Anti-aliasing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Docela povedene video na DF o AA
https://www.youtube.com/watch?v=WG8w9Yg5B3g
https://www.youtube.com/watch?v=WG8w9Yg5B3g
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Mam dost dobrej tip jak si vylepsit kvalitu obrazu u her s podporou DLSS.Zapnete si v control panelu DL DSR nejllip 2.25x a pak zmente ve hre rozliseni na to DL DSR.Potom zapnete DLSS Balanced a jelikoz DLSS ted pracuje s daleko vyssim rozlisenim, tak vysledna kvalita obrazu je spickova.Je to i o dost lepsi nez nativni DLAA s podobnym vykonem.Da se pouzit i performance DLSS.
Pro 4K a DL DSR 2.25X je vstupni rozliseni 6144x3240, takze DLSS ma k dispozici spoustu pixelu.
Pro 4K a DL DSR 2.25X je vstupni rozliseni 6144x3240, takze DLSS ma k dispozici spoustu pixelu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Objevujes objeveny.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Tak ja jsem mel nvidii naposled s 1080TI.Docela me prekvapuje kolik veci ma nvidia na zlepseni kvality obrazu.Zvlast pri zaplave toho TAA humusu co davaj do her je to fakt "gamechanger".
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Spíš se to snaží retušovat to co TAA zničilo. Ano chvalitebné, ale herní průmysl by měl zapracovat na konci a nahrazení TAA něčim lepším, něčim co nebude způsobovat ghosting a blur celé scény za pohybu. V dnešní době nástupu high-refresh OLED panelů se bude rozmazanej obraz v pohybu líbit méně a méně protože narozdíl od LCD žumpy ve který jsme už skoro 2 dekády teď máme zobrazovadla kde je to dost vidět.
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Proboha vždyť tě nikdo nenutí tu sračku zapínat. Zrovna hraji forzu 5 na oled a tam jsem zapl SMAA 2x, z dálky to bohatě stačí, bez mazacího efektu naprosto skvělý zážitek.
E// U některých her ani AA nezapínám.
E// U některých her ani AA nezapínám.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Bohužel u spousty her je TAA baked in a buďto nejde vypnout nebo vypadaj pak naprosto hrozně. Typicky se nezabejvanj ani alpha blendingem a prostě počítaj s tim že to TAA rozmaže, a když tam TAA neni je to shimmerfest a semi-transparentní textury vypadaj jak jak Matroxu G100....
Problém to bejvá i u Raytracingu protože spousta her dělá RT denoise přes TAA.
Problém to bejvá i u Raytracingu protože spousta her dělá RT denoise přes TAA.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Jedina nevyhoda toho DL DSR je, ze se musi manualne pro kazdou hru zvlast nastavit sharpening"DSR vyhlazeni".Clovek to musi hledat pro kazdou hru zvlast.Treba pro Rise of tomb raider je to 20% a pro Horizon 58%.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
DLAA nemaže?
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
To jsem ještě neslyšel, že by to někdo měnil hru od hry Jakej je v tom rozdíl, než když to necháš na jedný hodnotě pro všechny hry? Nula je nejostřejší obraz, vyšší hodnoty víc mažou.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Je to jak pises bud je to silene preostreny a nebo zase rozmazany.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Je tohle ta "ultimatni" kvalita obrazu?Je to priblizne ze 4K na 6K rozliseni pomoci DL DSR a DLSS balanced.Kvalita obrazu je proste dokonala.Nenasel jsem zadne vady.Naprosto bez zubatych hran nebo jakychkoliv artefaktu.Pripomina mi to CGI i kdyz tohle normalne hraju
Dokonce jsem nahral video v HDR jelikoz Nvidia podporuje nahravani v HDR(i kdyz youtube tu kvalitu dost zhorsi i tak to vypada ok)
https://www.youtube.com/watch?v=WreiNcF3lA8
Dokonce jsem nahral video v HDR jelikoz Nvidia podporuje nahravani v HDR(i kdyz youtube tu kvalitu dost zhorsi i tak to vypada ok)
https://www.youtube.com/watch?v=WreiNcF3lA8
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- icebosss
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2008
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
tuhle kombinaci uz pouzivam dlouho, od toho tu DLDSR je, virtualne vyssi rozliseni a s dlss ho hodis prakticky na DLAA hodnoty ci nativni hodnoty, ale pozor, ma to výkonnostní vliv.
příklad na rozlišení 2560*1440 DLAA ≠ DLDSR z 2560x1440 na 3840x2160 * 0,66 DLSS quality. Ano výsledne rozliseni je sice stejne, ale pocet fps nebude, protoze tam kazdy upscale a downscale ti bere nejaky vykon a cas te karty to zpracovat. Ve vysledku bude DLDSR s dlss quality obrazove lepsi nez DLAA, protoze se pocita z vetsiho rozliseni, ale taky bude vetsi vykonostni propad. A myslim, ze z cim vetsiho rozliseni to pocitas, tim vetsi ten propad oproti DLAA v nativnim rozliseni bude.
Další věc je, ze dldsr slider mam na 100% a obraz si doostruju treba pres Reshade na kazdou hru zvlast, ma to minimalni vliv na vykon oproti nvidia ostreni ve filtrech pres nvidia experience
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
DLSS 3.7 vs XESS 1.3 vs FSR2 Digital foundry
https://www.youtube.com/watch?v=PneArHayDv4
https://www.youtube.com/watch?v=PneArHayDv4
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"