pokračujte ve správném threadu, sem to nepatří.
AMD Ryzen 7 5800X3D + SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 || ASRock X570 Phantom Gaming 4 || G.SKILL 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 || SAPPHIRE PULSE AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
Kingston KC3200 1TB + HP EX900 1TB || Corsair RMx Series RM650x 650W || Fractal Design Meshify C TG || iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 27"
Kingston KC3200 1TB + HP EX900 1TB || Corsair RMx Series RM650x 650W || Fractal Design Meshify C TG || iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 27"
- axloth
- Začátečník
-
- Registrován: 14. pro 2004
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
A tys někdy viděl AA 24x? Já ne. Já jsem si pouze kdysi na R3xx nasimuloval, jak by vypadalo plnohodnotné MSAA 18x:
(pro srovnání MSAA 4x)
a to by mě osobně v celku stačilo. Jenže - tyhle ty režimy, které nabízí ATi a nVidia (víc jak 8x) nejsou "plnohodnotné", protože jde o kompromisy mezi kvalitou a výkonem. Proto je třeba zjistit, jestli bude výhodnější kompromis od ATi, nebo kompromis od nVidie - a to zatím nevíme.
//promazán OT
(pro srovnání MSAA 4x)
a to by mě osobně v celku stačilo. Jenže - tyhle ty režimy, které nabízí ATi a nVidia (víc jak 8x) nejsou "plnohodnotné", protože jde o kompromisy mezi kvalitou a výkonem. Proto je třeba zjistit, jestli bude výhodnější kompromis od ATi, nebo kompromis od nVidie - a to zatím nevíme.
//promazán OT
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- axloth
- Začátečník
-
- Registrován: 14. pro 2004