jsem fanda BMW a ikdyz mi tento mod zatim moc nerika, tak se bezmozka musim zastat. Jde mi o vetraky...
Velikost neurcuje hlucnost... to urcuje kvalita provedeni (neberu ted vetraky co maji 2000rpm a vic)
koupil jsem si 3 druhy ventilatoru
AC 8L (silent verze 8cm prumer)
AC 12L (silent verze 12cm prumer) - byl pro kamose
Aerocool 14cm
ty 2x 8cm jsem udelal vedle sebe z duvodu ze se tam proste presne vesly. Az se mi to nekdy bude chtit dodelat a zdokumentovat tak sem ten svuj vytvor taky hodim.
Moje vize byla takova ze 14cm pojede potichu a ty 2x 8cm potvory se budou zapinat jenom pri vyssi teplote.
AC meli konstrukci, ze sli upvenit pouze jako vyfukujici ven ze skrine, tzn rotor uchyceny ze strany prisunu vzduchu a tohle uchyceni je skrz 4 gumy teprv na plastove kostre, ktera se pridelava ke skrini.
AeroCool.. jde regulovat mezi 4-13V, pro rozbeh ale potrebuje minimalne 11V. I pri minimalnich otackach (uz to nejde ani merit... speedfan ukazuje 22588rpm) jde z ventilatoru slyset vrceni motoru a uz od pohledu jde videt naprosta nevyvazenost.
ArctiCooling 12cm byl na tom podstatne lepe... pri 12V byl dost slyset (asi jako aerocool na minimum) pri 5V (na kterych se i rozjede) se stal vcelku neslysnim (pri vzdalenosti vetsi jak 30cm)
ArctiCooling 8cm byl pri 12V pouze na 1500rpm a pokud si clovek rukou sahnul na stator citil mirne vibrace, ovsem za gumy se to uz nedostalo. Takze naprosto tichy a ventilator prakticky neni slyset od 10cm. Po instalaci ke me ale kolikduji s radiatorem a jsou na nej tim plastem kde je uchyceny stator v primem dotyku (tzn ty mirne vibrace se prenasi dal), takze jsem si myslel ze je budu nucen vymeni za jine (maji vysku 38mm). Ovsem po zapojeni na 5V nejsou slyset ani skrz tento neduh a vzhledem k moji lenosti to cele rozdelavat tam asi dlouho zustanou...
Vysledek? 8cm vetraky bezi porad na 5V neslysne, 14cm vetrak zapinam jenom pri vyssich teplotach (kdyz mam na 7600GS@GT vic jak 36 stupnu).
Ne vzdy vetsi znamena lepsi
