3D Mark 2006 - Diskuze, problémy a vše okolo

Testování výkonu a stability PC, výsledkové listiny bechmarků.

Moderátor: Don

Odpovědět
Fofrer
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 08. pro 2004
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fofrer »

hmm tak sem mel pocit deja-vu akorat ve slideshow.. to je tedy ftipnej mark..
BTW vyjde tradicne lichej mark 07? nebo ne
CPU: Intel Core i7 6700K@4600MHz MB: Asus Z170-A , RAM: 16GB DDR4 Kingston HyperX 2133@2800MHz, SSD: Samsung 850 PRO 256GB, HDD:WD 3TB + 3TB, ZK: Sound Blaster Z, GK: Asus R9 290@1170MHz 4GD5, LCD: Asus PB248Q
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

rodier píše:ja nechapu proc tady ati uzivatele rvou o SM 3.0 + FSAA

to to fakt nekdo pouzivate? Ja si dam radeji vyssi rozliseni nez AA/FSAA .. duvod? hnusne to maze a kdo to nevidi, tak je slepej.
nenecham se opijet rohlikem zvanym AA a radeji tam narvu poctive vysoky rozliseni ktery udela to co ma - vyhladit hrany ..ale nerozmazavat textury..ble
Nevím kdes přišel na to, že FSAA rozmazává textury. To dělal nVidia Quincux, kterej už dávno žádnej rozumnej člověk nepoužívá. SuperSampling naopak zvyšuje kvalitu textur a redukuje defekty jako shimmering (přesouvá je na vyšší harmonický) a MultiSampling vůbec textury neovlivňuje. Píšeš nesmysly :-)
Vyšší rozlišení není argument, resp. v porovnání s dnešními metodami AA (ATi, nVidia) ne. RGAA 4x vnese na hrany čtyřnásobek barevné informace, což odpovídá čtyřnásobné vykreslené ploše, tedy pokud bychom vzali v úvahu 1280*1024, tak tomu odpovídá 2560*2048, přičemž ale EER je čtyřnásobná jak horizontálně, tak vertikálně, tzn. 5120*4096. I kdybychom vzali za směrodatnou nižší hodnotu, tak takové rozlišení 99% monitorů nepodporuje a ani by ho (se současnými hrami) žádná grafická karta nezvládla.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Palec123
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. pro 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Palec123 »

No tak se tu nedohadujte. Proste az si ho spustite za dva roky, kazdej bude spokojenej jak mu tam skacou fps.. Hadka mezi nVidii a Ati.. To je na dlouhe pokracovani. Vyjde 3Dmark a nove ovladace od ATI vam hned zvednou skore.. Radsi by se meli zamerovat hlavne na hry a kvalitu zobrazovani.. Je to padly na hlavu.. Tvrzeni, ze je to na hovno test a ze je to barevny jak diskoteka.. Tomu se musim smat. Kdyby vam to jelo plynule s 50fps, kazdej bude tvrdit, jak se grafika nadherne vylepsila od dob 3Dmarku2005.. Jsou to graficke efekty, ktere dnesni slabsi karty nezvladaji zobrazovat i kdyz je podporuji... Chtel bych videt bezet ten CPU test na AMDX2, protoze ja se Sempronem neprekrocim hranici 0fps :lol: :lol:
Obrázek
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

no-X píše:Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
nj asi si to Nvidia zaplatila :))
Mikee
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. úno 2004
Bydliště: pc MEGA case

Příspěvek od Mikee »

Stratos píše:
no-X píše:Ještě jedna věc - dost lidí se divilo, proč má X1800 výsledky relativně špatné (oproti situaci ve hrách), když X1300 a X1600 dopadají dobře. Tady je odpověď: 3DMark 2006 pro stíny (depth stencil textures) používá 24bit formát, který podporuje nVidia. Tento formát ale není povinný ani v DirectX 9.0C (SM3.0) a není zrovna logické, proč ho Futuremark použil, když z hlediska DirectX není požadovaný. Zvlášť pokud se přihlédne k tomu, že standardní 16bit DST nabízejí stejnou vizuální kvalitu (ono je to docela i logický - na co je třeba pro stín používat 24bit hloubku). R520 tedy pro stíny musí použít 32-bitovou (!!!) texturu, což vede ke snížení výkonu.
nj asi si to Nvidia zaplatila :))
dufajme ze je toi tak :) a snivajme ze sa to prevali.. kiez by :)
h4__
Žlutá karta Bazar
Žlutá karta Bazar
Registrován: 04. led 2006
Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín

Příspěvek od h4__ »

3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
karf
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. čer 2003
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karf »

h4__ píše:3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
to ne, jen FX5xxx neumělo dx9 :twisted: :roll: :lol: :lol: 8)
note:HP Pavilion Gaming i7 10870H, 16gb, rtx 2060, 1tb OS: MS Windows 10 Home x64
Workstation: HP Z2: Intel Core i7 8700@4.6GHZ, 32gb, Quadro P620, 512GB Samsung M2, 2x HP Z24 G2 OS: MS Windows 10Pro x64
h4__
Žlutá karta Bazar
Žlutá karta Bazar
Registrován: 04. led 2006
Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín

Příspěvek od h4__ »

no dle me je ATi tropet zaostala,ja jsem proste nVidiar
pruso
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. pro 2005
Bydliště: Karviná

Příspěvek od pruso »

6600GT má lepší výkon než X800GTO, což je ve hrách pravý opak, žeby si nVidie připlatila? sem zvědavý jak dopadne X1900XT a X1900XTX.

Padl rekord v 3D Marku a to je 10393 bodů
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12916
Palec123
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. pro 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Palec123 »

Kdyz FX60@3.1Ghz dava 0.76 FPS, tak uz me dnes nenapada vykonejsi reseni, ktere by to slusne rozhybalo.. Snad v budoucnu ctyrjadrovych procesoru.. :oops:
By me zajimalo na jakych PCckach ten 3Dmark programuji. :roll:
pruso
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. pro 2005
Bydliště: Karviná

Příspěvek od pruso »

Palec123 píše:Kdyz FX60@3.1Ghz dava 0.76 FPS, tak uz me dnes nenapada vykonejsi reseni, ktere by to slusne rozhybalo.. Snad v budoucnu ctyrjadrovych procesoru.. :oops:
By me zajimalo na jakych PCckach ten 3Dmark programuji. :roll:
to mě taky, budou mít na to více PC, na 1 by to bylo neprogramovatelné
SNowie
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. led 2006
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od SNowie »

pruso píše:
Palec123 píše:Kdyz FX60@3.1Ghz dava 0.76 FPS, tak uz me dnes nenapada vykonejsi reseni, ktere by to slusne rozhybalo.. Snad v budoucnu ctyrjadrovych procesoru.. :oops:
By me zajimalo na jakych PCckach ten 3Dmark programuji. :roll:
to mě taky, budou mít na to více PC, na 1 by to bylo neprogramovatelné
počítám ale, že grafiky tam maj od nVidie :lol: (sponzorský dar 8) )
Mirkana
Začátečník
Začátečník
Registrován: 23. lis 2004
Bydliště: Kratonohy

Příspěvek od Mirkana »

SNowie píše:
pruso píše: to mě taky, budou mít na to více PC, na 1 by to bylo neprogramovatelné
počítám ale, že grafiky tam maj od nVidie :lol: (sponzorský dar 8) )
asi ano jinak by jím to nejelo :-D
MB: GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2,CPU: Ryzen 7 5700x, GPU: Palit RTX 4070ti 12GB, Ram: Corsair 32GB KIT DDR4 3600MHz CL 18 RGB, SSD:Kingston NV2 500GB, SSD 2TB,HDD 4TB, SSD 500G Zdroj: Corsair 850W
h4__
Žlutá karta Bazar
Žlutá karta Bazar
Registrován: 04. led 2006
Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín

Příspěvek od h4__ »

mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
pruso
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. pro 2005
Bydliště: Karviná

Příspěvek od pruso »

h4__ píše:mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
DFI rulezz a kdo má jinou, musí se smířit s tím že DFI je nejlepší na OC
Palec123
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. pro 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Palec123 »

h4__ píše:mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
Tak asi jsem ted trosku mimo. Jak zavisi deska na vykonu v 3Dmarku :stupid:
Mas namysli ty rozdily v bodech, ktere spocitas na prstech? Vubec nerozumim slovu nejvykonejsi deska.. Rozdilu jsou ve vybave, layoutu, moznosti pretaktovani a stabilite pri taktovani. Myslim, ze 3.1Ghz das na obou dvou zminovanych deskach. Navic frekvence 3.1Ghz je zajistena snizenim fsb na 194Mhz a zmenou nasobice na 16.. Takze ani tady DFI neziska naskok tim, ze umi stabilnich fsb 400 Mhz.. :)
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

h4__ píše:3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
Když už to tvrdíš, tak alespoň řekni v čem? Já totiž o ničem nevím. 3DMark 2005 na rozdíl od 2006 používal standardizované technologie. V testech nebylo obsaženo nic, co by se vymykalo specifikacím DX9.0b nebo 9.0c.

---------------

edit:
Extremetech píše:The decision to use the 24X8 texture format for the depth stencil texture favors current Nvidia cards heavily with a significant reduction in required bandwidth.

We have since learned from ATI that only R520 cards (Radeon X1800) lack support for DF24. Last-generation ATI cards don't support the feature, either. Radeon X1300 and X1600 cards, as well as upcoming ATI hardware, support the 24-bit depth stencil textures and Fetch4, so they use the hardware shadow-mapping technique in 3DMark06.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
elitman
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 14. led 2005

Příspěvek od elitman »

no-X píše:
h4__ píše:3DMark05 byl zase optimalizovanej pro ATi,tak co resite
Když už to tvrdíš, tak alespoň řekni v čem? Já totiž o ničem nevím. 3DMark 2005 na rozdíl od 2006 používal standardizované technologie. V testech nebylo obsaženo nic, co by se vymykalo specifikacím DX9.0b nebo 9.0c.

---------------

edit:
Extremetech píše:The decision to use the 24X8 texture format for the depth stencil texture favors current Nvidia cards heavily with a significant reduction in required bandwidth.

We have since learned from ATI that only R520 cards (Radeon X1800) lack support for DF24. Last-generation ATI cards don't support the feature, either. Radeon X1300 and X1600 cards, as well as upcoming ATI hardware, support the 24-bit depth stencil textures and Fetch4, so they use the hardware shadow-mapping technique in 3DMark06.

Tak at se ATI polepsi :P
AMD ATHLON 64bit 2800+ 1.8Ghz@2.3Ghz, GeForce 6800GT(INNO3D), ASUS K8N, DDR 1024MB 400Mhz, HDD 80GB WD SATA, HDD 80GB IDE, external iOMEGA 120GB. Power suply 480W, 2x AC...Monitor LCD SAMSUNG SyncMster 213T 21.3"
pruso
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. pro 2005
Bydliště: Karviná

Příspěvek od pruso »

Palec123 píše:
h4__ píše:mno alespon vidite ze DFI Expert je nejvykonnejsi deska,nebo je v tech rekordech nekde ASUS A8N32??;)
Tak asi jsem ted trosku mimo. Jak zavisi deska na vykonu v 3Dmarku :stupid:
Mas namysli ty rozdily v bodech, ktere spocitas na prstech? Vubec nerozumim slovu nejvykonejsi deska.. Rozdilu jsou ve vybave, layoutu, moznosti pretaktovani a stabilite pri taktovani. Myslim, ze 3.1Ghz das na obou dvou zminovanych deskach. Navic frekvence 3.1Ghz je zajistena snizenim fsb na 194Mhz a zmenou nasobice na 16.. Takze ani tady DFI neziska naskok tim, ze umi stabilnich fsb 400 Mhz.. :)
Myslíme to tak, že na DFI jde nejlíp OC = vyšší takty = více bodů v 3D marku
Odpovědět

Zpět na „Benchmarky a diagnostické programy“