NVIDIA Turing - Info a spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od sam_217 »

Mno, přijde mi, že deep learning a neural networks jsou technologie "stále ještě v plenkách" a vzhledem k tomuto a již postnutém videu z HW unboxed, kde DLSS v BF V dopadlo hůř jak adekvátní snížení rendering scale přímo v nastavení hry se spíš domnívám, že přítomnost téhle tech. v gpu má mnohem šírší význam v oblasti vývoje "Machine learning" než v nějakém herním segmentu. Bral bych to spíše jako "experiment". Přece jenom není to tak dávno, co vyšel ten jeden TED talk, kde se řešilo, že AI co posuzuje foto je zaujatá (biased) a prostě Huskyho označila jako vlka... když to překopali algoritmus, aby vysvětloval sám sebe, přišli na to, že vyhodnocení že na fotografii je vlk vychází pouze z toho, že na většině fotek, co se ta AI naučila, byl prostě vlk na shěnovym pozadí a ostatní psi skoro nikdy, takže stačilo identifikvoat sníh v pozadí a podle AI je na obrázku vlk...
Prostě dítě v plenkách. Když by vidělo celej svůj život jen vlky na sněhu, tak si bude myslet to samý... A to je jen blbej statickej obrázek, tady se bavíme o animaci, hýbajícím se obraze... To co se musí dít na pozadí téhle záležitosti s Deep Learning na GPU, co NV započala bude mnohem spektakulárnější... představa že NV provozuje farmu neurální sítě jen pro účely DLSS v gamingu je absurdní.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
joraell
Začátečník
Začátečník
Registrován: 27. čer 2016

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od joraell »

sam_217 píše:Mno, přijde mi, že deep learning a neural networks jsou technologie "stále ještě v plenkách" a vzhledem k tomuto a již postnutém videu z HW unboxed, kde DLSS v BF V dopadlo hůř jak adekvátní snížení rendering scale přímo v nastavení hry se spíš domnívám, že přítomnost téhle tech. v gpu má mnohem šírší význam v oblasti vývoje "Machine learning" než v nějakém herním segmentu. Bral bych to spíše jako "experiment". Přece jenom není to tak dávno, co vyšel ten jeden TED talk, kde se řešilo, že AI co posuzuje foto je zaujatá (biased) a prostě Huskyho označila jako vlka... když to překopali algoritmus, aby vysvětloval sám sebe, přišli na to, že vyhodnocení že na fotografii je vlk vychází pouze z toho, že na většině fotek, co se ta AI naučila, byl prostě vlk na shěnovym pozadí a ostatní psi skoro nikdy, takže stačilo identifikvoat sníh v pozadí a podle AI je na obrázku vlk...
Prostě dítě v plenkách. Když by vidělo celej svůj život jen vlky na sněhu, tak si bude myslet to samý... A to je jen blbej statickej obrázek, tady se bavíme o animaci, hýbajícím se obraze... To co se musí dít na pozadí téhle záležitosti s Deep Learning na GPU, co NV započala bude mnohem spektakulárnější... představa že NV provozuje farmu neurální sítě jen pro účely DLSS v gamingu je absurdní.
Ale nvidia sama prezentovala, že to není jen pro DLSS, ale pro retušování fotek bez ztráty kvality, a plno dalších podobných funkcí. Jako dopočtení animace mezi 2 ma fotkama atd.

Tvou popisované vide je již neaktuální, proto se ptám jak to teď aktuálně vypadá.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od Sobo »

joraell píše:a testoval jsi to s tim vcerejsim update?
Ano, samozrejme. Uz to neni plosne rozmazani, ale hlavne na hranach objektu pri nejake geometrii ty pixely proste chybi - je to "kostickovanejsi" uz od pohledu. Dovedu si to predstavit, ze byto mohli jako nahanec vykonu pouzivat lidi s low-endem, aby si vubec mohli nejakou hru slusne zahrat, jenze tady vidim problem ve dvou vecech:

1) Uz 1440p DLSS je nic moc (a to je 1080p zaklad, cili pro lowend docela narocne)
2) Nejlevnejsi karta s podporou DLSS je RTX 2060 za 10k - to neni zrovna lowend GPU

Jeste pak zkusim 4K DLSS, coz ma 1440p zaklad a mohlo by vyresit problem s kvalitou, jenze to si nepomuzu, protoze chci vetsi vykon (treba na RTX), ne nutne vetsi kvalitu obrazu (s nativnim 1440p nemam problem).
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
joraell
Začátečník
Začátečník
Registrován: 27. čer 2016

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od joraell »

Sobo píše:
joraell píše:a testoval jsi to s tim vcerejsim update?
Ano, samozrejme. Uz to neni plosne rozmazani, ale hlavne na hranach objektu pri nejake geometrii ty pixely proste chybi - je to "kostickovanejsi" uz od pohledu. Dovedu si to predstavit, ze byto mohli jako nahanec vykonu pouzivat lidi s low-endem, aby si vubec mohli nejakou hru slusne zahrat, jenze tady vidim problem ve dvou vecech:

1) Uz 1440p DLSS je nic moc (a to je 1080p zaklad, cili pro lowend docela narocne)
2) Nejlevnejsi karta s podporou DLSS je RTX 2060 za 10k - to neni zrovna lowend GPU

Jeste pak zkusim 4K DLSS, coz ma 1440p zaklad a mohlo by vyresit problem s kvalitou, jenze to si nepomuzu, protoze chci vetsi vykon (treba na RTX), ne nutne vetsi kvalitu obrazu (s nativnim 1440p nemam problem).
Jasný, super to je docela fajn popis situace.
joraell
Začátečník
Začátečník
Registrován: 27. čer 2016

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od joraell »

sam_217 píše: mnou popisované video již není aktuální? Se něco snad změnilo?
Ano v tom videu testuje tu hru bez posledniho update upravujici ostrost DLSS.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo, jistě u singleplayer her pro 1 dohrání budeme čekat na patche. :P


Hladis// Promaz napadani a uprava prispevku. Tohle tady ne.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od Hladis »

Musej se holt snazit, aby to DLSS bylo pouzitelny v day 1, jinak je to k prdu.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od Hladis »

Promaz.

Hardware Unboxed: Metro Exodus DLSS Investigation, How to Get DLSS Gains On All GPUs
https://www.youtube.com/watch?v=lKaifAffhZw
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jop, dáme tam sharpening postprocess filter a řekneme že DLSS je fixed! Bože... už je to od NV fakt trapný.
LastPCgamer
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. pro 2012

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od LastPCgamer »

Tensor Cores su v hernej karte zbytocne, vobec nechapem preco sa tu tolko riesi to DLSS teda uplne slepa vetva vyvoja a cisty blud.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tensory jsou tam taky pro RT denoise. Nvidia si s DLSS asi myslela že s pomocí tensorů něčeho dosahne ale už to trvá tak dlouho a furt nic kloudnýho takže to asi fakt nepůjde a můžeme to označit za nepovedenou formu SW upscalingu která měla jen marketing hype ale žádnou reálnou kvalitu. Asi něco jako primitive shader u Vegy.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od Hladis »

TC maj vice funkci nez jen denoise a DLSS, ale problem je pomer jejich viditelneho vyuziti ve hrach k mistu ktery zabraji a zatim tedy je ten pomer zoufalej. Z DLSS udelali marketingovy tahak, protoze tam muzou ukazovat grafy s lepsimi fps a nejak mohli obhajovat vyuziti TC. Kazdopadne "fixnout" to tim, ze tam hodi jen sharpening filter, je zoufalost. Tohle se fakt nepovedlo a to nepredstavili stale DLSS 2x, ktery ma naopak obraz udajne zlepsovat.
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: NVIDIA News

Příspěvek od Braňo1977 »

lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA News

Příspěvek od HEAD »

Moc velkej rozdil tam nebude proti 1660TI.Zcela urcite vydrti rx590.Rozdil tam bude kolem 15% a bude i o litr levnejsi.. :-D
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
THANATOS
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. zář 2009
Bydliště: Nové Zámky

Re: NVIDIA News

Příspěvek od THANATOS »

Cena je o dost nizsia ako GTX1660Ti, to sa mi nezda pri tom predpokladanom vykone. :wink:
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA News

Příspěvek od DOC_ZENITH »

HEAD píše:Moc velkej rozdil tam nebude proti 1660TI.Zcela urcite vydrti rx590.Rozdil tam bude kolem 15% a bude i o litr levnejsi.. :-D
Podceňuješ bottleneck Vram, prospustnost bude stejná jakou měla 1060TI.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA News

Příspěvek od HEAD »

Bude to stejny jako u GTX1070TI vs GTX1080 tzn 5-10% rozdil podle hry.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA News

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Rozdíl bude větší, tohle bylo 256-bit 8Ghz vs 10Ghz, tohle bude 196-bit 8Ghz vs 12Ghz.
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od Braňo1977 »

Skôr to bude 15%. Priemere odhadujem 5-10% nad rx590. Ale v hrách ako Strange Brigade,Battlefield sa bude motať medzi rx570-580.
lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace

Příspěvek od HEAD »

Dneska maji vyjit recenze na GTX1660 ze?Nevite v kolik?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“