Tak tady ještě dávám co jsem slíbil.
Screeny jsou max quality jpg, takže z kompresních artefaktů nikdo mít strach nemusí.
Tady je Crysis jen tak s AA 8X na GTX480:
http://img686.imageshack.us/img686/4664/crysisnv.jpg
Tady je Crysis na té samé kartě + ještě transparency AA v SS režimu. Všimněte si křoví vlevo na skále, taky stromů v pravo, klidně i trávy a hlavně palem nahoře a jejich listů.
http://img243.imageshack.us/img243/2603 ... nvtraa.jpg
Na ATI radeonech jakejchkoliv to vždy vapadá takto: Klasika při AA8X ať už v driverech zapínám TRAA (adaptive AA) jak chci nebo ne, prostě to nefunguje. Na FPS jsem moc nekoukal, ale vizuálně to tam neni a o to jde.
http://img269.imageshack.us/img269/971/ ... 2900xt.jpg
Tady jsem si připravil ještě asi možná i palčivější příklad. Výstřih jedné postavy z Lineage 2 (korejská onlinovka), sledujte tu transparentní texturu vlasů.
NV FSAA 8x:
http://img687.imageshack.us/img687/9477/l2nv.jpg
NV FSAA 8x+TRAA:
http://img7.imageshack.us/img7/3788/l2nvtraa.jpg
A teď jsem tam vrazil starej Radeon X1950XTX a oala:
X1950XTX FSAA 6x:
http://img100.imageshack.us/img100/5250/x1950xtx.jpg
X1950XTX FSAA 6x+TRAA
http://img6.imageshack.us/img6/1268/x1950xtxtraa.jpg
Vše funguje jak má. Co se ATI karet novějších týče, tak HD2900 - 4890 tam to taky jde na win XP ale jen se staršími drivery. Vím že mi to fungovalo s 8.9 Pak jsem zkoušel 9.5 a tam už to nešlo a dodnes to nejde. Takže nastal zlom někde mezi těmi 8.9 a 9.5 přesně se mi to teď hledat nechce. Na win 7 jsem nenašel žádnej driver kde by to fungovalo, zkoušel jsem i satarý z Visty, fungovaly (jak by ne když je to v jádru stejnej OS) ale TRAA prostě ne. Na HD58xx řadu bohužel neni žádnej driver kde by to fungovalo.
HD2900Xt a 4890 s 8.9 driverem pod winXP 32bit:
FSAA 8X:
http://img27.imageshack.us/img27/6237/hd2900.jpg
FSAA 8XTRAA:
http://img571.imageshack.us/img571/3378/hd2900traa.jpg
A i Crysis jel ok:
http://img228.imageshack.us/img228/1584 ... xttraa.jpg
S R6xx architekturou to dokonce vypadalo možná nejlépe protože v ATI tray tools šla nastavit i ostrost TRAA což se občas hodilo. Nicméně to je pasé a dnes to na ATInách prostě nejde. S vyjímkou X1xxx starších karet. Ale tam je to tim, že ačkoliv jim dáváme nové drivery tak používaj své vlastní knihovny a staré jádro, taky jsou naprosto bezproblémové ve srovnání s novými ATInami i se stejnym driverem. Vasměs jsem vypozoroval že X1xxx se chovaj jak jednagenerace, HD2xx 3xxx a 4xxx jako druhá a HD5xxx jako třetí logicky zatím nejvíce problémová. U NV se také chovaj drivery takto. GF6xxx 7xxx se i stejyn driverem chovaj jinak než 8xxx 9xxx GTX2xx atd. Fermi se pak chová taky po svym, ale u ní jsem zatím na herní problémy nenarazil, ale narazil jsem na problém s přehráváním některých AVI souborů v běžných přehrávačích, trhaj se, musim to rvát přes VLC, snad to opravěj a rychle, ne jako fixnutí 8800GTS320 memory bugu který trvalo rok a půl nebo u ATI vydání driverů se kterejma při zapnutí stínů v Crysis nešlo FPS na půlku.... déle než půl roku po vydání hry. Atd.
Tohle co jsem popsal výše byl u mě další důvod pro Fermi než některý z Cypresů. Navíc, jako vždy, na screenech je to vidět úplně minimálně oproti tomu jak se to chová v pohybu. S TRAA nic nikde neproblikává, nezrní, vše je jemné a vyhlazené, prostě pastva pro oči. Proč to ATI (dle mého názoru úmyslně) vyřadilo zůstává otázkou. Možná aby se v tom netestovalo protože propady výkonu tam oproti NV prostě maj větší. U NV se to dělá na bázi TMU u ATI se to musí tahat přes shadery. Alespoň tak to bylo v době G70 vs R520( TRAA bylo asi to jediný kde byla G70 lepší ), ale dnes ani nevim jak se to pohnulo, jestli to i ATI má už v TMU, ale prostě to vyřadili. A dnes by to klidně mohli i vrátit, protože Fermi má s tim větší procentuelní propady než měla GT200, protože Fermi má prostě málo TMU to je její achylova pata (hlavně v ultra high res - 30" monitory.), ale oproti GT200 to má zase ještě o chlup kvalitnější, každopádně, jde to tam nastavit a člověk si může vybrat. Ale na ATI na to prostě se všema současnejma driverama můžeme akorát zapomenout.
Edit: Teď koukám že v Crysis jsou ty stinné oblasti na skále v Crysis u NV propracovanější, takové více tmavé, tím se ale nezabejvejte, pravděpodobně jsem zapoměl jen zapnutej Ambient Occlusion když jsem to fotil.