problém GloFo je ten, že mají neustále nějaké zpoždění oproti uváděným roadmapám ( a to klidně i rok ) a druhá věc, že neustále řeší nějaké problémy s výrobou. Výrobce čipů je jim pak vydán na milost a nemilost. Je uplně fuk, čím je to způsobeno. AMD bylo roky jejich "rukojmí" které navíc drželi v šachu vysokými pokutami z nevýhodného WSA. Teď se doufejme situace otočila a AMD má díky volbě výroby větší flexibilituflanker píše:Já u Glofo nevidím problém. Už jsem psal před časem, že AMD má 7nm samply Zenů 2, a to je myslím tak 3 měsíce zpátky. Pak na COmputexu to AMD potvrdilo. Aktuálně jsou už podle mých zdrojů předfinální samply, myslím, že cca říjen či listopad je už můžou shippovat a tvořit skladové zásoby pro launch (tipl bych launch na březen-květen 2019)
AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Leaky Zenu 2 by tedy uz mohly byt realne.Dolan píše:Lisa potvrdila, že 7nm Rome je vyrábaný na procese TSMC. Tiež uviedla že hotové vzorky už dodávajú svojim partnerom. Launch je naplánovaný pred 7nm Ryzenom.
We received first silicone of our next generation 7-nanometer EPYC processor with Zen 2, code-named Rome, in the second quarter. And the silicon quality and bring-up has gone very well. I am happy to report that we've recently started sampling Rome to select partners for early validation and we are on track to launch in 2019,
To s tim TSMC je zvlastni. Co tedy zbyde vyrabeno u GloFo? APU a 12nm dobeh? GPU snad zustanou u TSMC, nebo ne?
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
U Glofo asi zůstane výroba konsumer verzí Ryzen2 a 12nm APU. Serverové EPYC procesory a Vegy 20 AMD vyrobí u TSMC. Výroba NAVI je otázkou, ale doufejme že AMD zvolí TSMCyuri.cs píše: Leaky Zenu 2 by tedy uz mohly byt realne.
To s tim TSMC je zvlastni. Co tedy zbyde vyrabeno u GloFo? APU a 12nm dobeh? GPU snad zustanou u TSMC, nebo ne?
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
tak na tom AMD asi s těma financema už tak špatně nebude když si můžou dovolit navrhnout dva stejný čipy pro dva různý procesy.... každopádně se jim tím otvírají úplně nový možnosti, jak dlouho to je co AMD vyráběla stejný čip ještě v jiný továrně? To je hodně dozadu co?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Jinak nějak mi uniklo, kdy má být launch Ryzen 5 2500X a Ryzen 3 2300X? že by za pár dní rovnou s B450 deskami?
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
tak ono je to dáno hlavně tím, že GloFo přizpůsobilo svůj proces tomu co má TSMC ( nižší densita ), přechod je tedy snadnější a je potřeba méně masek. To dělá portaci produktů výrazně levnější než dříve.ArgCZ píše:tak na tom AMD asi s těma financema už tak špatně nebude když si můžou dovolit navrhnout dva stejný čipy pro dva různý procesy.... každopádně se jim tím otvírají úplně nový možnosti, jak dlouho to je co AMD vyráběla stejný čip ještě v jiný továrně? To je hodně dozadu co?
GF made the size of its 7-nm pitches and SRAM cells similar to those of TSMC to let designers like AMD use both foundries. AMD “will have more demand than we have capacity, so I have no issues with that,” he said of AMD using the Taiwan foundry.
https://www.eetimes.com/document.asp?do ... e_number=2To ease its migration, GlobalFoundries is phasing in EUV on just five layers of metal at relatively relaxed 7-nm pitches. “We can operate at lower doses for good throughput,” said Gary Patton, chief technologist of the company, in an interview here.
Later this year, GF will use immersion steppers to tape out its first 7-nm chip, an AMD processor. An IBM processor will follow with ASICs coming in 2019, said Patton.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
aha, dík za info
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Dolan
- Začátečník
-
- Registrován: 03. kvě 2015
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Ešte je možnosť separátneho kremíku pre desktop a pre server.
Finančne to nieje až tak náročné. Videl som tie divoké odhady ktoré idú snáď až do miliárd, ale väčšina ide na platy inžinierov ešte pri logickom návrhu a verifikácii. Samotný layout je už pomerne lacná záležitosť a značne automatizovaná (v niektorých oblastiach pracuje AI lepšie ako ľudia).
Finančne to nieje až tak náročné. Videl som tie divoké odhady ktoré idú snáď až do miliárd, ale väčšina ide na platy inžinierov ešte pri logickom návrhu a verifikácii. Samotný layout je už pomerne lacná záležitosť a značne automatizovaná (v niektorých oblastiach pracuje AI lepšie ako ľudia).
Tie finančné dôvody myslím stačili. AMD by rozhodne neunieslo vývoj a aj tie pokuty ktoré platili ich vyšli ešte pomerne lacno. No a dnes, keď ide cena za jednu leading-edge továreň cez 20 miliárd USD by to neuniesli ani ak by mali viac ako 50% x86 trhu. Uvidíte že ak sa Intelu nepodarí rozšírenie do nových oblastí tak budú do pár rokov fabless. To môžem zaručiť.DOC_ZENITH píše:Já jsem zas toho názoru že se těch továren nikdy neměli zbavovat. Drtinvou většinu času co to měli v rukou byla výroba dobrá. Zbavili se toho jen z finančních důvodů. Tzn neschopnost pohlavárů, protože když to v rukou Glofo prosperuje prosperovalo by to i v rukou AMD, stačilo by najít zakázky, na paměti, flash, menší SOC a pod. A pokud by to stále patřilo AMD byl by dnes proces mnohem více optimalizovanej pro jejich CPU.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
to je klidně možný scénář, každopádně hodně dobré pro AMD.Dolan píše:Ešte je možnosť separátneho kremíku pre desktop a pre server.
Finančne to nieje až tak náročné.
portace různých typů procesů navzájem mezi továrnami není vůbec levná záležitost a platilo, že pokud nemá výrobní proces stejné postupy, tak pro přechod na jinou továrnu bývalo nutné prakticky navrhnout vše od znova (tedy celý procesor ) Něco jiného to bylo např u 14nm Samsung/Glofo, protože ten výrobní proces je licencovaný od Samsungu a je prakticky totožný. Podobně relativně snadný přechod na jiný výrobní proces byl vysoce syntetizovaných čipů jako např. Jaguar, ale u velkých CPU/GPU je výroba masek následné ladění a validace procesu ta nejdražší položka. Proto firmy většinou taková strategická rozhodnutí dělají s předstihem a na několik let dopředu.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Jan Olšan
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2016
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Jo, i mě teď přijde nejpravděpodobnější, že Epyc je jiný křemík než Ryzen, a ten že bude u GloFo.
Ten WSA pořád musí plnit. V roce 2017 potřebovali odebrat za 1 miliardu $ a splnili to tak tak, možná by to nezvládli nebejt toho zatracenýho krypta. Pro roky 2018 a 2019 mám pocit že je kvóta vyšší, něco jako 1,2 a 1,3 miliardy $, a vypadá to, že GPU se budou dělat u TSMC. Takže Ryzeny budou muset spotřebovat mnohem víc waferů než loni.
Leda že by se AMD podařilo natlačit MS a Sony ke GloFo u těch APU pro konzole, ale to jim doposud nikdy nedovolili (a že to AMD hodně potřebovalo...)
P.S. GloFo netvrdilo, že bude mít 7nm jako první, to si nějak fabulujete Jejich lidi na férovku v médiích říkají, že nejsou #1 a že TSMC je jednoduše mnohem větší a má mnohem víc prostředků. Jejich oficiální linie je, že chtějí být "fast follower". Tj. že nebudou první, ale nebudou mít moc velké zpoždění a tudíž pořád budou celkem konkurenceschopný/atraktivní pro klienty.
Ten WSA pořád musí plnit. V roce 2017 potřebovali odebrat za 1 miliardu $ a splnili to tak tak, možná by to nezvládli nebejt toho zatracenýho krypta. Pro roky 2018 a 2019 mám pocit že je kvóta vyšší, něco jako 1,2 a 1,3 miliardy $, a vypadá to, že GPU se budou dělat u TSMC. Takže Ryzeny budou muset spotřebovat mnohem víc waferů než loni.
Leda že by se AMD podařilo natlačit MS a Sony ke GloFo u těch APU pro konzole, ale to jim doposud nikdy nedovolili (a že to AMD hodně potřebovalo...)
P.S. GloFo netvrdilo, že bude mít 7nm jako první, to si nějak fabulujete Jejich lidi na férovku v médiích říkají, že nejsou #1 a že TSMC je jednoduše mnohem větší a má mnohem víc prostředků. Jejich oficiální linie je, že chtějí být "fast follower". Tj. že nebudou první, ale nebudou mít moc velké zpoždění a tudíž pořád budou celkem konkurenceschopný/atraktivní pro klienty.
AMD Ryzen 9 7950X @ 65/88W * MSI B650 Gaming Plus Wifi * 2*16GB DDR5-6000 Patriot Viper Elite 5 RGB * Sapphire Radeon RX 7700 XT Pure * Aorus Gen4 SSD 500GB + Patriot P200 1TB + Samsung HD502J 500GB * Deepcool PQ650M * Deepcool AK620 * Deepcool CH560 WH
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
a nemyslíte že když budou vyrábět ten stejný modul u TSMC a u GLOFO že ve výsledku by mohlo jít o CPU s trochu jinýma vlastnostma jen tím že je ta výroba realizovaná jinde, jako dříve to bylo fuk pokud to splnilo požadavky na frekvenci a TDP, mohlo se to lišit třeba OC potenciálem nebo tak, ale dneska při tak komplexním řízení frekvencí, mě se to narovinu nezdá.
leda by prostě jednu výrobu používali plácnu na Ryzen 7 3700 a druhou třeba na ten vyší Ryzen 7 3700X, taky by to asi šlo no.
Ale aby opustili CCX u EPYCů a jejich spojování přes IF, tomu vůbec Honzo nevěřím
leda by prostě jednu výrobu používali plácnu na Ryzen 7 3700 a druhou třeba na ten vyší Ryzen 7 3700X, taky by to asi šlo no.
Ale aby opustili CCX u EPYCů a jejich spojování přes IF, tomu vůbec Honzo nevěřím
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
ne ne, nikdo nic nefabuluje. GloFo alespoň z počátku prohlašovalo, tím, že nebudou využívat hned z počátku EUV tak to umožní nasadit ten výrobní proces mnohem dříve než ostatní výrobci. Samozřejmě že teď už ten výrok poopravili a tvrdí , že nikdy nic takového neříkaliJan Olšan píše: P.S. GloFo netvrdilo, že bude mít 7nm jako první, to si nějak fabulujete Jejich lidi na férovku v médiích říkají, že nejsou #1 a že TSMC je jednoduše mnohem větší a má mnohem víc prostředků. Jejich oficiální linie je, že chtějí být "fast follower". Tj. že nebudou první, ale nebudou mít moc velké zpoždění a tudíž pořád budou celkem konkurenceschopný/atraktivní pro klienty.
tomu nerozumím , proč by to měli dělat ? Myslím, že tím Jan Olšan nic takového nemyslel. Pod pojmem jiný křemík, myšleno jiný výrobce , nebo ne ?ArgCZ píše:Ale aby opustili CCX u EPYCů a jejich spojování přes IF, tomu vůbec Honzo nevěřím
Jako čistě teoreticky by ty CCX u TSMC mohli být více vybavené (např. širší IO a IF, různé akcelerační sběrnice atd.) a mohly by mít více jader v CCX. V serverech jsou i vyšší marže, takže se vyšší náklady zaplatí. Naproti tomu ty u GloFo by mohly byt zaměřené více na desktop a consumer CPU, měly by méně jader v CCX a používali méně tranzistorů a nepotřebovali by ani tak masivní konektivitu, takže by byly levnější a prodavali by se s větším ziskem. Taková strategie by smysl IMHO dávala....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
no zaspekuloval si pod svým článkem na monolit pro EPYC
a taky mě hned napadlo že by mohlo jít o jinak uspořádaný CCX třeba s jiným počtem jader, klidně by mohlo přopadat i v úvahu u TSMC 6C na CCX a u GLOFO 4c na CCX jako doteď
a taky mě hned napadlo že by mohlo jít o jinak uspořádaný CCX třeba s jiným počtem jader, klidně by mohlo přopadat i v úvahu u TSMC 6C na CCX a u GLOFO 4c na CCX jako doteď
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Jan Olšan
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2016
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Tak monolitické CPU neznamená, že to interně nebude dělené na CCX třeba po čtyřech jádrech, které budou spojené IF. Tak je to přece teď u Summit Ridge/Pinnacle Ridge - jeden čip, ale jsou tam dvě CCX propojené IF. Hypoteticky by teď mohli mít 12 CCX propojených infinity fabric.
Třeba ThunderX2 IIRC taky používá čtyřjádrové bloky, které jsou napojené na ringbus. Xeon Phi Knights Landing má dvoujádrové moduly propojené mesh fabricem.
Ale jestli to tak AMD udělá, to nevím nevím. IMHO je spíš pravděpodobné, že zůstanou u MCM.
U CCX modulů zůstanou podle mě určitě, to prostě hodně zjednodušuje návrh. Samozřejmě jednou může nastat změna, ale IMHO ne v podstatě hned u druhé verze architektury (Zen 2).
Když něco, tak bude různý počet CCX a různé uncore okolo. Naopak dává smysl, aby samotné CCX byly stejné, protože je nejnáročnější je navrhnout, vyladit a validovat, takže pak už ideálně chcete pokud možno jenom crtl-c/ctrl-v.
(edit - sorry del42sa, ještě jsem to doplnil zatímco si reagoval.)
Třeba ThunderX2 IIRC taky používá čtyřjádrové bloky, které jsou napojené na ringbus. Xeon Phi Knights Landing má dvoujádrové moduly propojené mesh fabricem.
Ale jestli to tak AMD udělá, to nevím nevím. IMHO je spíš pravděpodobné, že zůstanou u MCM.
U CCX modulů zůstanou podle mě určitě, to prostě hodně zjednodušuje návrh. Samozřejmě jednou může nastat změna, ale IMHO ne v podstatě hned u druhé verze architektury (Zen 2).
Když něco, tak bude různý počet CCX a různé uncore okolo. Naopak dává smysl, aby samotné CCX byly stejné, protože je nejnáročnější je navrhnout, vyladit a validovat, takže pak už ideálně chcete pokud možno jenom crtl-c/ctrl-v.
(edit - sorry del42sa, ještě jsem to doplnil zatímco si reagoval.)
Naposledy upravil(a) Jan Olšan dne čtv 26. črc 2018, 16:49, celkem upraveno 2 x.
AMD Ryzen 9 7950X @ 65/88W * MSI B650 Gaming Plus Wifi * 2*16GB DDR5-6000 Patriot Viper Elite 5 RGB * Sapphire Radeon RX 7700 XT Pure * Aorus Gen4 SSD 500GB + Patriot P200 1TB + Samsung HD502J 500GB * Deepcool PQ650M * Deepcool AK620 * Deepcool CH560 WH
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
tím by ale ztratili největší výhodu, levnou výrobu a vysokou marži, které dosahují právě tím, že ty velké čipy skladají z malých kousků....Jan Olšan píše:Tak monolitické CPU neznamená, že to interně nebude dělené na CCX třeba po čtyřech jádrech, které budou spojení IF. Tak je to přece teď - jeden čip, ale jsou tam dvě CCX propojené IF. Hypoteticky by te%d mohli mít 12 CCX propojených infinity fabric.
Třeba ThunderX2 IIRC taky používá čtyřjádrové bloky, které jsou napojené na ringbus. Xeon Phi Knights Landing má dvoujádrové moduly propojené mesh fabricem.
Ale jestli to tak AMD udělá, to nevím nevím. IMHO je spíš pravděpodobné, že zůstanou u MCM.
Mít jeden velký monolitický čip, který se skládá z několika malých CCX interně propojených IF pak nedává moc smysl, protože u monolitického čipu by nepotřebovali ani MCM ani IF, protože by ty jádra mohli napojit napřímo, což by byla nejlepší volba, ale má to své omezení a v podstatě by se tím dostali zpátky do situace ve které byli s FX serverovými CPU.
\\
pokud oddělí uncore a IO od zbytku čipu/ SoC, tak pak by taková strategie stejných CCX smysl dávala. Pokud se ale budou specializovat více na serverová a výpočetní CPU a zároveň chtít zachovat desktopový trh, tak pak by naopak dávala smysl strategie různých nekompatibilních ccx (jako to už mají u GPU: Vega 10 a Vega 20 - dva různé čipy )
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Jan Olšan
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2016
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
To "přímé propojení" je ale taky nějaká propojovací logika, to není úplně přímo. Ale tím, že máš dvě úrovně (intra-modul a inter-modul), se ušetří nějaká komplexita. Protože čím víc je v propojení uzlů, tím větší problémy. Třeba u crossbaru nebo co je uvnitř těch CCX je všechno propojené se vším, ale to strašně rychle přestane škálovat, protože udělat to třeba s osmi uzly by byla hrůza.
Takže asi dává smysl udělat třeba čtyřjádrové stavební bloky jako je to CCX, uvnitř to spojit nějakou logikou optimální pro malé počty uzlů, a tyhle jednotky pak propojit sekundárně nějakou logikou, která líp zvládne vyšší počet - tak jsou navržené ty ThunderX2, Knights Landing, CentriQ taky mám pocit (teď nevím jistě). Je zajímavý, že Intel to nedělá a má jedinou úroveň, což je asi lepší pro výkon. U AMD a těch dalších menších hráčů (Knights Landing je asi podobný, protože to byl relativně menší projekt Intelu) je ale asi třeba udělat kompromis a zjednodušit si návrh těma dvěma úrovněma. (Edit: ARM to koncipuje stejně - počítá se sdruženýma čtyřjádrovými klastrama Cortexů, a to se pak může propojit logikou, třeba až na 32 jader celkem...)
Já si jinak nemyslím, že by to MCM byla nějaká brutální výhra na marže. To MCM pouzdření taky přidělává náklady a je komplikované. A velké čipy se dají vyrábět celkem eonomicky, když se počítá s tím, že se částečně vadné kusy zužitkují povypínáním jader. Pokud máte dost poptávky pro ty kriplíky, tak je to v pohodě. Koneckonců tak to dělá Nvidia už léta, u Intelu je to stejné.
Průser je, když máte poptávku jenom a čistě po tom top modelu se všemi jádry, protože pak nemáte, co udělat s těmi částečnými zmetky. Ale když jsou ceny a požadavky zákazníků nastavené tak, aby byla poptávka i po nižších variantách, tak se hezky ty zmetky udají a není problém, když 100% funkčních bez defektu je třeba jenom 40% čipů.
Takováhle metoda návrhu vybízí k tomu, vzít ty při návrhu dalšího čipu ty samé hotové CCX, ale třeab v jiném počtu, prásknout k tomu grafiku a pak zas doplnit nějaké uncore s výbavou podle potřeb.
Takže asi dává smysl udělat třeba čtyřjádrové stavební bloky jako je to CCX, uvnitř to spojit nějakou logikou optimální pro malé počty uzlů, a tyhle jednotky pak propojit sekundárně nějakou logikou, která líp zvládne vyšší počet - tak jsou navržené ty ThunderX2, Knights Landing, CentriQ taky mám pocit (teď nevím jistě). Je zajímavý, že Intel to nedělá a má jedinou úroveň, což je asi lepší pro výkon. U AMD a těch dalších menších hráčů (Knights Landing je asi podobný, protože to byl relativně menší projekt Intelu) je ale asi třeba udělat kompromis a zjednodušit si návrh těma dvěma úrovněma. (Edit: ARM to koncipuje stejně - počítá se sdruženýma čtyřjádrovými klastrama Cortexů, a to se pak může propojit logikou, třeba až na 32 jader celkem...)
Já si jinak nemyslím, že by to MCM byla nějaká brutální výhra na marže. To MCM pouzdření taky přidělává náklady a je komplikované. A velké čipy se dají vyrábět celkem eonomicky, když se počítá s tím, že se částečně vadné kusy zužitkují povypínáním jader. Pokud máte dost poptávky pro ty kriplíky, tak je to v pohodě. Koneckonců tak to dělá Nvidia už léta, u Intelu je to stejné.
Průser je, když máte poptávku jenom a čistě po tom top modelu se všemi jádry, protože pak nemáte, co udělat s těmi částečnými zmetky. Ale když jsou ceny a požadavky zákazníků nastavené tak, aby byla poptávka i po nižších variantách, tak se hezky ty zmetky udají a není problém, když 100% funkčních bez defektu je třeba jenom 40% čipů.
No, oddělí, z heldiska návrhu je uncore oddělené. Ty CCXka jsou navrhnuté jako cosi jako ostrov (s rozhraním pro napojení ke zbytku), ostatní bloky okolo, northbridgre/southbridge a konektivita, to se naplácává okolo zvlášť. Když se podíváte na dieshot, tak ty CCX jsou krásně vyčleněné, a jsou čistě obdélníkové, kdežto okolní prostor je dalším haraburdím zaplněný sekundárně až potom.del42sa píše: pokud oddělí uncore a IO od zbytku čipu/ SoC, tak pak by taková strategie stejných CCX smysl dávala. Pokud se ale budou specializovat více na serverová a výpočetní CPU a zároveň chtít zachovat desktopový trh, tak pak by naopak dávala smysl strategie různých nekompatibilních ccx (jako to už mají u GPU: Vega 10 a Vega 20 - dva různé čipy )
Takováhle metoda návrhu vybízí k tomu, vzít ty při návrhu dalšího čipu ty samé hotové CCX, ale třeab v jiném počtu, prásknout k tomu grafiku a pak zas doplnit nějaké uncore s výbavou podle potřeb.
AMD Ryzen 9 7950X @ 65/88W * MSI B650 Gaming Plus Wifi * 2*16GB DDR5-6000 Patriot Viper Elite 5 RGB * Sapphire Radeon RX 7700 XT Pure * Aorus Gen4 SSD 500GB + Patriot P200 1TB + Samsung HD502J 500GB * Deepcool PQ650M * Deepcool AK620 * Deepcool CH560 WH
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
ta analýza AMD říká něco jiného "40% cost saving..."Jan Olšan píše:
Já si jinak nemyslím, že by to MCM byla nějaká brutální výhra na marže. To MCM pouzdření taky přidělává náklady a je komplikované.
https://www.overclock3d.net/news/cpu_ma ... uivalent/1
https://www.servethehome.com/amd-epyc-i ... t-savings/
skládat různá CPU formou ctrl+c a ctrl+v by bylo snem každého výrobce, ale takhle jednoduše to nefunguje
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Comby
- Začátečník
-
- Registrován: 06. bře 2009
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
GloFo 6cCCX Ryzen 3000, TSMC 8cCCX Epyc?
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
To zni dobre, ale mozna pravdepodobnejsi je 4 a 6c CCX. Jen porad nevim, jestli jsou na tom realne tak dobre, aby mohli takhle "rozhazovat".Comby píše:GloFo 6cCCX Ryzen 3000, TSMC 8cCCX Epyc?
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Neni to obráceně? TSMC dává vyšší takty, tak proč těm dát větší čip co bude v serverech na nišších taktech, to nedává smysl.
Leda že by to 8C bylo native a ne CCX a dostalo se do desktopu. Spíš si ale myslim že budou mít vše opět založené na jednom čipu. Pokud by byly peníze na 2, tak lepší by bylo vidět 8C native čip bez CCX.
Leda že by to 8C bylo native a ne CCX a dostalo se do desktopu. Spíš si ale myslim že budou mít vše opět založené na jednom čipu. Pokud by byly peníze na 2, tak lepší by bylo vidět 8C native čip bez CCX.