DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

Než vyjde něco pořádného pro DX12 only, tak fermi bude dávno mrtvé... A možná bude mít i tu podporu.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Nemaji mit dve aktualni hry slibeny na prazdniny DX12 patch a jedna z nich byt Wichter 3 (druhou si nepamatuju).
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Radeony R9 Fury X (Fury, Nano) - recenze, zkušenosti

Příspěvek od oneb1t »

nekdo kdo to ma na otestovani DX12 dema?
https://www.youtube.com/watch?v=hfTwJOc-3Ng
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Vysvětlení Command Buffers a GPU Queues

YouTube: D3D12 is coming - get ready now! - Unite Europe 2015
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Radeony R9 Fury X (Fury, Nano) - recenze, zkušenosti

Příspěvek od CageJ »

oneb1t píše:nekdo kdo to ma na otestovani DX12 dema?
https://www.youtube.com/watch?v=hfTwJOc-3Ng
http://www.file-upload.net/download-108 ... -.rar.html

ale osobne tam nevidim moznost prepnut medzi Dx11/12, zrejme je nutne najprv otestovat na W7/8x
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Podpora feature levels a samotných DX 12 features napříč podporovanými architekturami

Obrázek

Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tema o hre Ashes of Singularity s DX12 presunuto sem http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=39&t=230091
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

seznam her s oznamenou podporou DX12
http://www.pcgameshardware.de/DirectX-1 ... n-1164994/

Ark: Survival Evolved
Arma 3 (Tanoa-Erweiterung)
Ashes of the Singularity
DayZ
Deus Ex: Mankind Divided
Fable Legends
Gears of War: Ultimate Edition
Hitman
King of Wushu
Project Cars
Umbra
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Sk1X1
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. srp 2014
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Sk1X1 »

DayZ? Tak na to jsem zvědavej, než tam něco takovýho implementujou, tak už tu bude DX13 :D
Corsair 400R Carbide Series, EVGA SuperNova G2 750W, MSI Z170A KRAIT GAMING, Intel Core i7-6700K, Scythe SCMGD-1000 Mugen MAX, Sapphire Radeon RX 470 NITRO+ 8GB DDR5, CRUCIAL Ballistix Sport LT Single Ranked 2400MHz CL16 2x8GB, LG 23MP75HM, Trust GXT 280, ConnectIT CI-78
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Maxwell byl taky na papire delany pro DX11. V ty době se o DX12 nic nevedelo. Dále tam rika, ze nV driver je MTR, coz není novinka a vesmes tak smazaval rozdily po vydani Mantle a ukazuje, jak blbe ma AMD DX11 optimalizovany.

Kazdopadne tohle je AMD beta hra. Jakmile zacnou vychazet další DX12 tituly, tak se to rychle nejspis srovna. nV ma pod palcem hlavni kone mezi vyvojari a distributory.


//edit Wilik - upraveno + promaz
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

@Hladis: Ledaže by ti podpalcoví vývojáři u DX12 her nepoužívali DX12 funkce :)

PS: Ale kdo by se tomu vůbec divil :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Nemusi. Normalne muzou používat DX12 funkce, jen to nenapisou GCN na telo, ale napisou to na telo Geforce a hlavni hraci na trhu jsou v programech nV. Jeden benchmark AMD evolved aplikace od studia, který to pise GCN na telo, ještě jaro nedela. Uz te musí trknout, ze Maxwell ma dokonce lepsi výsledek s DX11 nez DX12. Prostor pro "optimalizace" tam je dost velky. Však uvidíme az se zacnou vydavat další hry.
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ingamacek »

Hlavny hraci su na trhu v konzolach, dx12 je v Xbox one, takze snivaje s nami.

Obrázek
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Zatím je to divný, protože i v 3D Marku "API Overhead" je pod DX12 GTX 980 pod úrovní R9 290X (18 mil. vs 15 mil. pro 980) a to je podle mě tento benchmark více "objektivní", takže zatím se to dá vysvětlit asi tak že a) nVidia má horší výkon u svého hw než AMD (pro DX12) nebo b) nVidia nemá zatím optimalizované ovladače a ztrácí jen díky sw.
Osobně doufám v možnost b), protože jinak by to byl asi největší fail nVidie za poslední roky a to mi přijde divné proto, že nVidia musela přece testovat i DirectX 12 a tudíž věděli jak si stojí, tím spíše když konkurence měla DX12 hw už dříve, stačilo tak nVidii (a jistě to udělali) vzít konkurenční hw a zjistit jak si stojí "oni", pak by bylo divné že si nechají ujet vlak a to třeba o 30% nebo třeba i více proti konkurenci (nevím jak si stojí ten test u Fury X apod.).

Jsem zvědav co z toho bude, ale to co zatím je není moc pěkné... (pro nVidii v DX12)

PS: Jinak u DX11 (multi) je to 1 mil. u 290X proti 2.6 mil. pro 980, takže pokud by výkon byl dle tohoto i u DX12, mělo by to být 18 mil. pro 290X a 47 mil. pro 980, ale rozhodně ne to co to předvádí teď...
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Vlastik80 píše: a) nVidia má horší výkon u svého hw než AMD (pro DX12) nebo b) nVidia nemá zatím optimalizované ovladače a ztrácí jen díky sw.
Osobně doufám v možnost b), protože jinak by to byl asi největší fail nVidie za poslední roky a to mi přijde divné proto, že nVidia musela přece testovat i DirectX 12 a tudíž věděli jak si stojí, tím spíše když konkurence měla DX12 hw už dříve, stačilo tak nVidii (a jistě to udělali) vzít konkurenční hw a zjistit jak si stojí "oni", pak by bylo divné že si nechají ujet vlak a to třeba o 30% nebo třeba i více proti konkurenci (nevím jak si stojí ten test u Fury X apod.).
což je divné, když údajně na DX12 s Mrkvosoftem pracovali už léta letoucí (dlouho před Mantle) a tudiž by měla mít hardware i software připravený, nebo ? :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

... no právě - nebo co??? Takto by to vypadalo jen na sw... je fakt že se asi teprve ukáže, ale je to divné, čekal bych shodné výsledky s konkurencí, možná i trochu menší výkon pod DX12, ale propad o tolik desítek procent? A pak koukat jak je v DX12 R9 290X skoro na úrovni GTX 980 Ti, to je trochu matoucí... Snad se to brzy vysvětlí ku spokojenosti všech...

Edit: ... pokud ovšem neplatí spekulace zdrojů uvádějících že nVidia má nižší spotřebu i proto, že jejich grafiky prostě neobsahují části hw potřebné právě v nastupujícím DX12 a jsou tak vlastně "vykuchané" aby efektivně vypadaly pod DX11 a DX12 nVidia neřeší, protože brzy nové grafiky a do té doby přece nebude tolik DX12 her aby to "vadilo" :mrgreen:
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

A preco nie ved v poslednych rokoch nVidia orezavala z GPU uplne vsetko co nebolo potrebne a potom ste sa tu rozplivali nad hyper uber efektivnou architekturou. Teraz si proste nVidia vyda nove DX12 ready grafiky a bude zase v baliku lebo si vsetci budu vymienat za svoje o jednu generaciu starsie, pricom AMD grafiky si budete moct nechat lebo stale budu stacit.
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ingamacek »

Vysvetli potom niekomu preco sa AMD vybralo cestou HBM aby usetrilo par W na spotrebe a mohli si dovolit tam narvat viac SP. :lol: Asi to uz bez noveho vyrobneho procesu bolo pre nich nemozne a neprijatelne vzhladom na koncept Graphics core next.

Zachvilu sem nabehne nejaky mod a zase dostaneme warn za vyvolavanie flame-u :D
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

GCN 1.1 VS GM2xx:

Resource binding: 3 / 2
Typed UAV formats: 2 / 1
Dx feature level: 12_0 / 12_1

... sice Maxwell podporuje vyšší level, ale že by ten propad výkonu byl jen díky resource binding a typed UAV formats? Někde tuším něco psali i o ACE a samotném zpracování jádrem, kde by měla nVidia mít právě onen problém. :|

Mimochodem podivné mi to přijde i právě proto hype jaké u toho u nVidie bylo- "MY podporujeme DX 12_1 !!!" a "MY spolupracujeme s Microsoftem!!!" atd... a pak přijde jedna hra a 3D Mark s podle mě objektivním testem (nebo ne?) a bublina obří připravenosti nVidie na DX12 splaskne... To jsem opravdu zvědav čím je ten propad výkonu způsoben.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“