GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Za tekutý kov palec hore.
Jinak myslíš, že ty SSD disky, které budou splňovat rychlosti PS5 budou levnější? Samsung 980 Pro 1TB za 6k a rychlostí by mohl plnit požadavky Sony, tak uvidíme. Ale nic levnější tam určitě nepůjde aby na tom mohly jet ps5 hry.
A už vidím ty zlámané bočnice od nešikovné manipulace.
Karta od MS mi pořád přijde jako lepší řešení, bohužel cena moc neodpovídá výkonu no, to je daň za to, že to bude blbuvzdorné.
Jinak myslíš, že ty SSD disky, které budou splňovat rychlosti PS5 budou levnější? Samsung 980 Pro 1TB za 6k a rychlostí by mohl plnit požadavky Sony, tak uvidíme. Ale nic levnější tam určitě nepůjde aby na tom mohly jet ps5 hry.
A už vidím ty zlámané bočnice od nešikovné manipulace.
Karta od MS mi pořád přijde jako lepší řešení, bohužel cena moc neodpovídá výkonu no, to je daň za to, že to bude blbuvzdorné.
PS5 | LG OLED CX55
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Tak když půjdu do nějaké expanze úložiště, koupil bych něco levné velké "pomalé", kde budu zálohovat celé hry za pár minut a na hlavním ssd budou hry které budu hrát aktuálně. I když no, osobně stačí i teď cca 700 gb, nikdy jsem neměl problém, jak měl Slim, muselo stačit 500gb...
A časem m2 disky budou levnější případně.
A časem m2 disky budou levnější případně.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
ze 4000 her, nebude kompatibilnich 10
Backward compatibility: PlayStation®4 games playable on PlayStation®5
Upgrade an eligible PlayStation®4 game to the digital PlayStation®5 version
Boost Mode v akci Ghost of Tsushima 4K@60fps
Nebude to ale automaticka funkce, kde je lock 30fps, musi update udelat vyvojari. Bloodborne PLEASE
Backward compatibility: PlayStation®4 games playable on PlayStation®5
Upgrade an eligible PlayStation®4 game to the digital PlayStation®5 version
Boost Mode v akci Ghost of Tsushima 4K@60fps
Nebude to ale automaticka funkce, kde je lock 30fps, musi update udelat vyvojari. Bloodborne PLEASE
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Asi že zklamu, ale tohle video je snad první gameplay co ukázali z GoT a výsledná hra je dost downgradovaná. Tohle není ps5 footage.
Co jsem našel info tak v performance módu to pojede na 60fps a kratší loadingy. No doufám, že nějaký 4k update vyjde a hlavně by to chtělo vylepšit textury.
Co jsem našel info tak v performance módu to pojede na 60fps a kratší loadingy. No doufám, že nějaký 4k update vyjde a hlavně by to chtělo vylepšit textury.
PS5 | LG OLED CX55
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Mňa by jedna vec zaujímala a to je, že ako je to s radičom a Phy(fyzickou vrstvou) v Xboxoch.
Xbox Series S má priepustnosť 224GB/s + 56GB/s, to zodpovedá 128bit 14GHz GDDR6(4x 2GB) + 32bit 14Ghz GDDR6 (1x 2GB gddr6 chip alebo 2x 1GB GDDR5 7GHz).
Xbox Series X má 560GB/s + 336GB/s, to zodpovedá 320bit 14GHz GDDR6(6x 2GB) + 192bit 14Ghz GDDR6(4x 1GB).
Tak teraz má menší Xbox 160bit zbernicu a väčší 512bit, či ako to je fyzicky zapojené?
Xbox Series S má priepustnosť 224GB/s + 56GB/s, to zodpovedá 128bit 14GHz GDDR6(4x 2GB) + 32bit 14Ghz GDDR6 (1x 2GB gddr6 chip alebo 2x 1GB GDDR5 7GHz).
Xbox Series X má 560GB/s + 336GB/s, to zodpovedá 320bit 14GHz GDDR6(6x 2GB) + 192bit 14Ghz GDDR6(4x 1GB).
Tak teraz má menší Xbox 160bit zbernicu a väčší 512bit, či ako to je fyzicky zapojené?
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Představuješ si to špatně, nejsou tam žádné separé sběrnice, je tam jen jedna a na ní seděj různě velký moduly, je to stejný jak v kompu když máš asymetrickej dual. Sbněrnice ti jede do full výkonu dokud se nezaplněj ty menší čipy. Potom už jeden jen tou rychlostí jaká je zbývající prostupnost do čipů kde ještě zbývá místo.
Tzn u X máš 320-bit sběrnici na který sedí 16GB, z tohoto prostoru je prvních 10GB s prostupností 560GB/s a přistupuje se k nim 320-bitově a ten zbytek 6GB má přístup jen 192-bitově. Je to celý jedna paměť a jedna sběrnice, ne 2 nezávislý řadiče.
Je to to samý jako když si do PC zapojíš do dualu 4GB a 8GB modul. Prvních 8GB paměti bude 128-bitovejch, ale pak menšímu modulu dojde paměť a zbylý 4GB budou jen 64-bit.
Tzn u X máš 320-bit sběrnici na který sedí 16GB, z tohoto prostoru je prvních 10GB s prostupností 560GB/s a přistupuje se k nim 320-bitově a ten zbytek 6GB má přístup jen 192-bitově. Je to celý jedna paměť a jedna sběrnice, ne 2 nezávislý řadiče.
Je to to samý jako když si do PC zapojíš do dualu 4GB a 8GB modul. Prvních 8GB paměti bude 128-bitovejch, ale pak menšímu modulu dojde paměť a zbylý 4GB budou jen 64-bit.
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Ok, takže sa nescita priepustnosť. Vdaka.
Pri Series X to presne vychádza na 10x 32bit cipy, kde 4 maju polovicnu 1GB kapacitu, ale potom Series S mi vychadza na 3x 32bit 2GB GDDR6 a 1x 32bit 4GB GDDR6 cip. Ten 4GB cip sa mi nepozdava, ani neviem, ci sa vyraba v tej kapacite. To bude skor 2x 16bit 2GB, ale v prezentacii vidiet len 4 cipy.
Pri Series X to presne vychádza na 10x 32bit cipy, kde 4 maju polovicnu 1GB kapacitu, ale potom Series S mi vychadza na 3x 32bit 2GB GDDR6 a 1x 32bit 4GB GDDR6 cip. Ten 4GB cip sa mi nepozdava, ani neviem, ci sa vyraba v tej kapacite. To bude skor 2x 16bit 2GB, ale v prezentacii vidiet len 4 cipy.
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
https://www.youtube.com/watch?v=CF9A935XFkU
Tohle pro novej xbox nevypadá moc dobře. 120fps je possible takže CPU limit tam nebude, ale GPU se moc nepředvádí. Nedá to trvale 4K 60, a tohle je DIRT hra, DIRT byly vždy velice nenáročně tituly. Samo sebou tenhle může bejt najednou náročnej ale dropovat rozlišení z 4K 60 u Dirtu je uuuugh. Při 120hz modu to skáče mezi 1440p a 1080p.
Tohle pro novej xbox nevypadá moc dobře. 120fps je possible takže CPU limit tam nebude, ale GPU se moc nepředvádí. Nedá to trvale 4K 60, a tohle je DIRT hra, DIRT byly vždy velice nenáročně tituly. Samo sebou tenhle může bejt najednou náročnej ale dropovat rozlišení z 4K 60 u Dirtu je uuuugh. Při 120hz modu to skáče mezi 1440p a 1080p.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
No hlavně na to jak to jede "špatně", to má nic moc grafiku. To není úplně nejlepší ukázka hry pro XSX, ale prostě je to crossgen titul no.
Spíš nechápu, že to neudrží nativní 4K s tím jak to vypadá.
Jsem zvědavej, jak to pojede na PS5 s papírově slabší grafikou. Jestli na XSX to padá na 1800p s dynamickým 4K, tak bych se nedivil, kdyby to na PS5 padalo na 1620p.
Spíš nechápu, že to neudrží nativní 4K s tím jak to vypadá.
Jsem zvědavej, jak to pojede na PS5 s papírově slabší grafikou. Jestli na XSX to padá na 1800p s dynamickým 4K, tak bych se nedivil, kdyby to na PS5 padalo na 1620p.
PS5 | LG OLED CX55
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Byt na miste Sony/MS, bych neudelil certifikaci hram s mensim rozlisenim nez 1440 a 60fps, to by bylo naproste minimum. Nech se vyvojari trochu posnazi. 120fps si muzou strcit do zadnice, kdyz to ma vypadat jako hra na android.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Ten 120fps režim je mega humáč no. Ale prostě osekat grafiku a dát tomu nálepku UP TO 4K, UP TO 120FPS je levnější, než udělat pěknou grafiku
PS5 | LG OLED CX55
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Spotreba Xbox series X je porovnateľná s Xbox One X(~190W).
https://arstechnica.com/gaming/2020/10/ ... d-preview/
https://arstechnica.com/gaming/2020/10/ ... d-preview/
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Uproimny pohlad vyvojara herneho enginu na ten Dirt 5 gameplay. No moc nadseny z neho veru nebol...
https://www.youtube.com/watch?v=CSzUeoKtMHQ
https://www.youtube.com/watch?v=CSzUeoKtMHQ
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- werygood
- Začátečník
- Registrován: 18. dub 2005
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
To nevypadá, jak to říct diplomaticky, věru nejpěkněji
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Ta hra vypada jak z roku 2005, to se vazne moc nepovedlo...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Spíše 2009, tehdy totiž vyšel Dirt 2 a tahle pětka mi ho tím stylem hodně připomíná. Ty Codemasters hry jsou si od té doby dost podobné (taky dost recyklují lokace), jen s více detaily. Ale na druhou stranu, mnohé jiné závody vydané později vypadaly ještě hůře...
- Shaquille
- Mírně pokročilý
-
- Registrován: 16. bře 2004
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Dirt byl vzycky hnusnej, ale nikdy nebyl o grafice, ma (nebo spise mel) uplne jine prednosti. Codemasters maji urcite hezci enginy https://www.youtube.com/watch?v=OANAkUaluDY
btw lokace jsou real, to jako bys rekl, ze F1 taky recykluje okruhy...
btw lokace jsou real, to jako bys rekl, ze F1 taky recykluje okruhy...
Spoiler
Define 7 XL * 13700KF * 2x16GB A-Die * 1TB 990 PRO + 1TB 970 EVO * 1000W PSH * RTX 3080 ti * voda * MPG321QRF-QD
DAN Cases A4-SFX V4.1 * 3600X * 2x8GB LP * 2x M2 + SATA SSD * 750W PSU * RTX 3060 ti
NAS 3x8TB RAID 5 + 2x4TB RAID 1 * OLED65C12 * HW-Q950A
DAN Cases A4-SFX V4.1 * 3600X * 2x8GB LP * 2x M2 + SATA SSD * 750W PSU * RTX 3060 ti
NAS 3x8TB RAID 5 + 2x4TB RAID 1 * OLED65C12 * HW-Q950A
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
je zajímavý že ten dirt 5 nevyloaduje XSX na max, podle mě to bude tou fixní frekvencí GPU, mě se to nezdá od začátku a moc mě to nepřijde jako výhoda. MS tvrdí že fixní frekvence dává vývojářům jasnou představu o dostupném výkonu a tím se jim lépe optimalizuje, jenže je to APU, pokud hra nedokáže využívat CPU tak logicky veškerý zbytek rezervy může použít GPU na svou režii takže tady Dirtu by "up to 2200MHz" znamenalo třeba těch 190W a více výkonu pro GPU místo nižší spotřeby, to je taky třeba 10-20% výkonu kterej tady vyloženě leží ladem protože jede fixně 1825MHz a tím to hasne.Krteq píše:Tak to pojďme shrnout z těch recenzí XSX
V průměru tedy cca. 150W-160W na zásuvce pro celý XSX. Samozřejmě záleží na hře a jak engine dokáže utilizovat celé APU atd.
- 190W - nespecifikovaná "next-gen" hra - ArsTechnica
- 128W - RDR2 - Tweakers
- 162W - Dirt 5 @4K HDR - Heise
- 120-130W - Doom Eternal - Heise
- 130W - Ori - Heise
- 90W - Minecraft - Heise
a nebo je DIRT tak málo náročnej že to sedí na FPS limitu, ale pak netuším proč to občas padá pod 60FPS(dle DF), kdyby výknu bylo až moc tak se to nestane.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
No nějak těch 120fps z toho musí vytřískat. Moc next-gen to fakt nevypadá.havli píše:Ta hra vypada jak z roku 2005, to se vazne moc nepovedlo...
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
taky není, když to vychází i na PS4 a XONE