NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Hladis píše: čtv 21. zář 2023, 17:33 GN: Cyberpunk 2.0 Ray Reconstruction Comparison, DLSS 3.5, & Benchmarks
https://www.youtube.com/watch?v=zZVv6WoUl4Y

HU: Better Ray Tracing, (Almost) No Cost - Nvidia DLSS 3.5 Ray Reconstruction Tested
https://www.youtube.com/watch?v=8OLE5waatRA
DF: Cyberpunk 2077 2.0 - PC Tech Review - DLSS 3.5 Ray Reconstruction Deep Dive
https://www.youtube.com/watch?v=hhAtN_rRuQo
morke
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 09. srp 2009
Bydliště: Háj ve Slezsku

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od morke »

K tématu DLSS. Jaký je párek s 98% masa a jiný s 60% a sójou? Dle marketingu Nvidie žádný nebo minimální.
Baví mě sledovat, jak jim ten marketing všichni žerou.
PC: I5-11600K, Gigabyte Z590 UD AC,
PNY RTX 3070, Corsair 16 GB DDR4, Seasonic Prime GX 750, SSD Samsung 850 EVO 500 GB/Samsumg 980 Pro 500 GB/980 1TB, Noctua NH-D15, Fractal Design Torrent
Zvuk: Foobar2000 → KS → Topping D10s → Chord C-line → Primare i22 → Chord Clearway → Monitor Audio Silver 2
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

ten ghosting je teda grc :mrgreen: :mrgreen:
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od TankGeorge »

morke píše: sob 23. zář 2023, 01:55 K tématu DLSS. Jaký je párek s 98% masa a jiný s 60% a sójou? Dle marketingu Nvidie žádný nebo minimální.
Baví mě sledovat, jak jim ten marketing všichni žerou.
Ale prosímtebe. RAY reconstruction a potažmo celé DLSS je od prvopočátku nástroj k protlačení ray tracingu. Tak kde je ten 98% párek? Sojový raster a jeho rozplizlé SSAO, fake GI s bleedingem osvětlení v interiérech a shadow mapy z roku 1990? Raster bude sojový navěky, ale RT se časem na těch 98% dostane. Než ten čas nastane, vycpe se to DLSS. Kterej fake je lepší je čistě individuální věc.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
martinmiro
Začátečník
Začátečník
Registrován: 23. čer 2013

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od martinmiro »

morke píše: sob 23. zář 2023, 01:55 K tématu DLSS. Jaký je párek s 98% masa a jiný s 60% a sójou? Dle marketingu Nvidie žádný nebo minimální.
Baví mě sledovat, jak jim ten marketing všichni žerou.
ja s dlss nemam absolutny problem. slape to super, hlavne pri 4k a 3440x1440 od 120hz diablo na 4k s dlls quality vypada super , fortnitu sa tiez neda nic vycitat. ani zvysne hry som nepocitil nejake strasne ghostingy. a to som tie skusal s dlss i bez neho. na 4k uz to dlss je potrebne.
r7- 5800x , 2x16gb ddr4-3600 corsair venegance rgb pro cl16 , gigabyte x570 elite , rtx 4070 ti msi gaming x trio , samsung odyssey g7 28" 4k-144hz, monitor samsung odsyssey g5 3440x1440 -165hz, 55" samsund neo qled 4k 120hz , m2 sdd sk hynix platinum p41 1tb gen4 7000mb/s pci4 ,seasonic focus gx 750w 80 gold plus 90% eff, hybrid silentfan controll, big tower thermaltake view 51 tg snow argb tempered glads 4mm lexar 620 512gb m2 , 2x sata 960 samsung 512gb
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Ještě k tomu, jak tu Krteq tehdá tvrdil:
Celé tohle OT vzniklo jen kvůli tomu, že jsi tvrdil že Reflex/Low Latency Mode, který je součástí DLSS3, má zabudovaný vlastní framelimiter. Nemá
Unwinder teď k nejnovější betě MSI AB:
- Added new framerate limiting mode : NVIDIA Reflex mode. In this mode RivaTuner Statistics Server completely disables its own precise framepacing implementation and uses NVIDIA's own framerate limiter instead. This mode is mainly intended to be used in conjunction with DLSS Frame Generation, which is generally not compatible with any third party framerate limiters. However you can also use this mode in the games with no native NVIDIA Reflex support, because enabling NVIDIA Reflex framerate limiter in such titles will also enable Reflex low-latency mode as a side effect. Please take a note that NVIDIA Reflex framerate limiting mode is currently supported on NVIDIA GPUs and in Direct3D11/Direct3D12 applications only. If you try to enable it on unsupported hardware on in unsupported applications, RivaTuner Statistics Server will fall back to default async framerate limiting mode.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Tak si to přečti ještě jednou. V čem to má odporovat tomu co jsem psal?

Takže Unwinder do MSI AB tzv. Reflex mód, ve kterém vypíná RTSS framelimiter a namísto toho RTSS využívá NV framelimiter a je doporučený pro tituly s DLSS FG.

Dá se i použít pro tituly bez nativní implementace Reflexu, protože při zapnutí toho NV framelimiteru to automaticky vynutí i Reflex CPL State.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Já v lednu:
Hlavně lockování fps u her s DLSS3 nemá vůbec smysl, když je tam rovnou Reflex, kterej má lock automaticky vlastní.
Ty v lednu:
WTF? Reflex má mít nějakej "built-in limiter"? :lol:
Unwinder v prosinci:
...uses NVIDIA's own framerate limiter instead. This mode is mainly intended to be used in conjunction with DLSS Frame Generation, which is generally not compatible with any third party framerate limiters. However you can also use this mode in the games with no native NVIDIA Reflex support, because enabling NVIDIA Reflex framerate limiter in such titles will also enable Reflex low-latency mode as a side effect
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Přečti si to radsi ještě nekolikrát. Ten "NVIDIA Reflex framerate limiter" je Unwinderovou implementací NV Framelimiter v3 kde on zároveň i automaticky enabluje i Reflex CPL State , proto taky ten mód tak pojmenoval :lol:
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Tak to je to, co jsem tu psal už v lednu. Jenom podle tebe, když je to implementovaný v Reflexu, tak to nemám s Reflexem nic společnýho :-D
Teď to Unwinwder jenom náhodou nazval Nvidia Reflex mode.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Dokaze nekdo najit nakej rozdil?Prvni hra kde jsem se dostal k testovani DLSS vs FSR2 a rozdil 0.Ono to asi fakt plati pro nizke rozliseni jako 1080P a 1440P.Ve 4K a nebo dokonce 5K je rozdil 0.Zkusim jeste otestovat dalsi hry.Treba ma Horizon dobrou implementaci FSR2 :)
Obrázek Obrázek
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Zofrenko
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 06. črc 2016
Bydliště: Humenné

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Zofrenko »

stromy vpravo ten zeleny a aj tie uplne vzadu vyzeraju na DLSQQ ovela lepšie, na fsr su rozmazane.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Jo to vypada fakt divne.Jako by se nenacetli textury?Ze by to byl bug?
Edit:Vetsinou se o problemech FSR pise shimmering, ale nenacitani textur o tom nikdo nepise.Jestli se to potvrdi i u dalsich her, tak beru zpet co jsem napsal o FSR2.Je to odpad i ve 4K.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Chafer99
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. lis 2023

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Chafer99 »

HEAD píše: sob 30. bře 2024, 23:13 Jo to vypada fakt divne.Jako by se nenacetli textury?Ze by to byl bug?
To nemusí být bug, tráva a stromy nebudou stejné kvůli pohybům ve větru. Zaměřil bych se na statické objekty.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Statické objekty jsou ale vždy easy na vyhlazení kor pokud se kamera nepohybuje, ala toto je topid od počátků TAA že to nejvíce škodí v pohybu. Navíc, už od DLSS2 byl největší rozdíl mezi DLSS a FSR v transparentních texturách a shimmeru, ala právě stromy/tráva a pod, kterej DLSS úspěšně potlačovalo a FSR naopak zvýrazňovalo a byla to tam hrůza. Jestliže už FSR neshimmeruje tak tam museli dát ňákej filtr a asi způsobje větší blur.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Tak podle vseho je to dost velke zlepseni proti verzi 3.6
https://www.youtube.com/watch?v=k1ZKktVUfMc
instalace:
stahnete si verzi 3.7 DLSS https://github.com/NVIDIAGameWorks/Stre ... ?download= a 3.7 frame gen https://github.com/NVIDIAGameWorks/Stre ... ?download=
Potom DLSS tweak https://www.nexusmods.com/site/mods/550?tab=description
Navod:
Zkopirovat nove DLL do slozky se hrou kde je .EXE
Spustit DLSS tweak a nahore kliknout na copy to game folder a najit hru
Jako DLL pouzit nvngx.dll a odsouhlasit regedit.Program by se pak mel sam spustit ve slozce se hrou.
Potom nastavit takhle:
Zapnout HUD aby jste vedeli, jestli to vubec funguje(potom to muzete vypnout po overeni)
Zmenit profil z default na E
Obrázek
Obrázek
Program se da pouzit i jako DLAA mod(force DLAA z false na true) a mate v kazde hre DLAA.Hodi se to pro hry, ktere DLAA nepodporujou.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

Ten regedit ani neni nutny, kdyz to prekopirujes rucne, ne? Proste prepises dll, pustis DLSSTweaks, kde nahodis preset E a nazdar.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

DLSS 3.7 vs XESS 1.3 vs FSR2 Digital foundry
https://www.youtube.com/watch?v=PneArHayDv4

Sobo:Jestli ti vse funguje vcetne presetu E, tak bych to neresil.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“