DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Samozrejme ze slo o rozdil v implementaci mezi nV a AMD uz od vydani DX11..... coz tu nekteri fans ne a ne si priznat. Vesmes jak tvrdit, ze amici na Mesici ne a nepristali :roll: Pokud vyvojar nebyl prase a driver byl ok, tak výsledek nebyl spatny i s DX11 nebo OGL. Urcite i pokrok proti predeslym DX, kde to byl teprve opruz. Samo nikdy to nedosáhne na low-level API, ale zadna traga to taky nebyla. A zrovna Intelu to dost vyhovovalo :razz:

A aby se nezapomelo jak to cele vzniklo http://webwalkers.cz/Others/Hladis1.aspx :-D
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Áaa, napadá mě jen něco s potrefenými husami :lol:

@DOC: Ty si stále pleteš MTR a driver overhead :roll:

Anyway, při procházení těch prezentací z přednášek jsem zjistil zajímavou věc ohledně podpory feature levelu napříč architekturami, ale nejprve potřebuju ověřit z vícero zdrojů. Je to částečně nakousnuto v té části slidu co je v no-Xově článku.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nepletu protože to spolu souvisí. Nvidia má v DX11 apliakcích používajících MTR mnohem menší overhead díky lepšímu driveru.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:Áaa, napadá mě jen něco s potrefenými husami :lol: .
To te napada spatne protože jeden o voze a druhy o koze. MTR samozrejme dulezity v DX11 bylo. Rozdil mezi DX9 a DX11 v CPU narocnosti je myslim naprosto zrejmy a nikdo nezpochybnil prinos Mantle, který DX11 pohrbilo. PS: Ja tvrdil celou dobu, ze podobnyho efektu se da docilit i optimalizaci, coz mi pak nV dala i za pravdu, ale hold je to pracny, je to pracny a kdo by se s tim sral ze.

S MTR to souviselo hlavne na zacatku a souvisi to i do ted. Před tim tam ten rozdil v implementaci byl maly. Delalo to jen nejakych 3 fps (na Intelu)v prumeru (nekde to dělalo vic, nekde min)napric portfoliem DX11 her, coz nebylo nic dramatickyho. nV pak ze supliku vytahla i snizeni overhead driveru a rozdil se dramaticky zvetsil nekde k rozdilu kolem 10fps dle titulu a konfigurace a slapal na paty i Mantle titulum. Zvlaste když procesor mel vice threadu. Neslo prehlednout rozdil, když se použilo FX pod AMD a pod nV GPU a to ještě před tim "zazracnym driverem". Na FX se to da prave kvůli jeho slabosti hezky demonstrovat. Hlavne ten nepomer narustu vykonu třeba na i7 s HT off a on (na AMD vesmes nula). Bylo to testovano, bylo to prokazano. Proc to radikalni snizeni overhead v driveru NV vytahla tak pozde, az když jim AMD vytrela podlahu s Mantle, když to podle me museli mit hotovy uz davno a pouzivali to v OGL, to je na jinou debatu.
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HafanPetr »

Ano je to zvláštní, a dost pochybuju že by samotný NV driver najednou vyřešil radikální snížení overhead bez změny např. na kvalitu apod.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:A aby se nezapomelo jak to cele vzniklo http://webwalkers.cz/Others/Hladis1.aspx :-D
Normálně sem si na to vzpomněl, když sem viděl jak Sweeney dostává od Huanga TITANA X. :-D
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

jak se tu psalo o tom orezani moznosti DX12 tak to je hlavne proto ze NVIDIA nepodporuje u maxwellu system vyssi jak TIER 2 :)

takze se da pocitat s tim ze maxwell dostane podporu DX12 ale hawai dostane podporu DX12.1
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

A na co to bude mít vliv? Maximálně to bude stejná situace jak za dob DX10 vs DX10.1 = v nejhorším se nějaký nepohodlný hry (AC) opatchují. :twisted:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

na nic pisu to jen abych vas nasral :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

O té (ne)podpoře feature levelu napříč architekturami (viz. můj předcházející post) se ještě rozepíšu. Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů a ořezů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše: Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
o kompromisech mi povídej až si budu chtít na GCN zahrát například Trackmanii. :lol:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

napsal sem si prihlasku do DX12 early access tak uvidime jestli me poslou invite
pripadne nekdo vi kde stahnout to intel asteroids demo?
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:A na co to bude mít vliv? Maximálně to bude stejná situace jak za dob DX10 vs DX10.1 = v nejhorším se nějaký nepohodlný hry (AC) opatchují. :twisted:
Kdyby jenom tohle. To bylo reci i kolem DX11.x a Keplerech a výsledek je "Who cares".
Krteq píše:že Maxwell není zas takové terno
si povime u nového Maxwell Titanu a 390x o ternu a kompromisech :)
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Krteq píše:O té (ne)podpoře feature levelu napříč architekturami (viz. můj předcházející post) se ještě rozepíšu. Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů a ořezů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
tu o tom niekto pise http://forums.anandtech.com/showpost.ph ... stcount=11
hadas
Začátečník
Začátečník
Registrován: 06. dub 2012

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hadas »

Ache píše:
Krteq píše: Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
o kompromisech mi povídej až si budu chtít na GCN zahrát například Trackmanii. :lol:
ja ji teda hraju a bez problemu
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

ale nehrajes ji "na urovni" jako ache...

jinak sem si instalnul win 10 technical preview a ted cekam az bude nejaka spustitelna ukazka DX12
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
hadas
Začátečník
Začátečník
Registrován: 06. dub 2012

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hadas »

oneb1t píše:ale nehrajes ji "na urovni" jako ache...

jinak sem si instalnul win 10 technical preview a ted cekam az bude nejaka spustitelna ukazka DX12
no nevim ja to mam na max detail
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

PcPerspective: 3DMark API Overhead Feature Test - Early DX12 Performance

Pro GCN Radeony se začíná blýskat na lepší časy :)

//Pokud by chtěl někdo sám otestovat - Futuremark Releases 3DMark Update with API Overhead Feature-set
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

je to zrejme jen v placeny verzi jinak bych to otestoval :)
Naposledy upravil(a) oneb1t dne pát 27. bře 2015, 00:33, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Hmm, tezka syntetika, nulova vypovidajici hodnota. GTX 960 OC = GTX 980... asi ne. :roll:
Dokud nebude prvni DX12 hra, nema smysl to vubec resit.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“