DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Jen v tom clanku ma chybu v jedine tabulce, kterou sam vytvarel ...
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jj, u AMD počítal ACEs namísto queues :)

Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Podle tabulky anadtechu vidím:

AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute

NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 31 Compute 32 Compute

Takže jestli to chápu dobře, Maxwell je v pohodě. :?: :)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Tak si přečti co postoval Killerek a já. Ryan tam má chybu a u všech GCN má chybu v počtu queues. On tam počítá ACEs a ne queues :)

Fixed
Ache píše:Podle tabulky anadtechu vidím:

AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)

NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 32 Compute 32 Compute
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

a stejně to má blbě v té tabulce:
Ryan if you want to refer to the queues than your table is wrong. The GCN 1.0 supports 1 queue/ACE, and GCN 1.1 and 1.2 supports 16 queues/ACE.
This is the correct data:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 Compute


If you want to refer to the queue engine than this is the correct data:

AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 8 Compute /8 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 Compute
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 1 Compute / 1 Compute
NVIDIA Maxwell 1 (750 Series) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK110 (780/Titan) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK10x (600/700 Series) 1 Graphics / 1 Compute
Naposledy upravil(a) del42sa dne úte 31. bře 2015, 14:55, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Tak si přečti co postoval Killerek a já. Ryan tam má chybu a u všech GCN má chybu v počtu queues. On tam počítá ACEs a ne queues :)

Fixed
Ache píše:Podle tabulky anadtechu vidím:

AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)

NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 32 Compute 32 Compute
Takže odpověď na otázku? :)
Maxwell v pohodě bude, protože nvidia driverzzz. 8)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

:lol: :roll:

@del42sa: Myslím, že i původní GCN 1.0 podporuje více queues na jeden ACE :)
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

fixed:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 8 ACEs = 64+ Compute (64+ queues)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 8 ACEs = 64+ Compute (64+ queues)
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 2 ACEs = 16+ Compute (16+ queues)
AMD GCN 1.0+ (Kabini) 1 Graphics + 4 ACEs = 8+ Compute (8+ queues)
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 ACEs = 4 Compute+ (4+ queues)*
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 1 Compute = 32 Compute (32 queues)
NVIDIA Maxwell 1 (750 Series) 1 Graphics = 1 Compute (32 queues)
NVIDIA Kepler GK110 (780/Titan) 1 Graphics = 1 Compute (32 queues)

*S.I. GCN support 2 hardware compute queues per ACE according to AMD's PDF OpenCL Programming Guide said (see p. 1-13)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache píše: Takže odpověď na otázku? :)
Maxwell v pohodě bude, protože nvidia driverzzz. 8)
Co se týče asynchronních shader operací, tak bude v pohodě "jen" Maxwell 2, tj. GM204/GM200 ;)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Takže, jestli tomu rozumim správně, plán je takovej využít shade que engine k tomu, aby shadery mohly v idle momentech (pipeline/rendering je bržděnej něčim jinym) pracovat na něčem jiném, a to něco jiného může být výpočet shaderu co se použije jako postprocessing (nebo na něco jiného), tzn je to něco jako hyper-threading pro GPU, pro využití idle částí čipu jinym shaderem.

Ňákej výkon to přinést inu může, ale tak je třeba počítat s tim, že to přinese opravdu full load na SP, tzn gaming s timhle bude skoro Furmark. A dnešní GPU jsou stavěné tak že počítaj s tim že GPU nebude full loaded, na full se přeletí TDP, přetíží kaskáda, nastane throttling, snižování boostu, atd. U těch horších návrhů nastane Acheho jev. :P

Co se NV týče, nevyvovozval bych závěry předem, můžou tam udělat ňákej cuda wrapper a udělat si vlastní que. A kdyby to nefungovalo, zapojí se propaganda aby to nebylo v praxi použito egh... (vzpomeňme na assasin creed 1 a rychlejší DX10.1 AA pro Radeony a jak rychle letělo pryč a pak už jej nikdo nikdy nepoužil).
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH píše:Takže, jestli tomu rozumim správně, plán je takovej využít shade que engine k tomu, aby shadery mohly v idle momentech (pipeline/rendering je bržděnej něčim jinym) pracovat na něčem jiném, a to něco jiného může být výpočet shaderu co se použije jako postprocessing (nebo na něco jiného), tzn je to něco jako hyper-threading pro GPU, pro využití idle částí čipu jinym shaderem.
Ne, s hyperthreadingem to nemá nic společnýho.

Mrkni třeba na ty videa v článku na Tom's HW co je linkovaný na předchozí straně (hlavně ty "vláčky"), z toho to musí pochopit i malý děcko.
DOC_ZENITH píše:Co se NV týče, nevyvovozval bych závěry předem, můžou tam udělat ňákej cuda wrapper a udělat si vlastní que. A kdyby to nefungovalo, zapojí se propaganda aby to nebylo v praxi použito egh... (vzpomeňme na assasin creed 1 a rychlejší DX10.1 AA pro Radeony a jak rychle letělo pryč a pak už jej nikdo nikdy nepoužil).
Tady jsi ale limitován HW, protože standardní scheduler v pre Maxwell 2 čipech není schopen paralelně spolupracovat s "compute enginem".
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Chtělo by to další sadu Hladisovo přepisů. Dolar Bob to nějak Zelenýmu Johnovi zavařil ne? :-D
kromě Maxwella V2 bude všechno na...
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

To zase chcete technicky zaměřený téma za*írat těma nesmyslama? Ani náhodou :angry2:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:Chtělo by to další sadu Hladisovo přepisů. Dolar Bob to nějak Zelenýmu Johnovi zavařil ne? :-D
kromě Maxwella V2 bude všechno na...
Toho bych se fakt nebal.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

takze FX-8320@4.750Ghz + R9 290x@1090/1550 = 17 407 791
win 10049 + 15.200.1012.2
http://postimg.org/image/b2w96vrf3/
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Barbar
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. lis 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Barbar »

Dobrý den

Omlouvám se že do toho vstupuji, snažil jsem se přelouskat to co tu píšete ale hold ..nejsem v tom tak kovaný :) Mám R290 MSI (support 11.2) a chtěl bych se optat jaká bude kompatibilita s DX12. Tedy jestli už je něco zřejmého..

Děkuji za odpověď.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Všechny GCN Radeony mají plnou HW podporu všech DX12 funkcí/features (viz. předchozí stránka)
oneb1t píše:a jeste podpora jednotlivejch veci okolo DX12
Obrázek
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HafanPetr »

Takže mezi DX12 a Mantle zřejmě nebude příliš velký rozdíl. Tím lépe, pokud to zjednoduší převod/konverzi her mezi oběma API. Na druhou stranu je tady multiplatformní GLNext-Vulkan, který bude mít zřejmě plnou podporu všech features pro architektury Kepler, Maxwell, GCN.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

HafanPetr píše:Takže mezi DX12 a Mantle zřejmě nebude příliš velký rozdíl...
Ano, Mantle, Vulkan i DX12 vycházejí ze stejného základu a využívají stejné techniky.


Ještě info ohledně podpory Asynchronních shaderů. Tady tabulka s korektními údaji.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“