DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak jistě, proto máme rasterizaci je to ten nejjednodušší a real-time akceptovatelnej rendering. To co předvádí Unreal engine (nyní rendrovanej v klasickym DX11) v těchto tech demo scénách je pěkné. Samo sebou fotorealismus to neni, asi nejlépe vypadá a scéna v zimě ale to je tim že je tam prd vidět. V těch ostatních už je jasné že to neni fotorealizmus, hlavně fyzika té trávy/kapradí je... víte co.
V té poslední scéně zase ty stromy na pozadí. High ress transparentní foliage textury. Jop, aby tohle neshimerrovalo tak to chce hodně dobré TRAA.
Zkrátka sečteno a podtrženo, rasterizace nikdy nebude fotorealistická, ale když je hodně výkonu může vypadat hodně dobře. Kamenem úrazu se zde ale stávaj produkční náklady. Tvorba takovejch scén je extra náročná, stojí tunu peněz tvořit jednotlivé asety. Tzn textury, modely, animace, fyziku všeho, atd, atd. Kdyby takhle vypadaly hry celkově budou zase stát 4x tolik, a už takhle jejich vývoj spoliká strašné peníze a dělá na něm strašně moc lidí.
Já bych skoro místo lepší grafiky konkrétních oběktů rád vyděl zaměření na rozlohu celku. Velkou dohlednost, velké světy. Radši chci renderovat tunu středně kvalitních oběktů než deset perfektních.
Jednim dechem ale dodam že já nejsem příznivce fotorealizmu. Já chci aby hry vypadaly hezky, ne realisticky. Realita venku je totiž docela hnusná a nudná.... Pokud chci les můžu tam naběhnout a v létě to taky dělam že... ehm.
V té poslední scéně zase ty stromy na pozadí. High ress transparentní foliage textury. Jop, aby tohle neshimerrovalo tak to chce hodně dobré TRAA.
Zkrátka sečteno a podtrženo, rasterizace nikdy nebude fotorealistická, ale když je hodně výkonu může vypadat hodně dobře. Kamenem úrazu se zde ale stávaj produkční náklady. Tvorba takovejch scén je extra náročná, stojí tunu peněz tvořit jednotlivé asety. Tzn textury, modely, animace, fyziku všeho, atd, atd. Kdyby takhle vypadaly hry celkově budou zase stát 4x tolik, a už takhle jejich vývoj spoliká strašné peníze a dělá na něm strašně moc lidí.
Já bych skoro místo lepší grafiky konkrétních oběktů rád vyděl zaměření na rozlohu celku. Velkou dohlednost, velké světy. Radši chci renderovat tunu středně kvalitních oběktů než deset perfektních.
Jednim dechem ale dodam že já nejsem příznivce fotorealizmu. Já chci aby hry vypadaly hezky, ne realisticky. Realita venku je totiž docela hnusná a nudná.... Pokud chci les můžu tam naběhnout a v létě to taky dělam že... ehm.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To jsem uz psal, chce vůbec někdo ve hrach fotorealismus ? Ja chci spis stylizaci.
Jinak fotorealistickou scenu s pomoci Vray není problém vytvorit, ale vesmes to není mozny renderovat real time http://cgriver.com/forum/content.php?481
Jinak fotorealistickou scenu s pomoci Vray není problém vytvorit, ale vesmes to není mozny renderovat real time http://cgriver.com/forum/content.php?481
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
"Stylizace" jest dvojsečná zbraň. Poslední roky když má něco "stylizovanou grafiku" tak to defakto je akorát výmluva pro "máme to hnusný". Většina těch věcí co vypadaj dobře a zároveň se nehrnou na realizmus se tímto pojmem radši moc neohání.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Unreal4 engine jde spravnym smerem
https://www.youtube.com/watch?v=dL_d1l7LhaM
https://www.youtube.com/watch?v=dL_d1l7LhaM
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To už je linkováno na předchozí stránce, čti předchozí posty
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jaj toho sem si nevsimnul.Ale aspon je tam ukazka verze 1.2 a Grafika gtx970 s OSD a fps
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
nezkousel jste nekdo unreal 4 na windows 10? teoreticky by to melo podporovat DX12
https://www.youtube.com/watch?v=CJmXWQnDSqg
https://www.youtube.com/watch?v=vnvX57vCpG4
http://www.littletinyfrogs.com/article/ ... simplified
https://www.youtube.com/watch?v=CJmXWQnDSqg
https://www.youtube.com/watch?v=vnvX57vCpG4
http://www.littletinyfrogs.com/article/ ... simplified
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- blaho
- Žlutá karta
-
- Registrován: 31. pro 2011
- Bydliště: Nyíregyháza
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hladis píše:To jsem uz psal, chce vůbec někdo ve hrach fotorealismus ? Ja chci spis stylizaci.
Jinak fotorealistickou scenu s pomoci Vray není problém vytvorit, ale vesmes to není mozny renderovat real time http://cgriver.com/forum/content.php?481
omg , toto je parada
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Mozna jako 60ti lety dedkove si neco zahrajem v takovy grafice
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
whaat?!
DX12 -sčítání paměti u multigpu a použití různých karet zároveň Radeon + GeForce
http://www.tomshardware.com/news/micros ... 28606.html
DX12 -sčítání paměti u multigpu a použití různých karet zároveň Radeon + GeForce
http://www.tomshardware.com/news/micros ... 28606.html
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano, stejně jako Mantle, už to tu bylo několikrát. Nicméně je stejně potřeba podpora i na úrovni enginu.
Pro Mantle i další API z něj vycházející je přístup k paměti řešen trochu jiným způsobem jako doposud a proto je možné i toto. API zjednodušeně nezajímá kde se paměť fyzicky nachází
Stejně se vsadím, že nVidia bude tohle blokovat v driveru jakmile bude detekována AMD karta, stejně jako to takhle uměle už léta blokuje u PhysX
Pro Mantle i další API z něj vycházející je přístup k paměti řešen trochu jiným způsobem jako doposud a proto je možné i toto. API zjednodušeně nezajímá kde se paměť fyzicky nachází
Stejně se vsadím, že nVidia bude tohle blokovat v driveru jakmile bude detekována AMD karta, stejně jako to takhle uměle už léta blokuje u PhysX
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Moc si ten společnej rendering nedovedu představit. Resp dovedu, každej oběkt bude přidělenej separé konkrétnímu GPU, tak. Ale spolupráci GPU různejch architektur a různejch driverů toho se asi nedočkáme. Pokoušela se o to už Hydra a to těžce failnulo, ono kažé GPU má jinej driver a spec, asi by to nebylo zrovna ono kdyby každej shader prolejzal jinou optimalizací, každej oběkt měl jiné AF, nebo jak by se to chovalo při TRAA či jinejch specifickejch věcech, jak by se řešil postprocessing co vyžaduje třeba zdroje světla z oběktu kterej je na jiném GPU, atd, atd... příliš mnoho neznámých, příliš mnoho otázek.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To nikdy nebude...... je nesmysl rvat k sobe do SLICross AMD a nV. Nebude to mit podporu.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
stripky o DX12
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2422223
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2422223
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
DirectX 12 nebude tak pokročilé, jak se čekalo
Povinná četba (Je to od Intelu, takže spousta obrázků ):
Povinná četba (Je to od Intelu, takže spousta obrázků ):
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Moc obrázků, zkrať to pro lenochy.Krteq píše:Povinná četba (Je to od Intelu, takže spousta obrázků ):
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Až to prostuduju postnu nějakej sumář
AMD a M$ měli na GDC 2015 ohledně DX12 přednášky, tušíte někdo kde by se dali sehnat prezentace k těm přednáškám?
AMD a M$ měli na GDC 2015 ohledně DX12 přednášky, tušíte někdo kde by se dali sehnat prezentace k těm přednáškám?
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Super, díky
Tady jeden políček od intelu těm userům, co tu neustále omýlají důležitost MTR v DX11 driveru
Hlavně ten poslední bod
Huddy měl prostě pravdu.
Tady jeden políček od intelu těm userům, co tu neustále omýlají důležitost MTR v DX11 driveru
Hlavně ten poslední bod
Huddy měl prostě pravdu.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Přesně tak, ale to se omýlá v souvislosti s NV vs AMD drivery pod DX11 s MTR. NV driver tam ten overhead má citelně nišší, to je vše oč tu běží, nikdo nikdy neargumentoval že DX11 stačí, či že je do budoucna dobrej, či že s nim jde dosahnout overheadu jak s low-level API. Jediné o čem ta diskuze vždy byla bylo to že AMD má ten DX11 driver mizernej, a ty jsi to vždy bagatelizoval/snažil se to vyvrátit. A když jsem se tě zeptal co máš doma za HW tak jsi neodpověděl.