War Thunder

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: War Thunder

Příspěvek od Krteq »

havli píše: úte 29. říj 2024, 21:53 Hmm, v launcheru mám jen Render: Auto... což patrně znamená v mém případě DX11. Možná je potřeba mít aktivní work in progress client?
Ne, DEV - bude to teda oficiálně venku až s 'Firebirds' (2.41.xxx)

Asi jsem to měl napsat hned, ale předpokládal jsem, že hráči vědí že updaty vychází pravidelně a další má vyjít za pár dní :mrgreen:
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od havli »

Díky za info. Počkám si až na oficiální release. Novinky nesleduju už dávno. Zahraju si možná tak hodinu za 14 dní :)
Ale lepší grafika by byla fajn, připadá mi, že za těch x let se moc nezlepšila. A rezervu ve výkonu mám pořád velkou. Hraju s DLSS Q (lepší než nativ + TAA) ve 4k 120 fps a grafika jede na půl plynu.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od havli »

Zkusil jsem zběžně DX12 render s RT a je to hotová katastrofa.

Běžně hraju DX11 vesměs plné detaily ve 4k s DLSS Q. RTX 4070S s Ryzenem 5900X @ 3,6 GHz stabilně drží 120 fps všude.

Přepnul jsem teda na DX12, zapnul RT high a začaly se dít věci. :D První věc - na pohled není poznat žádné vizuální zlepšení, hra vypadá naprosto stejně. To by samo o sobě ani tak nevadilo... nicméně najednou je hra děsně limitovaná procesorem. 5900X na standardním taktu (kolem 4,7 GHz) udrží v náročnějších scénách s bídou 60 fps. V místech bez CPU limitu je to 80-90. A jako bonus navrch příšerný stuttering - klidně na 0,5s se hra komplet zastaví.

Takže takhle fakt ne a doufám, že DX11 ještě dlouho bude dostupný a že ho taky nějak nezprzní.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: War Thunder

Příspěvek od Krteq »

Jo, z nějakého důvodu je v DX12 vytížené převážně jen jedno jádro, což úplně popírá základní přínos DX12 API.
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: War Thunder

Příspěvek od icebosss »

V konfigu můžete zkusit nastavit Vulkan Api, ale s ním zas nešlo zapnout dlss, ale už je to nějaká doba, co jsem to zkousel
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: War Thunder

Příspěvek od Krteq »

Porád nejde
MACH3R
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2012

Re: War Thunder

Příspěvek od MACH3R »

War thunder je hra co nejčastěji hraju. Tak jsem si i kvůli tomu koupil novou RTXku.

Zapnul jsem to na plny kule ve 4K dlaa ultra RT.
Na obyč mapách, které nejsou přepracovaný ještě se starýma texturama a bez RT efektů to jede okolo 70-100 FPS. Karta má vytížení cca 98%.
Po přepnutí z dlaa na dlss Q to dává okolo 70-150 FPS. Je problém, že to někde hodně limituje procík. Karta dokáže zvládat 150FPS v určitých scénách.
Takže v určitých scénách to jede na 130-150 FPS vytížení karty 98%. Potom v jiné scéně to padne na 70 FPS a vytížení karty třeba 60%. Proto jsem to nechal na dlaaa kdy to dokáže pokaždé uživit kartu a karta se nefláká.

Změna je když se hraje upravená stará mapa, nebo rovnou nová mapa. Tam jsou nový textury, nasvícení atd. Tam je reálně při hře 30-80 FPS.
Karta jede průměrně mezi 50-90% vytížení. Hlavně ke konci hry kde jsou všude zničená vozidla a výbuchy to jede okolo 50 FPS.
Ještě tam přibyde další problém stuttering. Občas to skoro na sekundu lagne :lol: :lol: .

Mám i9 13900ks a je to těžce limitováno.

Doufám, že to optimalizují.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od havli »

To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
MACH3R
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2012

Re: War Thunder

Příspěvek od MACH3R »

havli píše: ned 23. bře 2025, 11:08 To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.
Ano, já vím. V DX11 nejede RT. Chci hrát s RT zapnutým a to bez DX12 nefunguje.
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: War Thunder

Příspěvek od Epidot »

ale RT přeci snižuje win ratio :D
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
MACH3R
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2012

Re: War Thunder

Příspěvek od MACH3R »

Epidot píše: ned 23. bře 2025, 13:22 ale RT přeci snižuje win ratio :D
Já hraju na max detaily. Nehraju to try hard :lol:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: War Thunder

Příspěvek od Krteq »

RT je v téhle hře, stejně jako v dalších online titulech, úplně na prd. Rozdíly v kvalitě nasvícení minimální, někde i horší (vzdálenost RT je i na max. hodně omezená a neskutečně to ruší), FPS minimálně o třetinu nižší a k tomu jako bonus stuttering.

Nemá to cenu ani zkoušet a hraj to na max. v DX11
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: War Thunder

Příspěvek od Epidot »

na druhou stranu, takové kochající se cvičné cíle obecně, žádný problém přeci
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“