Starý hry jedou pod Dx 9,10 nebo 11.Ripper6 píše:Jak vam jdou hry pod Windows 10 s DirectX 12?
Delaj problemy treba hry z roku 2010?
A co vykon, skutecne to vyssi vykon prinasi a nebo ne? Nemyslim ted nove hry jako GTA V ale prave zda to nejaky vysledek prinasi i u jinych her?
Zatim jsem cetl ze to vic sezere RAM pameti.
Proto ted nevim, kdyz bych koupil pozdeji novou grafiku, jestli me potom dyl vydrzi a jestli 4GB VRAM karta bude stacit pod Win 10 a nebo jestli radeji mit Win 7 dal
DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Octopuss
- Začátečník
- Registrován: 04. čer 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hladis:
Tak to jsme četli asi každý něco jiného
Hladis//Upraven příspěvek.
Tak to jsme četli asi každý něco jiného
Hladis//Upraven příspěvek.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
AMD (Hardware Partner):
Deus Ex
Hitman
AotS
Tomb Raider 2016
Battlefront
AMD (Known Affiliation):
Mirror's Edge
Fable: Legends
AMD (assumed based on historical hardware partnerships):
Anything coming from DICE/EA
Nvidia (Hardware Partner):
Ark
King of Wushu
Nvidia (Known Affiliation):
Unreal Tournament 4
Nvidia (assumed based on historical hardware partnerships):
Gears of War (Microsoft), could be moving towards AMD with DX12 due to the XBox One
Neutral:
Arma 3 (coming with map pack iirc)
Dayz Standalone
Killer Instinct (Microsoft)
Halo Wars 2 (Microsoft)
Star Citizen
Anything from Microsoft will likely be built for the XBox One and thus be optimized for GCN by virtue of the APU. Of course, historically, AMD titles run just as well on nVIDIA cards. The one wild card, in all of this, is Asynchronous compute.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Já bych řekl, že AC je poměrně důležitá fíčura pro budoucí hry psané přímo pro DX12 narozdíl od "extrémní teselace" bez které se klidně obejdemeVlastik80 píše:No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Asi jo. Ja to sleduju celou dobu.webwalker píše:Hladis:
Tak to jsme četli asi každý něco jiného
Kde je link ? To je nejaky home made seznam ? Pro priklad Fable: Legends byl prezentovan nVidii, MS a Lionhead na nVidia Editors Day na Maxwellu a je to postaveny na Unreal 4 enginu. To asi k presnosti toho "seznamu". Takovy "seznam" si muze splacnout kdokoliv.Krteq píše:Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
Nijak. Zadny zatím s podporou DX12 nejsou. Chod starsich her pod jinými API patri jinam.Ripper6 píše:Jak vam jdou hry pod Windows 10 s DirectX 12?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Těžko říct. Doteď nemáme vyjádření nV co je tam vlastně špatně, takže nemůžeme přímo říct, jestli je to limitace SW/HW v Hyper-Q scheduleru, nebo jenom krpa v driveru.Vlastik80 píše:No a jak to vidíš ty, Krtequ, také myslíš že ve hrách "od AMD" bude divokou kartou AC a nVidia na tom těžce padne? (to není trolling, jen se ptám)
Co se her a A/C týče. Podle vývojářů a prezentací z GDC a Siggraph z tohohle roku bude A/C použito v drtivé většině konzolových her kvůli dosažení potřebného výkonu. A/C je řešeno ve všech moderních low(er)-level APIs - tj. DX12, Vulkan, Mantle včetně Apple Metal, tak mi zvěsti o tom, že jeden IHV se bude starat o to, aby se A/C nepoužívalo (nebo přímo při portu na PC přepisovalo tak aby se nepoužívalo) připadají dost "přitažené za vlasy".
//EDIT:
Ano, je to "home-made" seznam sestavený podle informací dostupných na webech.Hladis píše:Kde je link ? To je nejaky home made seznam ? Pro priklad Fable: Legends byl prezentovan nVidii, MS a Lionhead na nVidia Editors Day na Maxwellu a je to postaveny na Unreal 4 enginu. To asi k presnosti toho "seznamu".Krteq píše:Menší seznam připravovaných her s podporou DX12
Co se týče Fable: Legends, nV snad nějak tuhle hru propaguje nebo ji má ve svém programu? Pokud vím, tak je to počin Lionhead Studios a MS Studios, to že je použit UE4 engine je snad irelevantní, ten A/C podporuje taky a podle všeho bude i použit díky XBONE.
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 8. zář 2015, 12:44, celkem upraveno 1 x.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jo, tyhle seznamy jsou dost pofiderni...
Onehda tady byl seznam s mantle hrami, bylo jich asi 20. Mimo jine i GTA 5, tak jsem castecne i kvuli tomu koupil R9 290 a myslel jsem si, jak si pekne zahraju. A realita pak byla trosku jinde - z 20 her mozna 4 a GTA samozrejme nic.
Onehda tady byl seznam s mantle hrami, bylo jich asi 20. Mimo jine i GTA 5, tak jsem castecne i kvuli tomu koupil R9 290 a myslel jsem si, jak si pekne zahraju. A realita pak byla trosku jinde - z 20 her mozna 4 a GTA samozrejme nic.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Krteq:
Jak jsem psal, propagace titulu probehla s MS, nVidii a Lionhead studiem na nVidia Editors Day. Mělo by to jit vygooglit, dost se tim chlubili. Mela by to byt myslim první vydana hra v tomhle roce primo s podporou DX12 při vydani.
Co se tyka celyho toho pruseru s AS, počkejte si na výsledek, zda to nV nejak vyresi, nebo to bude pruser. Nema cenu to ted resit bez dalších informaci. Mahigan to myslim dobře shrnul a ted zbyva jen cekat, viz. ten link na jeho shrnuti situace.
Havli:
Asi tak. To jsou seznamy, co někdo nejak ukuchtil, ze si mysli ze to tak podle nej bude.
Jak jsem psal, propagace titulu probehla s MS, nVidii a Lionhead studiem na nVidia Editors Day. Mělo by to jit vygooglit, dost se tim chlubili. Mela by to byt myslim první vydana hra v tomhle roce primo s podporou DX12 při vydani.
Co se tyka celyho toho pruseru s AS, počkejte si na výsledek, zda to nV nejak vyresi, nebo to bude pruser. Nema cenu to ted resit bez dalších informaci. Mahigan to myslim dobře shrnul a ted zbyva jen cekat, viz. ten link na jeho shrnuti situace.
Havli:
Asi tak. To jsou seznamy, co někdo nejak ukuchtil, ze si mysli ze to tak podle nej bude.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
http://blogs.nvidia.com/blog/2014/09/19 ... delivered/ ... to není náhodou ono?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ohledně DX12 v EU4, her od M$ a používání Async Compute
Hladis//Vydeleni OT. Kdo koupi/nekoupi AMD si reste jinde.
TweakTown - Gear of War: Ultimate Edition will have unlocked frame rate, and moreCam McRae, the Technical Director for the Windows 10 version of Gears of War: Ultimate Edition has said that the use of DX12 and Asynchronous Compute will help them provide a stellar PC release. McRae said: "We are still hard at work optimising the game. DirectX 12 allows us much better control over the CPU load with heavily reduced driver overhead. Some of the overhead has been moved to the game where we can have control over it. Our main effort is in parallelising the rendering system to take advantage of multiple CPU cores".
He continued: "Command list creation and D3D resource creation are the big focus here. We're also pulling in optimisations from UE4 where possible, such as pipeline state object caching. On the GPU side, we've converted SSAO to make use of async compute and are exploring the same for other features, like MSAA".
Hladis//Vydeleni OT. Kdo koupi/nekoupi AMD si reste jinde.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
DirectX 12 vs Maxwell
Nvidia Maxwell má zásadní problém s DX12 asynchronními shaderyJinými slovy, asynchronní shadery na GeForce GTX 900 působí propady výkonu, a tak tato technologie nebude k dispozici ani uživatelům Radeonů, kde funguje a působí navýšení výkonu. (diit)
... když to nejde jak má, vypněte to zcela, bez ohledu na to, zda to jinde jak má jde ... (už aby tu byl Pascal, ten to snad "zvládne")
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
asi dle předpokládáného scénáře, dokud nebudou geforce zcela ready, nebude tato technologie dostupná a až to nVidia vyřeší ať už drivery nebo novou architekturou, pak bude nVidia všemi chválena že její podpora AS je lepší než u AMD, po kolikátý se to už stane?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak ono se neni co divit - kdo by optimalizoval hry pro s bidou 20% lidi...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
aha, já měl za to že jde o součást DX12, tady jde asi spíše o deoptimalizaci nebo ne?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Připočítej i konzole i iGPU a to procento se radikálně změní resp. poměr se obrátíhavli píše:Tak ono se neni co divit - kdo by optimalizoval hry pro s bidou 20% lidi...
Oxide to vyřešilo jinou rendering path bez A/C pokud je detekována GeForce karta. U Aquanox nebude A/C zřejmě použito vůbec.
M$ se nechal slyšet, že u svých her postavených na EU4 bude A/C používat (viz. XBONE) i pro PC verze her.
FB3 engine, EU4 i CryEngine A/C podporují, tak proč ho nepoužívat? Protože má jeden IHV mizernou podporu?
Ano, jde o standardizovanou funkci DX12 a jde o zvýšení efektivity a výkonu, ne o deoptimalizaci (na to je tu expert jistý IHV). Jak už tu bylo kdysi postnuto, a jak no-X znovu uvedl v tom článku, nV driver hlásí že Async Compute podporuje, ale stávající SW implementace prostě nefungujeArgCZ píše:aha, já měl za to že jde o součást DX12, tady jde asi spíše o deoptimalizaci nebo ne?
Asi tolik k tak opěvovaným driverům jistého IHV
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Přesně tak! Kdo má v PC grafikách největší zastoupení? Bude víc lidí naštvaných, když hry AS budou používat a nebo nepoužívat?Krteq píše:FB3 engine, EU4 i CryEngine A/C podporují, tak proč ho nepoužívat? Protože má jeden IHV mizernou podporu?
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Od kdy je řeč jen o dGPU? Konzolí i APUs je dost a Intelovské Iris mají dostat driver s podporou A/C v nadcházejících měsících
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
taky no-x poznamenal že PS4, Xbox, Radeny dGPU a iGPU nejsou 20% trhu že
edit: krtek rychlejší
edit: krtek rychlejší
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Konzole si zijou vlastnim zivotem, ty bych do souvislosti s PC hrama netahal. Nvidia si jiste vykon svych karet kazit nenecha.Krteq píše:Od kdy je řeč jen o dGPU? Konzolí i APUs je dost a Intelovské Iris mají dostat driver s podporou A/C v nadcházejících měsících
Intel ovladace jsou tezka bida ve vsech ohledech. AS je to posledni, co by meli resit.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů