DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

hnizdo píše:A/C vubec neslouzi k nejakemu snizeni overheadu, ani neresi kontext switching, pokud to gpu neumoznuje - je to na gpu scheduleru, ne A/C. Ze tedy hovoris o jevu, ktery je k A/C zcela irelevantni.
:? What???


//edit Wilik - upraveno + promaz
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

http://www.svethardware.cz/recenze-dire ... raxi/41419

- hezky popsáno (snad, nejsem profík) :)
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Nerika nic noveho, co uz nereklo 100x amd. Vychazi se zase z Mdolenc testu nerespektujiciho nvidia AS best pratices, a z Ashes of AMD.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ba naopak. Vysvětluje nejen stávající nekopatibilitu Hyper-Q s DirectX 12, tak tam máš i poměrně detailní rozbor z GPUview.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Nikoliv, vysvetluje je tak, jak to od pocatku vysvetluje AMD, protoze popis implementace AS na maxwellech od nvidie nemame. GPUview nevysvetluje nic, pouze ukazuje, jak spatne nebo dobre je na danou architekturu napsan AS kod, pouze nekteri lide se (umyslne) chybne domnivaji, ze jeden kod bude fungovat stejne na rozdilnych architekturach. O mcdolencu a ashes of amd se tu uz napsalo dost, takze at si kazdy veri cemu se mu chce verit.
Moje stanovisko se nezmenilo a nebudu tu pokracovat v psani obsahlych rozboru, ktere budou opet stejne smazany.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

GPUView zobrazuje vše co se děje při zpracování shaderů, to se nedá okecat tak jak to máš ve zvyku a Ashes of the Singularity uz ale davno obsahuje kód od nV s vypnutým A/C.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Pekny clanek, zajimave pocteni. S WDDM 2.0 je to po dlouhe dobe nejaky pokrok.

hnizdo: Neni divu, ze ti to porad mazou.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

killerek píše:hnizdo: Neni divu, ze ti to porad mazou.
Ja se preci nedivim, ja vim kdo to maze, komu (nejen mne) a proc.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Dokud nebude venku nekolik DX12 her, nema smysl cokoliv resit. Tyhle techtema a teorie maji nulovou vypovidajici hodnotu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

havli píše:Dokud nebude venku nekolik DX12 her, nema smysl cokoliv resit. Tyhle techtema a teorie maji nulovou vypovidajici hodnotu.
+1 Tohle tvrdim od sameho zacatku. Vsude same analyzy co je "klicove" a "zasadni" od lidi, co neumi vykreslit trojuhelnik, hlavne ze tam je 80% obsahu z PR slajdu.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od blaho »

Vlastik80 píše:http://www.svethardware.cz/recenze-dire ... raxi/41419

- hezky popsáno (snad, nejsem profík) :)
sice tato tema je zatial mimo, ale neni to niekde
rozobrane od niekoho dôveryhodného a nezaujateho ?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Kompletní dokumentaci včetně příkladů kódů máš na MSDN ;)

Potom můžeš zkusit články na AnandTechu.

Ten článek na SHW je slušná sumarizace navíc s analýzou "problematiky" asynchronních shaderů skrze microsoftí dev tool GPUView. Jeden z best českých Tech článků za poslední dobu.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ja nepolemizuji s vykladem MSDN. Ovsem zcela zasadne nesouhlasim se zavery clanku ucinene na zklade PR, anonymnich testu s nulovou vypovidaci hodnotou nebo PR techdema.
Plne se z totoznuji s citaci Lauritzena v danem kontextu
,...... and if anyone starts talking about numbers of hardware queues and ACEs and whatever else you can pretty safely ignore that as marketing/fanboy nonsense that is just adding more confusion rather than useful information. "
...a tedy ze delat zavery komu co nefunguje nebo funguje a jaky to bude mit dopad, proste zatim nelze.
blaho píše:sice tato tema je zatial mimo, ale neni to niekde
rozobrane od niekoho dôveryhodného a nezaujateho ?
https://forum.beyond3d.com/threads/inte ... st-1869935
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

hnizdo píše:Ja nepolemizuji s vykladem MSDN. Ovsem zcela zasadne nesouhlasim se zavery clanku ucinene na zklade PR, anonymnich testu s nulovou vypovidaci hodnotou nebo PR techdema.
Plne se z totoznuji s citaci Lauritzena v danem kontextu
blaho píše:sice tato tema je zatial mimo, ale neni to niekde
rozobrane od niekoho dôveryhodného a nezaujateho ?
https://forum.beyond3d.com/threads/inte ... st-1869935
Heh, to co ten člověk z Beyond 3D fóra tvrdí se nedá nazvat ani trochu nezaujatým, spíše jde o rádoby odborně servírovanou "mlžící taktiku", protože cituje jen nic neříkající obecná tvrzení (která navíc narozdil od Webwalkerova testu na SHW) nejsou podpořená žádným důkazem, který by potvrdil opak :wink: Occam Razor

PS: jsem velice rád, že se Pavel jako jediný redaktor zabýval implementacemi AS i obou výrobců a velice srozumitelně (a IMHO nezaujatě) popsal velmi dobře současný stav !
blaho píše:
sice tato tema je zatial mimo, ale neni to niekde
rozobrane od niekoho dôveryhodného a nezaujateho ?

jo třeba na Anandtechu :lol: (ten se tím článkem pěkně trefil, ale do vlastní nohy)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

anandtech je zaplacenej o tom neni sporu :)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tak nejak jsem doufal, ze tahle kauza je zatím uzavrena a zase tu nebude hadka nad zatím zjevnou veci. Mylil jsem se :| nV AS zatím neumi a nejpravděpodobněji na HW urovni. End of story. A prosil bych osazenstvo, aby jednoduse nereagovalo na věci, ktery tu jsou uz na několika strankach. Stejne se nekteri presvedcit evidentne nedaji.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

del42sa píše: Heh, to co ten člověk z Beyond 3D fóra tvrdí se nedá nazvat ani trochu nezaujatým, spíše jde o rádoby odborně servírovanou "mlžící taktiku", protože cituje jen nic neříkající obecná tvrzení (která navíc narozdil od Webwalkerova testu na SHW) nejsou podpořená žádným důkazem, který by potvrdil opak :wink: Occam Razor
Problem je prave v tom, ze clanek zadny dukaz neobsahuje. Mereni necim co neni overene, neceho co nevim jak ma fungovat (neridi se nvidia BP), a dokladat to grafy, ktere ukazuji jev ale nikoliv pricinu, a z toho usoudit na pricinu a vyvodit z toho jeste zavery, to je skutecne Webwalker. Ja si totiz az doted nevsim kdo to napsal, automaticky jsem myslel ze Vitek dostal horecku neboco. Takze se omlouvam za WOT, dal se tou slataninou nebudu zabyvat, ztrata casu.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Díky :)

@hnizdo: Přesně tak ztráta času :)

Jinak, do článku se samozřejmě nevešlo vše a některé věci jsem raději vypustil, protože by to článek laikům komplikovalo (a také někteří Hnízdové by to už nerozdýchali). Nemám žádný zájem potápět Maxwelly, protože je to fajn uarch, spíš jsem chtěl osvětlit GCN, která je tady pořád (a zcela nesmyslně) pomlouvána a to většinou lidmi, kteří o ní neví prakticky nic.

Závěr článku je naprosto jasný:

1. Nvidia karty prostě AS nepodporují a zřejmě ani nikdy nebudou. Můžu se mýlit, nechť se ale vyjádří Nvidia!
2. Ve hrách to ale vadit nemusí a když na to vývojáři vezmou ohled, může to Nvidia karty v DX12 i nakopnout k vyšším výkonům (batchovat zvlášť 3D a compute shadery aby nebylo moc context switchů)
3. Vadit to bude samozřejmě u VR (už teď to vadí).

V článku byly vynechány takové věci, jako zasílání Compute a 3D úloh pomocí 3D queue, kde i tyto úlohy umí GCN spustit paralelně. Dále i jednotlivé ACE si sami umí přerozdělovat compute shadery, takže stačí jedna jediná Compute queue a když ACE zjistí nějakou déle trvající úlohu (která by ACE zablokovala), jednoduše ji přehodí na další ACE. Nové informace kolem Fury a GCP, HWS ....
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

We will also discuss the graphics effects added using the new DX12 features Raster Ordered Views (AVSM and Decal Blending) and Conservative Rasterization (Voxel based ray tracing) adding even greater realism to the F1 world".
To vypada na FL 12_1, tedy maxwell-v2 a Skylake only. To jsem zvedav jak to bude vypadat.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“