DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Rozbor na AnandTechu - AMD Dives Deep On Asynchronous Shading
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jen v tom clanku ma chybu v jedine tabulce, kterou sam vytvarel ...
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jj, u AMD počítal ACEs namísto queues
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Podle tabulky anadtechu vidím:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 31 Compute 32 Compute
Takže jestli to chápu dobře, Maxwell je v pohodě.
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 7 Compute 8 Compute
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 31 Compute 32 Compute
Takže jestli to chápu dobře, Maxwell je v pohodě.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak si přečti co postoval Killerek a já. Ryan tam má chybu a u všech GCN má chybu v počtu queues. On tam počítá ACEs a ne queues
Fixed
Fixed
Ache píše:Podle tabulky anadtechu vidím:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 32 Compute 32 Compute
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
a stejně to má blbě v té tabulce:
Ryan if you want to refer to the queues than your table is wrong. The GCN 1.0 supports 1 queue/ACE, and GCN 1.1 and 1.2 supports 16 queues/ACE.
This is the correct data:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 Compute
If you want to refer to the queue engine than this is the correct data:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 8 Compute /8 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 Compute
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 1 Compute / 1 Compute
NVIDIA Maxwell 1 (750 Series) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK110 (780/Titan) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK10x (600/700 Series) 1 Graphics / 1 Compute
Naposledy upravil(a) del42sa dne úte 31. bře 2015, 14:55, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže odpověď na otázku?Krteq píše:Tak si přečti co postoval Killerek a já. Ryan tam má chybu a u všech GCN má chybu v počtu queues. On tam počítá ACEs a ne queues
FixedAche píše:Podle tabulky anadtechu vidím:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute 64 Compute (8 ACEs)
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 32 Compute 32 Compute
Maxwell v pohodě bude, protože nvidia driverzzz.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
@del42sa: Myslím, že i původní GCN 1.0 podporuje více queues na jeden ACE
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
fixed:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 8 ACEs = 64+ Compute (64+ queues)
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 8 ACEs = 64+ Compute (64+ queues)
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 2 ACEs = 16+ Compute (16+ queues)
AMD GCN 1.0+ (Kabini) 1 Graphics + 4 ACEs = 8+ Compute (8+ queues)
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 ACEs = 4 Compute+ (4+ queues)*
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 1 Compute = 32 Compute (32 queues)
NVIDIA Maxwell 1 (750 Series) 1 Graphics = 1 Compute (32 queues)
NVIDIA Kepler GK110 (780/Titan) 1 Graphics = 1 Compute (32 queues)
*S.I. GCN support 2 hardware compute queues per ACE according to AMD's PDF OpenCL Programming Guide said (see p. 1-13)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Co se týče asynchronních shader operací, tak bude v pohodě "jen" Maxwell 2, tj. GM204/GM200Ache píše: Takže odpověď na otázku?
Maxwell v pohodě bude, protože nvidia driverzzz.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže, jestli tomu rozumim správně, plán je takovej využít shade que engine k tomu, aby shadery mohly v idle momentech (pipeline/rendering je bržděnej něčim jinym) pracovat na něčem jiném, a to něco jiného může být výpočet shaderu co se použije jako postprocessing (nebo na něco jiného), tzn je to něco jako hyper-threading pro GPU, pro využití idle částí čipu jinym shaderem.
Ňákej výkon to přinést inu může, ale tak je třeba počítat s tim, že to přinese opravdu full load na SP, tzn gaming s timhle bude skoro Furmark. A dnešní GPU jsou stavěné tak že počítaj s tim že GPU nebude full loaded, na full se přeletí TDP, přetíží kaskáda, nastane throttling, snižování boostu, atd. U těch horších návrhů nastane Acheho jev.
Co se NV týče, nevyvovozval bych závěry předem, můžou tam udělat ňákej cuda wrapper a udělat si vlastní que. A kdyby to nefungovalo, zapojí se propaganda aby to nebylo v praxi použito egh... (vzpomeňme na assasin creed 1 a rychlejší DX10.1 AA pro Radeony a jak rychle letělo pryč a pak už jej nikdo nikdy nepoužil).
Ňákej výkon to přinést inu může, ale tak je třeba počítat s tim, že to přinese opravdu full load na SP, tzn gaming s timhle bude skoro Furmark. A dnešní GPU jsou stavěné tak že počítaj s tim že GPU nebude full loaded, na full se přeletí TDP, přetíží kaskáda, nastane throttling, snižování boostu, atd. U těch horších návrhů nastane Acheho jev.
Co se NV týče, nevyvovozval bych závěry předem, můžou tam udělat ňákej cuda wrapper a udělat si vlastní que. A kdyby to nefungovalo, zapojí se propaganda aby to nebylo v praxi použito egh... (vzpomeňme na assasin creed 1 a rychlejší DX10.1 AA pro Radeony a jak rychle letělo pryč a pak už jej nikdo nikdy nepoužil).
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ne, s hyperthreadingem to nemá nic společnýho.DOC_ZENITH píše:Takže, jestli tomu rozumim správně, plán je takovej využít shade que engine k tomu, aby shadery mohly v idle momentech (pipeline/rendering je bržděnej něčim jinym) pracovat na něčem jiném, a to něco jiného může být výpočet shaderu co se použije jako postprocessing (nebo na něco jiného), tzn je to něco jako hyper-threading pro GPU, pro využití idle částí čipu jinym shaderem.
Mrkni třeba na ty videa v článku na Tom's HW co je linkovaný na předchozí straně (hlavně ty "vláčky"), z toho to musí pochopit i malý děcko.
Tady jsi ale limitován HW, protože standardní scheduler v pre Maxwell 2 čipech není schopen paralelně spolupracovat s "compute enginem".DOC_ZENITH píše:Co se NV týče, nevyvovozval bych závěry předem, můžou tam udělat ňákej cuda wrapper a udělat si vlastní que. A kdyby to nefungovalo, zapojí se propaganda aby to nebylo v praxi použito egh... (vzpomeňme na assasin creed 1 a rychlejší DX10.1 AA pro Radeony a jak rychle letělo pryč a pak už jej nikdo nikdy nepoužil).
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Chtělo by to další sadu Hladisovo přepisů. Dolar Bob to nějak Zelenýmu Johnovi zavařil ne?
kromě Maxwella V2 bude všechno na...
kromě Maxwella V2 bude všechno na...
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To zase chcete technicky zaměřený téma za*írat těma nesmyslama? Ani náhodou
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Toho bych se fakt nebal.Ache píše:Chtělo by to další sadu Hladisovo přepisů. Dolar Bob to nějak Zelenýmu Johnovi zavařil ne?
kromě Maxwella V2 bude všechno na...
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
takze FX-8320@4.750Ghz + R9 290x@1090/1550 = 17 407 791
win 10049 + 15.200.1012.2
http://postimg.org/image/b2w96vrf3/
win 10049 + 15.200.1012.2
http://postimg.org/image/b2w96vrf3/
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Barbar
- Začátečník
-
- Registrován: 02. lis 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Dobrý den
Omlouvám se že do toho vstupuji, snažil jsem se přelouskat to co tu píšete ale hold ..nejsem v tom tak kovaný Mám R290 MSI (support 11.2) a chtěl bych se optat jaká bude kompatibilita s DX12. Tedy jestli už je něco zřejmého..
Děkuji za odpověď.
Omlouvám se že do toho vstupuji, snažil jsem se přelouskat to co tu píšete ale hold ..nejsem v tom tak kovaný Mám R290 MSI (support 11.2) a chtěl bych se optat jaká bude kompatibilita s DX12. Tedy jestli už je něco zřejmého..
Děkuji za odpověď.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Všechny GCN Radeony mají plnou HW podporu všech DX12 funkcí/features (viz. předchozí stránka)
oneb1t píše:a jeste podpora jednotlivejch veci okolo DX12
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže mezi DX12 a Mantle zřejmě nebude příliš velký rozdíl. Tím lépe, pokud to zjednoduší převod/konverzi her mezi oběma API. Na druhou stranu je tady multiplatformní GLNext-Vulkan, který bude mít zřejmě plnou podporu všech features pro architektury Kepler, Maxwell, GCN.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano, Mantle, Vulkan i DX12 vycházejí ze stejného základu a využívají stejné techniky.HafanPetr píše:Takže mezi DX12 a Mantle zřejmě nebude příliš velký rozdíl...
Ještě info ohledně podpory Asynchronních shaderů. Tady tabulka s korektními údaji.