HD2900 / R600 pre-release thread
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ta utilita, je na ni odkaz v newskach pctuningu,jde to pomerne snadno najit...btw, fakt bych se presunul do jine diskuze byt vami...
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- Partyman
- Mírně pokročilý
-
- Registrován: 11. lis 2006
- Bydliště: Brno
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
- Razer
- Nováček
- Registrován: 23. led 2007
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
taky ho vyčkávám místo toho nějaký notebook
main PC: ASUSTeK A8N32-SLI, AMD Opteron 165 (Scythe Ninja Plus Cooler Rev.2), Geil 2x 1024MB Dual Channel CL2.5 400MHz, Sapphire 2900XT 512MBRAM, Thermaltake Matrix VD2000BNS, Windows Vista Ultimate x86
second PC: Biostar (presne nevim), AMD Duron 1.2GHz, 512MBRAM 133MHz DDR CL2.5, Geforce 4 MX440 128MBRAM, Windows XP SP2
second PC: Biostar (presne nevim), AMD Duron 1.2GHz, 512MBRAM 133MHz DDR CL2.5, Geforce 4 MX440 128MBRAM, Windows XP SP2
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
AMD explains Radeon HD 2900XT's poor AA performance
v skratke povedané - pekne sa vyhovára ale čo iné mu už ostáva ?
Viac ...We asked Richard Huddy, Worldwide Developer Relations Manager of AMD's Graphics Products Group, to go into more detail about why the Radeon HD 2000-series architecture has been optimised for shader-based AA rather than traditional multi-sample AA. He told us that 'with the most recent generations of games we've seen an emphasis on shader complexity (mostly more maths) with less of the overall processing time spent on the final part of the rendering process which is "the AA resolve". The resolve still needs to happen, but it's becoming a smaller and smaller part of the overall load. Add to that the fact that HDR rendering requires a non-linear AA resolve and you can see that the old fashioned linear AA resolve hardware is becoming less and less significant.' Huddy also explained that traditional AA 'doesn't work correctly [in games with] HDR because pixel brightness is non-linear in HDR rendering.'
While many reviews of the HD 2900XT have made unflattering comparisons between it and Nvidia's GeForce 8800-series, Huddy was upbeat about AMD's new chip. 'Even at high resolutions, geometry aliasing is a growing problem that can only really be addressed by shader-based anti-aliasing. You'll see that there is a trend of reducing importance for the standard linear AA resolve operation, and growing importance for custom resolves and shader-based AA. For all these reasons we've focused our hardware efforts on shader horsepower rather than the older fixed-function operations. That's why we have so much more pure floating point horsepower in the HD 2900XT GPU than NVIDIA has in its 8800 cards... There's more value in a future-proof design such as ours because it focuses on problems of increasing importance, rather than on problems of diminishing importance."
to go into more detail about why the Radeon HD 2000-series architecture has been optimised for shader-based AA rather than traditional multi-sample AA.
v skratke povedané - pekne sa vyhovára ale čo iné mu už ostáva ?
s pozdravom, crux.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
- SNowie
- Začátečník
- Registrován: 14. led 2006
- Bydliště: Praha, Teplice
zjednodušeně podle ATi nemá klasické AA budoucnost a bude využíváno čím dál méně naúkor AA přes shadery, které by asi R600 mělo zvládat mnohem lépe, než G80 ... klasika ... je tam též něco o tom, že současné AA nefunguje korektně s HDRHEAD píše:Muze to nekdo ve zkratce prelozit?
aj spík ingliš not vel
- Ice69
- Začátečník
- Registrován: 27. pro 2005
- Bydliště: Liberec
Nechceš tu betaverzi catalystu 7.5 vyzkoušet a napsat sem, jak se změnil výkon karty, abych vědel, kam směřuje výkon karty s novou verzí ovladačů (i když je to jenom betaverze) ? Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli jít na jistotu a koupit 8800GTX nebo koupit HD2900XT a buď překousnout malý výkon karty s použitím AA, který se může s vydáním nových ovladačů zlepšit, nebo doufat, že v nových DX10 hrách bude výkonnější jak konkurence.Stratos píše:Partyman píše:Nevíte někdo kde se zadrhl test 2900XT na pctuningu? Dneska měl vyjít a furt nic.
mozna za zdrzenim stoji vydani Cat 7.5beta nekde sem uz na ne videl linky ale sam sem je jeste neskousel pockam si na ofico zatim problemy s hrama nemam takze to nehrotim.
- Jája
- Čestný člen
- Registrován: 04. čer 2003
- Bydliště: Prostějov
Opět promazáno...
hádat se o výkonu X1950XT VS 8800GTS VS 8600GTS v threadu o R600 to už jetrochu moc
proč nevyužijete svobodu slova v threadu
Vase pocity z R600 (HD2900XT)
hádat se o výkonu X1950XT VS 8800GTS VS 8600GTS v threadu o R600 to už jetrochu moc
proč nevyužijete svobodu slova v threadu
Vase pocity z R600 (HD2900XT)
Core i7 8700K , Asus Prime Z370-A, 2x8GB DDR4 3200 G.Skill TridentZ, GTX1060 6GB, Adata SX 8200 Pro 512GB, 120GB Intel SSD 320, 2x Crucial MX500 1TB, X-Fi Titanium, 22" LG W2252TQ, EK water blocks (CPU+GPU, DDC1+EKtop, NexXxos Pro III+II), Avance C001 Terminator, Seasonic Focus GX-650
- oyza
- Začátečník
- Registrován: 05. úno 2007
- Bydliště: Praha
AMD explains Radeon HD 2900XT's poor AA performance
neco tam blekota, ze je hd2xxx serie navrzena pro optimalizaci shader aa nez na klasicky aa. to prej nebude tak dulezity, pac je zcela jasny, ze soucasna generace her je zamerena na samotnej shader, prej daleko vic matematickej propoctu a tim ze cas na finalni render jako aa bude kratsi. sice bude jeste potreba, ale porad min a min(az bude nejmensi na celem svete ) a tudiz nebude tak klatit vykon. taky se k tomu pristracha hdr, ktery pouziva nelinearni aa a stary aa proste posle k sipku. stary dobry aa prej nefacha s hdr spravne prave proto, ze pixl krapy pro hdr jsou nelinearni...
pak blekota o tom, co vsichni vime, ze ve vysokejch rozliseni je aliasing geometrickejch nesmyslu problem a za ten prave muze ten shaderovej aa, pac to na klasicky aa neni delany. prej budem zirat, pac trend je zlikvidovat klasicky aa a vsichni vlastne touzime po shaderovym aa... proto se kuci z ati soustredili na ks(konska sila) shaderu nez na starej debilni aa, proto prej u 2900xt tam vic plave carka nez u 8800 protoze to je ten kun. a na zaver to shrnul, ze proste cucej do budoucna a se soucasnejma krapama se nebudou zaobirat, kdyz jdou stejne ke kopru...
edit: dik fat4le za opravu - sem uz trochu zmastenej wodnici
neco tam blekota, ze je hd2xxx serie navrzena pro optimalizaci shader aa nez na klasicky aa. to prej nebude tak dulezity, pac je zcela jasny, ze soucasna generace her je zamerena na samotnej shader, prej daleko vic matematickej propoctu a tim ze cas na finalni render jako aa bude kratsi. sice bude jeste potreba, ale porad min a min(az bude nejmensi na celem svete ) a tudiz nebude tak klatit vykon. taky se k tomu pristracha hdr, ktery pouziva nelinearni aa a stary aa proste posle k sipku. stary dobry aa prej nefacha s hdr spravne prave proto, ze pixl krapy pro hdr jsou nelinearni...
pak blekota o tom, co vsichni vime, ze ve vysokejch rozliseni je aliasing geometrickejch nesmyslu problem a za ten prave muze ten shaderovej aa, pac to na klasicky aa neni delany. prej budem zirat, pac trend je zlikvidovat klasicky aa a vsichni vlastne touzime po shaderovym aa... proto se kuci z ati soustredili na ks(konska sila) shaderu nez na starej debilni aa, proto prej u 2900xt tam vic plave carka nez u 8800 protoze to je ten kun. a na zaver to shrnul, ze proste cucej do budoucna a se soucasnejma krapama se nebudou zaobirat, kdyz jdou stejne ke kopru...
edit: dik fat4le za opravu - sem uz trochu zmastenej wodnici
AMD X6 1090T cooled by Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua, Asus M4A78T-E, 6G OCZ XTC Platinum, Toxic HD6870, SSD, Asus Xonar D1 - live at Spire Swordfin, powered by Enermax Liberty 500W. Viewed by EIZO 22" + 19" Dell.
- Gerimo
- Mírně pokročilý
- Registrován: 12. dub 2004
ono neco pravdy na to bude, minulost ukazala, ze technologie, ktere pouzila, se nakonec postupem casu zacaly vyuzivat cim dal vice... nekde to pekne vysvetlil a rozepsal no-x.SNowie píše:zjednodušeně podle ATi nemá klasické AA budoucnost a bude využíváno čím dál méně naúkor AA přes shadery, které by asi R600 mělo zvládat mnohem lépe, než G80 ... klasika ... je tam též něco o tom, že současné AA nefunguje korektně s HDRHEAD píše:Muze to nekdo ve zkratce prelozit?
aj spík ingliš not vel
Úspěch je často dítětem odvahy. - Voltaire
- oyza
- Začátečník
- Registrován: 05. úno 2007
- Bydliště: Praha
tohle je zajmavej clanek http://www.pcpro.co.uk/custompc/news/11 ... lysis.htmlgerimo píše: ono neco pravdy na to bude, minulost ukazala, ze technologie, ktere pouzila, se nakonec postupem casu zacaly vyuzivat cim dal vice... nekde to pekne vysvetlil a rozepsal no-x.
AMD X6 1090T cooled by Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua, Asus M4A78T-E, 6G OCZ XTC Platinum, Toxic HD6870, SSD, Asus Xonar D1 - live at Spire Swordfin, powered by Enermax Liberty 500W. Viewed by EIZO 22" + 19" Dell.
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
pamatuju si prvni AA s kterym prisla Nvidie ze se obraz prepocitaval do vyssiho rozliseni a pak zas nak prepocitaval spatky do toho v kterym to bezelo. a jesly se nemylim nakonec se od tohohle zpusobu AA upustilo.gerimo píše:ono neco pravdy na to bude, minulost ukazala, ze technologie, ktere pouzila, se nakonec postupem casu zacaly vyuzivat cim dal vice... nekde to pekne vysvetlil a rozepsal no-x.SNowie píše:zjednodušeně podle ATi nemá klasické AA budoucnost a bude využíváno čím dál méně naúkor AA přes shadery, které by asi R600 mělo zvládat mnohem lépe, než G80 ... klasika ... je tam též něco o tom, že současné AA nefunguje korektně s HDR
aj spík ingliš not vel
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Takze to asi nevyresej ovladace HM.Tak to je dost spatny...Ten kdo si r600 koupil musi doufat, ze nekdy v budoucnu se mozna AA r600 zrychly s novyma hrama.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To, co popisuješ, je SuperSampling, a občas se používá ještě dneska (např. u 8xAA na GF6/7 nebo v AoE3 kde GF7 neumí současně HDR a MultiSampling).Stratos píše:pamatuju si prvni AA s kterym prisla Nvidie ze se obraz prepocitaval do vyssiho rozliseni a pak zas nak prepocitaval spatky do toho v kterym to bezelo. a jesly se nemylim nakonec se od tohohle zpusobu AA upustilo.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
nasel sem naky aktualnejsi testiky s poslednima driverama
http://farm1.static.flickr.com/200/4977 ... 4f53_o.gif
je tam i naky OC atd
http://farm1.static.flickr.com/200/4977 ... 4f53_o.gif
je tam i naky OC atd
- Youki
- Začátečník
- Registrován: 05. úno 2007
- Bydliště: Trenčín
No tak tusim sa to stymi new drivermi odost zlepsilo.Potesilo ma to lebo uz mam tu kartu objednanu.Stratos píše:nasel sem naky aktualnejsi testiky s poslednima driverama
http://farm1.static.flickr.com/200/4977 ... 4f53_o.gif
je tam i naky OC atd
- Mayhem(cz)
- Začátečník
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Budeš spokojen je to dobrá karta ,pokud něco potřebuješ vědet tak mi klidně napiš na icqYouki píše:No tak tusim sa to stymi new drivermi odost zlepsilo.Potesilo ma to lebo uz mam tu kartu objednanu.Stratos píše:nasel sem naky aktualnejsi testiky s poslednima driverama
http://farm1.static.flickr.com/200/4977 ... 4f53_o.gif
je tam i naky OC atd
Intel Core i5-3570K +Cooler Master Hyper N520| MB> ASUS P8H77-V LE (bios 1301) |
Corsair Vengeance Black 16GB DDR3 1680 cl9 (9-9-9-24)| GPU>Gigabyte GTX 970 G1 Gaming [LCD> Dell S2740L 27 černý HDD>INTEL SSDSA2M080G2GC, Western Digital Velociraptor 150 GB Hitachi Deskstar P7K500 500GB , Hitachi HDT725025VLAT80 250gb , Transcend SSD340 256GB (systém) Myš>A4T EVO XGame Laser Oscar X750 Brown Fire | KB>A4Tech X7 G800V Programmable Gaming Keyboard CZ> Corsair HX1000 1000W| OS> Windows 10 Home CZ 64bit | case>Thermaltake VH6000BWS Armor
Corsair Vengeance Black 16GB DDR3 1680 cl9 (9-9-9-24)| GPU>Gigabyte GTX 970 G1 Gaming [LCD> Dell S2740L 27 černý HDD>INTEL SSDSA2M080G2GC, Western Digital Velociraptor 150 GB Hitachi Deskstar P7K500 500GB , Hitachi HDT725025VLAT80 250gb , Transcend SSD340 256GB (systém) Myš>A4T EVO XGame Laser Oscar X750 Brown Fire | KB>A4Tech X7 G800V Programmable Gaming Keyboard CZ> Corsair HX1000 1000W| OS> Windows 10 Home CZ 64bit | case>Thermaltake VH6000BWS Armor
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
- Adisisis
- Žlutá karta
-
- Registrován: 28. dub 2007