Frame Generation

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Mani -
1) V tom případě nevidím jediný hmatatelný rozdíl proti 4xxx, která už je tu 2roky. Tedy kromě jediného modelu. Jinak Je to 4xxx “refresh” - což je tedy i s tím MFG.

2) Je to lépe implementované, protože to zároveň z FG umí i VSYNC, originál NV FG prostě neumí.
A taky to ten FG umí na všem, hra to nemusí ani podporovat.

Teď to docela intenzivně testuju a problém není.
Performance hit taky minimální protože prostě nepoužívám víc jak 2x FG. Nastavené to je dle “doporučeno”
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Lossess Scaling -- je co jsem po FG chtěl, ale v klasickém FG nedostal.


https://drive.google.com/file/d/1UuwZZ3 ... p=drivesdk


Mám TV s 60Hz, v Indym jsem zkusil nastavit omezovač na 40fps (což je společně s aktivním Reflex minimální mezní hodnota pro reál fps), a aktivoval adaptivní FG a nastavil požadavek cílových 60fps.
Karta počítá 40fps a (díky tomu mohu i na 4060ti provozovat PathTracing na HIGH), a FG “dorovnává” fps na hodnotu 60.

Díky tomu, že podobné hry hraju na gamepadu a HTPC používám spíš jako Playstation než eSport náčiní, funguje to parádně !!!
Plynulost je daleko vyšší než při klasických 40fps, odezva taky ok.
Žádné artefakty, obraz je zcela cajk, FG “dodává" jen 50% framů namísto klasických 100% nebo 300% u MFG. Díky tomu je jeho režie na výkon karty velmi malá. Jako bonus to dokáže používat pro své výpočty integrovanou grafiku (typicky Intel Iris na notebooku) na snížení režie té klasické VGA, neskutečné !! :D

Pokud má někdo monitor nebo book se 144Hz a v dané hře třeba reálných 50-75fps, adaptivní FG zařídí, že na monitor půjde vždy 144fps počet těch “vymyšlených” se bude dynamicky měnit dle počtu framů reálných..

Je zajímavé, jak blbůstka za 7$ dorovná, a myslím že i překoná biliónovou společnost, která podobnou srandu "prodává" jako revoluci.
Vyzkouším ještě jak se to chová na GTX 1060 a HD630 :)
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Mani
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. zář 2013

Re: Frame Generation

Příspěvek od Mani »

_DAVE_ píše: pát 28. bře 2025, 16:48 Mani -
1) V tom případě nevidím jediný hmatatelný rozdíl proti 4xxx, která už je tu 2roky. Tedy kromě jediného modelu. Jinak Je to 4xxx “refresh” - což je tedy i s tím MFG.

2) Je to lépe implementované, protože to zároveň z FG umí i VSYNC, originál NV FG prostě neumí.
A taky to ten FG umí na všem, hra to nemusí ani podporovat.

Teď to docela intenzivně testuju a problém není.
Performance hit taky minimální protože prostě nepoužívám víc jak 2x FG. Nastavené to je dle “doporučeno”
1) toto je debata na uplne inu temu. Samozrejme, ze neni racionalne upgradovat z 4000 serie na 5000 keby mal clovek doplacat velku sumu penazi za nie adekvatny vykon navyse. Mne osobne sa upgrade z 4070 Super na 5070 Ti oplatil len kvoli nizkemu doplatku (cca. 3000 czk), lebo som predal staru kartu za nakupnu cenu po roku a podarilo sa mi predat s vyraznym ziskom 5080, ktoru mi Alza dodala za MSRP (stastie v nestasti :-D ).

2) Preco by si vobec pouzival v-sync s DLSS FG, ked mas k dispozicii G-sync + VRR? Lossless je super na stare hry, ktore nemaju FG implementovane priamo v hre. Pouzivat to ale v hrach, kde si vies forcnut cez NV driver najnovsiu verziu DLSS FG ale nema absolutne ziaden zmysel. Nativne implementovane FG v hre ma proste nizsiu sancu na nechcene artefakty, ako Lossless FG.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Preco by si vobec pouzival v-sync s DLSS FG, ked mas k dispozicii G-sync + VRR
Inu je to prosté, mám televizi a projektor, která žaldné G-syncy a VRR neumí, ale dokáže to, co žádný soudobý monitor na světě neumí - bohužel.
Takže klasický FG a vypnutým VSYNC = tearing jako zvíře.
Stejně tak to může mít kdokoli, kdo nemá moderní monitor
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Mani
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. zář 2013

Re: Frame Generation

Příspěvek od Mani »

_DAVE_ píše: pon 31. bře 2025, 20:07 Inu je to prosté, mám televizi a projektor, která žaldné G-syncy a VRR neumí, ale dokáže to, co žádný soudobý monitor na světě neumí - bohužel.
Takže klasický FG a vypnutým VSYNC = tearing jako zvíře.
Aha, tak to chapem. Nejde to teda forcnut nijako ani cez RTSS/Nvidia control panel?
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Ale podstatné je, že více jak 60fps vlastně nevyžaduji a "LS aplikace" jako taková ten FG zvládá paradoxně mnohem lépe, než samotná NVIDIA :)

Zkoušel jsem i situace, kdy většinu času karta v nativních FPS hodnotu 60 zvládá, což je vlastně na 60Hz monitoru ideální stav,
Ale ve složitých scénách jsou propady v extrému třeba někam k 49fps, to sice jde ustát, ale už je to nepříjemné.

Pokud zapnu LS s adaptivním FG a snímky nějak neomezuju, telemetrie ve hře vypisuje 60/60 (nativ / FG) , a když hra skočí do nějaké
složité scény a nativ klesne řekněme ke zmiňované hodnotě 49, vypsaná hodnota je na pár sekund třeba 49 / 60.

Propad framů pod stanovený cíl vyrovná FG (vidíš furt 60fps) , ale vtip je v tom, že na velmi omezený čas a v daleko menší míře než když máš 240Hz monitor a napereš tam MFG 4x...
Dá se říct, že jako hráč co se opravdu věnuje té hře, takový krátkodobý "FG boost" ani nepostřehne..

Jedním slovem - výborné :)
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
kllr007
Nováček
Nováček
Registrován: 14. pro 2020

Re: Frame Generation

Příspěvek od kllr007 »

To ano. Otazka je kto v dnesnej dobe chce hrat na 60hz.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Frame Generation

Příspěvek od Krteq »

Třeba "gaučáci" s 60Hz TV a gamepadem?
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

kllr007 - je to přesně jako píše kolega Krteq

HTPC už přes dekádu používám jako “Playstation” avšak modovatelný - otevřený. Tomu odpovídá GK co neváží 3kila a CPU nežere 200W+.. Je to záměr

Nicméně Lossless Scaling je software jako dělaný hlavně pro “rychlononitoráře” - to je potřeba zdůraznit …
Pro většinu majitelů monitoru s 60Hz to zásadní význam nemá.
Naposledy upravil(a) _DAVE_ dne čtv 3. dub 2025, 08:16, celkem upraveno 1 x.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
pilarius
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. bře 2006
Bydliště: Pardubice

Re: Frame Generation

Příspěvek od pilarius »

Uff, ten Lossless Scaling je úplná černá magie, v KCD2 mi to dělá z 44-60 FPS 165 (frekvence monitoru) za cenu artefaktů kolem UI prvků, které stejně nevnímám, když ty chyby nehledám. Ale ta hra se mi tak hlavně hraje brutálně líp, hned jsou ty souboje jednodušší.

A to jsem já vůl sháněl kvůli téhle hře novější grafiku a koukal jsem i po 9070XT. :-D Jako furt budu čekat na 9060XT, ale možná nakonec upgrade o cyklus posunu... A to jsem téma generování snímků takovou dobu ignoroval a bral to jako nějaký buzzwords. Myslel jsem si z těch screenů a recenzí, kdovíjak by mi to nevadilo při hraní, ale po pár sekundách aspoň v téhle hře nevnímám ani ten inputlag. A to je tohle celé ještě dělané totálně softwarově. Jsem z toho absolutně unešenej. :shock:
NZXT H440: AMD Ryzen 7 5700X, Noctua NH-D15, Asus Prime X570-P, XFX SWFT309 AMD Radeon RX 6700XT 12G, 2x16GB G.Skill 3200 MHz CL16, Corsair RM650x; Win 11 64bit; iiyama GB3271QSU-B1: 2560x1440
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Frame Generation

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak buď, já bych z toho blil.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Pilarius - je to tak jak říkáš, teď vyšla razantní aktualizace, tak jsem to rovněž otestoval.
Poměr mezi (nepatrně nižší) kvalitou a přidanou hodnou je doslova NESKUTEČNÝ… Dost tady i pomáhá “Reflex”
Pro mraky běžných hráčů co nafasovali monitor s 144,165,180Hz co dnes koupíte za pár korun je to doslova - černá magie 🙂, protože kartu co umí nativně 165fps 95% lidí nemá a nikdy mít nebude. -
a pokud máte alespoň 60-70fps reálných, tak to paradoxně není vůbec třeba, 99% lidí nenajde “problém”


ZENITH - ty jsi srdcař, pro tebe to není. Nemáš kartu jen jako nutný prostředek pro hraní..
Kartu máš , protože prostě chceš fyzicky vlastnit luxus kartu a mít vše best of the best..

Přirovnal bych to k posluchači DVD-audio VS posluchači MP3..
Ten by taky z mp3 blinkal, ale je jeden na tisíc “empétrojkářů”.
A oni vůbec netuší proč že to vlastně ten pán blinká
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
sajty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. lis 2020

Re: Frame Generation

Příspěvek od sajty »

Pro každého normálního člověka to je malý zázrak. Nepozoruju ani input lag ani artefakty, ta aplikace má násobně vyšší hodnotu než 7€.
GIGABYTE B650 AORUS PRO AX | Ryzen 7 7800X3D + Noctua NH-D15 chromax.black | SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Vapor-X 20G | Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black EXPO | Kingston KC3000 NVMe 1TB + ADATA LEGEND 800 NVMe 1TB | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W | be quiet! SILENT Base 802 | AOC Q27G2S/EU Gaming + Viewsonic XG2405 | CZC.Gaming Tiefling | ZOWIE S1-C | Razer Blackshark V2 | DXRACER OH/WY103/N
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Frame Generation

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Dal jsem to do googlu, a první 3 youtube video, co nejsou starý mi ukázaly jasné artefakty a všichni mluvili o citelném inputlagu.
sajty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. lis 2020

Re: Frame Generation

Příspěvek od sajty »

Takže jsi to vlastně ani nevyzkoušel. Děkujeme za cenné osobní zkušenosti, se kterýma jsi přispěl do diskuse :).
GIGABYTE B650 AORUS PRO AX | Ryzen 7 7800X3D + Noctua NH-D15 chromax.black | SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Vapor-X 20G | Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black EXPO | Kingston KC3000 NVMe 1TB + ADATA LEGEND 800 NVMe 1TB | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W | be quiet! SILENT Base 802 | AOC Q27G2S/EU Gaming + Viewsonic XG2405 | CZC.Gaming Tiefling | ZOWIE S1-C | Razer Blackshark V2 | DXRACER OH/WY103/N
pilarius
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 10. bře 2006
Bydliště: Pardubice

Re: Frame Generation

Příspěvek od pilarius »

Já DOCa naprosto chápu, ze screenů a videí jsem to vnímal naprosto stejně a SW řešení bych byl zpochybňoval ještě víc, ale když jsem tu na to narazil, tak jsem si to stáhnul a vyzkoušel, abych se pobavil... ale prostě jsem zjistil, že minimálně u té jedné hry, kterou teďka hraju, jsem jednoduše sám své pozorovací schopnosti a svou náročnost naprosto nemístně přecenil. Prostě ty problémy při hraní alespoň téhle konkrétní hry nijak nevnímám, zato benefit vnímám velmi silně.
A třeba prostě DOC hraje jenom jiné hry, nebo sám sebe zná líp než já sebe. :)
NZXT H440: AMD Ryzen 7 5700X, Noctua NH-D15, Asus Prime X570-P, XFX SWFT309 AMD Radeon RX 6700XT 12G, 2x16GB G.Skill 3200 MHz CL16, Corsair RM650x; Win 11 64bit; iiyama GB3271QSU-B1: 2560x1440
sajty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. lis 2020

Re: Frame Generation

Příspěvek od sajty »

Používám to v Helldivers 2 a ta hra je díky tomu zase hratelná, jelikož je naprosto příšerně optimalizovaná a s každým patchem to je jen horší. Fixed X2 framegen při locku na 70FPS a nevidím tam žádné artefakty ani nepociťuju input lag, prostě to funguje. Jo samozřejmě pokud někdo má nativně sotva 30 FPS a napálí tam X4 framegen, tak tam bude input lag jako kráva, to je jasný. Ale při normálním nastavení to je prostě pecka.
GIGABYTE B650 AORUS PRO AX | Ryzen 7 7800X3D + Noctua NH-D15 chromax.black | SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Vapor-X 20G | Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black EXPO | Kingston KC3000 NVMe 1TB + ADATA LEGEND 800 NVMe 1TB | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W | be quiet! SILENT Base 802 | AOC Q27G2S/EU Gaming + Viewsonic XG2405 | CZC.Gaming Tiefling | ZOWIE S1-C | Razer Blackshark V2 | DXRACER OH/WY103/N
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Osobně doporučuju to vyzkoušet a to úplně každému.
Za ty směšné peníze to rozhodně stojí.
Věřím, že se najdou spokojení uživatelé co by za to dali i desetinásobek ceny.
Ono je to totiž furt daleko méně, než dvěstěnásobek za kartu, co to pak bude počítat nativně.
Opravdu to funguje
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Frame Generation

Příspěvek od spajdr »

sajty píše: stř 2. dub 2025, 22:42 Používám to v Helldivers 2 a ta hra je díky tomu zase hratelná, jelikož je naprosto příšerně optimalizovaná a s každým patchem to je jen horší. Fixed X2 framegen při locku na 70FPS a nevidím tam žádné artefakty ani nepociťuju input lag, prostě to funguje. Jo samozřejmě pokud někdo má nativně sotva 30 FPS a napálí tam X4 framegen, tak tam bude input lag jako kráva, to je jasný. Ale při normálním nastavení to je prostě pecka.
Ono hlavne to nema normalni upscaler, akorat tak FSR1, snad tam casem konecne pridaji DLSS/FSR/XeSS, lenive prasata.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Soajdr - my tady ale cca 10postů vůbec neřešíme upscaler, ale novou verzi (M)FG.
Upscaler má snad každá hra v sobě, ten si zapeš v ní
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“