Tento thread je určen výhradně pro diskusi o R600 a pro tyto účely bude sloužit až do oficiálního vydání produktu (pro diskusi o RV610/RV630 a dalších produktech bude založen specifický thread).
- doba vývoje (včetně nevydaných návrhů jako R400, R500): >4 roky
- dokončení návrhu čipu: 2006
- očekávané datum vydání R600: 14. květen 2007
- dostupnost: květen 2007
- výrobní proces: 80nm performance TSMC s plánovaným přechodem na 65nm TSMC
- ~700-720 milionů tranzistorů
- >800MHz top verze (nebude vydaná, 740-755MHz HD2900XT)
- HD2900 series (XT, XTX)
- HD2900XT vs. GF8800GTS-640MB
- HD2900XTX vs. GF8800GTX (XTX zřejmě nebude vydaná)
- odklady:
- Q3/06: nedostupnost výrobního procesu
- Q4/06: sloučení AMD + ATi
- Q1/07: marketingové změny (komplet produktová řada), následeně úprava PCB a přechod na 65nm
- výpočetní jednotky (spekulace):
- 64 vec4 (MADD) + scalar (ADD) - jako Xenos?
- 64 vec4 (MADD) + scalar (MADD)?
- 96 (Orton, zřejmě měl na mysli R650/R680)
- 320 "scalar" (64x5)
- spotřeba:
- 250W (OEM verze)
- 225W (retail verze)
- X1950XTX (pro srovnání) 190W peak
- verze:
- OEM - 12" PCB, chladič s heatpipes
- retail HD2900XT
- 9" PCB
- dostupná ode dne vydání
- 740-755MHz jádro
- 800-825(1600-1650)MHz GDDR3, 512MB
- chladič vapochill (chladič nepotvrzen)
- retail HD2900XTX
- 9" PCB
- dostupnost neznámá (buďto na objednávku, nebo vůbec)
- 814MHz jádro
- 1050-1100(2100-2200)MHz GDDR4, 1GB
- chladič vapochill (chladič nepotvrzen)
- 512bit paměťová sběrnice
- 1024bit ring-bus
- "16" TMUs
- 16 ROPs
- FSAA min. plnohodnotné sparse MSAA 8x
- AA až 24x
- EATM - kvalitnější a rychlejší Adaptive AA ("EATM")
- PCB
- Dragonshead (OEM, 12,4", heat-pipe chladič)
- Dragonshead 2 (retail 9,4", vapochill)
- Cats Eye (retail, GDDR3)
- UFO
- ?? retail, "GT", single-slot
R600 retail
OEM R600
Ruby @ R600
další fotky: [link]
Whiteout video (Ruby demo video): [link]
DX10 Global Illumination demo
low-res video [link]
Výkonu podle slajdů ATi
1 TeraFLOPS system
info tabulky
--------------
Související thready:
- R600 je zpožděná(?)
- Tech-dema pro ATi Radeon series
- AntiAliasing - info a technologie
- Spekulace o R600 #1
- Spekulace o R600 #2
- DirectX 10
- Diskuse o architektuře grafických čipů
některá starší "oficiální" vyjádření:
- R600 (R.Huddy: “The R600 will be [absolutely] the fastest DirectX 9 chip that we had ever built”) (R600 bude absolutně nejrychlejší DX9 čip, který jsme kdy navrhli)
- 80nm
- 96 unifikovaných jednotek (D.Orton: "today it's 48, in the future maybe it's 96") - zřejmě míněna R650 ("dnes je to 48 jednotek, v budoucnu možná 96")
- 24-32 TMUs (E.Demers: "I would not mind more texture power, but I would not want to reduce the ratio of ALU : TEX" / "nemám nic proti vyššímu výkonu pro texturing, ale nechtěl bych reduktovat poměr mezi aritmetickými a texturovými operacemi - tzn. snižovat poměr počtu pixel shaderů a texturovacích jednotek)
- 16- 24-32 ROPs (E.Demers: "Right now, they seem to balance at 1:1 (TEX:ROP), but the trend is towards lowering ROPs, in general" / nyní je optimální poměr mezi ROPs a texturovacími jednotkami 1:1, ale v budoucnu se bude vyvíjet v neprospěch ROPs
- 512bit (nVidia: "prepositioning against 512bit products" / odrazování uživatelů od možných budoucích produktů s 512bit sběrnicí, D.Orton: "new levels of memory bandwidth to the graphics subsystem" / nová úroveň propustnosti sběrnice ke grafickému systému, D.Baumann: "if core speeds scale at a similar ratio at memory, why would we expect any more of the elements that consume bandwidth?" / pokud je frekvence pamětí i jádra zvýšena stejným způsobem, proč bychom [v R600] měli čekat více výpočetních jednotek konzumujících datovou propustnost?
---------------------
UPOZORNĚNÍ
Protože se jistým osobám nelíbilo, jakým způsobem bylo nakládáno s OT v minulém threadu, budu to řešit razantněji. Upozorňování bylo dost, tzn. OT rovnou mažu a podávám návrh na kartu. Pokud někdo nebude souhlasit s mým postupem, bude to se mnou řešit po soukromých zprávách a ne v sekci, která pro to není určena.