VRAM a vše kolem ní

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Hladis »

Jestli si chcete na nekom schladit zahu, tak jdete primarne na fora vyvojaru, kteri vam cpou zprasenou hru s shitoznima texturama na urovni roku 2016, kdy uz tehda to nekdy vypadalo blbe, s dvojnasobnymi pozadavky na VRAM. Hejtit primarne nVidii a zaroven ignorovat shit technickou stranku hry, je trochu mimo. Pokud nekdo hraje ve FHD a ma starsi kartu s 8GB a nechce upgradovat, tak bez problemu na tom vydrzi klidne dal. Osobne jsem nemel s RTX2070S problem, spis ji stejne dochazel vykon a VRAM v jen naprosto ulitle namodovanym Falllout 4. Kdo chce neco novejsiho, 12GB ve FHD je v pohode a urcite to vydrzi nez budete znova upgradovat. Stejne dojde prvne spis vykon. U vyssich rozliseni a vetsi narocnosti hrace se uz saha po vyssich tridach GPU. Je trochu ulitly tu mavat s ceduli jak doomsayer, jak ani tech 12GB nestaci a potrebujete XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXGB VRAM, jinak jste v prdeli a nehahrajete si ani piskvorky, nebo si nenahrajete nejaky "megaultrauburHDsuperpack", ktery obrazne receno posune textury kvalitativne z roku 2016 na rok 2020 v roce 2023 a rozdily budete hledat lupou. Fakt neni dobry davat bianko sek vyvojarum, ze vam daji prasacky textury a jeste vam drze daji na PC nejaky HDpack jakoby nad ramec konzolovy verze, pro kterou to primarne delaji a kde casto jen nektery textury roztahli do vyssiho rozliseni, aby si usetrili praci. Nakonec tam jeste nasekaji memory leaky a vyvojar vam drze rekne, "poridte si vic VRAM". Pokud zakaznik na tuhle hru pristupuje, tak se nejde divit, ze vyvojar se na to vysere stejne, jako se nVidia vysere na levnejsi karty, kdyz je lidi stejne kupujou. :idea:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Krteq »

Budu se opakovat, ale stejně se tu ta "diskuze" bude točit v kruzích, protože marketingová politika "nejmenovaného IHV" se obhájit prostě musí :lol:
Krteq píše: pon 3. dub 2023, 22:07 :lol: Však nebyly "zprasené" porty jedním z hlavních argumentů proč je právě 8/10GB na grafikách v 202x málo? Ano.. a vrací se to jak bumerang
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Raikkonen »

AllowedCry - To GTA IV bylo tehdy úplné zjevení, co předběhlo dobu (2008). Stačí si to srovnat s jinými městskými hrami - třeba Saints Row 2, The Saboteur, Assasins Creed II, Mafia 2. Žádná nebyla natolik propracovaná a špičková ve všech ohledech jak to GTA IV. Jako příklad náročnosti, špatné optimalizace apod. bych raději vybral něco jiného, ostatně tehdy taky byly portované hry s lockem i na "filmových" 30fps (napadají mě třeba závody Split/Second).
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od jctrnacty »

Staci kouknout na gta v a spotrebu vram.
_________________
AMD 9800x3D, Asus X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Saphire 9070 XT Pulse, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, Benq ew3280u, WMR HP Reverb G1
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Hladis »

GTA IV je dodnes odstrasujici ukazka dokonale zpraseneho portu a tam byl hlavne pruser v CPU. Vizualne to dobu nijak nepredstihlo a na svuj nijak oslnivy vizual to jelo strasne. Ta hra nejede dobre dodnes. V GTA V se poucili a takovou prasecinu uz nevydali. Feedback zafungoval.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Ache »

GTA IV ale má lepší fyziku než GTA V - v tom je ten fór. GTA IV bylo CPU náročný kvůli tomu fyzikálnímu enginu (auta, ragdoll postav...). Dneska už to běhá dobře. Tedy kromě poslední mise, kde stále je nutné vynutit 30fps limit, jinak se do tý helikoptéry nedá "doklikat". :-D
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od jctrnacty »

Cece, nedavno jsem to zase dohral a vubec si nepamatuju, ze by tam v posledni misi byl nejaky problem.
_________________
AMD 9800x3D, Asus X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Saphire 9070 XT Pulse, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, Benq ew3280u, WMR HP Reverb G1
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Ache »

Tak ti to holt běžělo pomalu, protože ani ta "definitivní" verze, kterou ojebali o soundtrack nejde bez limitace fps dohrát. možná jestli ultra rychle jebeš do mezerníku (nebo jiné klávesy na který to nastavíš) tak to půjde, ale při 30fps (na který to u konzole optimalizovali) je to na pohodu. Dodnes neopraveno - stačí google... Ale to je asi jediná chyba týhle hry, jinak běhá na moderních CPU pěkně. A jen stále také dodnes není na AMD GPU opraven ten bug z vodou :-D

Akorát nevim, proč se o tom, píše tady kolem VRAM. :) Ve své době to byla hra sice náročná na VRAM, ale ty GPU to stejně rozumně dávaly až tak od HD5870 a GTX 470 s 1+GB kdy bylo možný skoro vše nastavit na max.

GTA 5 sice byla optimalizovanější a "fps bug" už tam snad nikde neexistuje. Spotřeba VRAM na to jak to vypadalo byla rozumná - asi jako u všech DX11 her. To až s Vulkanem a DX12 se najednou začalo na VRAM kašlat.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od skaven321 »

Hladis píše: sob 15. dub 2023, 13:06 Jestli si chcete na nekom schladit zahu, tak jdete primarne na fora vyvojaru, kteri vam cpou zprasenou hru s shitoznima texturama na urovni roku 2016, kdy uz tehda to nekdy vypadalo blbe, s dvojnasobnymi pozadavky na VRAM. Hejtit primarne nVidii a zaroven ignorovat shit technickou stranku hry, je trochu mimo. Pokud nekdo hraje ve FHD a ma starsi kartu s 8GB a nechce upgradovat, tak bez problemu na tom vydrzi klidne dal. Osobne jsem nemel s RTX2070S problem, spis ji stejne dochazel vykon a VRAM v jen naprosto ulitle namodovanym Falllout 4. Kdo chce neco novejsiho, 12GB ve FHD je v pohode a urcite to vydrzi nez budete znova upgradovat. Stejne dojde prvne spis vykon. U vyssich rozliseni a vetsi narocnosti hrace se uz saha po vyssich tridach GPU. Je trochu ulitly tu mavat s ceduli jak doomsayer, jak ani tech 12GB nestaci a potrebujete XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXGB VRAM, jinak jste v prdeli a nehahrajete si ani piskvorky, nebo si nenahrajete nejaky "megaultrauburHDsuperpack", ktery obrazne receno posune textury kvalitativne z roku 2016 na rok 2020 v roce 2023 a rozdily budete hledat lupou. Fakt neni dobry davat bianko sek vyvojarum, ze vam daji prasacky textury a jeste vam drze daji na PC nejaky HDpack jakoby nad ramec konzolovy verze, pro kterou to primarne delaji a kde casto jen nektery textury roztahli do vyssiho rozliseni, aby si usetrili praci. Nakonec tam jeste nasekaji memory leaky a vyvojar vam drze rekne, "poridte si vic VRAM". Pokud zakaznik na tuhle hru pristupuje, tak se nejde divit, ze vyvojar se na to vysere stejne, jako se nVidia vysere na levnejsi karty, kdyz je lidi stejne kupujou. :idea:
tvoj nazor ti neberiem, ale ked ma nvidia zo 100 predanych kariet 80 a predava otesankov v 2020-2021 s 8GB vram a tvrdi ze su na 1440p a 10GB vram(12GB vram), a povie ze su na 2160p a zrazu to nestaci, tak je pekne ukazat prstami na zlych zlych devs, ze sa malo snazia a nevedia sa zmestit do mantinelov, ktore im majoritny hw vyrobca poskytol, ved 8GB vram staci kazdemu...hlavne ze rtx zerie 1-2GB vram navyse. je to len dobre zmykanie zo strany nvidie, tych 6gb navyse by ich nic nestalo, ceny tam su v desiatkach dolarov. len to by nemali priemernu marzu 64percent, ale len 63,5percent
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
Pajka
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. led 2017
Bydliště: Mimo

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Pajka »

@hladis
to je stejne jako davat nvidii bianko sek na nizsi high end s 8gb vram
zapominas na jednu vec
graficke karty se kupuji kvuli hram, ne obracene
grafickou kartu si kupujes na budouci tituly a ne na 3 roky stary hry, ktery si uz dohral, ale ted je muzes hrat na vyssi detaily

tech titulu jenom za tenhle rok bude kolem 15-20 pocitam uz ted jich je 10, kde si koupis 4060ti za 12k s 8gb vram a budes si muset stahovat detaily jenom kvuli vram, ale at trh rozhodne, lidem je fakt u prdele nejaka neoptimalizace her, proste toho harryho potera stejne koupi

ja doufam ze se prosadi vic portable konzole typu steam deck, sam cekam na steam deck 2 a na pc gaming se vyseru, protoze od turingu jde trh s grafikama do prdele
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Hladis »

Pajka píše: ned 16. dub 2023, 07:50 @hladis
to je stejne jako davat nvidii bianko sek na nizsi high end s 8gb vram
Ja nekde davam nV bianko sek ? Ten ji davaj lidi, kteri ji kupuji, viz. moje poznamka na konci. Sam konstantne rikam, ze 8GB je dnes malo a minimum ma byt dnes aspon tech 10 spis 12GB, ale 8GB neni zadna tragedie, pokud mate stale starsi kartu. Tohle neni o nVidii, jak se to hlavne AMDfans snazi ideologicky roubovat. Je jedno zda mate AMD nebo nVidii, pokud vam vyvojar hry prodava ne uplne kvalitni produkt a penize za to vysypete stejne jako je vysypete nV. :idea: Je pak schizofreni hejtit nV, ale vyvojare jaksi z toho vynechat. Neni normalni, aby hra mela vizualne textury jak 7 let zpatky, tedy vizualne byla v tehle veci regresivni a mela zaroven 2x-3x vyssi naroky a vse je duhovy s jednorozci. O to tu bezi. Uz v minulosti feedback na vyvojare zafungoval, kdyz se snazlili lidem prodat odpad, takze dejte feedback vyvojari co za paskvil se snazi hraci nacpat s neadekvatnimi naroky. Pokud ta hra ma dechberouci vizual, ktery si ty naroky na treba 16GB VRAM obhaji, zcela ok, neni co resit, hold upgrade nebo vymena znacky, pokud se nechci omezovat, ale ne ze to bude paskvil, ktery si ty naroky neobhaji. Pokud se mi ty naroky takovyho paskvilu nelibi, primarne mam rvat u jinyho okynka a ne byt schyzofrenik. Pokud ta hra vypada grandiozne, tak pak bych sel k nV rvat at pridaj VRAM nebo si koupil jinou kartu ci znacku, pokud se nechci omezit. Jestli ze to bude vyvojarum prochazet, ze u vizualu nebude progress, ale zvysujici se naroky ano, tak za chvili vam nebude stacit ani 16GB.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od dexterav »

v podstate plne súhlasím z hladisom
dobrý priklad je TLOU, HZD na pc napr :D ale aj next gen Witcher
z druhej strany je tu DS ktorý odjakživa bežala ako z praku a pritom rovnaký engine ako HZD a tuším aj TLOU :D
a pritom aj tie updaty svedčia o tom že to ide v pohode urobiť netreba ti 16GB+ vram , vid 1. day TLOU resp HZD :D
a vizuál nijak neutrpel
btw ide ešte NG Witcher na 2GB grafikách FHD/60? :D pretože klasický v pohode a nebolo treba ani LOW setting a vizuál trpel pramálo
Intel Ultra 7 265k 5,6/4,9GHz,Apex Z890, 2X24GB 8,2GHz CL38 Patriot Extreme, Asus TUF 5090 3.2/34GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 5070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Pajka
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. led 2017
Bydliště: Mimo

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Pajka »

@hladis já neříkám, že to vývojáři neprasej, těch zprasenejch portů nebo her na PC vyjde spousta každý rok a tolerovat by se to nemělo, ale pak se hejtuje i na Red dead redemption 2 za "zprasený" port a na 1070 mi to běhalo slušně na fullhd na medium, jenom hejt byl kvůli tomu, že to nerozběhali lidi vůbec na horších grafikách, což ta hra nemohla splnit jak vypadá a jak funguje tenhle master piece a nezvpomínám si, kdy vyšel nějaký open world, který by byl při vydání úplně ok


dneska vyšli hw nároky na Lord of the Rings: Gollum a na 1440p, vysoké detaily, zapnutý ray tracing - Nvidia RTX 3080 (se zapnutým DLSS) další zmršenej port? :D
LastPCgamer
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. pro 2012

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od LastPCgamer »

dexterav píše: ned 16. dub 2023, 12:47 v podstate plne súhlasím z hladisom
dobrý priklad je TLOU, HZD na pc napr :D ale aj next gen Witcher
z druhej strany je tu DS ktorý odjakživa bežala ako z praku a pritom rovnaký engine ako HZD a tuším aj TLOU :D
a pritom aj tie updaty svedčia o tom že to ide v pohode urobiť netreba ti 16GB+ vram , vid 1. day TLOU resp HZD :D
a vizuál nijak neutrpel
btw ide ešte NG Witcher na 2GB grafikách FHD/60? :D pretože klasický v pohode a nebolo treba ani LOW setting a vizuál trpel pramálo
Štúdio Naughty Dog používa vlastný engine a teda aj hra The Last of Us používa tento "in house Naughty Dog engine". Hry Horizon Zero Dawn a Death Stranding používajú engine Decina od Guerilla Games.


A teraz sa vyjadrím všeobecne k téme. Je absolútne jedno či niekto vidí v nových hrách kvalitnejšie textúry. Tento rok sme totiž konečne vstúpili do "next gen éry" konzol PS5 a Xbox SeriesX a preto budú hardvérové nároky AAA PC hier automaticky vyššie. A čo sa týka nVIDIA, tak tu zastávam názor, že tie malé kapacity VRAM dávali do svojich kariet s prešpekulovaným zámerom. Jednak ušetrili nejaké tie "drobné" na výrobných nákladoch, a tiež sa im takýmto spôsobom podarilo skrátiť morálnu životnosť ich grafických kariet.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: Hladis - nemůžu souhlasit s tím, že TloU má paušálně špatné/tragické textury vždy za všech okolností.
Od HIGH vypadá celá hra úžasně, a to včetně textur, nenašel jsem nikde nic rozplizlého. A hraju na 8GB kartě - pravda "jen" v 1080p.

Asi hlavně narážíš na dnes už slavné 1hod video od DigitalFoundry, kde ukazují MEDIUM a LOW a tam musím říct, že je to opravdu nedůstojné.
Fakt maras.
No ale k těmto nastavením se nejspíše musí uchylovat majitelé silných nV s málo VRAM (3070/3070ti), protože prostě nechtějí hrát v 1080p a po zvýšení rozlišení jim pro změnu už zase ta VRAM na HIGH nestačí a vše jde do kopru.

A tihle jednoznačně prskají nejvíce. Je to bohužel začarovaný kruh, a nV si jak to tak vypadá jede stále "svoje bomby" v podobě chystané 8GB 4060ti, která v budoucnu prostě nemůže být zásadně lepší než třeba 3070ti. Nemá jak.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od jctrnacty »

Ono by stacilo, kdyby si lidi uvedomili , ze 12 GB je dnes lowend. Pak by nikdo za rok neprskal, ze ma malo pameti. To same pri koupi 10 GB 3080 bylo jasne , ze je nesmysl to koupit. Proto jsem bral 16 GB 6800 xt, na to clovek nemusi byt jadernej fyzik, aby mu to doslo.
_________________
AMD 9800x3D, Asus X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Saphire 9070 XT Pulse, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, Benq ew3280u, WMR HP Reverb G1
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: jctrnacty - No jenže je (i k mému údivu) naprostá většina lidí dnes už založená jako "nV only" a když tedy AMD vynecháme z výběru, tak kromě 3060 vlastně ani nešlo poslední dva roky něco relativně dostupného koupit.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Hladis »

_DAVE_ píše: pon 17. dub 2023, 10:24 RE: Hladis - nemůžu souhlasit s tím, že TloU...........
Ja o TloU nikde nerekl ani slovo, ani nevim co to je. :) Co jsem zminoval a prolozil screeny, byly Hogwarts Legacy, aneb nepomer v kvalite textur vs. VRAM usage.

Osobne mi je to jedno, ja mam VRAM pro moje potreby dost, jen zminuju dulezitou vec, ze mince ma dve strany a nekdy je problem spis na strane vyvojare. Tenhle problem s (ne)kvalitou textur vs. narok na VRAM neni novy, ale dost se na to zapomina. 8GB grafarnu bych si osobne dnes uz na moje potreby nekoupil, ale fungovat se na ni da bez problemu.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od _DAVE_ »

Ja o TloU nikde nerekl ani slovo, ani nevim co to je.
Jo tak to mi uniklo, je to The last of Us a právě tato očekávaná hra se dnes velmi provařuje, výše zmíněné video z DF ukazuje ty neduhy nižších presetů.

8GB grafarnu bych si osobne dnes uz na moje potreby nekoupil, ale fungovat se na ni da bez problemu.
Jo to mohu potvrdit, dokonce i u toho proklínaného TloU jsem to obsazení VRAM vyladil tak, že 8GB zcela stačí i na HIGH.
Jenže já hraju v 1080p a nervu tam QHD/4k a potom taky nevykřikuju že optimalizace.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: VRAM a vše kolem ní

Příspěvek od Hladis »

Proto taky jsem nekolikrat napsal, ze pokud nekdo hraje ve FHD a ma starsi stavajici 8GB grafiku, tak nemusi hned ted v panice bezet koupit neco jinyho, pokud nechce. Moc se tady vytvari panika, ze si s takovou grafarnou uz nezahrajete a vse bude ultrahnusny nebo nehratelny.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“