Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Docela povedene video na DF o AA
https://www.youtube.com/watch?v=WG8w9Yg5B3g
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Mam dost dobrej tip jak si vylepsit kvalitu obrazu u her s podporou DLSS.Zapnete si v control panelu DL DSR nejllip 2.25x a pak zmente ve hre rozliseni na to DL DSR.Potom zapnete DLSS Balanced a jelikoz DLSS ted pracuje s daleko vyssim rozlisenim, tak vysledna kvalita obrazu je spickova.Je to i o dost lepsi nez nativni DLAA s podobnym vykonem.Da se pouzit i performance DLSS.
Pro 4K a DL DSR 2.25X je vstupni rozliseni 6144x3240, takze DLSS ma k dispozici spoustu pixelu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Objevujes objeveny.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Tak ja jsem mel nvidii naposled s 1080TI.Docela me prekvapuje kolik veci ma nvidia na zlepseni kvality obrazu.Zvlast pri zaplave toho TAA humusu co davaj do her je to fakt "gamechanger".
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Spíš se to snaží retušovat to co TAA zničilo. Ano chvalitebné, ale herní průmysl by měl zapracovat na konci a nahrazení TAA něčim lepším, něčim co nebude způsobovat ghosting a blur celé scény za pohybu. V dnešní době nástupu high-refresh OLED panelů se bude rozmazanej obraz v pohybu líbit méně a méně protože narozdíl od LCD žumpy ve který jsme už skoro 2 dekády teď máme zobrazovadla kde je to dost vidět.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

Proboha vždyť tě nikdo nenutí tu sračku zapínat. Zrovna hraji forzu 5 na oled a tam jsem zapl SMAA 2x, z dálky to bohatě stačí, bez mazacího efektu naprosto skvělý zážitek.
E// U některých her ani AA nezapínám.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Bohužel u spousty her je TAA baked in a buďto nejde vypnout nebo vypadaj pak naprosto hrozně. Typicky se nezabejvanj ani alpha blendingem a prostě počítaj s tim že to TAA rozmaže, a když tam TAA neni je to shimmerfest a semi-transparentní textury vypadaj jak jak Matroxu G100....

Problém to bejvá i u Raytracingu protože spousta her dělá RT denoise přes TAA.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Jedina nevyhoda toho DL DSR je, ze se musi manualne pro kazdou hru zvlast nastavit sharpening"DSR vyhlazeni".Clovek to musi hledat pro kazdou hru zvlast.Treba pro Rise of tomb raider je to 20% a pro Horizon 58%.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

DLAA nemaže?
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

HEAD píše: ned 10. bře 2024, 13:39 Jedina nevyhoda toho DL DSR je, ze se musi manualne pro kazdou hru zvlast nastavit sharpening"DSR vyhlazeni".Clovek to musi hledat pro kazdou hru zvlast.Treba pro Rise of tomb raider je to 20% a pro Horizon 58%.
To jsem ještě neslyšel, že by to někdo měnil hru od hry :-D Jakej je v tom rozdíl, než když to necháš na jedný hodnotě pro všechny hry? Nula je nejostřejší obraz, vyšší hodnoty víc mažou.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Je to jak pises bud je to silene preostreny a nebo zase rozmazany.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Je tohle ta "ultimatni" kvalita obrazu?Je to priblizne ze 4K na 6K rozliseni pomoci DL DSR a DLSS balanced.Kvalita obrazu je proste dokonala.Nenasel jsem zadne vady.Naprosto bez zubatych hran nebo jakychkoliv artefaktu.Pripomina mi to CGI i kdyz tohle normalne hraju :D
Obrázek
Dokonce jsem nahral video v HDR jelikoz Nvidia podporuje nahravani v HDR(i kdyz youtube tu kvalitu dost zhorsi i tak to vypada ok)
https://www.youtube.com/watch?v=WreiNcF3lA8
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od icebosss »

HEAD píše: ned 10. bře 2024, 13:39 Jedina nevyhoda toho DL DSR je, ze se musi manualne pro kazdou hru zvlast nastavit sharpening"DSR vyhlazeni".Clovek to musi hledat pro kazdou hru zvlast.Treba pro Rise of tomb raider je to 20% a pro Horizon 58%.
tuhle kombinaci uz pouzivam dlouho, od toho tu DLDSR je, virtualne vyssi rozliseni a s dlss ho hodis prakticky na DLAA hodnoty ci nativni hodnoty, ale pozor, ma to výkonnostní vliv.

příklad na rozlišení 2560*1440 DLAA DLDSR z 2560x1440 na 3840x2160 * 0,66 DLSS quality. Ano výsledne rozliseni je sice stejne, ale pocet fps nebude, protoze tam kazdy upscale a downscale ti bere nejaky vykon a cas te karty to zpracovat. Ve vysledku bude DLDSR s dlss quality obrazove lepsi nez DLAA, protoze se pocita z vetsiho rozliseni, ale taky bude vetsi vykonostni propad. A myslim, ze z cim vetsiho rozliseni to pocitas, tim vetsi ten propad oproti DLAA v nativnim rozliseni bude.

Další věc je, ze dldsr slider mam na 100% a obraz si doostruju treba pres Reshade na kazdou hru zvlast, ma to minimalni vliv na vykon oproti nvidia ostreni ve filtrech pres nvidia experience
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

DLSS 3.7 vs XESS 1.3 vs FSR2 Digital foundry
https://www.youtube.com/watch?v=PneArHayDv4
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“