Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Moderátor: Don
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Takze aby jsem nejak začal GPU ma 3 režímy (frekvence) mezi kterejma přepína podle toho jak je potreba jeji vykon jsou to Default (nejnizsi) 2D Desktop (stredni pro narocnejsi ukony pri praci v systemu / na ploše) a 3D ktery jsou potreba pro nejvyssi vykon pro vypocty prez GPU nebo jednoduse hrani 3D her v tomto rezimu je pro GPU potreba vyssi napeti ktery se samo zvysi a tim i teplota atd atd.
A ted, muj problem grafika (Nvidia GTS 360m) mi v systemu na plose kmita mezi nejnizsima a nejvyssima frekvencema i kdyz treba jen pohnu oknem, coz ve vysledku zkracuje vydrz notebooku na baterku, zbytecne se mi zahrejva sasi a pri brouzdani na netu to neni zrovna nejprijemnejsi mit ruku polozenou na teplim plastu, a nakonec se teoreticky zkracuje zivotnost samotnyho GPU kdyz se zbytecne zahrejva.
Ovladace mam nejnovejsi 275.33, dela to od ty doby co jsem si NB koupil, cekal sem ze to nejaky budouci ovladace opravej, ale zatim se tak nejak nestalo. Takle se mi dostane teplota GPU v systemu az na 75 stupnu. Pri hrani se teplota neprehoupne prez 90stupnu coz je sice moc ale tak nejak se tomu u herniho notebooku pocita. Ale uz jen kdyby se v 2D rezimu neprepinaly frekvence na "3D takty" (coz fakt nechapu k cemu by bylo v systemu potreba mit takovej vykon) tak by jsem na plose mel uz celkem uspokojivejch 60 stupnu nebo klidne i min.
Jinak vlastnim i stolni PC s Nvidia grafikou ktera at v systemu delam cokoliv ma porad jen zakladni default takty (frekvencema srovnatelny s grafikou v NB) a 3D se zapnou opravdu jen kdyz zapnu hru.
Prikladam grafy z Afterburneru mam ho jen kvuli monitoringu nikdy sem v tom NB nic neměnil a netaktoval je to jen pro ulehceni nalezeni reseni. Jestli jste to nekdo řešil nebo vite proč se tak dějě dejte mi vědet.
Jinak me klidne muzete odkazat i na nejaky forum kde se todle resi (klidne i anglicky).
A ted, muj problem grafika (Nvidia GTS 360m) mi v systemu na plose kmita mezi nejnizsima a nejvyssima frekvencema i kdyz treba jen pohnu oknem, coz ve vysledku zkracuje vydrz notebooku na baterku, zbytecne se mi zahrejva sasi a pri brouzdani na netu to neni zrovna nejprijemnejsi mit ruku polozenou na teplim plastu, a nakonec se teoreticky zkracuje zivotnost samotnyho GPU kdyz se zbytecne zahrejva.
Ovladace mam nejnovejsi 275.33, dela to od ty doby co jsem si NB koupil, cekal sem ze to nejaky budouci ovladace opravej, ale zatim se tak nejak nestalo. Takle se mi dostane teplota GPU v systemu az na 75 stupnu. Pri hrani se teplota neprehoupne prez 90stupnu coz je sice moc ale tak nejak se tomu u herniho notebooku pocita. Ale uz jen kdyby se v 2D rezimu neprepinaly frekvence na "3D takty" (coz fakt nechapu k cemu by bylo v systemu potreba mit takovej vykon) tak by jsem na plose mel uz celkem uspokojivejch 60 stupnu nebo klidne i min.
Jinak vlastnim i stolni PC s Nvidia grafikou ktera at v systemu delam cokoliv ma porad jen zakladni default takty (frekvencema srovnatelny s grafikou v NB) a 3D se zapnou opravdu jen kdyz zapnu hru.
Prikladam grafy z Afterburneru mam ho jen kvuli monitoringu nikdy sem v tom NB nic neměnil a netaktoval je to jen pro ulehceni nalezeni reseni. Jestli jste to nekdo řešil nebo vite proč se tak dějě dejte mi vědet.
Jinak me klidne muzete odkazat i na nejaky forum kde se todle resi (klidne i anglicky).
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Máš zapnuté AERO... a na to je holt potřeba výkon. Stěžuj si u Billova malého měkkého.
(Ty průhlednosti a podobné serepetičky holt kus výkonu stojí). Jestli nechceš, aby byl potřeba 3D výkon na ploše - pak vypni aero a jseš v suchu.
(Ty průhlednosti a podobné serepetičky holt kus výkonu stojí). Jestli nechceš, aby byl potřeba 3D výkon na ploše - pak vypni aero a jseš v suchu.
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Muzu podekovat maximalne za reakci, ale jak sem psal normalni nvidia grafice, je jedno jeslti to je desktop nebo notebook, staci na praci ve windows Default takty (nejnizsi), jestli si myslis ze na zpracovani Aera potrebuju mit nejvyssi frekvence jako na hrani Crysis tak si asi spadnul z višne, krom toho kdyz nastavim vizualni efekty ve windows na "Optimalizovat pro Vykon" ( vypnout aero a vse vypada jak win98) tak se to stejne dostane na nejvyssi frekvence. Jestli ses poradne podival na ty grafy z afterburneru tak tam je jasne videt ze sice je grafika na nejvyssich frekvencich ale jeji vyuziti je maximalne 2% vsechny ostatni spicky co tam vidis je vyuziti grafiky kdyz se podtaktovala na chvili na nejnizsi frekvence a i tak ty spicky byli maximalne na urovni 30% (550mhz max, 135mhz min). Ten jeden jedinej delsi interval co ma asi 15% to sem na youtube zapnul video a flash si pomoh HW akceleraci prez GPU.
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Jinak technologie prepinani frekvenci od nvidie se jmenuje PowerMizer 8.0 Power Management Technology todle je vytah z oficialniho PDF o ty technologii. A definuje k cemu jsou jednotlivy rezimy potreba.
IDLE
This is the minimal performance needed for the current display configuration, the
lowest clock and voltage level the GPU can use and still remain active. It is used
whenever the overall system activity is low.
HD Video
With the latest GeForce 9M Series of GPUs, an additional performance level has
been added to address the full-video decode of Blu-ray and other HD video
formats.
HD video formats have six times the resolution of standard definition DVDs and
require a level of compute bandwidth that previously required the GPU to run in
the maximum performance mode. Due to the advances in the GeForce 9M Series,
PowerMizer 8.0 can decode HD video smoothly at lower power for the best balance
of video quality and extended battery life.
Maximum Performance
When an application calls for maximum performance, the GPU will set its operating
frequency at maximum. For high-intensity applications such as DirectX 10 games
and enterprise-class simulations, the driver will continuously monitor the utilization
of the GPU and determine whether to remain in maximum peformance mode or to
reduce clocks if the load on the GPU diminishes.
IDLE
This is the minimal performance needed for the current display configuration, the
lowest clock and voltage level the GPU can use and still remain active. It is used
whenever the overall system activity is low.
HD Video
With the latest GeForce 9M Series of GPUs, an additional performance level has
been added to address the full-video decode of Blu-ray and other HD video
formats.
HD video formats have six times the resolution of standard definition DVDs and
require a level of compute bandwidth that previously required the GPU to run in
the maximum performance mode. Due to the advances in the GeForce 9M Series,
PowerMizer 8.0 can decode HD video smoothly at lower power for the best balance
of video quality and extended battery life.
Maximum Performance
When an application calls for maximum performance, the GPU will set its operating
frequency at maximum. For high-intensity applications such as DirectX 10 games
and enterprise-class simulations, the driver will continuously monitor the utilization
of the GPU and determine whether to remain in maximum peformance mode or to
reduce clocks if the load on the GPU diminishes.
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
1) Nemůžeš srovnávat stolní a notebookovou grafiku, i kdyby měly nakrásně stejné číslo. Jsou úúplně jinde a to zejména výkonově.
2) 360M je slabší grafika - a prostě pokud je třeba musí vylítnout do vyšších taktů, aby zvládla ty aero efekty.
3) Grafy - grafy se musí umět číst. Především ten graf ti ukazuje průměrnou hodnotu za nějaké období. Takže pokud graf má rozlišení 2 sec a pak pokud je skutečně třeba vytížit na max po dobu 0,1 sec a po zbytek nula ti graf ukáže vytížení pár procent, ale ve skutečnosti po krátkou dobu byl potřeba vysoký výkon. Navíc podtaktování zpět má nějakou setrvačnost...
2) 360M je slabší grafika - a prostě pokud je třeba musí vylítnout do vyšších taktů, aby zvládla ty aero efekty.
3) Grafy - grafy se musí umět číst. Především ten graf ti ukazuje průměrnou hodnotu za nějaké období. Takže pokud graf má rozlišení 2 sec a pak pokud je skutečně třeba vytížit na max po dobu 0,1 sec a po zbytek nula ti graf ukáže vytížení pár procent, ale ve skutečnosti po krátkou dobu byl potřeba vysoký výkon. Navíc podtaktování zpět má nějakou setrvačnost...
- Maranov
- Mírně pokročilý
- Registrován: 21. črc 2006
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Při chodu na baterii lze zaseknout PowerMizer na konkrétní úrovni pomocí nVidia PowerMizer Manager. Funguje OK, co jsem zkoušel (NVS 140M a.k.a. 8400M).
Jinak ke snížení zátěže docela pomůže zrušit nějaké animace (Vlastnosti PC ...) a/nebo průhlednost (Control Panel\All Control Panel Items\Personalization\Window Color and Appearance).
Aero samotné nevypínej. GUI ti pak bude překreslovat CPU a spotřeba je pak i vyšší.
Jinak ke snížení zátěže docela pomůže zrušit nějaké animace (Vlastnosti PC ...) a/nebo průhlednost (Control Panel\All Control Panel Items\Personalization\Window Color and Appearance).
Aero samotné nevypínej. GUI ti pak bude překreslovat CPU a spotřeba je pak i vyšší.
DESKTOP: C2D E8200 (pasivně); ATI HD 3870 (AC S1, 120 fan@5V); 4GB RAM; OCZ Vertex2 SSD 64GB; 320+320+250GB JBOD (odhlučněno); 2x FSC P19-2 (2056x1024)
MOBILE: Lenovo Thinkpad T420 4177 CTR, Crucial M4 SSD 128GB, 6GB RAM; FSC P19-2; Logitech G400
POCKET: Nokia Hulmia 800; Hitachi 500GB@Scythe Kamazo 2 (eSATA); Creative EP-630
AUDIO: Sennheiser HD 555 (foam mod), NuForce Icon µDAC, FLAC, ReplayGain, f2k
"A Man's mortality is a compass that points his way in life."
MOBILE: Lenovo Thinkpad T420 4177 CTR, Crucial M4 SSD 128GB, 6GB RAM; FSC P19-2; Logitech G400
POCKET: Nokia Hulmia 800; Hitachi 500GB@Scythe Kamazo 2 (eSATA); Creative EP-630
AUDIO: Sennheiser HD 555 (foam mod), NuForce Icon µDAC, FLAC, ReplayGain, f2k
"A Man's mortality is a compass that points his way in life."
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
To xkryspin
GTS360m je jedna z vykonejsich grafik pro notebooky dava 10 000 bodu v 3Dmarku 2006 je o nejakejch 20% slabsi nez stolni GTX260 je videt ze ubec nevis o cem tu pises. Grafy se aktualizujou kazdou sekundu nevim jak castejc bys to chtel jeste aktualizovat. Krom toho ses asi totalne slepej pisu ti ze sem vypnul Aero a vsechny efekty, vypada to jak Windows 98 a stejne to jde na nejvyssi takty. Bež radši radit do hračkařství.
GTS360m je jedna z vykonejsich grafik pro notebooky dava 10 000 bodu v 3Dmarku 2006 je o nejakejch 20% slabsi nez stolni GTX260 je videt ze ubec nevis o cem tu pises. Grafy se aktualizujou kazdou sekundu nevim jak castejc bys to chtel jeste aktualizovat. Krom toho ses asi totalne slepej pisu ti ze sem vypnul Aero a vsechny efekty, vypada to jak Windows 98 a stejne to jde na nejvyssi takty. Bež radši radit do hračkařství.
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
O tom zaseknuti Powermizeru na konkretni urovni vim mam ktomu i manager ale to neresi problem ,jen ho obchazi, bud by jsem to musel porad rucne prepinat nebo by jsem stejne pri pripojenym adapteru mel az 75 stupnu na plose. K tomu vypinani Aera vim ze ho akceleruje GPU ze ve win XP to delal vse procesor ale i kdyz ho to Aero vypnu tak se stejne grafika pretaktuje na nejvyssi frekvence i kdyz ma vsechno pocitat procesor, chyba je v necem jinym nez v Aeru.Maranov píše:Při chodu na baterii lze zaseknout PowerMizer na konkrétní úrovni pomocí nVidia PowerMizer Manager. Funguje OK, co jsem zkoušel (NVS 140M a.k.a. 8400M).
Jinak ke snížení zátěže docela pomůže zrušit nějaké animace (Vlastnosti PC ...) a/nebo průhlednost (Control Panel\All Control Panel Items\Personalization\Window Color and Appearance).
Aero samotné nevypínej. GUI ti pak bude překreslovat CPU a spotřeba je pak i vyšší.
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
1) Grafy - není třeba je aktualizovat častěji, akorát musíš vědět co čteš. Prostě 1s je příliš dlouhá doba - a tyhle prográmky s daty pod tím pracují různě - u freq obvykle ukazují maximum v zrnu, u vytížení obvykle průměr v zrnu. Nic víc nic míň.eaglelukash píše:To xkryspin
GTS360m je jedna z vykonejsich grafik pro notebooky dava 10 000 bodu v 3Dmarku 2006 je o nejakejch 20% slabsi nez stolni GTX260 je videt ze ubec nevis o cem tu pises. Grafy se aktualizujou kazdou sekundu nevim jak castejc bys to chtel jeste aktualizovat. Krom toho ses asi totalne slepej pisu ti ze sem vypnul Aero a vsechny efekty, vypada to jak Windows 98 a stejne to jde na nejvyssi takty. Bež radši radit do hračkařství.
2) 360M je slabší grafika...prostě malý kus hardwaru, aby zvládala některé věci holt si nemůže spokojeně brumlat na minimálních taktech a musí ty shadery občas poslat nahoru. A i úplné 2D potřebuje služby jádra - vypnutí AERA samozřejmě nevypíná akceleraci 2D, které světe div se se, u novějších grafik se taky musí počítat přes cores (protože standalone 2D části čipu už nějakou dobu nejsou a prakticky se emulují). Jinak UI jsou (až na prasácké vyjímky) dělána tak, aby odezva byla maximálně rychlá - mikroskopické a nepravidelné lagy jsou hrozně obtěžující a hrozně snižují user experience (daleko více než celková pomalost).
3) Tvůj problém je podle mě způsobený "overwatchingem" - prostě taková počítačová hypochondrie něco jako dát teploměr a paralen africkému dítěti, které ví jen to, že nahoře je špatně a při 37,3 začne polykat kyblíky paralenu.
Ale dobrá nechceš poradit - nebudu radit, a půjdu do toho hračkářství, přes svůj věk mám hračky moc rád.
PS: To srovnání GTX260 vs GTS360M jsi někde vyčet nebo střílíš od boku? Já jen, že GTX 260 má 192 cores, 360M má polovinu.. .takty jsou podobné. GTX260 má 448 bit paměťovou sběrnici, (1GHz) GTS360M 128 (2GHZ)....
EDIT oprava typo: gts260M správně mělo být GTS360m
Naposledy upravil(a) xkryspin dne pát 15. črc 2011, 10:14, celkem upraveno 1 x.
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Zase nedokazes cist, srovnavam GTS 360m s GTX 260 a svete div se kdyby sis precet muj podpis tak ji vlastnim v stolnim PC. Notak mi v 3D marku 2006 dosahl na 10 000 bodu a GTX 260 ve stolnim neco okolo 13 000 bodu je to sice syntetickej benchmark ale rozhodne je objektivnejsi nez tvoje odhady. Dale jinak tady mas odkazy na vykony notebookovejch grafik
GTS 360m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeF ... 058.0.html
3Dmark 2006 10329.5 bodu
GTX 460m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeF ... 612.0.html
3Dmark 2006 13367.9 bodu
Nevim co si predstavujes pod slaba grafika kdyz je jen o nejakejch 20% slabsi nez to co dnes koupis za 40 000...
Nakonec pro tebe ve zkratce prelozim oficialni jmena a definice tech urovni podle kterejch se zvysujou frekvence
Idle - Obycejna prace ve windows (nejnizsi takty)
HD Video - Decodovani HD videa (pro tebe sledování HD videa) (stredni frekvence)
Maximum Performance - Maximalní zátěž, hrani her, zpracovani neceho pomoci CUDA (nejvyssi frekvence)
Ty si fakt myslis ze k tomu aby sem pohnul oknem potrebuju aby mela karta frekvence na urovni Maximum Performance? ...
GTS 360m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeF ... 058.0.html
3Dmark 2006 10329.5 bodu
GTX 460m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeF ... 612.0.html
3Dmark 2006 13367.9 bodu
Nevim co si predstavujes pod slaba grafika kdyz je jen o nejakejch 20% slabsi nez to co dnes koupis za 40 000...
Nakonec pro tebe ve zkratce prelozim oficialni jmena a definice tech urovni podle kterejch se zvysujou frekvence
Idle - Obycejna prace ve windows (nejnizsi takty)
HD Video - Decodovani HD videa (pro tebe sledování HD videa) (stredni frekvence)
Maximum Performance - Maximalní zátěž, hrani her, zpracovani neceho pomoci CUDA (nejvyssi frekvence)
Ty si fakt myslis ze k tomu aby sem pohnul oknem potrebuju aby mela karta frekvence na urovni Maximum Performance? ...
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Ironii o čtení klidně můžeš vynechat.
Celkovým výkonem je 360m prostě slabší karta smiř se s tím, a na tom nic nezmění ani to, že je podle nějakého benchmarku nedaleko od 460m (která sama o sobě taky není nijak výkonnou kartou). V noteboocích sice je ve vyšších sférách, ale celkově také žádná špička.
Anglicky taky umím... Ale vezmu ten překlad a přidám ti trochu reality do reklamního PR (především nezapomínej, že 360m je poměrně stará - je to přeznačená 200 řada...):
Můžeš si to představit tak, že ve skutečnosti nejsou 3 režimy, ale jen 2: HD video a ostatní.
Ve stavu "ostatní" driver dělá to, že posílá GPU mezi idle a plně zapnutým čipem podle výkonu, který je zrovna potřeba - prostě základní stav GPU je idle, a pokud od API přišlo více požadavků, které nestačil idle režim zpracovat a čekají tímpádem v que, tak pošle GPU do perf, aby que zpracoval - pak chvíli počká a vrátí čip do idle. S ohledem na stáří jádra je tady možné skákání jen do předdefinovaných stavů a není možné měnit frekvenci plynule za běhu (to neznamená, že například pro baterii tyto "akční" stavy nemůže nadefinovat jinak - na nižších freq atd...).
Stav HD Video se neaktivuje podle potřebného výkonu, ale POUZE na základě detekce určitých operací typických pro video.
Pohnutí oknem není výkonově úplně banální záležitost (ani prosté 2D, které se musí prakticky emulovat přes shadery natož AERO+alfa, která vyžaduje 3D). A pokud ji nezvládne GPU provést v idle režimu (což evidentně nezvládne) - pak musí přejít do vyššího - a jediný jiný režim, který zná je perf... není sice třeba, ale kartě nic jiného nezbude protože přejít do jiného režimu prostě neumí a nemůže, takže krátkodobě přejde do perf, odbourá que a vrátí se po čase do idle. Náročnost se ještě zvyšuje takovýma ASUS blbůstkama standardně instalovanýma do notebooků - například nějaká ta jejich utilita na zlepšení a ovládání obrazu (jméno sem už zapomněl - nějaké light cosi).
Jinak ne není třeba, aby karta měla frekvence na max.perf na pohnutí oknem, ale jinak to nejde - pro odbourání i krátké que, prostě GPU nezbude nic jiného než použít jediný jiný režim, který podle výkonu může zvolit.
(Navíc ani dále to není úplně jednoduché jak si představuješ: i když se zvednou takty do perf. - tak většina toho co prochází GPU jsou "prázdné" cykly, čipem prakticky neprochází nic (respektive jen clock signal) - takže ta spotřeba a vyzařované teplo taky nejsou o moc vyšší než v idle - měl bys vidět, že teploty jsou podstatně nižší než, když ten čip je skutečně vytížen...).
Celkovým výkonem je 360m prostě slabší karta smiř se s tím, a na tom nic nezmění ani to, že je podle nějakého benchmarku nedaleko od 460m (která sama o sobě taky není nijak výkonnou kartou). V noteboocích sice je ve vyšších sférách, ale celkově také žádná špička.
Anglicky taky umím... Ale vezmu ten překlad a přidám ti trochu reality do reklamního PR (především nezapomínej, že 360m je poměrně stará - je to přeznačená 200 řada...):
Můžeš si to představit tak, že ve skutečnosti nejsou 3 režimy, ale jen 2: HD video a ostatní.
Ve stavu "ostatní" driver dělá to, že posílá GPU mezi idle a plně zapnutým čipem podle výkonu, který je zrovna potřeba - prostě základní stav GPU je idle, a pokud od API přišlo více požadavků, které nestačil idle režim zpracovat a čekají tímpádem v que, tak pošle GPU do perf, aby que zpracoval - pak chvíli počká a vrátí čip do idle. S ohledem na stáří jádra je tady možné skákání jen do předdefinovaných stavů a není možné měnit frekvenci plynule za běhu (to neznamená, že například pro baterii tyto "akční" stavy nemůže nadefinovat jinak - na nižších freq atd...).
Stav HD Video se neaktivuje podle potřebného výkonu, ale POUZE na základě detekce určitých operací typických pro video.
Pohnutí oknem není výkonově úplně banální záležitost (ani prosté 2D, které se musí prakticky emulovat přes shadery natož AERO+alfa, která vyžaduje 3D). A pokud ji nezvládne GPU provést v idle režimu (což evidentně nezvládne) - pak musí přejít do vyššího - a jediný jiný režim, který zná je perf... není sice třeba, ale kartě nic jiného nezbude protože přejít do jiného režimu prostě neumí a nemůže, takže krátkodobě přejde do perf, odbourá que a vrátí se po čase do idle. Náročnost se ještě zvyšuje takovýma ASUS blbůstkama standardně instalovanýma do notebooků - například nějaká ta jejich utilita na zlepšení a ovládání obrazu (jméno sem už zapomněl - nějaké light cosi).
Jinak ne není třeba, aby karta měla frekvence na max.perf na pohnutí oknem, ale jinak to nejde - pro odbourání i krátké que, prostě GPU nezbude nic jiného než použít jediný jiný režim, který podle výkonu může zvolit.
(Navíc ani dále to není úplně jednoduché jak si představuješ: i když se zvednou takty do perf. - tak většina toho co prochází GPU jsou "prázdné" cykly, čipem prakticky neprochází nic (respektive jen clock signal) - takže ta spotřeba a vyzařované teplo taky nejsou o moc vyšší než v idle - měl bys vidět, že teploty jsou podstatně nižší než, když ten čip je skutečně vytížen...).
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Ses asi jedinej komu pripada 40fps v Crysis 2 jako slabej vykon, zajimalo by me jak je mozny ze Intel HD2000 dokaze akcelerovat aero uplne bez problemu a ta se vykonem nemuze s GTS 360m ani necim o pulku slabsim rovnat, pomoci Powermizer Manageru sem si locknul idle frekvenci vytizeni GPU pri frekvenci 135Mhz nebylo ani 50% vetsi problem by sem videl v tom ze ta grafika ma jen 128bit sbernici a jako idle memory frekvenci ji Asus pridelil jen 135Mhz (pritom max je 1800) s touhle frekvenci a sbernici je schopna grafika propustit jen nejaky 4,3 GB/s video dat coz je podle me na plynuly zobrazeni ve FullHD klidne i plochy malo. Co rikas na todle dava to smysl?
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
O absolutním výkonu se nemá cenu moc bavit - vždy je to otázka referenčního bodu. Jediná relevantní věc pro tvůj problém je, že tahle karta nezvládne AERO na idle taktech. (Ad crysis - že dává 40FPS v crysis 2 je fajn, ale relevantní by bylo jedině kolik to dává v crysis 2 na idle taktech Neříkám, že 360M nestačí na AERO - stačí, a bohatě. Jen nezvládá některé věci v idle (je to prostě malá karta - prostě to, že čip je jen 1/4 "dospělých" karet bude vždy někde poznat). Ale to i 5870 co mám v desktopu, nebo 6970M co mám v notebooku si občas musí pomoct vyššími takty.
Ta věc s paměťma - je možné, že to brzdí paměť, ale spíš si myslím, že to "brzdí" samotné GPU - nicméně je úplně jedno z jakého důvodu nestíhá grafika v idle vyřizovat požadavky na obsluhu desktopu - jestli nestíhá samotné GPU nebo paměť - protože ty power stavy se týkají obojího GPU i paměti zároveň (nemůže být GPU v idle a zároveň paměť v max.perf power state a vice versa).
Pokud máš chuť experimentovat - tak můžeš zkusit upravit idle power state, aby byl trochu výkonnější - vem nějaký tool - možná to bude umět rivatuner a předefinuj idle na vyšší takty GPU a / nebo paměti ... třeba se ti povede najít nastavení, které omezí případy přechodu do max.perf power state.
Ta věc s paměťma - je možné, že to brzdí paměť, ale spíš si myslím, že to "brzdí" samotné GPU - nicméně je úplně jedno z jakého důvodu nestíhá grafika v idle vyřizovat požadavky na obsluhu desktopu - jestli nestíhá samotné GPU nebo paměť - protože ty power stavy se týkají obojího GPU i paměti zároveň (nemůže být GPU v idle a zároveň paměť v max.perf power state a vice versa).
Pokud máš chuť experimentovat - tak můžeš zkusit upravit idle power state, aby byl trochu výkonnější - vem nějaký tool - možná to bude umět rivatuner a předefinuj idle na vyšší takty GPU a / nebo paměti ... třeba se ti povede najít nastavení, které omezí případy přechodu do max.perf power state.
Naposledy upravil(a) xkryspin dne pát 15. črc 2011, 12:35, celkem upraveno 1 x.
- eaglelukash
- Nováček
-
- Registrován: 05. říj 2010
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Uz nejakej cas mam v notaku stazenej Nvidia Inspector kterej prave todle dokaze akorat sem na to nechtel do posledni chvili moc sahat, krom toho s tim malym datovym tokem me to napadlo az vcera vecer, s Core clock jde hejbat jen v Performance mode Shader a pameti jdou nastavovat ve vsech modech, co ovlivnujou shadery na plose?
NB - ASUS G51JX / Core i5 520M 2,4Ghz / 4GB DDR3 1066Mhz / GeForce GTS360M / 500 GB 7200 RPM / W7HP x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
PC - C2D E6300 1,86Ghz (OC.2,24Ghz) / 2GB DDR2 667Mhz / Geforce GTX260 896MB / 250GB 7200 RPM /W7P x64
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Když to hodně zjednoduším:
U unifikovaných jader vykonávají shadery veškerou "reálnou" práci. Core zpracuje zadání a rozdělí práci, zajistí komunikaci navenek - a shadery práci udělají.
V AERU se navíc se spoustou věcí zachází jako s 3D objekty.
Navíc u unifikovaných jader: specializované části čipu starající se o 2D akceleraci, které měl dříve každý čip, byly "utraceny" a vše počítají shadery. Takže shadery jsou zapotřebí i pro čisté 2D...
Bohužel bez experimentování nezjistíš, kde přesně úzké hrdlo, které si vynutí vyšší takty je (jestli core, shadery nebo paměti).
U unifikovaných jader vykonávají shadery veškerou "reálnou" práci. Core zpracuje zadání a rozdělí práci, zajistí komunikaci navenek - a shadery práci udělají.
V AERU se navíc se spoustou věcí zachází jako s 3D objekty.
Navíc u unifikovaných jader: specializované části čipu starající se o 2D akceleraci, které měl dříve každý čip, byly "utraceny" a vše počítají shadery. Takže shadery jsou zapotřebí i pro čisté 2D...
Bohužel bez experimentování nezjistíš, kde přesně úzké hrdlo, které si vynutí vyšší takty je (jestli core, shadery nebo paměti).
- Wuuduu
- Středně pokročilý
- Registrován: 11. led 2005
- Bydliště: Bratislava, Slovakia
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
ty z toho Aera asi nespavas, co?
Lenovo ThinkPad EDGE E520, intel i3-2310M, 8GB RAM, intel HD graphics / Ati Radeon 6630M 1GB, HDD 500GB, Windows7 HP 64bit
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
intel pentiumMMX 200MHz, 64MB EDORAM, TsengLabs ET6000 2MB PCI, SoundBlaster AWE32 ASP 8MB ISA, HDD 4GB+850MB, DOS 6.22
ATARI 1024STFM, 1MB RAM, 3.5" FDD SingleSide, TOS
Apple iMac, i5 3,1GHz, 4GB RAM, Ati Radeon 6970M 1GB, 27" LED panel 2560x1440, Seagate 1TB HDD, Magic Mouse, Thunderbolt, audio-technica ATH-T44, Mac OSX 10.6.8
STEAM • uubuuW ... EVE Online • H00d
MACINTOSH – Most applications crash. If not, the operating system hangs.
- xkryspin
- Začátečník
-
- Registrován: 23. čer 2008
Re: Asus G51Jx GPU 3D takty na ploše (GTS360m)
Co tím chtěl básník říct?