3D Mark 2006 - Diskuze, problémy a vše okolo
Moderátor: Don
- Fofrer
- Začátečník
- Registrován: 08. pro 2004
- Bydliště: Praha
hmm tak sem mel pocit deja-vu akorat ve slideshow.. to je tedy ftipnej mark..
BTW vyjde tradicne lichej mark 07? nebo ne
BTW vyjde tradicne lichej mark 07? nebo ne
CPU: Intel Core i7 6700K@4600MHz MB: Asus Z170-A , RAM: 16GB DDR4 Kingston HyperX 2133@2800MHz, SSD: Samsung 850 PRO 256GB, HDD:WD 3TB + 3TB, ZK: Sound Blaster Z, GK: Asus R9 290@1170MHz 4GD5, LCD: Asus PB248Q
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Nevím kdes přišel na to, že FSAA rozmazává textury. To dělal nVidia Quincux, kterej už dávno žádnej rozumnej člověk nepoužívá. SuperSampling naopak zvyšuje kvalitu textur a redukuje defekty jako shimmering (přesouvá je na vyšší harmonický) a MultiSampling vůbec textury neovlivňuje. Píšeš nesmyslyrodier píše:ja nechapu proc tady ati uzivatele rvou o SM 3.0 + FSAA
to to fakt nekdo pouzivate? Ja si dam radeji vyssi rozliseni nez AA/FSAA .. duvod? hnusne to maze a kdo to nevidi, tak je slepej.
nenecham se opijet rohlikem zvanym AA a radeji tam narvu poctive vysoky rozliseni ktery udela to co ma - vyhladit hrany ..ale nerozmazavat textury..ble
Vyšší rozlišení není argument, resp. v porovnání s dnešními metodami AA (ATi, nVidia) ne. RGAA 4x vnese na hrany čtyřnásobek barevné informace, což odpovídá čtyřnásobné vykreslené ploše, tedy pokud bychom vzali v úvahu 1280*1024, tak tomu odpovídá 2560*2048, přičemž ale EER je čtyřnásobná jak horizontálně, tak vertikálně, tzn. 5120*4096. I kdybychom vzali za směrodatnou nižší hodnotu, tak takové rozlišení 99% monitorů nepodporuje a ani by ho (se současnými hrami) žádná grafická karta nezvládla.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Palec123
- Mírně pokročilý
- Registrován: 08. pro 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No tak se tu nedohadujte. Proste az si ho spustite za dva roky, kazdej bude spokojenej jak mu tam skacou fps.. Hadka mezi nVidii a Ati.. To je na dlouhe pokracovani. Vyjde 3Dmark a nove ovladace od ATI vam hned zvednou skore.. Radsi by se meli zamerovat hlavne na hry a kvalitu zobrazovani.. Je to padly na hlavu.. Tvrzeni, ze je to na hovno test a ze je to barevny jak diskoteka.. Tomu se musim smat. Kdyby vam to jelo plynule s 50fps, kazdej bude tvrdit, jak se grafika nadherne vylepsila od dob 3Dmarku2005.. Jsou to graficke efekty, ktere dnesni slabsi karty nezvladaji zobrazovat i kdyz je podporuji... Chtel bych videt bezet ten CPU test na AMDX2, protoze ja se Sempronem neprekrocim hranici 0fps
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
nj asi si to Nvidia zaplatila )no-X píše:Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
- Mikee
- Začátečník
- Registrován: 23. úno 2004
- Bydliště: pc MEGA case
dufajme ze je toi tak a snivajme ze sa to prevali.. kiez byStratos píše:nj asi si to Nvidia zaplatila )no-X píše:Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
- karf
- Středně pokročilý
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
- pruso
- Začátečník
- Registrován: 06. pro 2005
- Bydliště: Karviná
6600GT má lepší výkon než X800GTO, což je ve hrách pravý opak, žeby si nVidie připlatila? sem zvědavý jak dopadne X1900XT a X1900XTX.
Padl rekord v 3D Marku a to je 10393 bodů
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12916
Padl rekord v 3D Marku a to je 10393 bodů
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12916
- Palec123
- Mírně pokročilý
- Registrován: 08. pro 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- pruso
- Začátečník
- Registrován: 06. pro 2005
- Bydliště: Karviná
- SNowie
- Začátečník
- Registrován: 14. led 2006
- Bydliště: Praha, Teplice
počítám ale, že grafiky tam maj od nVidie (sponzorský dar )pruso píše:to mě taky, budou mít na to více PC, na 1 by to bylo neprogramovatelnéPalec123 píše:Kdyz FX60@3.1Ghz dava 0.76 FPS, tak uz me dnes nenapada vykonejsi reseni, ktere by to slusne rozhybalo.. Snad v budoucnu ctyrjadrovych procesoru..
By me zajimalo na jakych PCckach ten 3Dmark programuji.
- Mirkana
- Začátečník
-
- Registrován: 23. lis 2004
- Bydliště: Kratonohy
asi ano jinak by jím to nejeloSNowie píše:počítám ale, že grafiky tam maj od nVidie (sponzorský dar )pruso píše: to mě taky, budou mít na to více PC, na 1 by to bylo neprogramovatelné
MB: GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2,CPU: Ryzen 7 5700x, GPU: Palit RTX 4070ti 12GB, Ram: Corsair 32GB KIT DDR4 3600MHz CL 18 RGB, SSD:Kingston NV2 500GB, SSD 2TB,HDD 4TB, SSD 500G Zdroj: Corsair 850W
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
- pruso
- Začátečník
- Registrován: 06. pro 2005
- Bydliště: Karviná
- Palec123
- Mírně pokročilý
- Registrován: 08. pro 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak asi jsem ted trosku mimo. Jak zavisi deska na vykonu v 3Dmarkuh4__ píše:mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
Mas namysli ty rozdily v bodech, ktere spocitas na prstech? Vubec nerozumim slovu nejvykonejsi deska.. Rozdilu jsou ve vybave, layoutu, moznosti pretaktovani a stabilite pri taktovani. Myslim, ze 3.1Ghz das na obou dvou zminovanych deskach. Navic frekvence 3.1Ghz je zajistena snizenim fsb na 194Mhz a zmenou nasobice na 16.. Takze ani tady DFI neziska naskok tim, ze umi stabilnich fsb 400 Mhz..
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Když už to tvrdíš, tak alespoň řekni v čem? Já totiž o ničem nevím. 3DMark 2005 na rozdíl od 2006 používal standardizované technologie. V testech nebylo obsaženo nic, co by se vymykalo specifikacím DX9.0b nebo 9.0c.h4__ píše:3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
---------------
edit:
Extremetech píše:The decision to use the 24X8 texture format for the depth stencil texture favors current Nvidia cards heavily with a significant reduction in required bandwidth.
We have since learned from ATI that only R520 cards (Radeon X1800) lack support for DF24. Last-generation ATI cards don't support the feature, either. Radeon X1300 and X1600 cards, as well as upcoming ATI hardware, support the 24-bit depth stencil textures and Fetch4, so they use the hardware shadow-mapping technique in 3DMark06.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- elitman
- Začátečník
- Registrován: 14. led 2005
no-X píše:Když už to tvrdíš, tak alespoň řekni v čem? Já totiž o ničem nevím. 3DMark 2005 na rozdíl od 2006 používal standardizované technologie. V testech nebylo obsaženo nic, co by se vymykalo specifikacím DX9.0b nebo 9.0c.h4__ píše:3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
---------------
edit:
Extremetech píše:The decision to use the 24X8 texture format for the depth stencil texture favors current Nvidia cards heavily with a significant reduction in required bandwidth.
We have since learned from ATI that only R520 cards (Radeon X1800) lack support for DF24. Last-generation ATI cards don't support the feature, either. Radeon X1300 and X1600 cards, as well as upcoming ATI hardware, support the 24-bit depth stencil textures and Fetch4, so they use the hardware shadow-mapping technique in 3DMark06.
Tak at se ATI polepsi
AMD ATHLON 64bit 2800+ 1.8Ghz@2.3Ghz, GeForce 6800GT(INNO3D), ASUS K8N, DDR 1024MB 400Mhz, HDD 80GB WD SATA, HDD 80GB IDE, external iOMEGA 120GB. Power suply 480W, 2x AC...Monitor LCD SAMSUNG SyncMster 213T 21.3"
- pruso
- Začátečník
- Registrován: 06. pro 2005
- Bydliště: Karviná
Myslíme to tak, že na DFI jde nejlíp OC = vyšší takty = více bodů v 3D markuPalec123 píše:Tak asi jsem ted trosku mimo. Jak zavisi deska na vykonu v 3Dmarkuh4__ píše:mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
Mas namysli ty rozdily v bodech, ktere spocitas na prstech? Vubec nerozumim slovu nejvykonejsi deska.. Rozdilu jsou ve vybave, layoutu, moznosti pretaktovani a stabilite pri taktovani. Myslim, ze 3.1Ghz das na obou dvou zminovanych deskach. Navic frekvence 3.1Ghz je zajistena snizenim fsb na 194Mhz a zmenou nasobice na 16.. Takze ani tady DFI neziska naskok tim, ze umi stabilnich fsb 400 Mhz..