DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Octopuss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Octopuss »

Ripper6 píše:Jak vam jdou hry pod Windows 10 s DirectX 12?
Delaj problemy treba hry z roku 2010?
A co vykon, skutecne to vyssi vykon prinasi a nebo ne? Nemyslim ted nove hry jako GTA V ale prave zda to nejaky vysledek prinasi i u jinych her?
Zatim jsem cetl ze to vic sezere RAM pameti.
Proto ted nevim, kdyz bych koupil pozdeji novou grafiku, jestli me potom dyl vydrzi a jestli 4GB VRAM karta bude stacit pod Win 10 a nebo jestli radeji mit Win 7 dal :)
Starý hry jedou pod Dx 9,10 nebo 11.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Hladis:
Tak to jsme četli asi každý něco jiného :)


Hladis//Upraven příspěvek.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
AMD (Hardware Partner):
Deus Ex
Hitman
AotS
Tomb Raider 2016
Battlefront

AMD (Known Affiliation):
Mirror's Edge
Fable: Legends

AMD (assumed based on historical hardware partnerships):
Anything coming from DICE/EA

Nvidia (Hardware Partner):
Ark
King of Wushu

Nvidia (Known Affiliation):
Unreal Tournament 4

Nvidia (assumed based on historical hardware partnerships):
Gears of War (Microsoft), could be moving towards AMD with DX12 due to the XBox One

Neutral:
Arma 3 (coming with map pack iirc)
Dayz Standalone
Killer Instinct (Microsoft)
Halo Wars 2 (Microsoft)
Star Citizen

Anything from Microsoft will likely be built for the XBox One and thus be optimized for GCN by virtue of the APU. Of course, historically, AMD titles run just as well on nVIDIA cards. The one wild card, in all of this, is Asynchronous compute.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Vlastik80 píše:No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
Já bych řekl, že AC je poměrně důležitá fíčura pro budoucí hry psané přímo pro DX12 narozdíl od "extrémní teselace" bez které se klidně obejdeme 8-)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

webwalker píše:Hladis:
Tak to jsme četli asi každý něco jiného :)
Asi jo. ;-) Ja to sleduju celou dobu.
Krteq píše:Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
Kde je link ? To je nejaky home made seznam ? Pro priklad Fable: Legends byl prezentovan nVidii, MS a Lionhead na nVidia Editors Day na Maxwellu a je to postaveny na Unreal 4 enginu. To asi k presnosti toho "seznamu". Takovy "seznam" si muze splacnout kdokoliv.
Ripper6 píše:Jak vam jdou hry pod Windows 10 s DirectX 12?
Nijak. Zadny zatím s podporou DX12 nejsou. Chod starsich her pod jinými API patri jinam.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Vlastik80 píše:No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
Těžko říct. Doteď nemáme vyjádření nV co je tam vlastně špatně, takže nemůžeme přímo říct, jestli je to limitace SW/HW v Hyper-Q scheduleru, nebo jenom krpa v driveru.

Co se her a A/C týče. Podle vývojářů a prezentací z GDC a Siggraph z tohohle roku bude A/C použito v drtivé většině konzolových her kvůli dosažení potřebného výkonu. A/C je řešeno ve všech moderních low(er)-level APIs - tj. DX12, Vulkan, Mantle včetně Apple Metal, tak mi zvěsti o tom, že jeden IHV se bude starat o to, aby se A/C nepoužívalo (nebo přímo při portu na PC přepisovalo tak aby se nepoužívalo) připadají dost "přitažené za vlasy".

//EDIT:
Hladis píše:
Krteq píše:Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
Kde je link ? To je nejaky home made seznam ? Pro priklad Fable: Legends byl prezentovan nVidii, MS a Lionhead na nVidia Editors Day na Maxwellu a je to postaveny na Unreal 4 enginu. To asi k presnosti toho "seznamu".
Ano, je to "home-made" seznam sestavený podle informací dostupných na webech.

Co se týče Fable: Legends, nV snad nějak tuhle hru propaguje nebo ji má ve svém programu? Pokud vím, tak je to počin Lionhead Studios a MS Studios, to že je použit UE4 engine je snad irelevantní, ten A/C podporuje taky a podle všeho bude i použit díky XBONE.
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 8. zář 2015, 12:44, celkem upraveno 1 x.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Jo, tyhle seznamy jsou dost pofiderni...
Onehda tady byl seznam s mantle hrami, bylo jich asi 20. Mimo jine i GTA 5, tak jsem castecne i kvuli tomu koupil R9 290 a myslel jsem si, jak si pekne zahraju. A realita pak byla trosku jinde - z 20 her mozna 4 a GTA samozrejme nic. :wink:
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq:
Jak jsem psal, propagace titulu probehla s MS, nVidii a Lionhead studiem na nVidia Editors Day. Mělo by to jit vygooglit, dost se tim chlubili. Mela by to byt myslim první vydana hra v tomhle roce primo s podporou DX12 při vydani.

Co se tyka celyho toho pruseru s AS, počkejte si na výsledek, zda to nV nejak vyresi, nebo to bude pruser. Nema cenu to ted resit bez dalších informaci. Mahigan to myslim dobře shrnul a ted zbyva jen cekat, viz. ten link na jeho shrnuti situace.

Havli:
Asi tak. To jsou seznamy, co někdo nejak ukuchtil, ze si mysli ze to tak podle nej bude.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ohledně DX12 v EU4, her od M$ a používání Async Compute :wink:
Cam McRae, the Technical Director for the Windows 10 version of Gears of War: Ultimate Edition has said that the use of DX12 and Asynchronous Compute will help them provide a stellar PC release. McRae said: "We are still hard at work optimising the game. DirectX 12 allows us much better control over the CPU load with heavily reduced driver overhead. Some of the overhead has been moved to the game where we can have control over it. Our main effort is in parallelising the rendering system to take advantage of multiple CPU cores".

He continued: "Command list creation and D3D resource creation are the big focus here. We're also pulling in optimisations from UE4 where possible, such as pipeline state object caching. On the GPU side, we've converted SSAO to make use of async compute and are exploring the same for other features, like MSAA".
TweakTown - Gear of War: Ultimate Edition will have unlocked frame rate, and more


Hladis//Vydeleni OT. Kdo koupi/nekoupi AMD si reste jinde.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

DirectX 12 vs Maxwell

Příspěvek od Vlastik80 »

Jinými slovy, asynchronní shadery na GeForce GTX 900 působí propady výkonu, a tak tato technologie nebude k dispozici ani uživatelům Radeonů, kde funguje a působí navýšení výkonu. (diit)
:arrow: Nvidia Maxwell má zásadní problém s DX12 asynchronními shadery

... když to nejde jak má, vypněte to zcela, bez ohledu na to, zda to jinde jak má jde ... :mrgreen: (už aby tu byl Pascal, ten to snad "zvládne")
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

asi dle předpokládáného scénáře, dokud nebudou geforce zcela ready, nebude tato technologie dostupná a až to nVidia vyřeší ať už drivery nebo novou architekturou, pak bude nVidia všemi chválena že její podpora AS je lepší než u AMD, po kolikátý se to už stane? :lol: :lol:
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Tak ono se neni co divit - kdo by optimalizoval hry pro s bidou 20% lidi...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

aha, já měl za to že jde o součást DX12, tady jde asi spíše o deoptimalizaci nebo ne?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

havli píše:Tak ono se neni co divit - kdo by optimalizoval hry pro s bidou 20% lidi...
Připočítej i konzole i iGPU a to procento se radikálně změní resp. poměr se obrátí ;)

Oxide to vyřešilo jinou rendering path bez A/C pokud je detekována GeForce karta. U Aquanox nebude A/C zřejmě použito vůbec.

M$ se nechal slyšet, že u svých her postavených na EU4 bude A/C používat (viz. XBONE) i pro PC verze her.

FB3 engine, EU4 i CryEngine A/C podporují, tak proč ho nepoužívat? Protože má jeden IHV mizernou podporu?
ArgCZ píše:aha, já měl za to že jde o součást DX12, tady jde asi spíše o deoptimalizaci nebo ne?
Ano, jde o standardizovanou funkci DX12 a jde o zvýšení efektivity a výkonu, ne o deoptimalizaci (na to je tu expert jistý IHV). Jak už tu bylo kdysi postnuto, a jak no-X znovu uvedl v tom článku, nV driver hlásí že Async Compute podporuje, ale stávající SW implementace prostě nefunguje :(

Asi tolik k tak opěvovaným driverům jistého IHV :roll:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:FB3 engine, EU4 i CryEngine A/C podporují, tak proč ho nepoužívat? Protože má jeden IHV mizernou podporu?
Přesně tak! Kdo má v PC grafikách největší zastoupení? Bude víc lidí naštvaných, když hry AS budou používat a nebo nepoužívat? :wink:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Od kdy je řeč jen o dGPU? Konzolí i APUs je dost a Intelovské Iris mají dostat driver s podporou A/C v nadcházejících měsících ;)
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

taky no-x poznamenal že PS4, Xbox, Radeny dGPU a iGPU nejsou 20% trhu že

edit: krtek rychlejší
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Krteq píše:Od kdy je řeč jen o dGPU? Konzolí i APUs je dost a Intelovské Iris mají dostat driver s podporou A/C v nadcházejících měsících ;)
Konzole si zijou vlastnim zivotem, ty bych do souvislosti s PC hrama netahal. Nvidia si jiste vykon svych karet kazit nenecha.
Intel ovladace jsou tezka bida ve vsech ohledech. AS je to posledni, co by meli resit.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“