The Mantle SDK also remains available to partners who register in this co-development and evaluation program. However, if you are a developer interested in Mantle "1.0" functionality, we suggest that you focus your attention on DirectX® 12 or GLnext.
Naposledy upravil(a) Hladis dne čtv 3. bře 2016, 10:33, celkem upraveno 3 x.
Důvod:Vyděleno z AMD sekce/Mantle vlákna do vlastního threadu
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit. GPUreport.cz
Inak glNext sa bude na 99% volat Vulkan. A ako vieme vulkany chrlia magmu z plasta. Je tu teda aj spojenie slovene Mantle => Vulkan. Je teda fakt dost pravdepodobne ze teda glNext/Vulkan bude prakticky Mantle.
MSI MPG GUNGNIR 110R White | CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge | DeepCool AK500 White | GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB | MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI | 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz | system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB | Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III | data HDD WD RED 1TB SATA III | Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR | zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze | Win 10-64 bit Pro
MSI MPG GUNGNIR 110R White | CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge | DeepCool AK500 White | GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB | MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI | 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz | system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB | Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III | data HDD WD RED 1TB SATA III | Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR | zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze | Win 10-64 bit Pro
Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
DOC_ZENITH píše:Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
Až na to, že Vulkan není jen nějaká extense, ale celé "nové" API.
no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.
nou píše:no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.
Jj, však o tom je řeč v tom článku na Anandu i na PcPer
AnandTech píše:What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.
DOC_ZENITH píše:Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
O jakých OpenGL extenzích zase mluvíš? Vulkan žádné nepoužívá
DOC mysli to ze ak by to spravili ako OpenGL extension tak by sme nestratili moznost pouzivat ostatne OpenGL vymozenosti. Ale tento pokus tu uz bol. Staci si spomenut na AZDO prezentaciu ktora bola o znizeni overheadu v OpenGL. Boli tam naozaj zaujimave koncepty ale bez toho aby sa nespravila jedna hruba ciara je to len lepenie zaplat na stary podvozok. OpenGL s AZDO je ako supersportiak z 70-80 rokov. Jazdit dokaze naramne ale vytrasie pritom z vas dusu pretoze tlmice maju 30 rokov a dnes uz maju auta aktivne upravovanie podvozku.
HafanPetr píše:I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.
Hah, nice move from Khronos. Vulkan is completely built on top of SPIR-V, meaning that if NVidia wants to support it then they will have to support OpenCL C++.
MSI MPG GUNGNIR 110R White | CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge | DeepCool AK500 White | GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB | MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI | 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz | system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB | Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III | data HDD WD RED 1TB SATA III | Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR | zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze | Win 10-64 bit Pro