DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Samozrejme ze slo o rozdil v implementaci mezi nV a AMD uz od vydani DX11..... coz tu nekteri fans ne a ne si priznat. Vesmes jak tvrdit, ze amici na Mesici ne a nepristali Pokud vyvojar nebyl prase a driver byl ok, tak výsledek nebyl spatny i s DX11 nebo OGL. Urcite i pokrok proti predeslym DX, kde to byl teprve opruz. Samo nikdy to nedosáhne na low-level API, ale zadna traga to taky nebyla. A zrovna Intelu to dost vyhovovalo
A aby se nezapomelo jak to cele vzniklo http://webwalkers.cz/Others/Hladis1.aspx
A aby se nezapomelo jak to cele vzniklo http://webwalkers.cz/Others/Hladis1.aspx
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Áaa, napadá mě jen něco s potrefenými husami
@DOC: Ty si stále pleteš MTR a driver overhead
Anyway, při procházení těch prezentací z přednášek jsem zjistil zajímavou věc ohledně podpory feature levelu napříč architekturami, ale nejprve potřebuju ověřit z vícero zdrojů. Je to částečně nakousnuto v té části slidu co je v no-Xově článku.
@DOC: Ty si stále pleteš MTR a driver overhead
Anyway, při procházení těch prezentací z přednášek jsem zjistil zajímavou věc ohledně podpory feature levelu napříč architekturami, ale nejprve potřebuju ověřit z vícero zdrojů. Je to částečně nakousnuto v té části slidu co je v no-Xově článku.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Nepletu protože to spolu souvisí. Nvidia má v DX11 apliakcích používajících MTR mnohem menší overhead díky lepšímu driveru.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To te napada spatne protože jeden o voze a druhy o koze. MTR samozrejme dulezity v DX11 bylo. Rozdil mezi DX9 a DX11 v CPU narocnosti je myslim naprosto zrejmy a nikdo nezpochybnil prinos Mantle, který DX11 pohrbilo. PS: Ja tvrdil celou dobu, ze podobnyho efektu se da docilit i optimalizaci, coz mi pak nV dala i za pravdu, ale hold je to pracny, je to pracny a kdo by se s tim sral ze.Krteq píše:Áaa, napadá mě jen něco s potrefenými husami .
S MTR to souviselo hlavne na zacatku a souvisi to i do ted. Před tim tam ten rozdil v implementaci byl maly. Delalo to jen nejakych 3 fps (na Intelu)v prumeru (nekde to dělalo vic, nekde min)napric portfoliem DX11 her, coz nebylo nic dramatickyho. nV pak ze supliku vytahla i snizeni overhead driveru a rozdil se dramaticky zvetsil nekde k rozdilu kolem 10fps dle titulu a konfigurace a slapal na paty i Mantle titulum. Zvlaste když procesor mel vice threadu. Neslo prehlednout rozdil, když se použilo FX pod AMD a pod nV GPU a to ještě před tim "zazracnym driverem". Na FX se to da prave kvůli jeho slabosti hezky demonstrovat. Hlavne ten nepomer narustu vykonu třeba na i7 s HT off a on (na AMD vesmes nula). Bylo to testovano, bylo to prokazano. Proc to radikalni snizeni overhead v driveru NV vytahla tak pozde, az když jim AMD vytrela podlahu s Mantle, když to podle me museli mit hotovy uz davno a pouzivali to v OGL, to je na jinou debatu.
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano je to zvláštní, a dost pochybuju že by samotný NV driver najednou vyřešil radikální snížení overhead bez změny např. na kvalitu apod.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Normálně sem si na to vzpomněl, když sem viděl jak Sweeney dostává od Huanga TITANA X.Hladis píše:A aby se nezapomelo jak to cele vzniklo http://webwalkers.cz/Others/Hladis1.aspx
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
jak se tu psalo o tom orezani moznosti DX12 tak to je hlavne proto ze NVIDIA nepodporuje u maxwellu system vyssi jak TIER 2
takze se da pocitat s tim ze maxwell dostane podporu DX12 ale hawai dostane podporu DX12.1
takze se da pocitat s tim ze maxwell dostane podporu DX12 ale hawai dostane podporu DX12.1
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
A na co to bude mít vliv? Maximálně to bude stejná situace jak za dob DX10 vs DX10.1 = v nejhorším se nějaký nepohodlný hry (AC) opatchují.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
na nic pisu to jen abych vas nasral
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
O té (ne)podpoře feature levelu napříč architekturami (viz. můj předcházející post) se ještě rozepíšu. Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů a ořezů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
o kompromisech mi povídej až si budu chtít na GCN zahrát například Trackmanii.Krteq píše: Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
napsal sem si prihlasku do DX12 early access tak uvidime jestli me poslou invite
pripadne nekdo vi kde stahnout to intel asteroids demo?
pripadne nekdo vi kde stahnout to intel asteroids demo?
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Kdyby jenom tohle. To bylo reci i kolem DX11.x a Keplerech a výsledek je "Who cares".Ache píše:A na co to bude mít vliv? Maximálně to bude stejná situace jak za dob DX10 vs DX10.1 = v nejhorším se nějaký nepohodlný hry (AC) opatchují.
si povime u nového Maxwell Titanu a 390x o ternu a kompromisechKrteq píše:že Maxwell není zas takové terno
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
tu o tom niekto pise http://forums.anandtech.com/showpost.ph ... stcount=11Krteq píše:O té (ne)podpoře feature levelu napříč architekturami (viz. můj předcházející post) se ještě rozepíšu. Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů a ořezů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
- hadas
- Začátečník
-
- Registrován: 06. dub 2012
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
ja ji teda hraju a bez problemuAche píše:o kompromisech mi povídej až si budu chtít na GCN zahrát například Trackmanii.Krteq píše: Ono to totiž vypadá, že Maxwell není zas takové terno jak je tu všude psáno (spíš to vypadá na hromadu kompromisů v architektuře jen aby se vyzdvihli některé věci a vypadalo to dobře pro BFU).
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
ale nehrajes ji "na urovni" jako ache...
jinak sem si instalnul win 10 technical preview a ted cekam az bude nejaka spustitelna ukazka DX12
jinak sem si instalnul win 10 technical preview a ted cekam az bude nejaka spustitelna ukazka DX12
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- hadas
- Začátečník
-
- Registrován: 06. dub 2012
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
no nevim ja to mam na max detailoneb1t píše:ale nehrajes ji "na urovni" jako ache...
jinak sem si instalnul win 10 technical preview a ted cekam az bude nejaka spustitelna ukazka DX12
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
PcPerspective: 3DMark API Overhead Feature Test - Early DX12 Performance
Pro GCN Radeony se začíná blýskat na lepší časy
//Pokud by chtěl někdo sám otestovat - Futuremark Releases 3DMark Update with API Overhead Feature-set
Pro GCN Radeony se začíná blýskat na lepší časy
//Pokud by chtěl někdo sám otestovat - Futuremark Releases 3DMark Update with API Overhead Feature-set
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
je to zrejme jen v placeny verzi jinak bych to otestoval
Naposledy upravil(a) oneb1t dne pát 27. bře 2015, 00:33, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hmm, tezka syntetika, nulova vypovidajici hodnota. GTX 960 OC = GTX 980... asi ne.
Dokud nebude prvni DX12 hra, nema smysl to vubec resit.
Dokud nebude prvni DX12 hra, nema smysl to vubec resit.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů