Mr_Trollfan píše:Neviem co je na tom prekvapive. Vulkan ukazal ze dokaze z hw vytazit daleko viac ako ten smiesny DX12 ktory je zatial vonku len aby bolo vidiet pokrok na papieri resp. krabicke od grafickej karty. Skor sa cudujem ze sa nevyuziva viac.
- no to by ma zaujímalo na akých faktoch je toto tvrdenie postavené. Pokiaľ viem nie je žiadna hra ktorá by podporovala DX12 a Vulkan zároveň, aby sa to dalo porovnať...a ani tak by to nebolo priekazné, kedže obzvlášť pri týchto API veľmi záleží aj na konkrétnej implementácií. Okrem toho pokiaľ viem obzvlášť AMD-čkari sa chválili, jak obe tieto API sú postavené na Mantle (niektorý dokonca tvrdili že to je priamo premenované), takže naozaj neviem prečo by jedno z nich malo dokázať viac alebo menej. Ale prosím podeľ sa s nami o nejaké fakty ktoré toto tvrdenie doložia, som zvedavý.
Každopádne nič proti Vulkan, skôr naopak, po tom čo MS predvádza s Win v poslednej dobe by ma veľmi potešilo keby sa Vulkan rozšíri a časom by bolo možné postaviť herný stroj čisto na Linuxe. Za predpokladu samozrejme že dokážu v praxi kvalitne implementovať aj RT (zámerne hovorím v praxi, lebo na rozdiel od DX12, na Vulkan zatiaľ žiadna hra s RT není). Takže ja som rád za každú hru ktorá na Vulkan vyjde, ale treba zostať zase aj objektívny v tom kde sú výhody a nevýhody jednotlivých API. A najväčšia výhoda Vulkanu oproti DX12 je práve to, že je nezávislý na OS.